Räikkönené a legjobb köridő a négynapos teszten

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.02.04. 08:42
null
Räikkönen a négy nap leggyorsabb pilótája a jerezi tesztelésen (Fotók: Action Images, Reuters)<br />
A Ferrarit kormányzó Kimi Räikkönen csapattársánál, a hétfőn az eddigi legjobb időeredményt elérő Sebastian Vettelnél is gyorsabban száguldott körbe a jerezi versenypályán, így ő érte el a legjobb köridőt a négynapos teszten. A finn Vettellel szemben nem a közepesen kemény, hanem a lágy gumikat használta, akárcsak Marcus Ericsson a Sauberrel, aki második lett, így mind a négy napon Ferrari-motoros autók zártak az első két helyen az időlistán. A legtöbb kört viszont mind a négy napon a Mercedes tette meg.

TEKINTSE MEG A JEREZI TESZTRŐL KÉSZÜLT GALÉRIÁNKAT!

Nem válaszoltak a Mercedes-motoros csapatok a Ferrari kihívására, a jerezi teszt záró napján is a Ferrari és a Sauber zárt az időlista első két helyén. Kimi Räikkönen a lágy gumikon megdöntötte csapattársa, Sebastian Vettel hétfői szezoncsúcsát, és az összesített időlista élén végzett.

Marcus Ericsson a szintén lágy gumis Sauberrel garantálta a söprést, s ami ennél is fontosabb a Ferrari számára, mindkét autó 100 kör fölé jutott, azaz sebességben és megbízhatóságban is jó úton járnak az olaszok.

A Mercedes a saját feladataira összpontosított, Lewis Hamilton a negyedik napon is hozta a legtöbb megtett kört, így kilométerek tekintetében a világbajnoki címvédő csapat zárt az élen. Az általános vélekedés szerint ez az első teszten fontosabb, mint a jó köridő.

Hasznos munkát végzett a Williams és a Toro Rosso is, míg a Lotus napja az egy generációval korábbi Mercedes-motor meghibásodása miatt idő előtt véget ért.

A tesztet egynapos késéssel kezdő Lotus így is több mint 100 körrel többet teljesített, mint a McLaren, amely szintén korán pakolhatott az üzemanyagpumpa meghibásodása miatt. A McLaren és a Honda így is elégedett volt a teszttel, annak ellenére, hogy csupán az előre tervezett munka 50 százalékát tduta elvégezni.

A Red Bullnál a mai célkitűzés 50 kör volt, Danyiil Kvjat 64-et tett meg annak ellenére, hogy délelőtt sokáig állt az energiaátalakító rendszer meghibásodása miatt.

A tesztelés február 19-én Barcelonában folytatódik, minden bizonnyal a most is hiányzó Force India nélkül, a csapat beszállítói ugyanis késnek az alkatrészekkel.

A Marussia ugyanakkor újjáéledhet, mert egy brit üzletember és befektetőcsoportja azt tervezi, hogy felvásárolja. Ám új autó építésére nincs ideje, a tavalyi autóval pedig csak a többiek jóváhagyásával indulhatnak, ez pedig szinte biztosan nem lesz meg.

FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
4. NAP

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.841 (106 kör)
2. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:22.019 (112)
3. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.172 (116)
4. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:22.553 (97)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.116 (73)
6. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:23.802 (53)
7. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:23.975 (63)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.660 (35)

A TESZTNAP PERCRŐL PERCRE

17.01 Véget is ért a teszt.

17.00 11 másodperccel 17 óra előtt zöldre váltott a lámpa, Hamilton és Kvjat egy-egy körre kihasználta a lehetőséget.

16.59 „Mindenképpen szerettük volna ellenőrizni az üzemanyagmérő műszert, Marcus autójából kifogyott az üzemanyag” – a Sauber a Twitteren őszintén leírta a leállás okát.

16.58 „Mielőtt leintik a tesztet, azt szeretném mondani, nagyszerű volt, srácok! Kiváló első teszthét volt” – így köszönte meg a tesztelést Hamilton a Mercedesnek a rádión.

16.54 Ericsson kiszállt az autóból.

16.51 Újabb piros zászló, leállt a Sauber.

16.47 Újra szabad a pálya, zöld a lámpa. Ericsson azonnal visszatért.

16.46 A DRS-zóna elejét jelző tábla került a pályára a célegyenes elején, amiatt szakították meg a körözést.

16.44 Räikkönen 1:24-es, Ericsson 1:27-es köröket futott, mielőtt meglengették a piros zászlót.

16.43 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.841 (104 kör)
2. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:22.019 (110)
3. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.172 (114)
4. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:22.553 (96)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.116 (73)
6. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:23.802 (56)
7. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:23.975 (60)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.660 (35)

Massa sokat vár a Williamstől, futamot akar nyerni az idén
Massa sokat vár a Williamstől, futamot akar nyerni az idén

16.36 Kvjat 1:23.9-re javított, még mindig a 7. helyen áll.

16.34 Ericsson 1:22.019-et ment a lágy gumikon a Sauberrel, így az előző három naphoz hasonlóan a két Ferrari-motoros autó áll az eredménylista tetején. Hamilton, Räikkönen és Kvjat van még kint a pályán.

16.32 A Toro Rosso két újoncára nem lehet panasz, Carlos Sainz Jr. és Verstappen is szép számmal rótta a köröket, a csapat legjobb időeredménye pedig, attól függetlenül, melyikük ült autóban éppen, napról napra nagyjából egy másodperccel javult.

16.29 Massa 1:24.8-at ment a közepesen kemény gumikon, neki sem az időlista átalakítása a célja.

16.25 Közeledik az utolsó fél óra, Massa és Kvjat újra kihajtott a pályára. Ericsson fokozatosan lassul a lágy gumikon, a legutóbbi köre 1:27 volt.

Hamilton nem ment igazán gyors kört, de elégedett lehet a teszttel
Hamilton nem ment igazán gyors kört, de elégedett lehet a teszttel

16.18 Räikkönen megint lágy gumikon, 1:21.1-et ment. A finn és a sauberes svéd is túl van 90 körön, a Ferrarinál sincs gond a megbízhatósággal

16.14 Ericsson elkezdte a lágy gumis hajrát. 1:22.388-cal a harmadik a svéd.

16.13 A McLaren tesztje 79 körön át tartott Jerezben. A Lotus egy nap késéssel kezdett, 190 körig jutott.

16.10 Visszatért a boxba a finn, más egyelőre nem próbál meg ilyen gyors köröket menni, még Ericsson sem, pedig a Sauber eddig mindhárom nap ment a lágy gumikon.

16.08 Lassú kör után újabb gyors, 1:21.6 a vége.

16.06 Räikkönen az abszolút legjobb első és második szektor ellenére nem javított, a teljes kör egy tizeddel gyengébb volt az 1:20.8-nál.

16.04 A McLaren korábbi pilótája, Räikkönen tovább köröz, újra lágy gumikon jött ki a pályára.

16.02 A McLaren-Hondát nem látjuk ma már. „Nem tudjuk végrehajtani az üzemanyag-adagoló cseréjét a teszt leintése előtt, ami azt jelenti, hogy számunkra ez a teszt véget ért” – írta a csapat a Twitteren.

16.00 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.841 (85 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.172 (104)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:22.553 (88)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.116 (65)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:23.251 (76)
6. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:23.802 (53)
7. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:24.164 (56)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.660 (35)

15.54 Räikkönen ismét a boxban. Grosjean nagyon elégedett az új Lotusszal, már várja a barcelonai folytatást. A meghibásodás és a korai leállás ellenére a Mercedes-motor nagy lépést jelent csapata számára.

15.52 A finn 1:29-es pihenő köre után 1:21.9 perc alatt ment körbe a pályán.

15.49 Räikkönen újra a pályán, 1:21.1-et ment.

15.47 Bő egy órával a körözés vége előtt úgy tűnik, körszámban ezúttal is a Mercedes lesz a nyerő. Hamilton túl a százon, a második legtöbb köre Verstappennek van, 88.

15.43 Hamilton a közepesen kemény gumikon 1:22.172-t ment, ez volt a 100. köre.

15.38 Räikkönen gyors köre 2.435 másodperccel jobb, mint a tavalyi jerezi teszt legjobbja a mclarenes Kevin Magnussentől.

15.37 Button az üzemanyag-adagoló meghibásodása miatt áll, a McLaren szerelői dolgoznak, hátha sikerül még visszaküldeni a pályára a 2009-es világbajnokot.

15.34 A következő körben vissza is tért a boxba. Vettel két napja közepesen kemény gumikon ért el 1:20.984-es eredményét.

15.32 Gyors kört ment a finn, de még milyet! A végén 1:20.841 percnél állt meg az óra, azaz Räikkönen gyorsabb, mint Vettel hétfőn.

15.29 Kvjat 2 tizedet faragott a legjobbjából, miközben Massa közepesen kemény, Räikkönen pedig lágy gumikon hagyta el a boxutcát.

15.26 Kvjat újra a pályán a Red Bull-Renault-val.

15.25 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:21.516 (73 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.497 (98)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:22.553 (83)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.116 (50)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:23.551 (64)
6. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:23.802 (53)
7. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:24.300 (45)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.660 (35)

15.22 Hamilton és Ericsson a boxban, újra üres a pálya.

15.19 Karun Chandhok, a HRT és a Caterham-előd Team Lotus indiai pilótája a tesztről: „Nagyon érdekes ez a kör számlálósdi, de gyerünk, Mercedes, adjatok egy gyors kört, hogy lássuk, hol is a határ! 1:19? 1:18?”

Hamilton közeledik a szerdai 100. köre felé
Hamilton közeledik a szerdai 100. köre felé

15.10 Räikkönen lemaradt Hamiltontól, majd a légüres térben 1:21.7-et ment, aminél volt már jobb köre is.

15.07 Button újra a pályán a McLaren-Hondával, amely így biztosan több kört tesz meg szerdán, mint kedden (32). Az előbb Hamilton előzte meg a pályán Räikkönent, Massa pedig 1:23.1-re javította legjobbját közepesen kemény gumikon.

15.03 A nap egyik sztorija a Marussia feltámasztása, de lehet, hogy a többi csapat megakadályozza. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója ugyanis jelezte, ahhoz, hogy a Marussia a tavalyi autóját használja, a riválisok 100 százalékos beleegyezése kell, de a Red Bull és a Toro Rosso biztosan elutasító választ ad. Erre számíthatunk a Force Indiától, a Saubertől és a Lotustól is, ugyanis Jerezben amondóak, inkább a még menthető csapatokon segítsenek. Új autó építésére nincs ideje a Marussiának.

15.01 Hamilton 1:22.497-re javított, ezzel második.

14.58 Hamilton és Verstappen a pályán – 80-80 körnél tartanak.

14.53 Räikkönen 1:21.516-os körénél csak csapattársa, Sebastian Vettel futott gyorsabbat, még a második napon. 1:22 alá rajtuk kívül Felipe Nasr (Sauber) és Nico Rosberg (Mercedes) jutott.

14.50 A Sauber a következő órában a McLarenhez hasonlóan aerodinamikai programot hajt végre, azaz Ericssontól és Buttontól nem számíthatunk gyors körökre.

14.48 Régóta nem láttuk Grosjeant, és már nem is fogjuk. Meghibásodott a Mercedes-motor, így a francia tesztje 53 megtett kör után véget ért – közölte a Lotus.

14.45 Räikkönen újra a pályán, akárcsak Button. Niki Lauda a Ferrari jerezi teljesítményét látva kijelentette, jelenleg a Scuderiát tartja a Mercedes fő riválisának.

14.41 Az F1-ben várhatóan 2016-ban bemutatkozó Haas-csapat a Jaguar és a Red Bull korábbi főtervezőjét, Rob Taylort szerződtette első F1-es autójának megtervezésére. Gene Haas csapattulajdonos azt is elárulta, sárga autókkal hozna új színt a sportágba, de a festést az esetleges szponzorok határozhatják meg.

14.36 Kvjat 1:24.300-ra javított a Red Bull-lal, még mindig a 7. helyen áll.

Kvjat szerdai tesztnapja sokkal jobban alakul, mint a hétfői
Kvjat szerdai tesztnapja sokkal jobban alakul, mint a hétfői

14.30 Hamilton az egyetlen pilóta a pályán, az aszfalt 20, a levegő 11 fokos.

14.27 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:21.516 (61 kör)
2. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:22.553 (72)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:23.551 (53)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:23.615 (76)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.692 (41)
6. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:23.802 (53)
7. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:24.758 (34)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.660 (31)

14.17 Räikkönen a pályán, Hamilton pár ezredet faragott eddigi egyéni legjobbjából.

14.16 Hamilton túl a 60 körön, de még messze a 150-től, amelyet Nico Rosberg mindkét napján túlszárnyalt.

14.13 Kvjat átadta a stafétát Hamiltonnak, aki sokadik rajtgyakorlatával indult el.

14.10 Kvjat van már csak a pályán, 33 körnél tart – még 17 kell, hogy a csapat némi elégtételt érezzen az elmúlt napok hányattatásai után.

14.08 Pálya széli megfigyelések szerint Räikkönen és Hamilton autója is nagyon jól mozog a sikánban, a finn láthatóan élvezi, hogy az SF15-T már fekszik a stílusának. A McLaren viszont kilóg a sorból, még nem F1-es a tempója.

14.06 Szűk három óra van hátra a tesztből, Button eggyel kevesebb kört tett meg, mint csapattársa, Alonso.

14.05 Räikkönen, Massa és Button a boxban, Hamilton, Kvjat és Ericsson rója a köröket.

14.02 Az aszfalt hőmérséklete elérte a 20 fokot.

14.00 Räikkönen a közepesen kemény gumikon 1:21.514 percre javította legjobbját. Massa is gyorsult.

13.58 Massa a pályán, gyorsul a Williamsszel. Button is faragott a legjobbjából.

13.57 A britek kiderítették, nem topcsapat áll a Marussia feltámadása mögött, hanem a Sainsbury áruházlánc korábbi igazgatója, Justin King, aki egy üzletcsoport élén vásárolná meg a csapatot.

13.54 Verstappen lágy Pirelliken száguld, Hamilton kemény keveréken. Kvjat 1:25 alá került a Red Bull-lal.

13.52 Hamilton majdnem megint megpördült a sikánnál, miközben Verstappen 16 ezredre megközelítette Räikkönen legjobbját.

13.50 Hamilton, Button, Kvjat és Verstappen a pályán a rövid (ebéd)szünet után.

Button a McLaren-Honda legjobb jerezi körét futotta
Button a McLaren-Honda legjobb jerezi körét futotta

13.48 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:22.537 (51 kör)
2. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:22.817 (67)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:23.551 (46)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:23.633 (52)
5. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:23.802 (53)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:24.101 (34)
7. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:25.590 (20)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.872 (21)

13.44 Ma még egyik pilóta sem teljesített egy versenytávot, de Verstappen csak három körre van tőle,.

13.37 Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke azt mondta, az istálló a Jerezre tervezett tesztprogram 50 százalékát végezte el az első két nap leállásai miatt. Lesz mit behozni Barcelonában, de ezt eddig is sejtettük.

13.35 Kvjat 20-ra növelte körei számát, újra a boxban. Ricciardo azt mondta kedd este, ha az orosz 50 körig jut, a csapat elégedett lehet a jerezi tesztjével.

13.31 Kvjat van csak a pályán, már 1:25.5 a legjobbja.

13.26 Button újra a boxban, öt mért körből állt a menete. A csapat nagyon elégedett, hogy megy az ultrabonyolult konstrukció.

13.23 Kvjat 1:27.0-ra javított, Massa bement 1:25 alá. A Williams, a Red Bull és a McLaren is körről körre gyorsul.

13.22 Kvjat 1:27.457-re javított a Red Bull-lal, Button 1:28.0-ra a McLarennel.

13.21 Hosszas várakozás után Kvjat visszatért a pályára.

13.20 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:22.537 (51 kör)
2. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:22.817 (62)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:23.551 (42)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:23.633 (52)
5. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:23.802 (53)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:25.136 (27)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:28.309 (14)
8. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:37.195 (8)

13.17 Az autók orrméretében elég nagy különbségek vannak Jerezben, a Mercedesé igen rövid, a Ferrarié viszont (többek között) nagyon hosszú lett. Az általános vélekedés szerint a rövidebb orr hatékonyabb aerodinamikai szempontból, de nehezebb vele túljutni a törésteszten. Több csapat biztonsági megoldást használ Jerezben, és később finomít az autója orrán, amely várhatóan többek esetében is rövidebbé válik majd akár a barcelonai tesztre, akár az ausztráliai idénynyitóra.

13.12 A holland 1:22.817-tel feljött a második helyre.

13.07 Azt követően, hogy a Mercedes az első három nap mindegyikét a legtöbb körrel zárta, Hamilton ma kissé „beleszürkült a mezőnybe” eddigi 52 körével, Verstappen (58) és Grosjean (53) is több körnél tart, Räikkönen pedig csak eggyel marad el világbajnoki címvédőtől. Persze ettől még „megnyerheti” a mai napot.

13.06 Verstappen törte meg a csendet.

13.03 A Sauber is befejezte, csendes a pálya.

Hó lepi el az Athletic Bilbao futballpályáját Baszkföldön – szerencsére Spanyolország elég nagy, 
ma biztosan nem ér oda a havazás az ország másik felébe
Hó lepi el az Athletic Bilbao futballpályáját Baszkföldön – szerencsére Spanyolország elég nagy, ma biztosan nem ér oda a havazás az ország másik felébe

13.00 Button újra a boxban, Ericssoné az egyetlen autó a pályán.

12.54 Néhány lassabb kör után Button 1:28.3-ra javított, még mindig messze van a Ferrari tempójától.

12.48 Buttoné a McLaren-Honda legjobb jerezi köre: 1:28.550.

12.43 Grosjean 1:23.8-cal a harmadik, Button újra elindult, ezúttal a pályára is hajtott.

12.40 Räikkönen következő köre is 1:22-es volt, aztán az 1:23-as tartományba esett vissza.

12.37 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:22.537 (49 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:23.633 (52)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.155 (52)
4. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:25.081 (33)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:25.136 (27)
6. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:25.146 (42)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:30.706 (7)
8. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:37.195 (8)

12.36 Räikkönen kemény keverékű gumikat kapott, 1:22.537-re javította szerdai legjobbját.

12.33 Hamilton a hatodik helyről feljött a másodikra, a Mercedes is 1:24 alatt. Button McLarenje megint csak pár métert halad, a garázs előteréből tolják vissza.

12.30 A Renault-motorban egy kis fémcsővel van gond, amely az energiaátalakító vízpumpájához csatlakozik. A francia motorgyár f1-es vezetője elmondta, tavaly semmi gond sem volt ezzel az alkatrésszel, ezért a szűkös határidők miatt ez egyike volt azoknak az alkatrészeknek, amelyeket nem ellenőriztek a hajtómű összerakása előtt, és csak a teszt előtti napokban jöttek rá, hogy baj lehet. Az idei motorban valami gond van vele, emiatt nem lehet hosszabb meneteket teljesíteni a Red Bull-lal és a Toro Rossóval. Ám nem csupán ezzel van baj, a motorprogramozás sem tökéletes még.

12.24 A Honda hajtóművében az elektronikai egységek közötti adat áramoltatásával voltak problémák, ez okoz problémát napok óta. Előfordul a szűkre szabott motorterekben, a Red Bull is ezzel küszködött egy éve.

12.22 Ericsson újra a pályán a Sauberrel, a keddi leggyorsabb autó máris a harmadik helyen.

12.18 Massa javított, újra a Lotus előtt a Williams, ha csak egy századdal is.

12.16 A Red Bull a Twitteren közölte, hogy az energiaátalakító-rendszer hibásodott meg, de már dolgoznak az ügyön, és remélik, Kvjat hamarosan visszatérhet a pályára.

12.11 1:23.200 Räikkönen legújabb legjobbja. Grosjean a harmadik helyen a Lotusszal, de még majdnem két másodperccel elmarad a Ferraritól.

Räikkönen szerdán sem leplezi a Ferrari erejét
Räikkönen szerdán sem leplezi a Ferrari erejét

12.08 Räikkönen 1:23.311-re javított.

12.06 Verstappen legjobbja már 1:24.321, ezzel maradt a második.

12.04 Némi szünet után Verstappen, Räikkönen és Button köröz.

11.54 Hamilton egy körön ellenőrizte, minden rendben van-e. Massa és Grosjean is a boxba hajtott, üres a pálya.

11.52 Hamilton elhagyta a depót.

11.49 Massa váltotta Räikkönent Grosjean mellett a pályán, Hamilton éppen felkészül arra, hogy visszamenjen. Akármennyire is sugallja a Mercedes, hogy számára a jerezi teszt csak sétakocsikázás és az autó megbízhatóbbá tétele, Hamilton megcsúszása is mutatja, hogy ez távol áll az igazságtól. A megbízhatóságot elsősorban csúcsra járatással lehet ellenőrizni. Bár az is igaz, hogy vannak pilóták, akik akkor veszítik el a koncentrációjukat, amikor nem kell mindent kihozniuk magukból…

11.43 Grosjean és Räikkönen a pályán.

11.42 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:23.812 (30 kör)
2. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.705 (39)
3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:25.508 (10)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.111 (43)
5. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:26.122 (23)
6. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.184 (25)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:30.706 (4)
8. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:37.195 (8)

11.39 Button visszatért a boxba.

Button hosszú szünet után újra a pályán a McLaren-Hondával
Button hosszú szünet után újra a pályán a McLaren-Hondával

11.37 Button 1:30.706-tal nyitott.

11.36 A Sky Sports a Manor/Marussia felől érdeklődött a McLarennél, a csapat és a Honda is tagadta, hogy köze lenne a kiscsapat feltámasztásához.

11.34 1:23.812 Räikkönen legjobbja, Button még egy körre kint maradt.

11.32 Räikkönen 1:24.034-re javított a közepesen kemény gumikon, Button visszatért a McLaren-Hondával.

11.30 Nem sokáig, Räikkönen 1:24.104-gyel visszaállt az élre. Élvezik a napsütést és a száguldást, Massa feljött a 4. helyre.

11.29 Verstappen 1:24.705-tel az élen.

11.28 Grosjean és az őt a boxutcában megelőző Raikkönen is a pályán.

11.27 Hamiltonnak a bulvársajtó mai hírei szerint gondjai vannak a magánéletében, hét év alatt negyedszer szakított Nicole Scherzingerrel. Állítólag ez a végleges, de a számok is mutatják, hogy náluk sohasem lehet tudni.

11.24 Újra szabad a pálya. Verstappen máris elhagyta a garázst.

11.23 A Mercedes a Twitteren: „Egy kis kényszerszünet, miután az autó szokatlan parkolóhelyet talált a 11-es és a 12-es kanyar között. Várjuk vissza…”

11.22 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25.011 (21 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.111 (43)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.184 (25)
4. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:26.610 (14)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:27.423 (31)
6. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:37.195 (8)
7. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:46.701 (5)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (1)

Hamilton autója menetiránnyal szemben állt meg a sikán közepén
Hamilton autója menetiránnyal szemben állt meg a sikán közepén

11.16 A Mercedest a platós kocsira tették, Hamilton a bukósisakjában sétál a boxutcában.

11.11 Piros zászló. Hamilton Mercedese állt le a pályán. Az angol alatt hétfőn is megállt az F1 W06-os. Hamilton kint van a kocsiból, amely a sikánban állt meg.

11.09 Ericsson 1:27 alatt.

11.08 Hamilton 1:26.1-re javított, Verstappen a korábbi leállása után újra a pályán.

11.06 A Marussia munkatársait – már akik nem találtak maguknak állást másik istállónál – tegnap összehívták, hogy beszámoljanak nekik a fejleményekről. Van remény a csapat feltámasztására. Mivel a Marussia főhadiszállását az F1-ben 2016-ban bemutatkozó Haas felvásárolta, a Manor régi központjában lehet a főhadiszállás.

11.05 Eddig vártak, Massa a pályán. Grosjean ideje 1:27.1, már a harmadik a Lotusszal.

11.04 A Williamsnél nincs kapkodás, egyszerűen várják, hogy jobb állapotba kerüljön a pálya, amelyen még mindig vannak nedves foltok.

11.03 Másodikra két másodpercet javított a francia.

11.01 Grosjean 1:30 alatt a Lotusszal, 1:29.5-ös az első köre slick gumikon.

10.58 Räikkönen legjobbja már 1:25.011. Hamilton is tovább köröz, Grosjean csatlakozott hozzájuk.

10.55 Verstappen javított eredményén, majd a következő körben az utolsó kanyar után döntött úgy, hogy a box felé veszi az irányt – a bejárat az utolsó kanyar előtt van. Amint a boxutcába ért, le is állt a Toro Rosso, a szerelők tolták el a garázsig.

10.54 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25.208 (16 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.701 (32)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:27.423 (27)
4. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:37.195 (8)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:37.533 (19)
6. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:45.736 (5)
7. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:46.701 (4)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (1)

10.51 Räikkönen 1:25.441-re javított.

10.49 Räikkönen 1:26.307-tel az élen, Hamilton 1:26.701-gyel második.

10.47 Hamilton 1:26.997-re javított, motorhang csendült a McLaren garázsából.

A Lotus a fekete sisakos Grosjeannal
A Lotus a fekete sisakos Grosjeannal

10.45 A McLarennél és a Red Bullnál is az autót szerelik-vizsgálják a nem éppen gördülékeny reggel után. Massa Williamséből sem láttunk sokat eddig. Räikkönen Ferrarija zöld aero-festékkel beszórva gurult pályára.

10.44 A Sauber a két pilóta megcsúszásaitól eltekintve gond nélküli első három napot tud maga mögött. Most viszont nagy munka folyik Ericsson autóján, a svéd nyugodtan üldögél, nem úgy tűnik, hogy mostanában készülne kimenni a pályára.

10.40 Csak a Mercedes van a pályán. Süt a nap, a levegő 9, az aszfalt 12 fokos. 1:27.651 Hamilton legjobbja.

10.38 Hamilton tovább gyorsul. Ugyanazt a nagydíj-szimulációt hajtja végre, amit kedden Rosberg – intereken kezdett, aztán slickekre váltott. Az angol egyre gyorsabb, már 1:27.943 a legjobbja.

10.36 Hamilton is kereket cserélt, közepesen kemény slickekre váltott, amelyekkel az első köre 1:28.977 lett.

10.34 Räikkönen, Hamilton és Verstappen szorosan egymás után haladt a pályán. A Mercedes-pilóta a célegyenesre fordító kanyarban megelőzte a Ferrarit, miközben a Toro Rosso versenyzője a boxba hajtott.

10.30 Hamilton 1:35.7-tel már a harmadik. A boxban már várják a vb-címvédőt.

10.26 Hamilton is javított, a negyedik helyen áll. Még mindig mindenki intermediate gumikon megy.

10.25 Räikkönen első köre 1:33.022, simán első a ferraris finn fater.

10.22 Hamilton első mért körével a negyedik, Verstappen 1:35.221-re javított. Räikkönen a pályán, talán neki is meglesz az első mért köre.

10.21 AZ ÁLLÁS

1. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:35.221 (17 kör)
2. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:37.195 (8)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:37.533 (16)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:38.818 (10)
5. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:45.736 (5)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:46.701 (4)

10.17 Hamilton újra a pályán, még mindig intermediate gumikon. Verstappen 1:35.551-gyel a leggyorsabb.

10.10 Ericsson volt az első slick gumikon a pályán, de egy kör után visszament a boxba.

Kvjat Red Bullja a pálya mellett
Kvjat Red Bullja a pálya mellett

10.09 A B-verzió lehet az igaz, Kvjat autója nem a kavicságyban állt le.

10.05 Verstappen 1:37.170-es körrel az élen. A boxutcát elhagyó platós kocsiról lepotyogó kavicsok arról árulkodnak, hogy Kvjat Red Bullját a sóderágyból kellett összeszedni. Az autosport.com munkatársai szerint az is lehetőség lehet, hogy Nasr tegnapi kicsúszása óta nem takarították le a teherkocsit…

10.01 A ma is autóba ülő Massa az első tesztnapja után nagyon bizakodó. „Az első benyomásaim nagyon kedvezőek. Több területen fejlődtünk, az autó stabilabb és könnyebben vezethető, mint a tavalyi. A csapat is sokkal jobb, sokkal felkészültebb, nagyon elégedett vagyok. Futamot akarok nyerni az idén” – mondta határozottan a brazil.

9.59 A platós kocsi megfordult a pályán, visszafelé vette fel a Red Bullt, amelyet be is hozott a depóba. Kvjat nem boldog, de a többieknek újra szabad a pálya.

Nem csak Kvjat hibázik, Ricciardo is megjárta kedden a kavicságyat a Red Bull-lal
Nem csak Kvjat hibázik, Ricciardo is megjárta kedden a kavicságyat a Red Bull-lal

9.57 Ha már áll a Red Bull, íme, mit gondolt Adrian Newey, a csapat technikai guruja az első három tesztnapot követően. „Szerintem a Mercedes lesz a nyerő – őszintén. Teljesítménybeli fölényben van, és mivel a motorok szerepe nagyon hangsúlyos, kedvező helyzetben van. A Renault lemaradása nagyjából tíz százalék, ami nagy érték, és ezt nem lehet ilyen rövid idő alatt ledolgozni. A szabályok túlságosan is motorcentrikusak, miközben túl szigorú megkötéseket írnak elő a kasztnira vonatkozóan. A tervezőknek kicsi a mozgásterük.”

9.55 Közben az a hír járja, hogy a Manor néven tovább élő Marussia február 19-én kikerül a csődeljárás alól, és ott lesz a 2015-ös rajtrácson. Állítólag a Honda és a McLaren menti meg, hogy legyen még két autó a pályán, amely Honda-erőforrást használ, és hasznos adatokat lehet szerezni a fejlesztésekhez.

9.52 A platós kocsi elhaladt a Red Bull mellett, nem szedte fel. A csapat szerelői rohannak a pálya utolsó szakaszán álló kocsi felé.

9.50 A McLaren twitterüzenete szerint Button csak arra vár, hogy száradjon a pálya. Ezek szerint csak óvatosságból kezdték el szétszedni az autót…

9.47 Piros zászló. Kvjat Red Bullja nem tért vissza a boxba.

9.43 Button kiszállt a McLarenből, amelynek a hátulját vizsgálják a mérnökök. A motortér fedele lekerült az autóról.

„Akciókép” keddről: Ferrari és Toro Rosso fej fej mellett
„Akciókép” keddről: Ferrari és Toro Rosso fej fej mellett

9.39 Hamilton egyelőre a boxutcán haladt át a célegyenes helyett a körei végén. Legutóbbi rajtgyakorlatánál hosszasan kivárt, mintha a pole-ból rajtolna, és megvárná, hogy a felvezető kör végén az utolsó autó is elfoglalja a helyét a rajtrácson.

9.38 AZ ÁLLÁS

1. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:37.195
2. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:38.793
3. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:45.736
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:46.701

9.34 A többiek egyelőre lassan köröznek, 1:40 és 1:47 közötti köröket futnak.

9.33 Button másodjára ki jutott a pályára a McLaren-Hondával.

9.28 Button megpróbált elindulni, de még a garázsa előtt leállt a motorja, így visszatolták a McLaren-Hondát. Hamilton, Grosjean, Massa és Ericsson a pályán.

9.27 A Gazzetta dello Sport a Ferrarival foglalkozó írásában a csapat vezetőit idézve azt írja, a Scuderia sem a teljesítményre hajt rá a jerezi teszten, azzal a barcelonai gyakorlásokig vár. Ez azért fontos, mert a Mercedes motorjait használó csapatok minden nap hangsúlyozzák, ők még nem az autó nagy teljesítményét próbálgatják.

Hamilton felkészült az utolsó jerezi tesztnapra
Hamilton felkészült az utolsó jerezi tesztnapra

9.23 Nico Rosberg nem utazott el, a Mercedes motorhome-jában reggelizik és a Twitteren cseveg spanyol nyelvű rajongóival.

9.21 Kvjat 1:37.195-re javított, a McLaren garázsából a csavarhúzó pisztolyok hangja hallatszik, azaz a kerekeket rögzítik, Button hamarosan elindul. Erre utal a Honda twitterüzenete is: „A mérnökök végeztek, Jenson Buttonon és a motoron a sor.”

9.17 Kvjat Red Bullja szikrákat hányva zúg végig a célegyenesen, mért köre 1:37.779. Ez az első időeredménye Jerezben.

9.14 Kvjat újra a pályán. Utoljára írjuk le, rajta van a Red Bullon az első légterelő.

9.12 Már csak a McLaren-Hondát nem láttuk szerdán. Továbbra is csak Ericssonnak van mért köre, az az 1:58-as idő.

Grosjean ma ül először autóba Jerezben
Grosjean ma ül először autóba Jerezben

9.11 Grosjean az idén először hajt pályára a Lotusszal. A francia most próbálja ki először a Mercedes-motoros autót.

9.10 Közben az is kiderült, hogy a Force Indiával már csak a német Nico Hülkenberg miatt is foglalkozó Bild nem nagyon lőtt mellé, amikor azt írta, veszélyben a csapat Ausztrál Nagydíja. A csapat elismerte, hogy beszállítói késnek az alkatrészekkel (azt nem, hogy a csapat ki nem egyenlített számlái miatt történik ez), ezért csak a harmadik téli teszten tud részt venni az istálló.

9.07 Ericssoné az első mért kör: 1:58.596.

AZ ELSŐ HÁROM NAP MENETTÁVJAI
kör km
Mercedes 399 1766
Sauber 270 1195
Toro Rosso 256 1133
Ferrari 243 1076
Williams 205 907
Lotus 137 606
Red Bull 102 451
McLaren 44 194

9.06 Íme, az előző statisztika a csapatok tekintetében!

9.04 Intermediate és esőgumik is vannak az autókon, amelyek közül a Sauber és a Toro Rosso nem jött a boxba az első köre után.

9.02 Massa és Kvjat is kijött, az orosz biztosan nagyon izgul, hogy ebben a kivezető körében ne tegye tönkre az első légterelőjét. Hétfőn az egész napja ráment egy kis hibára.

9.01 A pálya ma reggel is vizes, a csapatok remélik, hamarabb felszárad, mint kedden, már csak a tiszta ég miatt is. Hamilton, Raikkönen, Verstappen és Ericsson a pályán.

9.00 Elkezdődött a teszt, zöld a lámpa a boxutca végén.

AZ ELSŐ HÁROM NAP MENETTÁVJAI
kör km
Nico Rosberg 308 1363
Felipe Nasr 197 872
Carlos Sainz Jr. 183 810
Sebastian Vettel 149 659
Pastor Maldonado 137 606
Valtteri Bottas 134 593
Kimi Räikkönen* 94 416
Lewis Hamilton* 91 402
Daniel Ricciardo 84 371
Marcus Ericsson* 73 323
Max Verstappen* 73 323
Felipe Massa* 71 314
Fernando Alonso 38 168
Daniil Kvyat* 18 79
Jenson Button* 6 26
Romain Grosjean* 0 0
*szerdán is autóba ül

8.58 Az időeredményeknél fontosabb, ki hány kört tesz meg, mennyi kilométeren keresztül gyűjt adatokat a következő két és fél hétre, amennyi ideig a barcelonai tesztre készülnek a csapatok. Íme, melyik pilóta hány kört és kilométert tett meg az első három napon.

8.55 A McLaren-Honda kedden áttörést ért el, Fernando Alonso 32 kört tett meg, mielőtt tönkrement a hajtómű hűtőrendszere, amelyből elfolyt a víz. A csapat a zöldasztal mellett is szeretne áttörést elérni. Az FIA azt engedélyezte a japánoknak, hogy a másik három gyártó fejlesztési egységének átlagát fejleszthessék február 28. után a saját motorjukon, de a McLaren szeretné elérni, ha a Honda fejlesztési egysége megegyezzen azé a gyártóéval, akinek a legtöbb marad az Ausztrál Nagydíj után.

8.50 Tisztább az idő, mint kedd reggel, de vékony felhőket látni lehet a távolba. Egyelőre nem fenyeget eső.

8.46 A Ferrari-motort használó csapatok az első két napon Ferrari, Sauber sorrendben, kedden fordítva zárták az első két helyen a napot. Ez az időeredményekre vonatkozik, ami most még annyira nem fontos, mint a megbízhatóság javítása, de azért még a csapatok is foglalkoznak vele. Ezt támasztja alá Nico Rosberg kedd esti nyilatkozata, miszerint a Mercedest elkezdte nyugtalanítani a Ferrari eddig mutatott tempója.

8.43 Emlékeztetőül a keddi eredménysor:

1. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:21.545 (108 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:21.750 (92)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:21.982 (151)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:22.276 (71)
5. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:22.713 (96)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:23.187 (136)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.901 (48)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:35.553 (32)

8.42 Köszöntjük olvasóinkat az F1-es jerezi kollektív teszt utolsó napját élőben követő cikkünkben! Miközben a Dél-Spanyolországban volán mögé ülő pilóták fele hétfőn vagy kedden befejezte a munkát, kilencen még szerdán is autóba ülnek, hogy tovább ismerkedjenek 2015-ös gépükkel. Keddről Felipe Massa és Kimi Räikkönen maradt, visszaül autójába Lewis Hamilton, Jenson Button, Marcus Ericsson, Danyiil Kvjat és Max Verstappen, valamint első köreit teszi meg az idei Lotussal Romain Grosjean, aki az egy napot késő csapat első két tesztnapján kívülről figyelte Pastor Maldonado munkáját.

A JEREZI TESZT (a napi összefoglaló az eredményre kattintva érhető el)
február 1.
február 2.
február 3.
február 4.
1. Vettel 1:22.620
1. Vettel 1:20.984
1. Nasr 1:21.545
A JEREZI TESZT BEOSZTÁSA
február 1.
február 2.
február 3.
február 4.
MERCEDESRosberg
Hamilton
Rosberg
Hamilton
RED BULL
RicciardoKvjat
Ricciardo
Kvjat
WILLIAMS
Bottas
Bottas
Massa
Massa
FERRARI
Vettel
Vettel
Räikkönen
Räikkönen
McLAREN
Alonso
Button
Alonso
Button
TORO ROSSO
Sainz
Verstappen
Sainz
Verstappen
LOTUS
MaldonadoMaldonado
Grosjean
SAUBER
Ericsson
Nasr
Nasr
Ericsson
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik