Négyből kettő – A-döntős a női négyes és a kenu páros

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.08.19. 13:56
A kajak-kenu pénteki selejtezőjében – erős szélben és hullámzásban – az olimpiai címvédő magyar női négyes az előfutamból jutott be a szombati A-döntőbe. A Vasbányai Henrik, Mike Róbert kenu páros az elődöntőből cselekedte meg ugyanezt. Molnár Péter (K–1 200 m) és a férfi kajak négyes viszont lemaradt az A-döntőről.
A világbajnok Vasbányai, Mike páros nem nyújtott csúcsteljesítményt, de így is A-döntős (Fotó: Action Images)

A szombati kajak-kenu döntők mezőnyét ide kattintva tekintheti meg!

ELŐDÖNTŐ

Férfi K–4 1000 m

Hufnágel Tibor, Kugler Attila, Ceiner Benjámin, Somorácz Tamás az első futamban evezett, az első háromban kellett végezni az A-döntőért. 250 m-nél a 4. voltunk, de előttünk a szerbek nem mentek el nagyon. Fél távnál a mezőnytől meglépő ausztrál és portugál hajó mögött a 3. helyen lapátoltunk. 250 m-rel a cél előtt visszaelőztek minket a szerbek. A végén még a kazahok is megelőztek minket, nincs meg az A-döntő. A magyarok 3:00.645 percet tudtak, csak az argentinokat sikerült legyűrnünk.

„Belülről teljesen egységesnek éreztem, már amennyire ilyen vízen egységes lehet egy négyes – mondta a vezérevezős Hufnágel Tibor a futam után az MTI-nek. – Kívülről lehet, hogy nem úgy tûnt, de belül tényleg nagyon rossz volt. Mintha egy hullámvasúton ültünk volna, egyszer fent, egyszer lent. Én dunai gyerek vagyok, de ilyen vízen még nem versenyeztem, az biztos.”

Női K–4500 m

Az olimpiai címvédő magyarok Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Csipes Tamara, Fazekas-Zur Krisztina összeállításban futamgyőztesként már az előfutamból kvalifikálták magukat a szombati döntőbe. Az elődöntő első futamából az új-zélandi, a dán és az ukrán hajó jutott be az A-döntőbe. A második futamot a németek simán megnyerték, rajuk kívül még a britek és a kanadaiak jutottak be a fináléba.

Férfi C–2 1000 m

A Vasbányai Henrik, Mike Róbert kenu párosnak az 1–3. helyen kellett végeznie az A-döntős részvételért. A magyarok futamába négy hajó kapott besorolást, az egyik a mozambiki duó volt, amelyet két balos kenus (!) alkotott... A másik három duónak így edzés volt a táv, nem is vették komolyan, a magyarok messze lemaradtak az ukránoktól és a csehektől. Az időeredményt kár is lenne leírni (azért megtesszük: 3:56.126 perc), mert semmi jelentősége nincs. Viszonyítása alapnak jó: közel 21 mp-cel maradtak el saját előfutamos idejüktől. Ja, azért beért a célba a mozambiki hajó is, amely a magyaroktól is majd' fél percet kapott.

Férfi K–1200 m

A két futam első 4-4 helyezettje jutott be az A-döntőbe. Molnár Péter a második futamban nagy csatában volt, fél távnál azonban nem volt továbbjutó helyen, hajrára pedig nem futotta az erejéből. A magyar 35.207 mp-cel a 6. lett, így B-döntőben evezhet szombaton.

„Mérhetetlenül dühös vagyok. Minősíthetetlen körülmények uralkodnak. Nem akarom erre fogni, mert mindenkinek ez volt a pálya, de annak ellenére, hogy sík vízinek hívják ezt a műfajt, tényleg csak a kapuk hiányoztak a szlalomhoz. Ráadásul az előfutam során eltört a lapátom, így azt is meg kellett szervizelni. Nem tudtam magamat kikajakozni, nem hoztam azt, amit én tudok” – értékelt Molnár Péter az M4 Sportnak.

ELŐFUTAM

Férfi K–4 1000 m (14 induló)

Az első futamban a németek diktálták a tempót, de a szlovákok nagyon ott voltak a nyomukban és az ausztrálok sem maradtak le sokkal. A németek bírták a tempót és végül egy hajót adtak a vb-címvédő szlovákoknak, akik egy hajóval az ausztrálok előtt érkeztek meg. A németek 2:52.836 perccel futamgyőztesként jutottak be az A-döntőbe.

Hufnágel Tibor, Kugler Attila, Ceiner Benjámin, Somorácz Tamás jól jött ki a rajtból, utána viszont picit megléptek tőlük a riválisok. A táv negyedénél a 4. helyen jöttünk, de sűrű volt a mezőny. Féltávnál már tisztult a kép, mi viszont visszacsúsztunk, és a 6. helyen lapátoltunk. A csehek 750 m-nél már három hajóval mentek, mi visszaverekedtük magunkat az 5. helyre, amelyet a célba érkezve (3:00.369) is megtartottunk. A döntős csehek (2:52.027) a németeknél is jobbak voltak.

Női K–4500 m (14 induló)

Az első futamot a vb-címvédő fehéroroszok nyerték meg, magabiztos evezéssel. Az olimpiai címvédő magyarokat a második futamban láthattuk, a németek és a szerbek között. A Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Csipes Tamara, Fazekas-Zur Krisztina alkotta magyar egység 250 m után egy beülővel vezetett a németek előtt, akiket az ukránok követtek. A végére egy hajót adtunk a mezőnynek, mehettünk azonnal az A-döntőbe, nem kellett repetázniuk a lányoknak délután. Jobb időt (1:29.497) mentünk, mint a fehéroroszok (1:30.320). Az előfutamot a 13. és 14. helyen záró kvartettben is találtunk magyart, az argentin hajóban Keresztesi Alexandrát,a szerb hajóban Ruzsicsics-Benedek Dalmát. A briteket edzősködő Simon Miklós lánya, Rebeka a 10. helyen érkező kvartettben ült.

Férfi C–2 1000 m (11 induló)

Friss hír! Újabb fajsúlyos rivális esett ki a magyarok elől: a C–1 1000 m-en bronzérmes moldovai Serghei Tarnovschi doppingmintája pozitív lett, így ő párosban sem indulhat. Rióba pedig már eleve el sem utazhatott hasonló okból a fehérorosz és az orosz duó. Az idei moszkvai Eb-n csak utóbbi két páros előzte meg a Vasbányai Henrik, Mike Róbert egységet.

A második előfutamban a magyarok mellett a Sebastian Brendel, Jan Vandrey német párost láthattuk, legalább volt kihez igazodnunk. Az első helyezett automatikusan A-döntőbe jutott, a többiek elődöntősök. 250 m után az ötödik helyen jöttek a mieink. Féltávnál már a negyedikek voltunk, és megindult alattunk a hajó. 750 m-nél a németek előnye behozhatatlan volt, mi viszont biztosan a harmadik helyen lapátoltunk. A kubai páros a hajrában megpróbálkozott egy támadással, amit a németek élből visszavertek. A mieink nem akarták túlvállalni magukat hasonló csínnyel, és harmadik helyen siklottak be: 3:35.501 perccel összesítésben az ötödik időt tudták. A németek (3:33.482) mellett a brazilok (3:33.269) hagyhatták ki az elődöntőt.

Férfi K–1200 m (22 induló)

Molnár Péter a második futamba kapott besorolást. Az 1–5. között kellett végezni a biztos továbbjutáshoz, de a legjobb időt tudó hatodik is folytatja. Molnár 35.102 mp-cel futamában a 3. lett, így továbbjutott az elődöntőbe. A magyar sprinteré a 9. idő lett az előfutamok alapján.