BMW Sauber: a terv szerint a világbajnoki cím következik

Vágólapra másolva!
2009.03.26. 19:55
Március 29-én megkezdődik Ausztráliában a 60. Formula–1-es idény, amelyet a korábbi évektől eltérően látványos szabálymódosítások előztek meg. A mezőny megmaradt tízcsapatosnak, igaz, nem sok hiányzott ahhoz, hogy a gazdasági világválság miatt csak 9 istálló autói vágjanak neki az idei 17 versenynek. Idénybeharangozó sorozatunkban egyesével nézzük végig, melyik csapatnál hogyan telt a téli szünet. Eseményekben sehol sem volt hiány. Sorozatunk nyolcadik részében a BMW Sauberrel foglalkozunk.
Nagyon készülnek a szezonra
Fotó: Action Images
Nagyon készülnek a szezonra
Nagyon készülnek a szezonra
Fotó: Action Images
Nagyon készülnek a szezonra

Szavazás

Hány pontot szerez a BMW Sauber csapat a 2009-es szezonban?

Írja be az itt látható számot!

Melyik lesz a BMW Sauber legjobb eredménye a 2009-es idényben?

Írja be az itt látható számot!
Szisztematikusan építkezik a Sauber istállót 2005 végén átvevő BMW, amely előzőleg a Williamsszel kötött partneri megállapodást, majd úgy döntött, saját csapatot indít. Az első évadban a rendszeres pontszerzés volt a célja a svájci székhelyű német licenccel induló csapatnak, 2007-re minél több dobogós helyezés elérését lőtték be, tavalyra pedig az első futamgyőzelem megszerzését állították maguk elé feladatul.

Mivel a Kubica, Heidfeld páros 2008-ban tarolt a Kanadai Nagydíjon – a lengyel győzött, a német a második helyen végzett –, eddig száz százalékosan valósították meg a terveiket. Az idén a következő, ám a legnehezebb lépcsőfokra szeretnék fellépni: a világbajnoki címet akarják elhódítani.

A csapat sikerének alapköve lehet a KERS, amelyet a vetélytársaknál korábban elkezdtek készíteni – 15 hónapja folyamatosan dolgoznak a tökéletesítésén, így ezen a téren a többieknél előrébb járnak. Ezért fordulhatott elő, hogy a BMW kardoskodott az eszköz idei bevezetése mellett, és nem hagyta, hogy az energiaátalakító rendszer bemutatását a következő idényre tolják.

„Vegyes érzelmeim vannak a KERS-szel kapcsolatban, mert magas vagyok, és nehezebb, mint az átlagos versenyzők, így pedig a kocsi súlyeloszlásánál hátrányban vagyok. Ugyanakkor nagy előnyt jelenthet a pluszenergia, amelyet nyújtani tud a rendszer – mondta a csapat első számú versenyzőjének számító Robert Kubica, akinek az autójában nem is lesz ott az új rendszer.

Az autó a teszteken nem is szerepelt rosszul, rendre olyan időket futottak a pilóták, amelyekkel a dobogó közelében zártak volna. A nagy kérdésre, hogy megérte-e feladni a tavalyi idény közepén a harcot a konstruktőri világbajnoki címért, nem válaszolható meg egyértelműen.

Tény, hogy a Kanadában diadalmaskodó Kubica meg is orrolt kissé Mario Theissen csapatvezetőre, hogy feláldozta az előző idényt az idei autóért, ám azért sokat elmond a BMW erősségéről, hogy tavaly még így is a vb 4. helyére futott be a lengyel, akit hazájában megválasztottak az év sportolójának.

Kubicától amúgy is tart a komplett élmezőny, a képességeit pedig kivétel nélkül mindenki elismeri, és ha tavaly nem döntenek úgy a BMW-nél, hogy inkább az idén mennek biztosra, elképzelhető, hogy már világbajnok lenne.

A TÖBBI CSAPAT

Csapattársáról, Nick Heidfeldről ezt már nem lehet elmondani: a 32 éves német ugyanis eddig 150 versenyen indult, ám még nem tudott nyerni. Ezzel az aktív pilóták közül ő tartja a csúcsot e téren, és az idény felénél felléphet az örökranglista második helyére is. Nem valószínű azonban, hogy az első helyet is átveszi, ugyanis úgy fest, azt Andrea De Cesaris örökre kibérelte magának, miután 208 versenyt felölelő pályafutása során képtelen volt nyerni.

A tizedik idényére készülő német pilóta az egyik legrutinosabb a mezőnyben, és ő az, aki talán a legbiztosabb a dolgában, ha előzésre kerül sor. Ez azonban kevés, ha a BMW idei célkitűzését is figyelembe vesszük, így tőle elsősorban Kubica támogatását várhatja a csapat. A tesztek ugyanakkor azt mutatják, Heidfeld nem feltétlenül ért egyet az istállójával az idei célokkal kapcsolatban.

„Az az igazság, hogy az eredmények alapján a Brawn egyértelműen kiemelkedik a többiek közül, aztán jön a Ferrari, a Toyota, a Red Bull és a Renault, majd egy újabb csoport, amelyet a Williams, a McLaren és a Toro Rosso alkot, végül kicsit mögöttük a Force India. Mi valahol a második csoportban helyezkedünk el” – fogalmazott Nick Heidfeld, aki ha esetleg megnyerne egy versenyt, máris rekordot állítana be a száguldó cirkuszban: nála többet ugyanis senki sem várt az első futamgyőzelmére.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik