Hirvonené az első diadal, P. Solberg jogosítványát verseny közben vették el

Vágólapra másolva!
2011.02.13. 18:00
null
Hirvonen volt az úr a hó és jég raliján (Fotó: WRC.com)
Mikko Hirvonen jól tartotta maga mögött a trónkövetelő Mads Östberget a Svéd-rali zárónapján, amelynek egyik meglepő momentuma az volt, hogy a korábbi világbajnok Petter Solberg az utolsó gyorsaságin kénytelen volt átadni a volánt a navigátorának, mivel a pilótának gyorshajtásért elvették a jogosítványát...

Az új éra (az 1.6-os turbómotoros WRC-kkel vívott világbajnokság) első győztese: Mikko Hirvonen, aki a szintén Forddal száguldó 23 éves Mads Östberget utasította maga mögé (igaz, rendkívül szoros csatában) az idénynyitó Svéd-ralin. A havas-jeges viadal (reggel nyolckor mínusz 28 fokot mutatott a hőmérő...) totális Ford-fölényt hozott, hiszen a dobogó harmadik fokára Jari-Matti Latvala állhatott fel.

A TÖRVÉNY VAS KEZE

Az előfordul, hogy egy raliversenyzőt megbüntetnek az etapon elkövetett gyorshajtásért, de a jogosítvány bevonása a ritka következmények egyike – nézzük, mi történt az Aftonbladet és a WRC.com beszámolója alapján!

Solberget pénteken 13.55-kor kapták el, mikor szerény 32 km/órával lépte túl a sebességhatárt közúton. A jogosítványt bevonták 48 órás határidővel, amely pont a Power Stage előtt járt le, vasárnap 13:55-kor.


„Nagyot nevettünk azon, hogy nekem kell vezetnem. Nem volt szerencsére nagy problémám, bár a vezetői széket versenyen még nem próbáltam ki. Pettert sajnos elkapták és megfizettünk a hibáért, mi is tisztában vagyunk vele, hogy a közúti biztonság nagyon fontos." – kommentált Patterson.

Solberg 800 eurós pénzbüntetést is kapott a versenybíróságtól.

Az utolsó, 4.16 kilométeres gyorsasági szakasz több szempontból is tartogatott érdekességeket. Egyrészt azért, mert az életében először ütőképes autót vezető Östbergnek a rajt előtt még volt esélye arra, hogy megszerezze pályafutása első vb-futamgyőzelmét, másrészt mert emiatt aggódott is rendesen az immár rutinos rókának számító Mikko Hirvonen.

„Eléggé ideges voltam az utolsó szakasz rajtja előtt – vallotta be a finn. – Csodás nap volt ez a csapatnak, és nekünk is – ennél jobban nem is kezdődhetett volna az idény..."

Persze, Östbergnek is volt mondanivalója:

„Hihetetlen volt! Megpróbáltuk utolérni Mikkót, de meglehetősen gyors volt, és én sem akartam tiszta erőből nyomni a gázt. Másodiknak lenni Svédországban... Boldog vagyok ezzel a helyezéssel."

Ami Latvalát illeti, ő az utolsó három szakasz közül kettőt megnyert és ezzel Ogier elé került... A francia nem volt túl boldog, viszont kapott három extra pontot azáltal, hogy megnyerte az első úgynevezett Power-szakaszt, amelyet élőben közvetített a televízió, s amelynek első három helyezettje (Ogier, Loeb, Latvala) extra pontokat kapott.

A legbizarrabb befejezést az ötödik helyen célba érő Petter Solberg produkálta, akinek a rendőrök elvették a jogosítványát, miután – még pénteken – egy nyolcvanas zónában 112 km/órás sebességgel hajtott. A jogosítványt 48 órás határidővel bevonta a svéd rendőrség, és a beszolgáltatási határidő az utolsó szuperspeciál előtt járt le. Így esett, hogy Mr. Hollywood kénytelen volt átadni a kormányt navigátorának, Chris Pattersonnak, aki finoman szólva sem volt villámgyors az utolsó szakaszon, így a párosnak meg kellett elégednie az ötödik hellyel.

„Nem volt más választásunk, ez volt a legjobb, amit tehettünk. Megfizettük a hibánk árát" – nyilatkozta a navigátor Pattersson az Expressennek.

A világbajnoki címvédő Sébastien Loebnek ezen a futamon egyáltalán nem volt esélye arra, hogy a győzelemért küzdjön: az első napon ő takarította az utakat, és a mély hó miatt ez meg is pecsételte a sorsát, s ha ez nem lett volna elég, jött még két defekt... Úgyhogy a hatodik hely jutott neki ezen a viadalon.

A korábbi Formula–1-es világbajnok Kimi Räikkönen nyolcadikként végzett.

VOLÁNNÁL A NAVIGÁTOR
RALI-VB

SVÉD RALI, A VB 1. FUTAMA

Abszolút végeredmény: 1. Mikko Hirvonen, Jarmo Lehtinen (finn, Ford Fiesta RS WRC) 3:23:56.6, 2. Östberg, Andersson (norvég, svéd, Ford Fiesta RS WRC) 6.5 másodperc hátrány, 3. Latvala, Anttila (finn, Ford Fiesta RS WRC) 34.0 mp h., 4. Ogier, Ingrassia (Citroën DS3 WRC) 47.7 mp h., 5. Solberg, Patterson (norvég, brit, Citroën DS3 WRC), 6. Loeb, Elena (francia, Citroën DS3 WRC) 1:31.2 p h., 7. P-G Andersson, Axelsson (svéd, Ford Fiesta RS WRC) 6:22.0, 8. Räikkönen, Lindström (finn, Citroën DS3 WRC) 7:02.3 p h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik