F1: Bottas úgy véli, rossz vicc volt a futam; Räikkönen nyerni akart

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.07.01. 21:29
null
Räikkönen némileg csalódott, nyerni akart (Fotó: AFP)
A Mercedes egész hétvégén domináns volt Ausztriában, és a versenynek is az első rajtsorból vághatott neki, azonban előbb Valtteri Bottas esett ki hidraulikus probléma miatt, majd Lewis Hamilton stratégiáját rontották el a bokszfalon. A brit ezzel nemcsak elvesztette a vezető pozícióját, de egészen a negyedik helyig esett vissza. Persze a későbbi kiesés fényében már nem volt igazán jelentősége a taktikai gikszernek, azonban a német gárdának mindenképpen fejlődnie kell ezen a területen is, főleg úgy, hogy mind a két pontversenyben elvesztette a vezető pozícióját, amit Sebastian Vettel és a Ferrari örökölt meg. A maranellóiak pilótái azonban a jó szereplés ellenére is csalódottak, hiszen Kimi Räikkönen úgy érzi, győzelmet szalasztott el, és a fenyegetést a pályafutása negyedik diadalát arató Max Verstappen is komolyan vette.

 

31. OSZTRÁK NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.839
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.579
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:04.070
Időmérő edzés: 1. Bottas 1:03.130
VASÁRNAP
Verseny: 1. Verstappen, 2. Räikkönen, 3. Vettel
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 8., 15.10:Brit Nagydíj
Július 22., 15.10:Német Nagydíj
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj

Bottas bár pole pozícióból startolt, a rajtnál csapattársa, Hamilton, illetve Räikkönen is elment mellette. Igaz, utóbbi aztán hibázott, így Bottas a második pozícióban haladhatott egészen a 14. körig, amikor hidraulikus meghibásodás miatt volt kénytelen idő előtt feladni a futamot.

„Az idén nem állok a legjobban a szerencsét illetően, olyan ez, mint egy rossz vicc” – fakadt ki, majd rövid versenyét is értékelte.

„A rajtom nem volt túl ideális, kipörögtek a kerekeim, miközben a tapadás is jóval kisebb volt, mint azt előzetesen vártam. Ennek eredményeként vesztettem néhány pozíciót, aztán a hármas kanyarban vissza tudtam verekedni magamat a második helyre. Onnantól eléggé jónak éreztem az autót, majd hirtelen vesztettem a hidraulikus nyomásból. Semmi előjel sem volt erre a kiesésre, most ki kell vizsgálnunk, és meg kell találnunk az okát a mai problémáknak” – foglalta össze.

„Úgy vélem, ez nem az én napom volt – de előbb-utóbb eljön az is.”

Bottas versenye így ért a végéhez:

Formula 1 on Twitter

Not having a lot of luck this year, is he? #AustrianGP #F1 https://t.co/8tqQFWtdvg

A finn kiesése után jött az újabb hideg zuhany a Mercedes számára, hiszen a virtuális biztonsági autós szakasz alatt Hamiltont kint tartották, miközben az első tízesből mindenki a bokszutca felé vette az irányt. Nem sokkal később a versenymérnök, Peter Bonnington helyett James Vowles szólt be a címvédő rádióján, és kért tőle elnézést.

A hiba felvállalása viszont semmit sem javított a brit helyzetén, aki a kiállását követően a negyedik helyre tért vissza a pályára. A stratégiai gikszer jócskán megpecsételte Hamilton versenyét, ami a 62. körben vett igazán drámai fordulatot, amikor az egyetlen állva maradt Mercedes is lelassult, majd félrehúzódott a pályán. Mint később kiderült, az üzemanyagnyomás ment el a 44-es kódjelű konstrukcióban.

„Meg kell értenünk, hogy mi ment ennyire félre a garázs mindkét oldalán. Összességében viszont a pozitívumokba kell kapaszkodnunk. Például mi voltunk a leggyorsabbak, szóval csak továbbra is folytatni kell a kemény munkát” – nyilatkozta a vb-összetettben a második helyre visszacsúszó brit, aki a taktikára is kitért.

„Vannak bizonyos dolgok, amiket megtehetsz. Eldöntheted, hogy nem mész ki, viszont száz százalékban meg kell bíznod a bokszfalon ülő srácokban. Az autónk egész hétvégén nagyszerű volt, aztán két különböző eredetű meghibásodással kellett szembesülnünk, ami eléggé szokatlan. Ami a stratégiát illeti, egy golyóálló módszert kell felépítenünk, hiszen sima győzelmet is arathattunk volna, ha célba érünk.”

„Eléggé kényelmes volt az előnyünk, viszont dolgoznunk kell, és mindent újra kell értékelnünk, hogy még erősebben térhessünk vissza” – tekintett előre.

Bár a Mercedes dupla kiesése kapcsán azonnal elindultak azok a találgatások, hogy vajon a meghibásodások összefüggésben vannak-e a minőségi probléma miatt csak Franciaországban bevetett, továbbfejlesztett erőforrásokkal, Toto Wolff igyekezett azonnal véget vetni a pletykáknak.

„Ma semelyik problémánk nem volt összefüggésben a motor megbízhatóságával” – jelentette ki.

Mivel Hamilton pontszerző sorozata 33 nagydíjat követően véget ért, míg Vettelt harmadikként intette le a kockás zászló, ezért a német újra visszavette a vezetést az egyéni bajnokságban, igaz, előnye egyetlen pont, ugyanannyi, mint a francia hétvége előtt volt.

„Természetesen jobb lett volna előrébbről indulni. A startnál próbáltam is néhány pozíciót nyerni, azonban nem nagyon sikerült, a verseny elején így a Haas és a Renault ellen küzdöttem. Ezt követően a kerékcserénk is lassúra sikerült, szóval a futamom a kármentés jegyében telt el. Az viszont nagy pozitívum, hogy jól tudtam menedzselni a gumijaimat. Összességében ez jó nap volt, igaz, lehetett volna jobb is. Mindenesetre gratuláció Max-nek, megérdemelt győzelmet aratott” – dicsérte ellenfelét.

„Elégedett vagyok a dobogóval, ez nagyszerű verseny volt, azonban egyúttal úgy vélem, hogy több is lehetett volna benne, szóval vegyesek az érzéseim.”

Vettel előtt márkatársa, Räikkönen szelte át a célvonalat, aki pályafutása 96. pódiumát jegyezte. A Ferrari második és a harmadik helynek, illetve a Mercedes dupla kiesésének köszönhetően megelőzte a német gárdát a konstruktőri tabellán is. A maranellóiak előnye jelenleg tíz pont az Mercedes előtt. Hiába viszont a jó szereplés, a finn mégis csalódott.

Az autó fantasztikus volt, azonban egyszerűen kifutottunk a körökből, pedig könnyedén nyerhettünk volna. Jó volt a tempónk, főleg a végén, miközben a második etapunk eleje kissé trükkösre sikeredett. A gumik még a végén is nagyon jó állapotban voltak, ami nem rossz” – magyarázta az egyéni összetettben a harmadik helyre álló ferraris.

Kissé csalódáskeltő, hogy nem jött össze, de a csapat szempontjából mindenképpen nagyszerű, hogy ilyen sok pontot hoztunk a vb-rivális gárdán, amelyiknek eléggé borzasztó napja volt – utalt a Mercedes nullázására.

Nagy volt az öröm – először nyert hazai pályán a Red Bull (Fotó: AFP)
Nagy volt az öröm – először nyert hazai pályán a Red Bull (Fotó: AFP)

 

Max Verstappen eközben Hamilton bokszkiállását követően viszonylag nyugodtan vezethetett az élen, hiszen csak az utolsó körökben zárkózott fel rá a 7-es számú SF71-H. A holland karrierje negyedik győzelmét aratta, miközben elsőségével a Red Bull átkát is megtörte hazai pályán: ez a csapat első sikere a 2014-ben visszatérő Red Bull Ringen.

Mindazonáltal nem lehet teljes az osztrák istálló öröme, mivel Daniel Ricciardo váltóprobléma miatt az 54. körben búcsúzott.

„Kimi eléggé komolyan üldözött, őt Sebastian követte szorosan, és nem lehettem biztos abban, hogy nincs-e újabb fél másodpercük, amit elővarázsolnak. Három-négy körrel a vége előtt még úgy véltem, kényelmes helyzetben vagyok, aztán a hólyagosodás hirtelen súlyosbodott, és onnantól fogva bajban voltam, főleg az utolsó három körben” – fedte fel, aztán visszakanyarodott a futam korábbi történéseihez is.

„Láttam, hogy Bottas visszaesik valamilyen meghibásodás miatt, és szerintem nagyon jó döntést hoztunk azzal, hogy kiálltunk a virtuális biztonsági autós szakasz alatt. Megint jól reagáltunk” – méltatta a csapatot.

Verstappen öröme a rádión:

Formula 1 on Twitter

This feels ******* good!" @Max33Verstappen is one happy chappy #AustrianGP #F1 https://t.co/JAwbeom1XQ

OSZTRÁK NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:21.560
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari +1.504
3. Sebastian Vettel német Ferrari +3.181
4. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari +1 kör
5. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari +1 kör
6. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes +1 kör
7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes +1 kör
8. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault +1 kör
9. Charles Leclerc monacói Sauber-Ferrari +1 kör
10. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari +1 kör
11. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda +1 kör
12. Carlos Sainz Jr.
spanyol
Renault +1 kör
13. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes +2 kör
14. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes +2 kör
15. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault +3 kör
FELADTÁK
MEGTETT KÖRÖK
Lewis Hamilton brit Mercedes 62
Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 54
Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 53
Valtteri Bottas
finn
Mercedes
13
Nico Hülkenberg német Renault 11
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 3 5 9 146
2. Lewis Hamilton 3 6 8 145
3. Kimi Räikkönen -
5 7 101
4. Daniel Ricciardo 2 2 6 96
5. Max Verstappen 1 4 7 93
6. Valtteri Bottas -
4 7 92
7. Kevin Magnussen -
-
5 37
8. Fernando Alonso -
-
6 36
9. Nico Hülkenberg -
-
6 34
10. Carlos Sainz -
-
7 28
11. Sergio Pérez -
1 3 23
12. Esteban Ocon -
-
4 19
13. Pierre Gasly -
-
2 18
14. Charles Leclerc -
-
5 13
15. Romain Grosjean -
-
1 12
16. Stoffel Vandoorne -
-
3 8
17. Lance Stroll -
-
1 4
18. Marcus Ericsson -
-
2 3
19. Brendon Hartley -
-
1 1
20. Sergey Sirotkin -
-
-
0
KONSTRUKTŐRÖK
1. Ferrari 247
2. Mercedes 237
3. Red Bull/TAG Heuer 189
4. Renault 62
5. Haas/Ferrari 49
6. McLaren/Renault 44
7. Force India/Mercedes 42
8. Toro Rosso/Honda 19
9. Sauber/Ferrari 16
10. Williams/Mercedes 4

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik