Vettel: A Mercedes városnéző busz volt Monacóban

Vágólapra másolva!
2013.05.26. 19:39
null
Nico Rosberg boldog hazai győzelmével (Fotók: Reuters)
A Mercedes csak azért nem zárt tökéletes hétvégét a Monacói Nagydíjon, mert a biztonsági autós időszak közbeszólt a boxtaktikájába, és Lewis Hamilton a Red Bull párosa mögé került. A győzelmet taktikus versenyzéssel megszerző Nico Rosberget ez sem zavarta, nagyon boldog volt karrierje második győzelme után. Hamilton önmagáét okolta azért, hogy lemaradt a dobogóról, míg Sebastian Vettel buszokhoz hasonlította a Mercedeseket. Fernando Alonso szerint Sergio Pérez és Adrian Sutil veszélyesen vezetett, de ők nem kaptak büntetést, ellenben Romain Grosjeannal, akit tíz rajthelyes büntetéssel sújtottak a Kanadai Nagydíjra.

Nico Rosberg tökéletes hétvégét zárt Monte-Carlóban, ahol megszerezte F1-es karrierje második futamgyőzelmét. A pole-ból indulva végig könnyedén diktálta a tempót, amely ahhoz kellett, hogy a szűk utcákon kézben tartsa a futam irányítását.

„Ez az otthonom, itt nőttem fel, igazán különleges itt nyerni. A rajtot borzalmasan kaptam el, Sebastian és Lewis is közel került hozzám, de utána kontrollálni tudtam a tempót. Az autó nagyon jó volt, a gumik pedig végig kitartottak, ez volt a győzelem kulcsa – nyilatkozta Rosberg boldogan a leintést követően. – Óriási volt az autó, hihetetlen, mennyit fejlődtünk ilyen rövid idő alatt. A pálya is kedvezett nekünk, de azért ott motoszkált a fejemben az elmúlt két futam élménye, nem akartam megint visszaesni. Remélem, kitart egy ideig a formánk."

Lewis Hamilton nem fogja a balszerencsére, hogy a boxkiállások során visszaesett a két

ROSBERG NYERT – HIVATALOS

A Nemzetközi Automobil-szövetség hivatalossá tette a Monacói Nagydíj végeredményét, így ezt a versenyt nem befolyásolja a határozat, amely a Mercedes múlt heti barcelonai Pirelli-tesztjéről szület. A Ferrari és a Red Bull is megóvta a Monacói GP-t, így a leintést követően a Mercedes és a Pirelli képviselőit is a sportfelügyelők elé rendelték. A meghallgatások után az eredmény maradt, azaz Nico Rosberg a Monacói GP győztesének mondhatja magát, és Lewis Hamilton is megtarthatja negyedik helyét.

Arról, hogy lesz-e büntetés, még nem határoztak.

Red Bull mögé, és elismerte, keményebben kell dolgoznia, ha Nico Rosberg előtt akar maradni a világbajnokságon.

„Nem a balszerencse miatt estem vissza a negyedik helyre, ezen a hétvégén nem voltam elég gyors. Hat másodperces különbséget kellett volna tartanom Nicóhoz képest a kiállás előtt, de ennél sokkal többet hagytam – mondta Hamilton, akinek a többiekhez hasonlóan akkor szállt el győzelmi esélye, amikor nem szerezte meg a pole pozíciót. – Gratulálok Nicónak és a csapatnak, óriási ez az eredmény. Nekem keményebben kell dolgoznom, ha előtte akarok lenni."

Sebastian Vettel szerint az „ezüstnyilak" ezúttal inkább ezüst buszok voltak, amelyek a mezőnyt városnéző körutazásra invitálták. De a világbajnok elismerte, hogy erre volt szüksége Nico Rosbergnek a győzelemre, és gratulált honfitársának.

„Tulajdonképpen elégedett vagyok, tudtuk, hogy nem lesz könnyű előzni, szerencsések voltunk, hogy Lewis elé kerültünk a boxkiállásnál. A verseny elején meglepett a két Mercedes tempója, ezüstnyílnak szokták becézni, de most ezüst buszok voltam,. a,melyek délutáni városnézésre indultak kocsikázni. Persze ezt kellett tenniük a győzelemért, nem hibáztathatjuk őket, a inkább gratulálok Nicónak, mert remekül megoldotta a feladatát" – mondta Vettel.

A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Red Bull-Renault 164
2. Ferrari 123
3. Lotus-Renault 112
4. Mercedes 109
5. Force India-Mercedes 44
6. McLaren-Mercedes 37
7. Toro Rosso-Ferrari 12
8. Sauber-Ferrari 5

A versenyt csapattársa mögött töltő Mark Webber az első kerékcserék után Lewis Hamiltonnal szemben védekezett, s maga mögött tartotta az angolt.

„Gratulálok Nicónak, mindenki számára különleges dolog Monte-Carlóban nyerni, de hibátlan hétvégéje volt – mondta az idén másodszor dobogóra álló Webber. – Tudtuk, hogy a rajtnál nincs esélyünk előre kerülni, pedig szenzációsan indultam, törvényszerű, hogy ez a legrövidebb célegyenesben történt. A rajt után csak a gumikkal spóroltunk, egyértelmű volt a forgatókönyv, jó, hogy Lewis elé kerültem. Az újraindulásokkal volt némi gondom, de más miatt nem kellett izgulni."

Webber szerint a Mercedes akkor is megnyerte volna a versenyt, ha nem tesztel a múlt héten Barcelonában a Pirellivel, de támogatja csapatát, amely megóvta a versenyt a teszt miatt.

„Meglepődtünk a teszten, de szerintem eleve sejtettük, hogy a Mercedes gyors lesz itt, semmi köze a tesztnek az eredményhez. Ám a Mercedes jogosulatlan előnyhöz jutott, és nem tudja elfelejteni azt, mamit ott megtudott. Szeretnénk megtudni, miért gondolták a Mercedesnél, hogy ez a teszt rendben van" – mondta Webber.

Mark Webber szerint nem a múlt heti teszt miatt nyert a Mercedes
Mark Webber szerint nem a múlt heti teszt miatt nyert a Mercedes

Fernando Alonso szerint a Ferrari túl lassú volt ahhoz, hogy versenybe szálljon a győzelemért, de a hetedik helyezésnél többre számított. A verseny után Sergio Pérezt és a versenyigazgató döntését kritizálta, hiszen a mexikói támadása során Alonso levágta a sikánt, és jogosulatlan előnyszerzés miatt maga elé kellett engednie a McLaren pilótáját.

„Úgy tűnik, már a baleset elkerüléséért is büntetés jár" – írta egy smileyval kiegészítve a Twitterre a spanyol.

„Volt már balesetem a hajtűkanyarnál is, tudom, hogy lehet másnak ütközni, így amikor Sutil bejött mellém, csak el akartam kerülni az ütközést. Pérez esetében is a baleset megelőzése érdekében vágtam le a kanyart. Nagyon lelkesek, hiszen ritkán kerülnek fel az élmezőnyhöz, és rendkívül vad dolgokat is bevállalnak, ami veszélyes. Kimi még jobban ráfázott, több pontot bukott el mások miatt, mint én. Fontos pontokat veszítettem – mondta Alonso. – A végén Pérez autójáról levált egy elem, ami átkerült az első vezetőszárnyamra, emiatt a kocsi veszített kicsit az aerodinamikai teljesítményéből. De akkor sem voltunk versenyben, amikor minden rendben volt a futam első felében, mert nem voltunk elég gyorsak."

Felipe Massát még a verseny közben a helyi kórházba vitték, hogy kivizsgálják a 28. körben történt balesete után. Szerencsére csak meghúzódott a nyakizma, nem találtak repedést a gerincében, így kiengedték, és elindulhatott a repülőtérre. A brazil azt mondta a szombati balesete után, hogy vezetői hiba történt, s bár a verseny után nem nyilatkozott (a Twitterre tett ki képet, s megnyugtatta szurkolóit, hogy minden rendben), Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője szerint valami eltört az autójában, nem újabb Massa-hiba történt.

Pastor Maldonadót is kik kellett vizsgálni, miután a versenyen Max Chilton ráhúzta az autóját az egyik egyenes szakaszban, és a Williams a levegőbe emelkedve a védőkorlátba csapódott, annyira eldeformálva azt, hogy egy időre le kellett állítani a versenyt. Maldonado végül egy ütéssel a térdén és egy vágással a kezén megúszta az ijesztő balesetet, de mérges volt Chiltonra.

egy ütéssel a térdén és egy vágással a kezén megúszta az ijesztő balesetet, de mérges volt Chiltonra.

„Rémisztő eset volt, nem számítottam rá, hogy Chilton keresztbe húzza előttem az autóját. A pálya ama szakasza nagyon gyors és veszélyes, talán a sportfelügyelőknek meg kellene fontolniuk, hogy adnak neki pluszbüntetést az áthajtásos után" – mondta Maldonado.

Kimi Räikkönen megúszta büntetés nélkül, egy pontot szerzett
Kimi Räikkönen megúszta büntetés nélkül, egy pontot szerzett

Figyelmeztetéssel megúszta Kimi Räikkönen, hogy a biztonsági autós fázisban túl gyorsan haladt a Monacói Nagydíjon, így megtarthatja 10. helyezését és az érte járó pontot.

„Rendben van, hogy valaki agresszívan vezet, de ésszel kellene csinálni. Nagyon bosszantó, ha valaki hátulról neked megy azért, mert nem használja az eszét, el kellene beszélgetni vele valakinek. Ha hátulról belém jön, az nem az én hibám" – mondta Räikkönen, aki a verseny alatt is idegesen beszélt a rádión Sergio Pérezről, aki nem így érezte.

„Button és Alonso is feltartott, meg kellett előznöm őket. A végén ugyanez volt Räikkönennel, de ő egyáltalán nem hagyott helyet maga mellett, rácsukta a kaput a kocsimra. Ha valaki megelőzhette volna a balesetet, az ő volt, nem én" – mondta a mexikói, aki sok riválisa orra alá borsot tört, nem feltétlenül a jó értelemben.

Romain Grosjean büntetést kapott a Kanadai Nagydíjra: Daniel Ricciardo kilökéséért 10 rajthellyel hátrébb sorolják a Kanadai Nagydíjon.

A Lotus azzal védte a Monacói Nagydíjon Grosjeant, hogy Ricciardo túl korán fékezett, s emiatt hajtott bele – a sportfelügyelőket ez nem hatotta meg, a Monacói Nagydíj hétvégéjén négy balesetet okozó Grosjean nehéz Kanadai GP-re számíthat. Finn tévések megkérdezték a Lotus csapatfőnökét, lecserélik-e Grosjeant Montrealban, Eric Boullier határozott nemmel válaszolt.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Adrian Sutil (5.): – Fantasztikus érzés ez az ötödik hely, erre volt most szükségünk, nagyon boldog vagyok. A verseny első fele nehezen alakult, de a piros zászlós pihenő során lecseréltük az első légterelőt, és sokkal jobb lett a kocsi. Rájöttem, hogy a hajtűkanyarban lehet keresnivalóm, ezért megpróbáltam ott megelőzni Jensont, és bejött. Majd ugyanezt eljátszottam Fernandóval is, szóval szerintem sikerült bebizonyítanom, hogy Monacóban is lehet előzni.
Jenson Button (6.): – A végeredmény jó, örülök, hogy pontokat szereztünk, kár érte, hogy nem sikerült mindkét autót behozni a célba. Elöl nagyon lassan mentek, nem tudom, miért, így nem lehetett kihozni a kocsiból a maximumot.
Jean-Éric Vergne (8.): – Bizonyos értelemben unalmasan alakult a futam, mert nem volt alkalmam légüres térben menni, de Monacóban mindig izgalmas versenyezni, különösen akkor, ha a pontszerzés is összejön. Az autónk nagyon erős volt, ezt az is bizonyítja, hogy a leggyorsabb körömet teli tankkal értem el. A hátralévő időben beszorultam a mezőny középső felébe, ami frusztráló volt, mert gyorsabb voltam néhány előttem lévő kocsinál.
Paul di Resta (9.): – Agresszív taktikát választottunk a versenyre, és ez valószínűleg ki is fizetődött volna, ha nem jön be a biztonsági autó. Az autó sebessége jó volt, de a verseny elején nagyon sokszor forgalomba kerültem, az újraindítást követően pedig Vergne tartott fel, aki remekül védekezett. Szerencsére páran kiestek előlem, így összejött a pontszerzés.
Nico Hülkenberg (11.): – Az egész versenyen gond volt a tempónkkal. Az újraindítás előtt a legtöbb pilótához hasonlóan lágy gumikra váltottam, ami az elején jónak tűnt, de a második biztonsági autós szakaszt követően nagyon elkoptak, különösen a hátsó abroncsok.
Valtteri Bottas (12.): – Úgy éreztük, hogy a sebességünkkel nem volt gond, de ezen a pályán nagyon nehéz előzni. Eseménydús volt a verseny, ezért örülök neki, hogy sikerült célba érnem.
Esteban Gutiérrez (13.): – Nem számítottunk arra, hogy sikerül majd pontokat szereznünk.. Javítanunk kell a végsebességünkön, és azon, hogy jobban tudjunk alkalmazkodni a változó körülményekhez az időmérő edzéseken.
Max Chilton (14.): – Összességében elégedett vagyok az eredménnyel. Ami a balesetet illeti, láttam, hogy Esteban leblokkol előttem, ezért levágtam a sikánt, hogy ne ütközzünk össze. Azt tudtam, hogy a tizenkettes kanyarban valaki van mögöttem, de azt nem, hogy mellettem is. Elfogadtam a boxutca áthajtásos büntetést, a verseny után pedig arról is meggyőződtem, hogy Pastor jól van-e.
Giedo van der Garde (15.): – A rajtot követően Maldonado nekem jött, emiatt az első kör végén be kellett jönnöm új első vezetőszárnyért a boxba. Úgy tűnt, hogy ekkor véget ért a versenyem, hiszen az utolsó voltam, és a tizedik kör után a KERS-t sem tudtam használni, igaz, ezt újra tudtuk indítani. Az újraindítást követően feljöttem a 13. helyre, de végül Bottas, Gutiérrez és Chilton is meg tudott előzni.
Daniel Ricciardo (feladta): – A szuperlágy gumikon szenvedtem, de a kerékcserét követően jobb lett a helyzet, viszont akkor meg forgalomba kerültem. A baleset előtt láttam, hogy Grosjean nagy sebességgel jön ki az alagútból, ezért védtem az ívemet, a következő dolog pedig amit tudok, hogy nekem jött hátulról. Még nem néztem meg a visszajátszást, de szerintem tévesen ítélte meg a helyzetet, és ez veszélyes volt tőle, még akkor is, ha mindketten jól vagyunk.
Jules Bianchi (feladta): – A boxutcából kellett rajtolnom, mert a rajtrácson nem tudtam sebességbe tenni az autót. Maldonado és Max balesetét követően megsérült az orrkúpom, emiatt muszáj volt bemennem a boxba, amikor félbeszakították a versenyt. Ezt követően már csak az volt a célom, hogy befejezzem a futamot, de a jobb első fékkel gond volt, és kicsúsztam az egyes kanyarban.
Charles Pic (feladta): – Nagy csalódás, hogy így ért véget a versenyem, hiszen a rajtot követően feljöttem a tizenötödik helyre, és tudtam tartani Di Resta tempóját is. Úgy tűnik, hogy a váltó hibásodott meg, a tüzet pedig a kipufogók túlmelegedése okozta.
Romain Grosjean (kiesett): – Hatvanegy körön át üldöztem Ricciardót, láttam, hogy kopott a bal hátsó gumija, de arra nem számítottam, hogy ilyen korán fékez ebben a körben. Dobogóra állhattunk volna, de ha az időmérő nem sikerül, esélytelen vagy.

MONACÓI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1.
Nico Rosberg
német
Mercedes
2:17:52.056
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 3.888 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 6.314 mp h.
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 13.894 mp h.
5. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 21.477 mp h.
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 23.103 mp h.
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 26.734 mp h.
8. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 27.223 mp h.
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 27.608 mp h.
10. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 36.582 mp h.
11. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 42.572 mp h.
12. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 42.691 mp h.
13. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 43.212 mp h.
14. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 49.885 mp h.
15. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:02.590 p h.
16. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 6 kör h.*
*nem ért célba
FELADTÁK megtett körök
Romain Grosjean francia Lotus-Renault 63
Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 61
Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 58
Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 44
Felipe Massa brazil Ferrari 28
Charles Pic francia Caterham-Renault 7
Leggyorsabb kör: Vettel (77. kör) 1:16.577
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 2 4 6 107
2. Kimi Räikkönen 1 4 6 86
3. Fernando Alonso 2 3 5 78
4. Lewis Hamilton 2 5 62
5. Mark Webber 2 5 57
6. Nico Rosberg 1 1 4 47
7. Felipe Massa 1 4 45
8. Paul di Resta 5 28
9. Romain Grosjean 1 4 26
10. Jenson Button 5 25
11. Adrian Sutil 2 16
12. Sergio Pérez 3 12
13. Daniel Ricciardo 2 7
14. Nico Hülkenberg 2 5
14. Jean-Éric Vergne 2 5
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik