Autósport: Tassi Attila tervei a WTCR-re

Vágólapra másolva!
2019.02.28. 16:51
Címkék
Tavaly még csak álmodott róla, idén az idény április 5-e rajtján viszont már a WTCR, vagyis a túraautó-világkupa-sorozat mezőnyének tagja lesz Tassi Attila (19). Célokról, kihívásokról, a bejelentést követő élményeiről beszélgettünk a fiatal autóversenyzővel.

Tassi Attila a világ legjobb túraautós mezőnyében bizonyíthat 2019-ben Forrás: HELL ENERGY RACING
Tassi Attila a világ legjobb túraautós mezőnyében bizonyíthat 2019-ben Forrás: HELL ENERGY RACING

Tassi Attila a világ legjobb túraautós mezőnyében bizonyíthat 2019-ben • Forrás: HELL ENERGY RACING

Tassi Attila a világ legjobb túraautós mezőnyében bizonyíthat 2019-ben Forrás: HELL ENERGY RACING
Tassi Attila a világ legjobb túraautós mezőnyében bizonyíthat 2019-ben Forrás: HELL ENERGY RACING

Tassi Attila a világ legjobb túraautós mezőnyében bizonyíthat 2019-ben  •  Forrás: HELL ENERGY RACING

K. T. I. - utanpotlassport.hu A túraautós világkupa-sorozat (WTCR) 2019-es idénye április 5-én rajtol, az összesen 10 versenyhétvégéből és 30 futamból álló évadban pedig már nemcsak Michelisz Norbertért, hanem a 19 esztendős Tassi Attiláért is szoríthat a magyar közönség.

– Mikor és hol értesültél a döntésről? Mennyire ért váratlanul?
– Tavaly többször nyilatkoztam, hogy idén a WTCR-ben szeretném folytatni, de ez persze csak álom volt. Nem volt titok, hogy a JAS tervez velem, de nem tudtuk, hogyan tovább. Ezért teljesen váratlanul ért, amikor szóba került, hogy lehetőségem van indulni a világbajnokságon. Sok tárgyalást követően végül a HELL ENERGY idén újra mellém állt, és így végre megszületett a döntés. Azt viszont végképp nem gondoltam volna, hogy a Honda gyári pilótája lehetek. Óriási öröm és megtiszteltetés.

– Mik a céljaid a WTCR-s mezőnyben?
– Mivel ez lesz az első szezonom, a legfontosabb cél, amit kitűztem magamnak az, hogy a legjobb hondás pilóta legyek év végén, ami nem lesz egyszerű, hiszen nagyon tapasztalt versenyzőkkel van tele a mezőny, és a többi hondás is nagyon jó.

– Esetleg a sorozat másik résztvevőjével, Michelisz Norberttel beszéltél már? Kaptál tanácsot?
– Igen beszéltem vele, hétfőn gratulált nekem, ami nagyon sokat jelentett, hiszen mikor a M1RA-val versenyeztem, a mentorom volt, és sokat tanultam tőle. Nagyon jólesett, hogy elsők között gratulált ő is és a M1RA is.

Tassi Attila autója változatlan, a céljai azonban merőben újak lehetnek Forrás: HELL ENERGY RACING
Tassi Attila autója változatlan, a céljai azonban merőben újak lehetnek Forrás: HELL ENERGY RACING

Tassi Attila autója változatlan, céljai azonban merőben újak lehetnek  •  Forrás: HELL ENERGY RACING

– A többi versenytárstól érkezett-e bármilyen visszajelzés, miután hivatalosan bejelentettek a WTCR-be? Mi volt a legemlékezetesebb vagy ami a legjobban esett ebben a két napban?
– Norbi mellett a TCR Európa-kupában tavaly velem együtt versenyző Nagy Dániel is sok sikert kívánt egy Facebook-posztban és Zengőék is. Jó érzés volt látni ezeket az üzeneteket, mint ahogy azt is, mennyi megkeresés érkezett a média részéről is, és hogy külföldön is milyen sokat foglalkoznak a témával. Szerencsém van, mert idén is a HELL ENERGY a szponzorom, akik nagyon sok terhet levesznek a vállamról, nagyon hálás vagyok nekik, hogy mindenben segítenek, és persze a rengeteg kommentért is, amit a közösségimédia-oldalaimon kaptam a bejelentés után.

– Mi a véleményed csapattársadról, Tiago Monteiróról? Hogy jellemeznéd őt?
– Nagyon kedveltem Tiagót már korábban is, igazi példakép, és nagyszerű sportemberre vall, hogy ilyen súlyos sérülés után ismét autóba ül. A múlt heti tesztelések során jobban megismerkedtünk, és tényleg azt lehet rajta látni, hogy elszántabb mint valaha, és oda akar visszatérni, úgy kezdeni a szezont, ahol, és ahogy abba kellett hagynia.

– A géposztály azonos, de több verseny vár rád, ez hoz-e változást a felkészülésben? Ha várható volt az „előrelépés”, más volt-e a téli felkészülés? Kellett-e még jobban figyelni az étrendedre, a kondidra?
– A téli felkészülés kemény volt, mint mindig, de a speciális diétát csak most kellett elkezdenem egy hónapja, ami viszont egy fokkal keményebb, mint tavaly volt. Alapvetően tavaly is nagyon sokat edzettem, és mindent megtettem, hogy a lehető legfelkészültebb legyek, ez idén is így lesz. Muszáj áldozatokat hoznom, ha jó eredményeket akarok elérni.

Tassi Attila a legjobb hondás lenne a 2019-es WTCR-idényben Forrás: HELL ENERGY RACING
Tassi Attila a legjobb hondás lenne a 2019-es WTCR-idényben Forrás: HELL ENERGY RACING

Tassi Attila a legjobb hondás lenne a 2019-es WTCR-idényben  •  Forrás: HELL ENERGY RACING

– Melyik versenyt várod a legjobban?
– Nyilvánvalóan a Hungaroringet, hiszen nagyon szép emlékeket őrzök erről a pályáról a két évvel ezelőtti TCR International Seriesben elért siker miatt. Sajnos a tavalyi szabadkártyás lehetőségem a WTCR-ben nem úgy sikerült, ahogy vártam, ezt szeretném is úgymond kijavítani. A Hungaroring után talán a Slovakia Ring az a pálya, amelyet nagyon várok. Régen, amikor a Suzuki-kupában versenyeztem, az volt az egyik kedvenc pályám, és már nagyon régen jártam ott. Várom, hogy túraautóval is kipróbáljam.

– Megvan-e már az időpont, mikor teszteled a Hondát? Mennyiben tér el, ha eltér, a tavalyi TCR Európa-kupában nyüstölt autótól?
– A múlt héten már teszteltünk, és a következő hetekben több alkalmam is lesz próbálgatni különböző pályákon, így több információt gyűjthetünk, és a csapat is összekovácsolódik kicsit. Az autó semmiben nem tér el a tavalyitól.

– A holtidényben több szimulátoros versenyen is indultál, ez mennyiben szórakozás, kikapcsolódás, és mennyiben tudatos formában tartás részedről?
– Ez szórakozás is, kikapcsolódás is és nyilván tudatos is. Nagyon sokat szoktam szimulátorozni, és mindig a győzelem a cél, vagyis nem szoktam félvállról venni a dolgot. Számomra a vezetés minden formája szórakozás és kikapcsolódás, de a szimulátorok segítenek felkészülni az élő futamokra is.

További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik