Végtelen dűnemászás a Selyemút-rali legnehezebb napján

Vágólapra másolva!
2013.07.12. 19:02
null
Szalay Balázs a hetedik helyen teljesítette az aktuális szakaszt
A legnehezebb nap. Csak hogy aki valamennyire biztonságban érezte magát (mivel ezen kívül már mindössze egy rövid szakasz vár a mezőnyre a Selyemút-ralin), egy kicsit meginogjon. Dűnék, amerre a szem ellát, és nemcsak afféle kis dűnécskék, hanem tisztességes homokdombok. S mindez 412 kilométeren keresztül.

 

Tét nélkül, de padlógázon. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős autóját sikerült rendbe hozni csütörtök este (a Selyemút-rali leghosszabb szakaszán tönkrement a gömbfej és kitört a jobb hátsó kerék), így az Opel-páros tetemes büntetéssel (132 óra, amiből 123 a büntetés és 9 óra a szakasz maximum-ideje...), de rajthoz állt az orosz verseny utolsó előtti, alighanem legnehezebb szakaszán. S ha már rajthoz állt, akkor nem vette félvállról a dolgot – a hetedik helyen teljesítette a távot.

Az már csak plusz adalék, hogy bár a „ha”-val kezdődő mondatoknak a sportban nincs értelmük: talán statisztikai szempontból érdekes, hogy a büntetés nélkül Szalayék most kilenc másodperc előnnyel az abszolút harmadik helyen állnának.

„Semmit sem szoktam feladni, ma is odaálltam a rajthoz, holnap is oda fogok – mondta Szalay, aki tavaly másodikként végzett az orosz viadalon, így az idén is az esélyesek között tartották számon. – Nem bántam meg, hogy folytattam, mert jó kis tapasztalatot jelentett ez a szakasz: mindenféle szempontból a legnehezebb volt. Itt kellett átmenni a legtöbb dűnén, és ezek már tényleg dűnék voltak, nem csupán afféle dűnécskék, mint az elmúlt napokban. Meg kellett mászni őket.”

Meg is gyűlt vele a baja a mezőny egy részének, ez a szakasz is jól elhúzódott. Szalayéknak nem, de ettől még nem voltak sokkal boldogabbak. A motivációjuk ugyanis csütörtökön a nullára csökkent.

„Rengeteg autót előztünk, ami nem volt olyan nehéz, mint az előző napokban, hiszen a homokon nem volt por. Ma is kaptunk egy defektet és a cél előtt nem sokkal valami iszonyú szag jött az autó hátuljából, meg is fájdult tőle a fejem. Olyan volt, mintha valami égett volna, úgyhogy kétszer emiatt is megálltunk. Először Laci szállt, ki, de nem talált semmit, utána én, de én sem fejtettem meg a rejtélyt. A fiúk azt mondták, valószínűleg a kipufogó állt hozzá valamihez, de nem okozott nagyobb károkat.

Összességében lendületes, élvezetes szakasz volt” – mondta az Opel Mokka pilótája, aki még hozzátette, azért sajnálja különösen a történteket, mert nem hajtotta szét az autót csütörtökön, az mégis tönkrement. Ugyanez viszont abból a szempontból jó, hogy legalább nincs miért emészteni magát. Hiszen ő és Bunkoczi megtettek minden tőlük telhetőt a sikerért.

Hogy nem jött össze?

Ez benne van az autósportban.

Sebestyén Sándorék nehéz szakaszon vannak túl
Sebestyén Sándorék nehéz szakaszon vannak túl

Sebestyén Sándor és Bognár József a kategóriájában a negyedik a dízel Toyotával (csak két percre van a harmadiktól...), az abszolút sorrendben pedig a 21. „Kétszázötven kilométer jó hangulatban telt, utána elkezdtünk visszaszámolni. De mivel jöttek a dűnék, ez öt órába telt. Egyszer még a lapátokat is elővettük, mert elszántuk magunkat az ásásra, de végül nem kellett, mert jöttek Kovács Mikiék és kihúztak” – mondta Sebestyén, jelezve, hogy nagy az összhang a magyarok között.

Előbb ők segítettek Kovács Miklóséknak – hideg ivóvízzel, amikor a csapat a törött laprugó cseréjével volt elfoglalva – utóbb pedig visszakapták a szívességet. „Negyven-ötven percig tartott, amíg kicseréltük a laprugót, de nem is ez volt a legnagyobb kaland, hanem az utolsó száz kilométer. Szívesen a szemébe néznék annak, aki ezt a pályát kijelölte, vagy még inkább elvinném egy körre a Scaniával” – utalt rá Kovács, hogy meglehetősen hepehupás volt a szakasz vége.

Az autós mezőnyben a kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser viszonylag megnyugtató előnnyel vezet, A kamionosoknál pedig Ajrat Margyejev a pénteki kétórás szerelés ellenére is megtartotta éllovas pozícióját.

SELYEMÚT-RALI
6. szakasz Asztrahán–Asztrahán (össztáv: 559.25, ebből szelektív szakasz: 412 km).
Autósok:
1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov (orosz, G-Force Proto) 5:44:22, ...7. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 39:11 p h., ...29. Sebestyén Sándor, Bognár József (magyar, Toyota Landcruiser) 3:27:57 ó h. Kamionosok: 1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev (orosz, Kamaz) 5:44:49, ...18. Kovács Miklós, Ács László, Czeglédi Péter (magyar, Scania) 3:37:33 ó h. Az összetettben. Autósok: 1. Jean Louis Schlesser, Konsztantyin Zsilcov (francia, orosz, Schlesser Buggy) 31:37:41, ...21. Sebestyén, Bognár 17:57:30 ó h., ...26. Szalay, Bunkoczi 133:37:10 ó h. Kamionosok: 1. Ajrat Margyejev, Ajdar Beljajev, Anton Mirnij (orosz, Kamaz) 34:21:17, …10. Kovács, Ács, Czeglédi 9:17:47 ó h.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik