Túraautó: a 18 éves Tassi Attila második lett a TCR-sorozatban

utanpotlassport.hu utanpotlassport.huutanpotlassport.hu utanpotlassport.hu
Vágólapra másolva!
2017.11.18. 19:19
Címkék
Sorsdöntő versenyhétvégéhez érkezett a TCR International Series-ben szereplő M1RA Motorsport, valamint a magyar istállóban versenyző 18 éves Tassi Attila, hiszen mind a csapatok, mind a pilóták bajnokságában esélye volt még az első helyre. Hogy végül sikerült-e felérnie a csúcsra, az a dubaji szezonzárón dőlt el.

Majer Dániel Szezonzáró versenyhétvégéjéhez érkezett a TCR International Series Dubajban az újoncidényét futó M1RA Motosporttal és annak 18 esztendős pilótájával, Tassi Attilával. Előbbi a csapatbajnokságban, utóbbi az egyéni pontversenyben volt esélyes a bajnoki címre.Majer Dániel Szezonzáró versenyhétvégéjéhez érkezett a TCR International Series Dubajban az újoncidényét futó M1RA Motosporttal és annak 18 esztendős pilótájával, Tassi Attilával. Előbbi a csapatbajnokságban, utóbbi az egyéni pontversenyben volt esélyes a bajnoki címre.

Tassi Attilának nincs oka szomorkodni, a bajnoki cím elvesztése ellenére kimagasló szezont teljesített Forrás: tcr-series.com
Tassi Attilának nincs oka szomorkodni, a bajnoki cím elvesztése ellenére kimagasló szezont teljesített Forrás: tcr-series.com

Tassi Attilának nincs oka szomorkodni, a bajnoki cím elvesztése ellenére kimagasló szezont teljesített  •  Forrás: tcr-series.com

A M1RA 69 pontos előnyből, Tassi Attila 21 pontos hátrányból várhatta a szezon utolsó fordulóját és annak két futamát, a csapatbajnoki elsőség tehát már-már szinte borítékolhatónak tűnt, míg Tassi bajnoki címéhez azért kisebb csodára is szükség volt. Ahogyan az idén már többször is, a büntetősúly-rendszer ezúttal sem kedvezett a magyar csapatnak, a bajnoki címre matematikailag esélyes négy pilóta közül Tassi és csapattársa, Roberto Colciago autója volt a legnehezebb. A pontversenyben élen álló francia Jean-Karl Vernay 30 kilóval könnyebb autóban körözhetett.

A szabadedzések sem kecsegtettek sok jóval, az első gyakorláson Tassi motorhiba miatt egyáltalán nem tudott mért kört megtenni, a második tréningen pedig a 18. helyen zárt a 20 fős mezőnyben. „Próbálok nem foglalkozni a bajnoki címmel, de ahogy közeledik a versenyhétvége egyre inkább rá kell jönnöm, hogy ez lehetetlen. Sokat agyalok azon, hogyan lehetne megelőzni Vernayt, szeretném kihozni magamból a maximumot” – nyilatkozta Tassi csapata honlapjának a hétvégét megelőzően.

Nos, az időmérőre a csapattal közösen ki is „agyalta” a megoldást. Több mint egy másodpercet javítva a második szabadedzésen futott idején, egyedüli M1RA-versenyzőként bejutott a Q1-be, ott azonban már nem a legjobb köridő hajszolása volt a célja. Az első hely a büntetősúlyok miatt egyébként sem lett volna reális célkitűzés, így inkább a tizedik pozíciót vette célba, amelyet meg is szerzett. A fordított rajtrácsos szabálynak köszönhetően így a második versenyt az élről kezdhette. Ez a taktika bőven rejtett magában kockázatot, hiszen csak az első tíz helyezettet cserélik meg, így ha a 11. időt autózza, mindkét futamon a 11. helyről rajtolhatott volna.

Újonc istállóként bajnoki címet ünnepelhetett a M1RA Forrás: M1RA Facebook
Újonc istállóként bajnoki címet ünnepelhetett a M1RA Forrás: M1RA Facebook

Újonc istállóként bajnoki címet ünnepelhetett a M1RA  •  Forrás: M1RA Facebook

A M1RA semmit sem bízott a véletlenre, ami a csapatbajnokságot illeti, és a szezon során harmadszor nevezett három autót a versenyre. A beugró ezúttal a TCR német szériájának bajnoka, Josh Files lett. Az első futamon Tassi remekül rajtolt, és négy helyet javított, majd Alain Menu boxkiállása után már az ötödik helyen, közvetlenül Vernay mögött haladt. Üröm az örömben, hogy Colciago az ötödik körben kiesett, miután ütközött Lloyddal. Tassi az utolsó körökben mindent bevetett, és szinte letolta a pályáról Vernayt, aki ugyanezt tette az előtte haladó Nash-sel. De a szűk, kanyargós pályán a magyar nem tudott előzni, francia riválisa viszont az utolsó körben javított egy helyet, és megnyerte a pilóták bajnokságát, mivel 30 pontos, behozhatatlan előnyre tett szert az utolsó futam előtt. Az egyéni bajnoki cím tehát elúszott, a csapatbajnokság azonban meglett, miután Files közvetlenül Tassi mögött, a hatodik helyen gurult be.

A második futam már amolyan örömautózásnak ígérkezett a pole-ból rajtoló Tassinak, aki azért a második helyet szerette volna megtartani az összetettben. Jól is rajtolt és magabiztosan vezetett, egészen a nyolcadik körig, amikor a versenyirányítás bokszutcaáthajtásos büntetéssel sújtotta, amiért kiugrott a rajtnál. Tassi az utolsó, 17. helyre esett vissza, a bajnokságban a harmadik helyen álló Comini pedig átvette a vezetést. A magyar fiú becsületére legyen mondva, hogy nagyot hajrázva felkapaszkodott a 12. helyre és egy pontot szerzett, megőrizve az összetett második helyet az arról egy ponttal lemaradó, a versenyt simán nyerő Cominivel szemben. A beugró csapattárs, Josh Files harmadik lett, míg Colciago autóját nem tudták megjavítani a második futamra, így ő el sem rajtolhatott.

Összességében bajnoki ezüstérem ide vagy oda, a M1RA Motorsport és Tassi Attila is büszke lehet az idei teljesítményére, hiszen újonc csapatként egyből az elsőségért versenyzett, a csapatbajnoki trófeát pedig meg is nyerte. Folytatás jövőre.

A dubaji versenyhétvége részletes eredményeit ITT nézheti meg.

További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik