MotoGP: a koronavírus buborékjában – furcsa világ jön

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2020.06.10. 21:28
null
Az új norma, amit mindenkinek szoknia kell (Fotó: Paul Trevathan/Instagram)
Alig több mint egy hónap választ már csak el minket a gyorsasági motoros világbajnokság július 19-ére tervezett újraindulásától. Szerdán bejelentették, hogy a mugellói Olasz Nagydíjat sem rendezik meg az idén, azaz egyre közelebb érünk, hogy az első koronavírus utáni naptár elkészüljön. De egyelőre sem a jerezi futamok, sem a naptár további része nem hivatalos még, ezzel párhuzamosan viszont egyre több részlet szivárog ki, hogy milyen is lesz az élet a pályákon és azokon kívül.

 

A csapatokhoz eljuttatott 30 oldalas dokumentumból tisztán látszik, hogy milyen hatalmas munka kellett ahhoz, hogy minden egyes momentumra, szituációra legyen egy kidolgozott megoldási javaslat a pályára érkezéstől, az egész napos ottléten, az étkezéseken és a szállásokon keresztül, egészen a parc ferméig vagy a győztesek ünnepléséig a dobogón.

A protokollt nyilván hónapokkal ezelőtt kezdték el kidolgozni, így egyes korlátozások ma már túlzónak tűnhetnek, tekintettel arra, hogy többek között Andalúzia is belépett hétfőn a harmadik fázisba, azaz visszakapták kormányzási jogukat. Ebben a karanténfeloldási szakaszban már 800 fős nézői részvétellel lehet például bikaviadalokat rendezni.

NÉZŐK NÉLKÜL, LIMITÁLT DOLGOZÓVAL

IANNONE NÉGYÉVES ELTILTÁST IS KAPHAT

Andrea Iannone doppingvétségi ügye, még messze nem ért véget. Iannone korábbi nyilatkozatainak megfelelően fellebbezett a jelenlegi 18 hónapos eltiltás ellen a Nemzetközi Sport Döntőbíróságnál (CAS), de ugyanígy tett a WADA is, akik azonban a maximálisan adható négyéves eltiltásra szeretnék szigorítani a korábbi büntetést.

A CAS weboldalán jelenleg novemberig találhatóak kitűzött meghallgatások, de Iannone ugye egyelőre nem szerepel a listán.

Bár a dokumentumban is leírták, hogy a korlátozásokat, előírásokat minden egyes futamot megelőzően felülvizsgálják majd, és ha a lehetőség engedi, akkor talán lazítanak is bizonyos dolgokon, az eldöntött ténynek látszik, hogy az összes megrendezendő európai futam zárt kapus lesz, azaz nézők nélkül rendezik meg.

A depóba nem mehetnek majd szponzorok, vendégek, csak a szükséges munkaerő. Egyelőre az is biztosnak tűnik, hogy a jerezi futamokra az írott sajtó munkatársait sem engedik majd be.

A gyári MotoGP-s csapatok 45 emberrel érkezhetnek a versenyekre (beleértve a pilótákat is), a nem gyári csapatok 25, a Moto2-es és Moto3-as alakulatok 12 fővel lehetnek jelen.

A csapatok és az őket kiszolgáló technikai partnerek dolgozói (gumi- és futóműmérnökök, bőrruhákat és sisakokat szervizelő munkatársak stb.) összesen 860 főt tesznek majd ki.

Ehhez jön hozzá a Dorna részéről 250 munkatárs, 40 televíziós újságíró és fotós, valamint a pályán dolgozó 450 ember, akiket teljesen elkülönítenek majd mindenki mástól. A depóba is csak azok mehetnek majd be, akik ott látnak el feladatot, tehát a pályabírók biztosan nem.

A reggeli érkezés is eltér majd az eddigiektől, hiszen előre meghatározott idősávokban (külön-külön idősávban a MotoGP, a Moto2, a Moto3, a MotoE csapattagok és versenyzők, és az egyéb dolgozók) mehetnek majd csak be az emberek.

Csak egy bejárat lesz, a depóba beálló kamionokat és járműveket fertőtlenítik és lehetőség szerint este 10-ig mindenkinek el kell hagynia a pályát.

KÉT HELYSZÍNEN, DE MÉGIS KARANTÉNBAN

Hiába vannak már nyitva az éttermek, a bevásárlóközpontok és egyéb létesítmények például már Spanyolországban is, a MotoGP-n dolgozók ebből semmit sem élvezhetnek majd, ugyanis a pályán kívül csak a hoteljükben tartózkodhatnak majd. Amennyiben olyan hotelben szállnak meg, ahol nem csak MotoGP-résztvevők vannak, akkor tartózkodniuk kell a közös terek használatától, és minden esetben tartaniuk kell a 2 méteres távolságot másoktól.

Azt is előírják majd, hogy hol tankolhatnak, vagy milyen élelmiszerboltba mehetnek majd be a csapattagok. Gyakorlatilag a pálya és a szálloda között karanténban lesz mindenki.

A pályán az egyes családok (értsd csapatok) nem találkozhatnak majd más családokkal (csapatokkal) mindenkinek azonnal a saját munkaterületére kell majd mennie.

A depóban továbbra is csak a MotoGP-pilótáknak lehet lakókamionjuk, tehát a kisebb kategóriák versenyzői nem alhatnak majd a pályán.

TESZT A LELKE MINDENNEK

ÚJABB ESPARGARÓ-BABA

A 29. születésnapját ünneplő Pol Espargaró duplán kapja ma a köszöntéseket, miután felesége az Instagramon tudatta mindenkivel, hogy bővül a család.

Egy erre a célra kifejlesztett applikációban követik majd a tesztek és a hőmérséklet-mérések eredményét, ahogy az esetlegesen felmerülő tüneteket is. Szintén ebben az appban kapja majd meg mindenki azt az egyedi QR-azonosítót, amivel be tud majd lépni a pályára, azaz a beléptetési rendszer is változik. Az eddigi belépőkártyák már csak a pályán belüli jogosultságok igazolására szolgálnak.

A QR-kód megkapásához 4 napnál frissebb negatív COVID-19-teszttel kell rendelkeznie mindenkinek. Ráadásul ez dupla ellenőrzést jelent, mivel garatváladékból és vérből készített teszttel is bizonyítani kell, hogy valaki nem fertőzött.

Akinek antitestet találnak a szervezetében, de a garatmintából végzett tesztje negatív, annak két nappal később egy újabb negatív teszteredmény kell ahhoz, hogy megkapja a belépéshez szükséges QR-kódot.

Az érkezés után egy héttel kötelező az újabb vérteszt.

A reggeli hőmérséklet-ellenőrzésen a depóban alvó pilótáknak is át kell esniük minden nap.

DE MIT LÁTNAK MAJD EBBŐL A NÉZŐK A TV ELŐTT?

A legszembetűnőbb változásokat az időmérők és a futamok után látjuk majd valószínűleg, ha és amennyiben a kamerák mutatják majd.

A kvalifikációkat és a versenyeket követően a parc ferméhez pilótánként 2 szerelő mehet csak oda és ugyanez a két ember tartózkodhat a boxutcában a díjkiosztó alatt.

Azaz nemcsak a nézők, hanem a csapat ünneplését is nélkülözniük kell majd a versenyzőknek. Érdekes hangulat lesz, az biztos.

A díjátadó dobogókat kiszélesítik, hogy a pilóták között meglegyen a 2 méteres távolság (azokban az országokban legalábbis, ahol ez az aktuális előírás), a díjakat pedig még azelőtt átadják nekik, hogy a felállnának a pódiumra, hiszen protokollszemélyek sem lesznek jelen. Ahogy a csinos hostesslányokat is nélkülözni kell úgy a díjátadó során, mint a rajtrácson.

Egyébként maguk a TV-s interjúk is érdekesen készülnek majd, hiszen a mikrofonokat 2 méter hosszú tartóra kell majd ráhelyezni, hogy az előírt távolságot tartani tudják.

MÁR CSAK NÉHÁNY KÉRDÉS MARADT

Ahogy a bevezetőben is említettük, már csütörtökön kiadhatják a legújabb versenynaptárat. A késlekedést egyébként a Le Mans-i futam okozza, amelyről az utolsó pillanatig tárgyalnak. Amint az eldől, hogy mikor tarthatják a Francia Nagydíjat, akkor kiadják az európai versenyek időpontját.

A tengeren túli futamok közül már csak négyet nem töröltek hivatalosan: az Argentin, az Amerika, a Thai és a Maláj Nagydíjat.

Ezeket viszont csak akkor rendezik meg, ha az adott országban lehetőség nyílik arra, hogy nézők előtt rendezzenek futamot. Végső határidőnek július 31-ét jelölték meg, azaz a pilóták két futamot is úgy teljesítenek majd, hogy nem tudják pontosan, milyen hosszú lesz a bajnokság.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik