Mire költ az Újpest? Miben vannak lemaradva a magyar klubok?

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.11.22. 10:22
null
Az Újpest sokat költ a játékosok fizetésére (Fotó: Mirkó István, archív)
Csütörtökön hatodik alkalommal került megrendezésre a Sportmarketing Újragondolva Meetup, a hagyományoknak megfelelően a Mu színházban. A neves szakemberek előadásaival tarkított esemény központi témája ezúttal a sport és az innováció kapcsolata volt. Mitől jó a Ferencváros üzleti modellje? Milyen újításokat vezet be az Újpest? Ezekre, és még sok érdekes kérdésre kaphattunk választ a konferencián.

 

 

A digitális világ fejlődésével, az okostelefonok és táblagépek terjedésével egyre szélesebb körben elterjedő applikációkkal a sportvilágnak is tartania kell a lépést. A hatodik meetupon mindkét oldal álláspontját meghallgathatták a jelenlévők, az esemény moderátora ezúttal Gergely István, kétszeres olimpiai bajnok vízilabdázó volt.

A nyitó előadást András Krisztina, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa tartotta, aki a Ferencváros futballcsapatát működtető FTC Labdarúgó Zrt. példáján keresztül mutatta be, milyen egy gazdaságilag is jól működő modern sportszervezet. „Nagyon fontos az online felületek értékesítése, a brandépítés, a vállalatszerű működés. Állandó innováció szükséges a fennmaradáshoz” – mondta a közgazdász, aki hozzátette: a stadion fontos bevételi forrás, hiszen önfenntartó és bevételt generál. András Krisztina szerint szintén fontos a mérkőzéseken kívüli bevétel, amit például multifunkcionális létesítményekkel lehet elérni.

A következő prezentációban a digitális média fejlődésének hátterébe nyerhettünk betekintést, méghozzá Szabó Tamás által. A Microsoft account managere a mobiltelefonos alkalmazások fontosságát hangsúlyozta, amelyek segítségével rendkívül hasznos információkhoz juthatnak a szurkolók. „A magyar klubok nagyon keveset költenek a digitális háttér fejlesztésére. Pedig ezé a jövő” – fogalmazott Szabó Tamás, aki az adatok tárolására és kezelésére alkalmazott felhőrendszerre is felhívta a figyelmet. A Microsoft szakembere hangsúlyozta: a magyar futballklubok alig-alig költenek erre az üzletágra, míg például a Real Madrid 350 millió forintnak megfelelő összeget.

Az első blokkot H. Nagy Máté, az Újpest marketingért felelős munkatársa zárta, aki a klub anyagi helyzetével indította előadását: a lila-fehérek éves költségének jelentős részét a futballisták bére és a velük kapcsolatos kiadások teszik ki. A szakember – aki szerint a magyar klubtulajdonosok nem szívesen költenek innovatív dolgokra, így a digitális fejlesztésekre sem – beszélt még a nézőszámok alakulásáról, illetve az Újpest aktív tevékenységeiről is, mint például a jótékonyság, az iskolalátogatások vagy a karácsonyi ajándékozás.

A rövid szünet után Sz. Nagy Tamás, a Nemzeti Sport főszerkesztő-helyettese, a Nemzeti Sport Online felelős szerkesztője vette át a szót, aki a fogyasztói szokások változását helyezte a középpontba, kiemelve a személyre szabott tartalmakat és a közösségi média szerepét. „Folyamatosan változnak a fogyasztói szokások, egyre többet olvasunk az interneten és mobiltelefonon. Ehhez a médiának is alkalmazkodnia kell, és újításokat bevezetni. Az életünk egy folyamatos innováció” – mondta Sz. Nagy Tamás.

Felelős szerkesztőnket követően Márkus Anita lépett a Mu színház színpadára. A Nike Magyarország PR-vezetője a tömeg- és szabadidősportokon keresztül mutatta be az innovációs megoldások és a sport kapcsolatát. „Egyre több ember húz futócipőt és kezd el sportolni, ami nagyban köszönhető annak, hogy okostelefonnal már minden mozdulatunkat mérni tudjuk. Így a megtett métereket, az elégetett kalóriát és a mozgásra fordított időt is” – szemléltette a világszerte több mint 10 millió felhasználóval rendelkező Nike + alkalmazással gondolatait Márkus Anita.

A napot Bíró Pál előadása zárta. A magyarországi YouTube koordinátora az innováció valós értelmezésével indított, majd kitért a tartalom és a média kapcsolatára. „Egyre több internetkapcsolat van világszerte. Egyes becslések szerint négy-öt éven belül a világon az összes ember rendelkezhet interneteléréssel. Átlagosan 6.5 órát töltünk médiafogyasztással, ennek 90 százalékát képernyőn (tablet, számítógép, televízió – a szerk.) tesszük. A YouTube elképesztő ütemben növekedik, a legfrissebb adatok szerint percenként 100 órányi videót töltenek fel, havonta 1 milliárd ember látogat el a videómegosztó oldalra, akik havonta 6 milliárd órányi videót néznek meg” – osztotta meg a közönséggel a meghökkentő adatokat Bíró Pál.

A YouTube koordinátora elmondta, jelenleg 332 sportcsatorna van az oldalon, és átlagban egyszerre több mint 30 élő felvételt, azaz live streamet lehet nézni. A legnépszerűbb sportcsatornák közé tartozik/tartozott a Bundesligáé, a Red Bull Stratosé és az olimpiai játékoké. Az előadásból az is kiderült, hogy a YouTube-on a legnézettebb videók közel felét profik készítették.

KORÁBBI MEETUPOK

A korábbi Sportmarketing Újragondolva Meetupok beszámolói, képeit és a Digi Sport Reggeli start műsorában lement beszélgetések megtekinthetők az alábbi linkeken:

Sport és média – Sportmarketing Újragondolva Meetup, 2013.05.03., Symbol

Sportban az Üzlet – Sportmarketing Újragondolva Meetup, 2012.11.28., Mu Színház

Az olimpia marketing szemmel – Sportmarketing Újragondolva Meetup 2011.05.17., Mu Színház

SportPR/Sport branding – Sportmarketing Újragondolva Meetup 2011.11.10., Mu Színház

A sport online/mobil marketing vonatkozásai – Sportmarketing Újragondolva Meetup 2011.05.26., Fogasház

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik