MotoGP: hatalmas meglepetés – törölt köridők és Zarco pole pozíciója

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2020.08.08. 16:02
null
Zarco volt leggyorsabb a Cseh Nagydíj időmérő edzésén a királykategóriában (Fotó: AFP)
Egy évvel ezelőtt Johann Zarco mindenkit meglepett, amikor hátat fordított a kétéves KTM-szerződésnek túl a szezon felén, vállalva a kockázatot, hogy teljesen kikerülhet a világbajnokságból. Nem titok, hogy a Dorna és a Francia Nagydíj szervezőjének a közbenjárása is kellett ahhoz, hogy a Ducati végül helyet találjon neki az akkor még Avintia néven futó csapatnál. A francia most a Cseh Nagydíjon rajtelsőséggel hálálta meg a bizalmat.

 

„Nagyon boldog vagyok, nem is hiszem el, hogy enyém a pole pozíció. Már tegnap is jó munkát végeztünk és új gumin egy körön végig gyors voltam. Reméltem, hogy sikerül egyből bekerülnöm a Q2-be, aztán egy jó időmérőt futnom. Az FP3 jól sikerült, bent voltam a Q2-ben, ami már önmagában egy nagy elégtétel volt. Az időmérőn az első gumim eléggé csúszkált, és nem tudtam olyan gyors lenni, mint reggel. Nem aggódtam nagyon, de egy kicsit azért igen. A második gumival egy jó csapat után tudtam menni: Morbidelli, Valentino, Petrucci és Binder, és mögöttük haladva jól be tudtam osztani a távolságot és a jobban tudtam kezelni a hátsó tapadást is, jól tudtam kigyorsítani, a köridő pedig jött. A versenytempóm nem elég a győzelemhez, de sok mindent fogok látni, ami fontos, mert még mindig tanulom ezt a motort és magamon is dolgoznom kell” – nyilatkozta Johann Zarco a Cseh Nagydíj időmérő edzése után, aki legutóbb a Tech3 Yamaha színeiben indulhatott az élről a 2018-as Malajziai Nagydíjon.

„Váratlan eredmény, de egy Ducati a pole pozícióban mindig jó hír” – mondta Paolo Ciabatti, a Ducati Corse sportigazgatója.

A sportág történetében talán először fordul elő, hogy két francia pilóta indulhat az élről a királykategóriában, miután Fabio Quartararóé lett a második legjobb érvényes köridő. A yamahás ugyan bukott az utolsó gyors körén a 13-as kanyarban, de nem lett semmi baja.

Csapattársa, Franco Morbidelli teszi teljessé az első sort.

És hogy miért fogalmaztunk így Quartararónál, hogy a második legjobb érvényes idő? Mert Pol Espargaró körét, amely eredetileg a második leggyorsabb volt szombaton, elvették, így a második helyről a hatodikra esett vissza. Az időeredmény törlésének az oka, hogy a KTM-es sárga zászló hatálya alatt futotta, ami Cal Crutchlow esése miatt volt érvényben a kilences kanyar előtt.

A fiatalabb Espargaró így a hatodik helyről rajtolhat holnap, de versenytempóját elnézve a dobogó így sem elérhetetlen számára.

Aleix Espargaró kisebb csodával a negyedik helyet szerezte meg a holnapi futam előtt, mellőle pedig egy igen csalódott Maverick Vinales rajtolhat majd, akik egyrészt elkalkulálták magukat, és túl későn jött ki az utolsó új gumiért, majd a végén még az üzemanyag is elfogyott a Yamahából.

A harmadik sort Brad Binder, Danilo Petrucci és Joan Mir alkotja majd.

Andrea Dovizioso nemcsak a bajnoki esélyektől, lassan már a dobogótól, és ami még fájóbb, a szerződéshosszabbítástól is elbúcsúzhat. Az olasznak nem sikerült sem egyeneságon, sem pedig a Q1-ből bekerülnie az éles időmérőbe. Utóbbi során az első gyors körét törölték, mert sárga zászló hatálya alatt futotta meg, de későbbi köre sem volt elég a továbbjutáshoz, olyannyira, hogy a 18. helyről rajtolhat csak holnap.

Nakagami körét törölték, mert elhagyta a pályát a leggyorsabb körén a 12-es kanyarban, így nemcsak, hogy nem jutott be a Q2-be, a 17. helyre csúszott vissza a rajtrácson.

A kollektív büntetésből sem tanulnak – Moto3

Hányszor beszéltünk, írtunk, olvastunk már arról, hogy a Moto3-asok között évek óta nem tudnak rendet tenni a MotoGP-stewardok és megértetni velük, hogy egymásra várni a pályán bizony nem kifizetődő? Három, hat vagy akár 12 pozíciónyi hátrasorolás a rajtrácson, pit lane-ből rajtolás, pénzbírság – semmi sem segít.

Szombat reggel a harmadik szabadedzés első 10 percéről nem kevesebb, mint 15 pilótát „tiltottak el”, mert a péntek délutáni edzésen haladtak túl lassan egymásra várva.

Ha valaki azt gondolja, hogy ez észhez térítette a „legkisebbeket”, az nagyot téved, az időmérő végén a mezőny fele maradt le így az esélyről, hogy még egy gyors kört fusson, és kapta arcába a kockás zászlót.Köztük volt Raúl Fernández, aki talán szándékosan lassította a többieket is, bár nem lehetett benne biztos, hogy körideje tényleg elég lesz élete első világbajnoki pole pozíciójához – elég lett.

Ennek ellenére, Aki Ajo inkább feldúltan, mint elismerően nyilatkozott, ő sem tud mit kezdeni, hogy a fiatalok semmiből sem tanulnak.

Kérdés, hogy a mai időmérős végeredmény megegyezik-e majd a holnapi rajtráccsal, vagy a versenyigazgatóság ismét odacsap.

Az első sort jelenleg Gabriel Rodrigo és Szuzuki Tacuki teszi teljessé, azaz a japánnak nem sikerült zsinórban negyedik pole-ját is megszerezni. A vb-t vezető, sérülten motorozó Albert Arenas a hetedik rajthelyet szerezte meg.

GYORSASÁGIMOTOROS-VB, CSEH NAGYDÍJ
IDŐMÉRŐ EDZÉS (1–3. helyezettek)
MotoGP
1. Johann Zarco (francia, Ducati) 1:55.687, 2. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 0.303 mp hátrány 3. Franco Morbidelli (olasz, Yamaha) 0.311
Moto3
1. Raúl Fernández (spanyol, KTM) 2:08.372, 2. Gabriel Rodrigo (argentin, Honda), 0.211, 3. Szuzuki Tacuki (japán, Honda) 0.336
Moto2
1. Joe Roberts (amerikai, Kalex) 2:01.692, 2. Sam Lowes (brit, Kalex) 0.130, 3. Enea Bastianini (olasz, Kalex) 0.189

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik