Vettel Monzában folytatta a Red Bull pole-sorozatát

Vágólapra másolva!
2011.09.10. 13:52
null
Sebastian Vettel az idén tizedszer indulhat a pole-ból (Fotó: Reuters)
Címkék
Bár a pénteki edzésnap után a McLarent tartották favoritnak Monzában, szombat délelőtt Sebastian Vettel megmutatta, hogy az idén az Olasz Nagydíjon is számolni kell a Red Bull-istállóval. Az időmérőn nem is történt meglepetés, a német versenyző közel fél másodperccel megverte a második leggyorsabb Lewis Hamiltont. A második sorból Jenson Button és Fernando Alonso, a harmadikból Mark Webber és Felipe Massa rajtolhat.

Sebastian Vettelt a monzai időmérőn sem lehetett megállítani, a vb-címvédő saját idei 10., csapata 13. első rajtkockáját szerezte meg. A németet a várakozásoknak megfelelően a McLaren pilótái szorongatták meg leginkább, de Lewis Hamilton és Jenson Button igyekezete eredménytelennek bizonyult. A 2. és 3. rajthelynek így is örülhetnek, és ha valahol, Monzában jó esélyük lehet rá, hogy a startnál megverik Vettelt.

A tavalyi pole-os és győztes Fernando Alonso már azzal is elégedett lehet, hogy egyáltalán Mark Webbert meg tudta előzni, míg Felipe Massa a 6. rajtkockát szerezte meg.

A 7. pozícióból az oroszországi légikatasztrófa miatt fekete bukósisakban versenyző Vitalij Petrov indulhat, az orosz meglepetésre megelőzte Michael Schumachert és Nico Rosberget – utóbbi a második szakaszban fantasztikus kört futott, azzal a záró tíz percben simán Petrov elé került volna.

ELŐZMÉNYEK

Az edzés előtt a levegő 29, a pálya 44 fokra melegedett, az olasz szurkolókra pedig nem lehetett panasz, kiváló volt a hangulat a pálya körül, hatalmas olasz zászló járt kézről kézre a lelátón.

Mivel több autón nem elég egy bemelegítő kör a gumik ideális hőfokra hevítésére, arra kellett számítani, hogy a versenyzők öt-hat kört tesznek meg egy készlet gumin, s a 3. és az 5. kört nyomják meg, köztük egy pihentető körrel, akik pedig gyorsabban – már az első körben – melegítik fel az abroncsot, a 2. és a 4. körben hajtanak jó időeredményre.

1. SZAKASZ

Az egykori toyotás duó, Jarno Trulli és Timo Glock hagyta el elsőként a boxutcát. Három perc elteltével már 14-en voltak a pályán. Az első kör Trullié lett 1:33.967-tel, Glock 1:28.466-os időt ért el.

Sutil 1:28.003-as, Di Resta 1:27.811-es, Alguersuari 1:26.610-es eredményével állt az élre. Utánuk jött Button, s a Magyar Nagydíj győztese 1:24.872-vel mutatkozott be. Vettel két tizeddel elmaradt az angoltól, aki a pihenő körét teljesítette.

Vettel nem tett ilyet, a következőt is megnyomta, és 1:24.002-t futott. Button a második mért körével 188 ezreddel maradt el tőle, Hamilton meg feljött a 3. helyre. Kilenc perc elteltével Webber még ki sem jött a boxból.

Maldonado a célegyenes bejáratánál keresztbe pördült a pályán, majd a szalagkorlátnak ütközve elveszítette az első légterelőjét, s azonnal a garázsához hajtott. Neki még nem volt mért köre. Hamilton 1:23.976-tal átvette a vezetést, miközben a kiscsapatok pilótái a 107 százalékos zónán belül voltak – az utolsó Ricciardónak fél másodperces „előnye volt” a határértékhez képest.

Webber is kijött a boxból, és első mért körével a 7. helyre jött be Hamilton, Vettel, Button, Alonso, Massa és Rosberg mögé. Másodikra sem sokat javított, maradt 7., közvetlenül Schumacher előtt. A kiscsapatok versenyzői mellett Maldonado volt bajban, míg előttük a Belga GP-n a 7. rajtkockát megszerző Senna állt.

A brazil előtt tanyázó Pérez feltetette a lágy gumikat, és felzárkózott a 10. pozícióba. Maldonado bejött 13.-nak, Senna is javított, így Kobajasi került a veszélyes zónába. A Lotus pilótái rá nem jelentettek veszélyt. Az élcsoport ekkor már a boxban volt, ezért a legjobb idő nem került veszélybe, azaz Ricciardo indulása is biztossá vált, hiszen a 107 százalékos limitet már másfél másodperccel verte.

Az utolsó percre Buemi csúszott a 18. helyre, de gyors körön volt lágy gumin. A svájci javítása után Barrichello esett vissza, ám a brazil is befejezte a körét, és a boxba hajtó Alguersuari ragadt a 18. helyen.

A 18–24. helyen Alguersuari, Trulli, Kovalainen, Glock, D'Ambrosio, Ricciardo és Liuzzi indulhat vasárnap délután.

A lágy gumikat használók közül csak Petrov tudta beékelni magát a közepesen keménnyel száguldó élpilóták közé, a 6. helyre jött be Alonso és Massa közé.

2. SZAKASZ

A 15 perces szakaszban néhányan tartalékoltak. Maldonado közepesen kemény keverékű abronccsal hajtott ki a pályára, a venezuelai 1:26.716-tal kezdett, míg Bruno Senna a lágy gumin 1:24.715-öt futott.

Vettel 1:23.105 perces körrel állt az élre, Button három tizeddel elmaradt tőle. A 2009-es bajnok mögé Alonso és Hamilton ékelődött be, Vettel 1:22.914-re javított.

Webber feljött másodiknak, majd megelőzte őt Rosberg. Ilyen körrel a záró szakaszban is elégedett lett volna…

Button felzárkózott Vettel mögé a 2. helyre, vagyis az első tízben a Red Bull, a McLaren, a Ferrari, a Mercedes és a Renault pilótái bebetonozták magukat. A Force India párosa közben öt perccel a vége előtt még mért kör nélkül állt, ők Sennára mindenképpen veszélyt jelenthettek.

Sutil elsőre négy tizeddel elmaradt a braziltól, aki hat tizedre volt a 9. Petrovtól. Di Restának elsőre sikerült megvernie Sennát, két tizeddel előzte meg a dél-amerikait. Sutil a laza köre után újra a gázra lépett, Sennát lehagyta, a 10. Di Restát viszont nem.

Közben Hamilton a 8. helyezését nem érezte biztosnak, ezért kijött a boxból, s fellépett a 3. helyre.

A 10. továbbjutó pozícióért folytatott küzdelemben Sennáé volt az utolsó szó. A brazil hat ezreddel megelőzte Di Restát, és bejutott a záró szakaszba.

A 11–17. helyen Di Resta, Sutil, Barrichello, Maldonado, Pérez, Buemi, Kobajasi sorrend alakult ki, vagyis a Red Bull, a McLaren, a Ferrari, a Mercedes és a Renault pilótái készülhettek a záró tíz percre.

3. SZAKASZ

A záró szakasz elején a két Ferrari ment ki a pályára, majd Alonsót és Massát a két McLaren és Vettel követte. Petrov is kiment, a többiek a boxban vártak.

Alonso 1:22.999-cel nyitott, Massa 253 ezreddel elmaradt tőle. Button 1:22.777-et ment, Hamilton 1:22.725-öt, Vettel 1:22.613-at. Hamilton és Button visszavett, Vettel tovább nyomta. A német nem tudott javítani, a Parabolicában ugyanis lassított. A McLaren és a Ferrari pilótái a boxba hajtottak.

Rosberg gyenge körrel kezdett, Petrovnál is lassabb volt, de utána rátaposott a gázpedálra. Webber az 5. helyre jött be, míg a többiek visszajöttek a pályára. Vettel is átesett a gyors kerékcserén.

Rosberg nem tudott javítani, maradt Petrov mögött. Mindenki az utolsó másodpercekre időzítette a gyors körét. Az első szektor Alonsóé volt, a spanyol a 4. helyre ért be Vettel, valamint a gyors körét félbeszakító Hamilton, Button páros mögé.

A Mercedeseket végül Petrov meg tudta előzni, az orosz Massa mögül, Schumacher és Rosberg elől rajtolhat.

OLASZ NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:22.275 átlag: 253.476 km/ó
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:22.725 0.450 mp h.
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:22.777 0.502
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:22.841 0.566
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:22.972 0.697
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:23.188 0.913
7. Vitalij Petrov orosz Renault 1:23.530 1.255
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:23.777 1.502
9. Nico Rosberg német Mercedes 1:24.477 2.202
10. Bruno Senna brazil Renault idő nélkül
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:24.163
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:24.209
13. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:24.648
14. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:24.726
15. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:24.845
16. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:24.932
17. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:25.065
18. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:25.334
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:26.647
20. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:27.184
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:27.591
22. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:27.609
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:28.054
24. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:28.231
Az egyik DRS-zóna a célegyenesben, a    másik a  Lesmo-kanyarok után lesz a versenyen.
Az egyik DRS-zóna a célegyenesben, a másik a Lesmo-kanyarok után lesz a versenyen.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik