Megvan a 8. aranyunk! A női négyes nagy csatában győzte le a németeket

Vágólapra másolva!
2016.08.20. 13:53
null
Itt az új aranynégyes! Balról beülés szerint: Szabó, Kozák, Csipes és Fazekas-Zur (Fotó: Szabó Miklós)
A Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Csipes Tamara, Fazekas-Zur Krisztina kajak négyes olimpiai aranyérmes lett! Női kajak négyesben 1992 és 2012 után ez a harmadik aranyérmünk. Kozák ötszörös, Szabó háromszoros, Fazekas-Zur kétszeres olimpiai bajnok, Csipes először nyert. Kozák a 8-szoros győztes német Birgit Fischer mellett a második női kajakos, aki három olimpiai versenyszámban tudott nyerni, de az első, akinek ez egy olimpián is sikerült. Kenu párosunk lemaradt a dobogóról.

KAJAK-KENU

Férfi K–1 200 m, döntő – aranyérmes: Liam Heath (Nagy-Britannia); Molnár Péter a 15. (B-döntőben a 7.)

Férfi C–2 1000 m, döntő – aranyérmes: Sebastian Brendel, Jan Vandrey (Németország); Vasbányai Henrik, Mike Róbert a 4.

Női K–4 500 m – aranyérmes: Magyarország (Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Csipes Tamara, Fazekas-Zur Krisztina)

Férfi K–4 1000 m – aranyérmes: Németország; 11. Magyarország (Hufnágel Tibor, Kugler Attila, Ceiner Benjámin, Somorácz Tamás) – (B-döntőben a 3.)

Női K–4 500 m

CSIPESÉKÉ A 4. ARANYÉRMES SZÜLŐ-GYERMEK PÁROS
A női kajak négyes és benne Csipes Tamara riói első helyezésével megvan a negyedik szülő-gyermek olimpiai aranypáros a magyar sport történetében.
Bővebben itt olvashat a hírről!

A Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Csipes Tamara, Fazekas-Zur Krisztina összeállításban versenyző magyarok a németekkel és a fehéroroszokkal lépett meg a rajt után. Féltávnál elsők voltunk, de a németek szorosan jöttek mögöttünk és velünk. Megvan! Két beülővel nyertünk a németek előtt!!! A mezőnyt messze leszakítottuk, páros csata volt. Csak a németek tartották velünk a lépést, de az utolsó hoppolásunkkal már ők sem tudtak mit kezdeni!

A B-döntőben a szerb és az argentin hajóban is volt magyar kajakos. Ruzicic-Benedek Dalma a szerbekkel a 6., Keresztesi Alexandra az argentinokkal az 5. lett, ami összesítésben 14., illetve a 13. helyhez volt elég.

Íme, az aranyat érő futam videón!

A NÉMETEK HÉT ÉREMMEL ZÁRTAK
A németek hét éremmel (négy arany, két ezüst, egy bronz) zárták az olimpiát a gyorsaságiak között. Az aranyérmeket tekintve utánuk mi jövünk hárommal: mindhármat a női szakágnak köszönhetjük. A német kenusok és férfi kajakosok két-két győzelmet arattak – utóbbiaké a bronzérem –, míg női kajakosaik két ezüstéremmel végeztek.

A magyarok így nyilatkoztak győzelmük után az M4 Sportnak.

Szabó Gabriella: – Érdekes, mert most egyáltalán nem éreztem a csatát. Érzékeltem, hogy szoros, de annyira koncentráltam, annyira a lányokra figyeltem, hogy szinte nem is verseny volt. Tökéletes pályát akartam jönni.

Fazekas-Zur Krisztina: – Körülöttem mindig össze-vissza vannak a lapátok, nem tudom, hogyan állunk, így mindig az előttem lévőt nézem. Próbáltam tökéletes pályát menni, és ez sikerült.

Kozák Danuta: – Még nem igazán fogtam fel a triplázást. Visszagondolva annyira jó volt a londoni óta eltelt négy évem, hogy végül ez az olimpia lett a korona.

Csipes Tamara: – Mondták a többiek, hogy üdv a klubban. Végre én is olimpiai bajnok lettem, rengeteget dolgoztam én is érte. Tavaly október óta sokkal keményebb munkát végzek mentálisan és fizikailag is. Boldoggá tesz, hogy nem volt minden hiába.

Óriási döntő után védte meg címét a női kajak négyes (Fotó: Szabó Miklós)

Női K–4 500 m
1. MAGYARORSZÁG (Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Csipes Tamara, Fazekas-Zur Krisztina) 1:34.482
2. Németország (Sabrina Hering, Franziska Weber, Steffi Kriegerstein, Tina Dietze) 1:35.383
3. Fehéroroszország (Marharita Mahnyeva, Nadzeja Ljapeska, Volha Hudzenka, Marina Litvincsuk) 1:36.908
4. Ukrajna (Marija Povh, Szvitlana Ahadova, Anasztaszija Todorova, Inna Hriscsun) 1:37.214
5. Új-Zéland (Jaimee Lovett, Kayla Imrie, Aimee Fisher, Caitlin Ryan) 1:38.198
6. Dánia (Emma Jörgensen, Amalie Thomsen, Ida Villumsen, Henriette Hansen) 1:39.057
7. Nagy-Britannia (Jess Walker, Rachel Cawthorn, Simon Rebeka, Louisa Gurski) 1:40.043
8. Kanada (Andreanne Langlois, Emilie Fournel, Genevieve Orton, Kathleen Fraser) 1:40.733

A magyar kenu páros lemaradt a dobogóról (Fotó: Szabó Miklós)

C–2 1000 m

Vasbányai Henrik és Mike Róbert az 1-es pályát kapta a döntőben. A rajt után a mezőny második felében volt a magyar hajó, 250 m-nél az utolsó. Együtt jött a mezőny, a tempót elöl diktáló brazilok mögött egy hajóval voltunk elmaradva. A két hajó között volt az egész mezőny. Féltávnál még mindig a 8. helyen jöttünk, hátrányunk azonban nőtt. Elindult a magyar hajó, de a riválisok is. 750 m-nél csak a 7. helyre sikerült feljönnünk, az üzbégek már mögöttünk voltak. A németek a végén megelőzték a brazilokat, mi a negyedik helyen értünk be. Az orosz, a kubai és a cseh hajót hajráztuk még le, de az éremszerzéshez ez kevés volt. Atlanta óta ez a negyedik német aranyérem ebben a versenyszámban – ők voltak a címvédők –, mindezt nyolc versenyzővel érték el, tehát egyikük sem ismételt. Viszont az egyesmenő Brendel (Londonban és Rióban is ő győzött 1000 m-en) így a harmadik olimpiai aranyérmét nyerte meg.

A három hajóval rajtoló B-döntőben ismét láthattuk a mozambiki párost, amely egészen jól jött ezúttal. Az ausztrál duót – benne Szekszárdi Ferenccel – maga mögött tudta tartani. Legalábbis 300 méterig. Utána azonban elkészült az erejével, és a várakozásoknak megfelelően nagyon kikapott a lengyel és az ausztrál hajótól. Ennek ellenére nagy taps fogadta a futamgyőztestől 45 mp-t kapó mozambiki hajót a célban.

Férfi C–2 1000 m

7. Jaroslav Radon, Filip Dvorák (Csehország) 3:49.352
8. Gerasim Kochnev, Serik Mirbekov (Üzbegisztán) 3:52.920

Férfi K–4 1000 m

A németek rajt-cél győzelmet arattak, a végén másfél hajót adtak a mezőnynek. A szlovákok féltávig tudtak velük tartani, utána viszont nagyot kellett meccselniük a csehekkel. Végül előbbieknek sikerült visszaverniük a támadást. A németek ebben a versenyszámban legutóbb 1996-ban diadalmaskodtak.

A Hufnágel Tibor, Kugler Attila, Ceiner Benjámin, Somorácz Tamás összeállításban induló magyar egység sokáig a negyedik helyen lapátolt, de belátható távolságra az argentin és a kazah kvartett mögött. A cél előtt 300 m-rel a dél-amerikaiakat megelőztük, de előrébb már nem tudtunk jönni, így a 3., összesítésben a 11. helyen végeztünk.

Férfi K–4 1000 m
1. Németország (Max Rendschmidt, Tom Liebscher, Max Hoff, Marcus Gross) 3:02.143
2. Szlovákia (Denis Mysák, Vlcek Erik, Tarr György, Linka Tibor) 3:05.044
3. Csehország (Daniel Havel, Lukás Trefil, Josef Dostál, Jan Sterba) 3:05.176
4. Ausztrália (Ken Wallace, Riley Fitzsimmons, Jacob Clear, Jordan Wood) 3:06.731
5. Spanyolország (Javier Hernanz, Rodrigo Germade, Óscar Carrera, Inigo Pena) 3:06.768
6. Portugália (Fernando Pimenta, Emanuel Silva, Joao Ribeiro, David Fernandes) 3:07.482
7. Franciaország (Arnaud Hybois, Étienne Hubert, Sébastien Jouve, Cyrille Carré) 3:07.488
8. Szerbia (Marko Tomicsevics, Milenko Zorics, Dejan Pajics, Vladimir Torubarov) 3:10.241

11. MAGYARORSZÁG (Hufnágel Tibor, Kugler Attila, Ceiner Benjámin, Somorácz Tamás)

Férfi K–1 200 m

A pályán erős a balos oldalszél, a víz is hullámzik rendesen. A B-döntőben Molnár Péter már féltávig sem tudott az élmezőnnyel tartani, végül 37.896 mp-cel a 7. helyen zárt, összesítésen pedig a 15. lett. Újabb brit aranyérmese lett a versenyszámnak: Londonban négy éve Ed McKeever győzött, ezúttal Liam Heath. (Utóbbinak így már mindhárom olimpiai éremből van egy-egy: 200 m-en párosban Londonban harmadik, Rióban második lett.) Ezüstérmes a francia Maxime Beaumont, harmadik pedig holtversenyben a spanyol Saúl Craviotto (London ezüstérmese) és a német Ronald Rauhe.