Schumi, a legyőzhetetlen - a német 10 legnagyobb balesete

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.12.30. 14:30
A francia regionális portál Le Dauphiné Libéré, a Radio Montecarlo és az RMC Sport egybehangzó értesülései szerint súlyosra, életveszélyesre fordult a síbalesete után kórházba került Michael Schumacher állapota. Akik követik pályafutását, tudják, hogy a német versenyzőnek nem ez volt az első sérülése élete során, karambolozott már rengetegszer autóval és motorral is, de eddig mindig felállt a padlóról. A tíz legnagyobb balesetét gyűjtöttük most össze, csak hogy mindenki lássa, Schumi sokkal lehetetlenebb helyzetből is kijött már mosolyogva.

1991. október 20. 1991. október 20.

Az ekkor még a Benetton autójában versenyző, élete első Formula–1-es szezonját taposó Schumacher a Japán Nagydíjon, egy edzésen 280 km/h-s sebességnél elveszítette a kontrollt, majd többszöri megpördülés után a szalagkorlátnak vágódott. Schumi kisebb zúzódásokkal megúszta, a tanácsok ellenére egy nappal később, a futamon már újra autóba ült, ám bár remekül versenyzett, a 34. körben motorhiba miatt feladni kényszerült a futamot.

1995. március 24.

1995. március 24. (Fotó: bild.de)
1995. március 24. (Fotó: bild.de)

Szintén edzésen történt a baleset, Schumacher Benettonjában egyszer csak váratlanul megadta magát a kormányszerkezet, így az autó irányíthatatlanná vált. A német zseni ezt követően próbálta a 160 km/h-s sebességgel száguldó, Renault motorral hajtott gépet az úton tartani, sok esélye nem volt, így szinte azonnal a gumifalba rohant. Michael sértetlenül szállt ki az autóból, majd mintha mi sem történt volna, a vasárnapi versenyen begyűjtötte pályafutása 11. győzelmét.

1995. április 30.

Alig több mint egy hónappal később, San Marinóban újra megtalálta a falat Schumi. Az első kiállás után, a boxutcából kihajtó német 220 km/h-ra gyorsított, megcsúszott, előbb a betonba, majd pár pörgés után a gumikkal védett falba csapódott. Az autó totálkáros lett, a német pedig jó szokásához híven egy karcolás nélkül pattant ki. A versenyen természetesen most is elindult, igaz, sokra így sem ment, hiszen rögtön az első körben kiesett.

1999. június 13.

Az ekkoriban már a Ferrari színeiben versenyző pilóta nagyon szélesre vette a célegyenesre ráfordító kanyart Kanadában, így egy kis szitálás után autója jobb oldalával végighúzta a falat. Bár a versenyt fel kellett adnia, és a szerelőinek is adott egy kevés munkát, sértetlenül – igaz, morcosan – szállt ki a kormány mögül.

1999. július 11.

Nem telt el egy hónap, újabb hatalmas Schumi-baleset következett. Az ekkoriban már kétszeres világbajnokként versenyző német Silverstone-ban vesztette el az uralmát autója felett, majd több mint 150 km/h sebességgel ütközött. Most először igazán rosszul járt Michael, hiszen a lába ennél az elképesztő balesetnél két helyen is eltört. De hát mit számít egy „kis” törés neki? Hat versennyel később már újra a Ferrarival száguldott, majd az évad hátralévő két versenyén két dobogós helyet is begyűjtött, összesítésben pedig a pontvadászat 5. helyén végzett.

2001. július 17.

2001. július 17. (Fotó: bild.de)
2001. július 17. (Fotó: bild.de)

A pályafutása alatt összesen 308 Formula–1-es versenyen induló német Ferrarija elképesztő, 310 km/h-s sebességnél mondta be az unalmast, „gazdáját” így újfent a gumifalba vágva a monzai teszten. Schumi ezt követően sértetlenül szállt ki az autóból, de állítása szerint egy kicsit elfáradt, így azt a délutánt kivette, és inkább hazament. Másnap természetesen már újra a pályán kezdett.

2001. július 29.

Lehet, hogy jobban járt volna a hétszeres világbajnok, ha ezt követően még otthon marad egy darabig, ugyanis kevesebb mint két héttel később újra hatalmasat karambolozott. Hockenheimben a rajtnál beragadó németre Luciano Burti „mászott rá”, Schumi csodával határos módon brazil versenytársával együtt mosolyogva szállt ki autójából.

2009. február 11.

A Honda CBR 1000 RR típusú versenymotorral tesztelő német rosszul mérte fel az egyik egyenes végén a féktávot Cartagenában, majd 110 km/h-val egy hatalmasat esett a salakon. Schumi a horrorbaleset után öt órát töltött a kórházban, kapott pár csavart a nyakába, majd egy rövidebb kihagyás után 2010-ben újra autóba ült, méghozzá a Formula–1-ben.

2011. szeptember 25.

A német második mercedeses évében Szingapúrban próbálta megelőzni Sergio Pérezt, de miután az egyik rázókő megdobta Schumi autóját, a német telibe találta a Sauberrel autózó mexikóit, majd tehetetlenül a gumifalba csapódott, pályafutása során már sokadszor. Mondanunk sem kell, az esetet most is csak az autó bánta.

2013. december 29.

Michael Schuamcher vasárnap 11.07 perckor síbalesetet szenvedett, fejjel egy sziklának csapódott. Az orvosi segítség már 11.15-kor megérkezett, a sokkot kapó legendás pilótát azonnal kórházba szállították és megoperálták. Koponyáját felnyitották a nyomás csökkentése érdekében, jelenleg mesterséges kómában tartják Az állapota rendkívül súlyos, az életéért küzd, az orvosok pedig óráról órára dolgoznak, további beavatkozásról egyelőre nincs szó. Az orvosok szerint elképzelhető, hogy maradandó agykárosodást szenvedett, ám az biztos, hogy ha nem lett volna rajta védősisak, nem élte volna túl a balesetet.

Hajrá, Schumi! (Fotó: Action Images)
Hajrá, Schumi! (Fotó: Action Images)

Az orvosok a délután folyamán újabb sajtótájékoztatót tartanak, amelyen újabb információkat közölnek Michael Schumacher állapotáról. Mi csak abban tudunk reménykedni, hogy a pályafutása és élete alatt ennyi szörnyűséget megélő német mellől nem épp most pártol el a szerencse. Hajrá, Schumi!

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik