A gazdasági válság miatt még nem játszott telt ház előtt a Manchester

Vágólapra másolva!
2008.11.28. 15:44
A gazdasági válság érezteti hatását az angol Premier League-ben is, ennek egyik markáns jele, hogy egyre több üres szék fedezhető fel az élvonalbeli csapatok stadionjaiban. A legutóbbi szezonhoz képest találkozónként 920 fővel csökkent a helyszínre kilátogató nézők száma.
A Middlesbrough stadionjában is volt bőven szabad hely
Fotó: Action Images
A Middlesbrough stadionjában is volt bőven szabad hely
A Middlesbrough stadionjában is volt bőven szabad hely
Fotó: Action Images
A Middlesbrough stadionjában is volt bőven szabad hely

Az angol szurkolók szorosabbra húzzák a nadrágszíjat, így fordulhatott elő az, hogy a hétvége legjobban várt meccsére, a Chelsea és az Arsenal összecsapására sem adták el az összes jegyet szerdáig. Hasonló volt a helyzet Manchesterben is, ahol városi rangadót rendeznek, és a City of Manchester Stadiumra szerdán még nem kellett kirakni a „telt ház” táblát.

Évek óta először fordul elő Angliában, hogy esik az átlagnézőszám, míg a 2007–2008-as szezonban átlagosan 36 076 szurkoló tekintett meg egy mérkőzést, ez a szám a most zajló szezonban „csupán” 35 156. A 920 főnyi különbség a gazdasági válság következménye, olvasható a Daily Telegraph elemzésében.

A legnagyobb veszteség a Newcastle United csapatát érte, a „szarkák” meccseire átlagban 4631 belépővel adtak el kevesebbet, mint a 2007–2008-as szezonban. Szintén jelentős, 3010 fős visszaesés tapasztalható a Sunderlandnél is.

A bajnoki címvédő Manchester United még nem játszott ebben a szezonban hazai pályán telt ház előtt, a 76 810 férőhelyes Old Traffordon a legtömöttebb találkozón is maradtak szabad helyek, átlagban 75 435-en foglaltak helyet a lelátón.

Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a „vörös ördögök” büszkélkedhetnek a legnagyobb átlagos nézőszámmal, hiszen a legkevesebb nézőt vonzó bajnokira is 75 397-en voltak kíváncsiak.

Egyedül a Bolton Wanderers és a Manchester City stadionjában növekedett lényegesen a látogatottsági mutató: az előbbi klubnál egy sor kezdeményezéssel próbálták kicsalogatni a nézőket a stadionba, míg a Citynél az arab tulajdonosok szerepvállalása és Robinho érkezése generált extra érdeklődést.

Néhány klub, például az Everton és a Liverpool már reagált a visszaesésre, és csökkentette a belépők árát.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik