A téli szünet sem törte meg Vettel lendületét

Vágólapra másolva!
2011.02.01. 18:02
null
Vettel az első tesztnapon ugyanolyan kiemelkedő tempót mutatott, mint a tavalyi idény végén (Fotó: Reuters)
Címkék
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel zárta az élen a Formula–1-es csapatok első idei kollektív tesztnapját. A Red Bull-istálló új autója az első gyakorláson kiválóan működött, csak a tavalyi autóval köröző versenyzők tudták megközelíteni Vettel eredményét.

A gyakorláshoz szerdán csatlakozó Lotus kivételével az összes Formula–1-es istálló megkezdte az idény előtti tesztelést Valenciában a Ricardo Tormo-versenypályán (amely nem azonos az Európai Nagydíjnak otthont adó kikötői aszfaltcsíkkal). A Red Bull, a Ferrari, a Renault, a Mercedes, a Sauber, a Williams és a Toro Rosso már a 2011-es versenygépét vetette be, míg a többiek a tavalyi kocsival köröztek, főleg a Pirelli új gumijainak megismerése céljából.

A leggyorsabb Sebastian Vettel volt, a világbajnok német kora délután elsőként jutott az 1:14 perces határ alá, s a későbbi órákban is csak a tavalyi Force India-Mercedesszel ma bemutatkozó Nico Hülkenberg tudta megismételni a bravúrt. A hosszú távú menetei során azonban az átlagok körideje így is egy másodperccel elmaradt Vettelétől.

„Nagyon hiányzott már a vezetés, nem akartam kiszállni az autóból, ebédre is csak egy szendvicset ettem a pilótaülésben ülve – mondta a teszt után Vettel. – A 93 kör óriási teljesítmény, az elmúlt két évben álmodni sem mertünk ilyen nyitó napról. Az erőviszonyokról nem érdemes beszélni, a McLarent például még nem is láttuk, de az nagyon jólesik, hogy nem a másik végén vagyok az időlistának."

A második leggyorsabb új autó a Ferrari volt Fernando Alonsóval, a spanyol összességében ötödikként végzett, és kisebb technikai hibával zárta a napot. Bár a teszteredmények alapján nem illik jóslatokba bocsátkozni, azt bátran kijelenthetjük, hogy a Red Bull-lal az idén is számolni kell.

Meglepetésre nem volt sok műszaki probléma, a nap másik piros zászlós szünetét Nico Rosberg délben leálló Mercedese okozta. A hidraulikai meghibásodás megjavítása késő délutánig tartott, Michael Schumacher csak 15 kört tett meg az autóval – bár ez is hattal több, mint csapattársa délelőtti penzuma.

A Renault-nál is voltak gondok, Vitalij Petrov nem volt valami gyors a fekete géppel, ráadásul hosszú ideig ki sem mehetett a pályára, mert szerelni kellett a figyelmet a kipufogócső forradalmi kialakításával magára terelő R31-est. Ami a megoldást illeti: hiába keresték a hétfői bemutatón a kocsi hátulján a kipufogócső nyílásait, nem találták meg, hiszen az nem a kocsi hátuljánál vannak, hanem a pilótával egy vonalban, az oldalsó légbeömlő nyílások alatt.

A Toro Rosso is hosszú szüneteket tartott, ám Jaime Alguersuari autóján a csapat elmondása szerint csak ellenőrzéseket végeztek. A Williamsnél Rubens Barrichello KERS-énak beállításával voltak problémák. Még így is több kört tett meg, mint Kobajasi Kamui a Sauberrel, amely szemléletes videofelvételt tett közzé az idén először bevetendő állítható hátsó légterelőről.

FORMULA–1-ES TESZT 
VALENCIA, 1. NAP
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:13.769 93
2. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes* 1:13.938 71
3. Gary Paffett McLaren-Mercedes* 1:14.292 91
4. Paul di Resta Force India-Mercedes* 1:14.461 28
5. Fernando Alonso Ferrari 1:14.553 98
6. Kobajasi Kamui Sauber-Ferrari 1:15.621 68
7. Jérome D'Ambrosio Virgin-Cosworth* 1:16.003 71
8. Vitalij Petrov Renault 1:16.351 28
9. Michael Schumacher Mercedes 1:16.450 15
10. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:17.214 20
11. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:17.335 78
12. Narain Karthikeyan Hispania-Cosworth* 1:18.020 45
13. Nico Rosberg Mercedes 1:19.930 9
Az eredmények nem hivatalosak.               *2010-es autók
 
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik