A diadalmas Vettel egyszerű taktikai utasítása: „Gázold le őket!”

Vágólapra másolva!
2008.09.14. 18:12
51 éve, 1957. augusztus negyedike óta először történt meg a Formula–1-ben, hogy a Ferrarin kívül másik olasz istálló nyer nagydíjat: Sebastian Vettel Toro Rossóval aratott remek győzelme az esőáztatta monzai pályán alighanem még sokáig beszédtéma lesz. Az ifjú német lett ezzel minden idők legfiatalabb győztese a száguldó cirkuszban, nem csoda, hogy alig találta a szavakat a futam utáni sajtótájékoztatón.
Az első csók felejthetetlen marad: Vettel a monzai győztesnek járó trófeával
Fotó: Reuters
Az első csók felejthetetlen marad: Vettel a monzai győztesnek járó trófeával
Az első csók felejthetetlen marad: Vettel a monzai győztesnek járó trófeával
Fotó: Reuters
Az első csók felejthetetlen marad: Vettel a monzai győztesnek járó trófeával

CSAPATÁRA MÉRGES ROSBERG

Nico Rosberg szerint az elszúrt gumiválasztás (extrém esőgumikat kapott a pálya felszáradása előtt) akadályozta meg pontszerzését, nem csoda, hogy a Williams pilótája elég dühös volt. „Jó volt a stratégia, nem volt baj a kocsival, de a rossz gumiválasztás elrontott mindent és tönkretette az esélyeinket” – mondta. A Toyota pilótái, Timo Glock és Jarno Trulli ugyanebbe a csapdába estek.
„Hihetetlen” – kezdte az értékelést Vettel. „Semmi problémánk nem volt, az autó tökéletesen ment, a stratégiánk is remekül bejött. Óriási volt, mikor áthaladtam a célvonalon, a tiszteletkört, a fogadtatást a boxutcában és az eredményhirdetést sosem felejtem el. Életem legjobb napja ez, köszönettel tartozom a csapatomnak.”

A Toro Rosso rendkívül tehetséges pilótája elárulta, hogy a létező legegyszerűbb „taktikai utasítást” kapta a rajt előtt.

„Annyit mondtak: «Gázold le őket». Az volt a kulcsmomentum, hogy az élen tudtam maradni, így nekem nem voltak problémáim a látótávolsággal. A futam közepén a száradó pálya nagyon csúszós volt, mindenki megpróbálta hűteni a gumikat. Különleges nap volt, és még jobbá teszi, hogy azt is jól tudom, milyen hátul küzdeni. Most végre büszkék lehetünk magunkra. Kiscsapat vagyunk, összesen 160 ember dolgozik velünk Faenzában, és ez felejthetetlen nap mindannyiunknak” – mondta Vettel.

UTOLJÁRA A MASERATINAK SIKERÜLT

1957 óta olasz licences istállóként kizárólag a Ferrari tudott győzni a Formula–1-ben – többek között ezért is hatalmas hőstett a Toro Rosso és Vettel monzai győzelme. Utoljára 51 éve Juan Manuel Fangio győzött egy Maseratival a Nürnburgringen, majd a legendás argentin meg is nyerte a világbajnokságot.
A második helyen végző Heikki Kovalainen elismerte: nem volt esélye a parádézó Vettel ellen.

„Lehetetlen volt nyerni. Túl erős volt mind Sebastian, mind a Toro Rosso. Az elején az extrém esőgumikkal eléggé szenvedtem, de aztán folyamatosan javultam. Ez volt a legtöbb, amit a mai napon kihozhattam a versenyből” – nyilatkozta a finn.

A negyedik Alonso is elégedett volt, hisz a Renault pilótája úgy gondolta a versenyhétvége előtt: a villámgyors pálya egyáltalán nem fekszik az autóiknak.

„Nagyon örülök a helyezésnek, különösen, hogy nem számítottunk ilyen jó szereplésre Monzában. Most már kíváncsi vagyok, hogy mi vár minket Szingapúrban” – mondta a spanyol.

FORMULA–1, OLASZ NAGYDÍJ

FUTAM, VÉGEREDMÉNY
1. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1h26:47.000
2. Kovalainen McLaren-Mercedes + 12.512
3. Kubica BMW Sauber + 20.471
4. Alonso Renault + 23.903
5. Heidfeld BMW Sauber + 27.748
6. Massa Ferrari + 28.816
7. Hamilton McLaren-Mercedes + 29.012
8. Webber Red Bull-Renault + 32.048
9. Räikkönen Ferrari + 39.468
10. Piquet Renault + 54.445
11. Glock Toyota + 58.888
12. Nakadzsima Williams-Toyota + 1:02.015
13. Trulli Toyota + 1:05.954
14. Rosberg Williams-Toyota + 1:08.635
15. Button Honda + 1:13.370
16. Coulthard Red Bull-Renault + 1 kör
17. Barrichello Honda + 1 kör
18. Bourdais Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
19. Sutil Force India-Ferrari + 2 kör

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

PILÓTÁK
1. Hamilton 78
2. Massa 77
3. Kubica 64
4. Räikkönen 57
5. Heidfeld 53
6. Kovalainen 51
7. Alonso 28
8. Trulli 26
9. Vettel 23
10. Webber 20
11. Glock 15
12. Piquet 13
13. Barrichello 11
14. Rosberg 9
15. Nakadzsima 8
16. Coulthard 6
17. Bourdais 4
18. Button 3

KONSTRUKTŐRÖK
1. Ferrari 134
2. McLaren-Mercedes 129
3. BMW Sauber 117
4. Renault 41
5. Toyota 41
6. Toro Rosso-Ferrari 27
7. Red Bull-Renault 26
8. Williams-Toyota 17
9. Honda 14
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik