
Sebastian Vettel a célba érés után elsírta magát az autóban, nem énekelte el úgy a We are the Championst, mint Jenson Button egy éve. A Formula–1 legfiatalabb világbajnoka a dobogón is pityergett, miközben a csapatnak szóló osztrák himnusz zengte be az abu-dzabi éjszakát.
A versenyzőt Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója (és Mark Webber legnagyobb, csapaton belüli ellensége) kísérte fel a dobogóra. Végig ő erőltette, hogy Vettelből ne csináljanak az idén második számú pilótát, és végül ki is fizetődött a stratégia, hiszen ha Vettel Interlagosban elengedte volna az ausztrált, most Alonso lenne a világbajnok.
„Nem tudom, mit kellene most mondanom, hihetetlen idény volt, főleg lelkileg viselt meg – mondta Vettel. – Ám végig hittem magamban. Ma arra törekedtem, hogy senkivel se ütközzek össze, mert tudtam, hogy meg fogom nyerni a versenyt. Szerencsére a boxkiállás után Lewis Kubica mögött ragadt, és el tudtam húzni. A célba érés után vártam, milyen sorrendben érjenek be a többiek, és a versenymérnököm azt ordította, hogy világbajnok vagyok."
Vettel Monte-Carlóban vezette már a világbajnokságot, akkor holtversenyben állt az élen Mark Webberrel. Ezúttal azonban, a legfontosabb pillanatban egyedül áll az élen, és nem lehet elvenni tőle a vb-címet.
| „Örülök Seb elsőségének, jó barátok vagyunk, és pontosan tudom, milyen nehézségeken ment keresztül ebben az idényben – mondta Schumacher a BBC-nek. – Igazi hullámvasút volt ez az évada, a mélypontokra inkább technikai okokból került, mintsem egyéni hibákból. Ügyes volt, remek a csapata, kiváló munkát végeztek." | 
„Hihetetlen! Nagyon nehéz hét volt, de mindkét világbajnoki címet megszereztük. Sebastian a legfontosabb pillanatban állt a vb-pontverseny élére, de Mark sem szégyenkezhet, hiszen remek évet zárt, büszke lehet a teljesítményére" – mondta a BBC-nek Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
Norbert Vettel, a világbajnok édesapja a német RTL-nek adott interjút a leintés után.
„Nem mertem kimenni a lelátóra, a hotelből néztem a versenyt, az arab kommentárból egy szót sem értettem, de legalább nem idegeskedtem. Nagyon boldog vagyok, hihetetlen ez az egész. Ez életem legszebb napja azóta, hogy megszületett a fiam" – mondta Norbert Vettel.
Fernando Alonso csapdába került, amikor a verseny elején Webber stratégiáját követve a boxba állt közepesen kemény gumikért. Így viszont az ausztrálhoz hasonlóan az első körökben, a biztonsági időszakban kiálló Nico Rosberg és Vitalij Petrov mögött ragadt. Alonso a 4. helyezés helyett a 7. pozíciót szerezte meg, és ezzel négy ponttal kikapott német riválisától.
„Utólag könnyű megmondani, mi lett volna a jobb stratégia. Ha nem állok ki idejében, talán Webber mögé kerültem volna. Nem volt könnyű eldönteni, mi a helyes megoldás" – elmélkedett Alonso.
| A VÉGEREDMÉNY | |||
| 1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault |  1  óra 39:36.837 |   
| 2. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +10.1 | 
| 3. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +11.0 | 
| 4. | Nico Rosberg | Mercedes | +30.7 | 
| 5. | Robert Kubica | Renault | +39.0 | 
| 6. | Vitalij Petrov | Renault | +43.5 | 
| 7. | Fernando Alonso | Ferrari | +43.7 | 
| 8. | Mark Webber | Red Bull-Renault | +44.2 | 
| 9. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +50.2 | 
| 10. | Felipe Massa | Ferrari | +50.8 | 
| 11. | Nick Heidfeld | Sauber-Ferrari | +51.5 | 
| 12. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | +57.6 | 
| 13. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | +58.3 | 
| 14. | Kobajasi Kamui | Sauber-Ferrari | +59.5 | 
| 15. | Sébastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1:03.1 | 
| 16. | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | +1:04.7 | 
| 17. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1 kör h. | 
| 18. | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth |  2 kör h. |   
| 19. | Bruno Senna | Hispania-Cosworth |  2 kör h. |   
| 20. | Christian Klien | Hispania-Cosworth |  2 kör h. |   
| 21. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth |  4 kör h. |   
| FELADTA | |||
| Michael Schumacher | Mercedes | 0 kör | |
| Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 0 kör | |
| Timo Glock | Virgin-Cosworth | 43 kör | |
| PILÓTÁK | |
| 1. Vettel | 256 | 
| 2. Alonso | 252 | 
| 3. Webber | 242 | 
| 4. Hamilton | 240 | 
| 5. Button | 214 | 
| 6. Massa | 144 | 
| 7. N. Rosberg | 142 | 
| 8. Kubica | 136 | 
| 9. M. Schumacher | 72 | 
| 10. Barrichello | 47 | 
| 11. Sutil | 47 | 
| 12. Kobajasi | 32 | 
| 13. Petrov | 27 | 
| 14. Hulkenberg | 22 | 
| 15. Liuzzi | 21 | 
| 16. Buemi | 8 | 
| 17. De la Rosa | 6 | 
| 18. Heidfeld | 6 | 
| 19. Alguersuari | 5 | 
| KONSTRUKTŐRÖK | |
| 1. Red Bull-Renault | 498 | 
| 2. McLaren-Mercedes | 454 | 
| 3. Ferrari | 396 | 
| 4. Mercedes | 214 | 
| 5. Renault | 163 | 
| 6. Williams-Cosworth | 69 | 
| 7. Force India-Mercedes | 68 | 
| 8. Sauber-Ferrari | 44 | 
| 9. Toro Rosso-Ferrari | 13 | 







