Tereprali: trükkös szakasz után Al-Attijah vezet, Szalay 9.

TÓTH ANITA (Doha)TÓTH ANITA (Doha)
Vágólapra másolva!
2020.02.24. 15:49
null
Nasszer al-Attijah megnyugtató előnyt szerzett (Fotó: Fotó: ODT/Edoardo Bauer)
Nasszer al-Attijah megnyugtató előnyt szerzett a katari világkupa-futam második napján – Szalay Balázsék öt helyet javítottak az összetettben, és kilencedikek.

 

„Ha ész nélkül nyomod a gázt, itt könnyen bajba kerülhetsz” – szólt Nasszer al-Attijah intelme, és ha valaki, hát a háromszoros Dakar-győztes tudja, miről beszél, hiszen hazai pályán versenyez. Tegyük hozzá, azért is óvatosabb a szokásosnál (értsd: azért nem megy tökön-babon át, fittyet hányva az észérvekre), mert semmiképpen sem akar kiesni, hiszen itt mindenki rá, a nemzeti hősre, az olimpiai bronzérmes sportlövőre, a kiváló autóversenyzőre figyel. Ugyanakkor persze ott motoszkál a fejében, éppen a fentiek miatt, hogy mindennél jobban szeretne nyerni a katari világkupa-versenyen. Fura kettősség, de egyelőre a legjobb úton halad a győzelem felé, mivel két márkatársa (egyben fő riválisa), a szaúdi Jazid al-Radzsi és a lengyel Jakub Przygonski is „bajba került” hétfőn.

Al-Radzsi ráment egy sziklára, ami olyan szerencsétlenül ütötte meg a Toyota alját, hogy elment a kormányszervó (kétszáz kilométert tett meg így, a táborban alig bírta felemelni a kezét), míg a Hilux-szal első versenyét futó Przygonski megnézte hol az autó határa, és túl is ment rajta egy gödörben – eltörte a lengőkart, amit ki kellett cserélni. Így azután Nasszer al-Attijah két nap után viszonylag megnyugtató előnnyel vezet az összetettben.

„Trükkös szakasz volt, elég hosszú ahhoz, hogy elfáradjunk a folyamatos koncentrációban, hiszen egyrészt első rajtolóként mi jelöltük ki az utat, másrészt nem akartunk kockáztatni – mondta Al-Attijah. – Olykor keresnünk kellett a helyes irányt, de a navigátorom remek munkát végzett, és most itt vagyunk. Meg kell szereznünk a lehető legtöbb pontot...”

A verseny egyetlen magyar indulója, a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős is a világkupa-pontokra hajt, javított is öt helyet a vasárnapi 14. helyéhez képest, így az összetett kilencedik helyről várja a folytatást. Igaz, ehhez árkon-bokron át vezetett az út, ugyanis a magyarok az egyetlenek az élmezőnyből, akik nem mentek az idei Dakaron, vagyis most tanulgatják, miként lehet úgy végigmenni a pályán, hogy a navigátor negyed órával a rajt előtt kapja meg az itinert, nem egy nappal korábban. Egy 334 kilométeres szakaszon...

Szalayék öt helyet javítottak az összetettben (Fotó: ODT/Edoardo Bauer)
Szalayék öt helyet javítottak az összetettben (Fotó: ODT/Edoardo Bauer)

„Legalább tízszer kellett keresnünk a megfelelő irányt, vagy pár száz métert visszafelé menni a biztos pontig – navigációs szempontból tényleg nagyon nehéz ez a verseny – mondta az Opel Grandland X pilótája, Szalay Balázs. – A baj csak az, hogy ilyenkor az ember teljesen kizökken, egy kicsit a harci kedvét is elveszíti, és nehéz visszatalálnia a jó ritmusra. Pedig a pályák eddig nagyon tetszenek: technikásak, olykor pedig nagyon gyorsak, szóval egy percig se unatkoztunk. Az autó jól bírja a köves-sziklás terepet, könnyen kezelhető, úgyhogy kedden próbálunk tovább gyorsulni.”

Bunkoczi pozitívan értékelt: sokat tanult, és látja a fejlődést, ami jó hír a következő szakasz előtt, amely még hosszabb, 340.28 kilométeres lesz.

KATAR RALI, A TEREPRALI VK, 1. FUTAMA, DOHA
2. szakasz, Al-Samal (össztáv: 495.28 km, ebből a szelektív szakasz hossza: 334.25 km). Autósok:
1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 3:26:48, 2. Jones, Gugelmin (amerikai, brazil, Can-Am Maverick) 37:03 p h., 3. Al-Mohannadi, Delaunay (katari, francia, Polaris RZR) 56:46 p h., ...9. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Grandland X) 1:19:26 ó h.

Az összetettben. Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel4:59:16, 2. Jones, Gugelmin 1:06:47 ó h., 3. Al-Radzsi, Orr (szaúd-arábiai, brit, Toyota Hilux) 1:08:27 ó h., ...9. Szalay Balázs, Bunkoczi László 2:23:46 ó h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik