Webber az előzések mestere - Sanghaj számokban

Vágólapra másolva!
2011.04.18. 19:19
null
Webber szenzációsan versenyzett a Kínai GP-n – hozzájárult alaposan a 63 előzéshez (Fotó: Reuters)
Címkék
Mark Webber vasárnap 14 előzést mutatott be a Kínai Nagydíjon, amely 12 év óta a legtöbb egyetlen futamon. Száraz pályás viadalon 1990 óta nem volt ilyen sok sikeres manőver. A Williams-istálló története legrosszabb idénykezdetét produkálja, míg Felipe Massa a különösen jó viszonyt ápol a 6-os számmal. Íme, a Kínai Nagydíj statisztikái!

A statisztikusok 63 előzést számláltak a vasárnapi versenyen, amelynél az elmúlt húsz évben nem volt több száraz pályás versenyen. Legutóbb az 1990-es Mexikói GP-n jutottak ilyen magas számig, akkor 70 előzést számoltak.

A legtöbb előzést cseppet sem meglepő módon Mark Webber jegyezte, a 18. rajthelyről a 3.-ba feljutva 14 sikeres manővert jegyzett, a legtöbbet azóta, hogy Eddie Irvine az 1999-es Francia Nagydíjon 16 előzést jegyzett, igaz, a 17. helyről csak a 6.-ra sikerült feljönnie vele. Az abszolút rekord Alain Prosté, a francia az 1984-es Dél-afrikai Nagydíjon a boxból rajtolva 22 előzésnek köszönhetően lett második a McLarennel.

Ez volt a 25. alkalom, hogy valaki a 18. rajtkockából vagy még hátrábbról indulva dobogóra tudott állni F1-es futamon. Legutóbb ez Jarno Trullinak sikerült, a 2009-es Ausztrál GP-n a boxból rajtolva lett 3., igaz, Lewis Hamilton kizárását követően. Rubens Barrichello a 2000-es Német Nagydíjon a 18. rajtkockából indulva aratta pályafutása első diadalát.

Az idén eddig a legtöbb (10) boxkiállást jegyző Webber 23 verseny óta először nem jutott tovább az első szakaszból, a 2009-es Japán Nagydíjon baleset miatt esett ki.

A McLaren-istálló 170. futamgyőzelmét arató Lewis Hamiltonnak meg kellett dolgoznia a sikeréért, a versenyen hat előzést mutatott be, az utolsót az első helyért Sebastian Vettellel szemben négy és fél körrel a vége előtt – bár a német a kopott gumijain, és a gyorsan felzárkózó Webbertől tartva nem mutatott nagy ellenállást, így jelentős időveszteség nélkül megúszta az esetet.

A Kínai Nagydíj első kétszeres győztese pályafutása 15. diadalával az örökranglista 15. helyén áll, történetesen nem holtversenyben: eggyel Graham Hill, Emerson Fittipaldi és Jack Brabham előtt, de eggyel Stirling Moss mögött.

Webber pályafutása 8. leggyorsabb körével utolérte az örökranglistán Hamiltont. A duó James Hunttal, Gilles Villeneuve-vel és Ralf Schumacherrel kiegészülve az örökranglista 33. helyén áll.

Fernando Alonso az előző idényre visszamenőleg zsinórban négy futamot fejezett be anélkül, hogy felállhatott volna a dobogóra, a Ferrari versenyzőjeként ez a leghosszabb negatív szériája.

A 6. ferraris idényében járó és Alonso személyében a 6. csapattársát „fogyasztó” Felipe Massa az összes szabadedzést a 6. helyen zárta, a 6. rajthelyről indult (az időmérő második szakaszában is a 6. lett), a 6. helyen ért célba Sanghajban, és 6-os rajtszámú autójával a 6. helyen áll a vb-pontversenyben.

Ez volt az ötödik verseny Nico Rosberg pályafutása során, hogy legalább egy kört az élen fejezett be, legutóbb a tavalyi Kínai Nagydíjon állt ilyen jó pozícióban – ugyanúgy a 4. helyről rajtolt, de akkor a dobogóra is állhatott.

Összesen hatan álltak az élen, Vettel 18, Rosberg 14, Jenson Button 13, Hamilton 6, Felipe Massa 3, Fernando Alonso 2 körön át.

MÉLYPONTON A WILLIAMS

A Williams-istálló az első három versenyen pont nélkül maradt, ilyen csúfság az 1979-es idény óta nem esett meg a gárdával. Igaz, akkor két kilencedik és egy tizedik helyet jegyeztek, ami az akkori rendszerben még nem ért pontot, most viszont már igen. Akkor az idény közben bevetett új autóval az utolsó öt futamból négyet megnyertek, erre az idén várhatóan nem kerül sor. Pastor Maldonado eddigi legjobb helyezése a 15. volt, ám csupán egy kört töltött ebben a pozícióban.

Legutóbb a 2008-as Japán Nagydíjon vezettek ennyien, ám sokkal nagyobb szórással: Alonso 32, Robert Kubica 18, Nelsinho Piquet 7, Jarno Trulli 4, Sébastien Bourdais és Kimi Räikkönen 3-3 körön át állt az élen. Ám akkor tízszer változott az éllovas személye, most pedig „csak” nyolcszor.

Nemcsak Hamiltonnak juttatta eszébe a tavalyi Belga Nagydíjat a sanghaji futam, a Virgin-istállónak is: a gárda legutóbb ott juttatta el a célig mindkét autóját.

A brit kiscsapat ezzel hozzájárult ahhoz, hogy 23 autó érjen célba, ami abszolút rekord a Formula–1 történetében, megdöntve a tavalyi interlagosi csúcsot. Narain Karthikeyan az első F1-es pilóta, aki a 23. helyen zárt egy futamot. (Ez a rekord abban az esetben áll meg, ha nem számítjuk az F1-es statisztikusok rémálmát, az 50-es években a versenynaptárban szereplő Indy500-at, amelynek 1950-es kiírása során 24 versenyző ért célba.)

Az időmérőn Vettel zsinórban negyedszer szerezte meg a pole pozíciót, ezzel beállította F1-es személyes rekordját. 18. rajtelsőségével beérte Hamiltont, Mario Andrettit és René Arnoux-t az örökranglista 14. helyén. Sorozatban nyolcadszor indult az első sorból, ehhez hasonlót legutóbb Michael Schumacher mutatott fel a 2002-es Francia és a 2003-as Ausztrál GP között.

Jaime Alguersuari és Paul di Resta is pályafutása legjobb edzéseredményét érte el, de a versenyt egyedüliként feladó spanyol 7. és a skót 8. rajtkockája sem vezetett pontszerzéshez.

Legfrissebb hírek

Keddi sportműsor: Kós Hubert vb-döntőt úszik, folytatódik a vívó-vb

Európa-konferencialiga
3 órája

Aranyat akartak – ezüst lett belőle; Kós Hubert a rövidebb távon is a világ legjobbjai között

E-újság
4 órája

Csúcsra járatott profizmus – Jakus Barnabás publicisztikája

Kerékpár
4 órája

Lófarok és labda – Malonyai Péter jegyzete

Minden más foci
4 órája

Boér Gábor: Az osztály szintje felett futballozott a Honvéd

Labdarúgó NB II
4 órája

Százszázalékos magyar mérleg az egyetemi röplabda Eb első napján

Röplabda
4 órája

Varga Ádám: Védekezésben jobban össze kell kovácsolódnunk

Labdarúgó NB I
4 órája

Donnarumma távozhat Párizsból; nagy pénzt kér Seskóért az RB Leipzig – hétfői transzferhíradó

Minden más foci
5 órája
Ezek is érdekelhetik