
A tegnapi időmérő edzésen gumifalba ütköző német Timo Glock nem állt rajthoz a mai futamon, mert a baleset következtében ötcentis vágás keletkezett a lábszárán. Két hét múlva Brazíliában viszont már versenyezhet. A Toyota így egy pilótával, a második helyről induló olasz Jarno Trullival vágott neki a szuzukai versenynek.
| „Szorosabbra sikerült a rajt, mint arra számítottam, de sikerült megtartanom az első helyet, utána már csak magamra figyeltem, és nyomtam, ami a csövön kifért – nyilatkozta a verseny után Sebastian Vettel. – Spóroltam a gumikkal, így a biztonsági autó kiállása után sem volt gondom. Nagyszerűen működött minden, élveztem a verseny minden pillanatát. Nagyon örülök a győzelemnek." |
A problémamentes rajtot követően az élről induló német Sebastian Vettel (Red Bull) meg tudta őrizni pozícióját, a közvetlenül mögüle induló Trullit viszont megelőzte a brit Lewis Hamilton (McLaren).
Vettel nagyon hamar meglógott a mezőnytől, a második körben már 2.226 másodperc volt az előnye Hamilton előtt. Eközben Vettel csapattársa, Mark Webber – aki csak a boxutcából rajtolhatott, mert nem vett részt az időmérő edzésen azt követően, hogy a tegnapi szabadedzésen ripityára törte az autóját – erősen küzdött a technikával, az első öt körben kis túlzással többet volt a boxban, mint a pályán.
A verseny első felében nem sok említésre méltó esemény történt, igazán jelentős előrelépést senki sem produkált a rajtpozícójához képest. A 14. körben Adrian Sutil (Force India) belülről próbálta megelőzni a finn Heikki Kovalainent (McLaren), ám a manőver közben összeütköztek. Sutil megpördült, és bár mindketten folytatni tudták a versenyt, jelentősen visszaestek, kiszorultak az első nyolcból. A vb-pontversenyben vezető brit Jenson Button (Brawn) ennek az ütközésnek is köszönhetően került pontszerző helyre.
Sok előzést a folytatásban sem láthattunk, és a boxkiállások sem rajzolták át jelentősen a mezőnyt, igaz, Trulli visszavette a második helyét Hamiltontól. A brit előbb ment ki tankolni, míg az olasz még két kört meg tudott tenni, ez pedig elég volt neki ahhoz, hogy a kiállása után a világbajnoki címvédő elé jöjjön vissza.
A második kiállásokat követően 10 körrel a verseny vége előtt Vettel, Trulli, Hamilton, Barrichello (Brawn), Rosberg (Williams), Räikkönen (Ferrari) volt az első hat sorrendje.
A 46. körben a spanyol Jamie Alguesuari (Toro Rosso) a gumifalban kötött ki, beküldték a biztonsági autót, de a verseny állásán ez sem változatott jelentősen.
Vettel az egész versenyhétvégén remek munkát végzett, szombaton megnyerte az időmérő edzést, a futamon pedig hiba nélkül versenyezve rajt-cél győzelmet aratott.
Mögötte Trulli, Hamilton, Räikkonen, Rosberg, Heidfeld, Barrichello és Button a pontszerzők sorrendje, ez pedig azt jelenti, hogy az összetettben második helyen álló Barichello egy ponttal csökkentette hátrányát az összetettben vezető Butonnal szemben, míg Vettel 16 ponttal van lemaradva az angoltól.
| JAPÁN NAGYDÍJ, SZUZUKA | ||
| 1. Vettel | Red Bull-Renault | 1:28:20.443 |
| 2. Trulli | Toyota | +4.877 |
| 3. Hamilton | McLaren-Mercedes | +6.472 |
| 4. Räikkönen | Ferrari | +7.940 |
| 5. Rosberg | Williams-Toyota | +8.793 |
| 6. Heidfeld | BMW | +9.509 |
| 7. Barrichello | Brawn-Mercedes | +10.641 |
| 8. Button | Brawn-Mercedes | +11.474 |
| 9. Kubica | BMW | +11.777 |
| 10. Alonso | Renault | +13.065 |
| 11. Kovalainen | McLaren-Mercedes | +13.735 |
| 12. Fisichella | Ferrari | +14.596 |
| 13. Sutil | Force India-Mercedes | +14.959 |
| 14. Liuzzi | Force India-Mercedes | +15.734 |
| 15. Nakadzsima | Williams-Toyota | +17.973 |
| 16. Grosjean | Renault | +1 kör |
| 17. Webber | Red Bull-Renault | +2 kör |
| NEM FEJEZTÉK BE | ||
| Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 45 |
| Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 26 |
| Glock | Toyota | 15 |
| 1. Button | 85 pont |
| 2. Barrichello | 71 |
| 3. Vettel | 69 |
| 4. Webber | 51.5 |
| 5. Räikkönen | 45 |
| 6. Hamilton | 43 |
| 7. Rosberg | 34.5 |
| 8. Trulli | 30.5 |
| 9. Alonso | 26 |
| 10. Glock | 24 |
| 11. Kovalainen | 22 |
| 12. Massa | 22 |
| 13. Heidfeld | 15 |
| 14. Kubica | 9 |
| 15. Fisichella | 8 |
| 16. Sutil | 5 |
| 17. Buemi | 3 |
| 18. Bourdais | 2 |
| 1. Brawn-Mercedes | 156 pont |
| 2. Red Bull-Renault | 120.5 |
| 3. Ferrari | 67 |
| 4. McLaren-Mercedes | 65 |
| 5. Toyota | 54.5 |
| 6. Williams-Toyota | 34.5 |
| 7. Renault | 26 |
| 8. BMW | 24 |
| 9. Force India-Mercedes | 13 |
| 10. Toro Rosso-Ferrari | 5 |







