Véget ért a hét szűk esztendő: Webber karrierje első futamgyőzelmét aratta

Vágólapra másolva!
2009.07.12. 15:42
Az ausztrál Mark Webber sikerével ért véget a 2009-es Formula–1-es világbajnokság kilencedik futama, a Német Nagydíj. A Red Bull-Renault pilótája 2002-ben kezdődő pályafutása első futamgyőzelmét aratta. A második helyen csapattársa, Sebastian Vettel, a harmadikon a Ferrari pilótája, Felipe Massa végzett.
Mark Webber megszerezte első futamgyőzelmét
Fotó: Reuters
Mark Webber megszerezte első futamgyőzelmét
Mark Webber megszerezte első futamgyőzelmét
Fotó: Reuters
Mark Webber megszerezte első futamgyőzelmét

A pénteki és szombati naptól eltérően napsütésben kezdődött meg a Német Nagydíj, a pilóták mégsem mehettek biztosra, ugyanis az Eifel-hegyek lankáin fekvő pályán egyik pillanatról a másikra megváltozhat az időjárás.

Izgalmas volt a rajt. A KERS által biztosított plusz 80 lóerőt kihasználó, az ötödik helyről induló Lewis Hamilton érkezett meg elsőként az első kanyarba, ott azonban kisodródott, ráadásul defektet is kapott, így a világbajnoki címvédő számára hamar véget ért a verseny érdemi része.

A pole pozícióból induló Mark Webbert Rubens Barrichello megelőzte, így a világbajnoki pontversenyben második helyen álló brazilt követte a mezőny – igaz, tisztes távolból, mert a harmadik helyen haladó Heikki Kovalainen mögött kisebb dugó alakult ki, a lassúbb finn feltartotta az üldözőket.

A tizedik körnél a versenybizottság megbüntette Webbert, mivel a rajtnál ráhúzta a kormányt Barrichellóra – az ausztrál boxutca-áthajtásos büntetést kapott, de az egyébként jogos szankció ellenére is maradt esélye a futamgyőzelemre.

Féltávnál Webber hátránya alig három másodperc volt a Brawn brazil pilótája mögött, és miután Barrichello másodszor is kiállt a boxutcába, az első futamgyőzelmére hajtó ausztrál visszavette a vezetést.

Sőt, nemcsak visszavette, hanem majdnem egy kiálláshoz elegendő előnyt gyűjtött össze, majd tizenhét körrel a vége előtt második (gyakorlatilag harmadik) boxlátogatásából másodikként tért vissza a pályára. Egy kör múlva helyreállt a rend, mert Vettel is kijött csapattársa elől, így az ausztrálnak csak annyi dolga maradt, hogy bevigye a célba a Red Bull-Renault-t.

Időközben a három kiállásos taktikával versenyző Brawnokra elkezdett felzárkózni Fernando Alonso, de a spanyol végül nem jelentett nagyobb fenyegetést, és a világbajnoki éllovas Button megelőzte Barrichellót, így az ötödik helyen zárt.

De térjünk vissza Webberre: az ausztrál senkitől sem zavartatva elsőként haladt át a célon, így 2002-ben kezdődő Formula–1-es pályafutása első futamgyőzelmét aratta – több mint hét szezont kellett várnia, hogy végre felállhasson a dobogó legfelső fokára.

A második helyen Webber csapattársa, a hazai közönség előtt versenyző Vettel, a harmadikon a ferraris Felipe Massa zárt. Most két hét szünet következik a száguldó cirkuszban, a következő futamot pedig hazánkban, Mogyoródon rendezik.

FORMULA–1

NÉMET NAGYDÍJ
1. Webber Red Bull-Renault 1 óra 36:43.310
2. Vettel Red Bull-Renault + 9.252
3. Massa Ferrari + 15.906
4. Rosberg Williams-Toyota + 21.099
5. Button Brawn-Mercedes + 23.609
6. Barrichello Brawn-Mercedes + 24.468
7. Alonso Renault + 24.888
8. Kovalainen McLaren-Mercedes + 58.692
9. Glock Toyota + 1:01.457
10. Heidfeld BMW + 1:01.925
11. Fisichella Force India-Mercedes + 1:02.327
12. Nakadzsima Williams-Toyota + 1:02.876
13. Piquet Renault + 1:08.328
14. Kubica BMW + 1:09.555
15. Sutil Force India-Mercedes + 1:11.941
16. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1:30.225
17. Trulli Toyota + 1:30.970
18. Hamilton McLaren-Mercedes + 1 kör

NEM ÉRTEK CÉLBA
Raikkönen Ferrari  
Bourdais Toro Rosso-Ferrari  

AZ EGYÉNI VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

1. Button 68
2. Vettel 47
3. Webber 45.5
4. Barrichello 44
5. Massa 22
6. Trulli 21.5
7. Rosberg 20.5
8. Glock 13
9. Alonso 13
10. Räikkonen 10
11. Hamilton 9
12. Heidfeld 6
13. Kovalainen 5
14. Buemi 3
15. Kubica 2
16. Bourdais 2

A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA

1. Brawn-Mercedes 112
2. Red Bull-Renault 92.5
3. Toyota 34.5
4. Ferrari 32
5. Williams-Toyota 20.5
6. McLaren-Mercedes 14
7. Renault 13
8. BMW 8
9. Toro Rosso-Ferrari 5
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik