N. T./H. T. 2010.03.15 08:09 Frissítve: 2014.01.14 02:04

Változtatni kell, hogy izgalmasabb legyen a show

A Bahreini Nagydíjjal kezdetét vette a 2010-es Formula-1-es idény, amelytől azt várták a szakértők és a rajongók, hogy a változtatások révén még izgalmasabb lesz a verseny. Az első futam tapasztalatai azonban nem igazolták a várakozásokat, ezt erősítette meg Martin Whitmarsh, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke is, aki szerint sürgősen felül kell vizsgálni a módosításokat.  

 

A rajt után voltak a legizgalmasabb jelenetek (Fotó: Reuters)
A rajt után voltak a legizgalmasabb jelenetek (Fotó: Reuters)
KATTINTSON A 2010-ES ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!
KATTINTSON A 2010-ES
ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!

Bár egy versenyből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, egyelőre úgy tűnik, nem hozták meg a remélt sikert a szezon előtt végrehajtott módosítások. Ezen a véleményen van Martin Whitmarsh, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke is, aki szerint minél előbb le kell ülni, és átbeszélni a tapasztalatokat.

Egyáltalán nem lett izgalmasabb a verseny, a pilóták alkalmazkodtak az új szabályokhoz, az élversenyzők nagy része egy kerékcserével oldotta meg a futamot. A visszatérő Michael Schumacher szerint pedig kifejezetten nehéz volt közel maradni a riválisokhoz, ez pedig az előzéseket is kizárta.

„Mi is egyike voltunk azon három csapatnak, amely úgy vélte, hogy két kötelező kiállásra van szükség, különben félő, hogy a többség egyszer fog csak kimenni a boxba. Véleményem szerint felül kell vizsgálni a döntést. Rá kellene venni a Bridgestone-t, hogy gyártson »versenyképesebb« gumikat, olyan szuperlágy keverékre lenne szükség, amely nem bírná ki 20 körnél tovább" – nyilatkozta Whitmarsh a BBC-nek.

VETTEL: MOTORHIBA
A verseny után a Red Bull nyilvánosságra hozta, hogy nem a kipufogó, hanem a motor meghibásodása okozta a lelassulást.

„Igazán nem kezdtek el kopni a versenyen a gumijaink, csak azért kezdtük meg a kerékcserét, hogy megpróbáljuk megelőzni Rosberget, de azután mindenki szinte egyszerre állt ki. Ha a legpuhább gumival meg tudod tenni, hogy akár 25 vagy több körig kint maradj, mindenki el fog menni a végsőkig" – tette hozzá a csapatfőnök.

„A Formula-1-nek szórakoztatónak kell lennie, hogy az emberek érdeklődése ne lankadjon a futam során. Az első verseny nem volt igazi show, mindannyiunknak azon kell dolgoznunk, hogy ezen változtassunk a jövőben" – zárta mondandóját a sportvezető.

Michael Schumacher is kritizálta a módosításokat, mondván: jó volt ismét versenyezni, de a futam maga elég unalmasra sikeredett.

„A rajtot el kell kapni, utána pedig csak arra figyelni, hogy ne hibázz. Előzni majdnem lehetetlen, ha nem követ el hibát az előtted haladó. Tartok tőle, hogy ennyi lesz az akció a továbbiakban is…" – mondta a BBC-nek.

A FUTAMRÓL KÉSZÍTETT KÉPGALÉRIÁT ITT TEKINTHETIK MEG!

ÁSZOK BEMUTATKOZÁSA A FERRARIBAN

Fernando Alonso bahreini diadala után feltettük magunknak a kérdést: más világbajnokok, más ászok vajon hogyan mutatkoztak be a maranellóiaknál? Nos, az általunk kiválasztott pilótanévsorból egyedül Nigel Mansell eredménye hajazott a spanyoléra, a britek egykori klasszisa az 1989-es Brazil GP-n debütált győzelemmel a Ferrarival.

 

Az első világbajnok, Nino Farina az élen haladt, amikor műszaki hiba miatt kiállni kényszerült, s a történelem egyetlen négyszeres (Prost), ötszörös (Fangio), valamint hétszeres Formula–1-es világbajnokának (M. Schumacher) sem lengették meg a kockás zászlót első ferraris futamán.

 

Név
Helyezés az első ferraris futamon
Év
Előző csapat
Mansell 1. 1989 Williams
Alonso 1. 2010 Renault
Ascari 2. 1950 – (ott kezdett)
Lauda 2. 1974 BRM
Barrichello 2. 2000 Stewart
Berger* 4. 1987 Benetton
  6. 1993 McLaren
Massa 9. 2006 Sauber
Arnoux 10. 1983 Renault
G. Villeneuve 12. 1977 McLaren
Farina kiesett (+pole) 1952 Alfa Romeo
Fangio kiesett (+pole) 1956 Mercedes
Prost kiesett 1990 McLaren
M. Schumacher kiesett 1996 Benetton
*Kétszer szerződött a Ferrariba.    
A PILÓTÁK FIZIOTERAPEUTÁIKÉRT TÜNTETTEK

Bizarr jelenet is történt a hétvégi Bahraini Nagydíjon: a pilóták ugyanis azért tüntettek a boxutcában, mert Bernie Ecclestone, a Formula-1 „mindenható ura" visszautasította, hogy a fizioterapeutáik is bejárást kapjanak a versenyek alatt a garázsokba. Ecclestone szerint már így is túl sokan tartózkodnak a boxutcában, a pilóták viszont úgy érvelnek, szükségük van a szakemberekre ahhoz, hogy tökéletes fizikai állapotban legyenek. Jelenleg a fizioterapeuták csak a csapatok hivatalos keretlétszámának kárára kaphatnának belépést.

 

EMLÉKEZTETŐ, BAHREINI NAGYDÍJ
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:39:20.396
2. Felipe Massa brazil Ferrari +16.099
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes +23.182
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault +38.713
5. Nico Rosberg német Mercedes +40.263
6. Michael Schumacher német Mercedes +44.180
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes +45.260
8. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault +46.308
9. Vitantonio Liuzzi olasz Force India-Mercedes 53.089
10. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth +1:02.400
11. Robert Kubica lengyel Renault  +1:09.093
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes + 1:22.958
13. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari +1:32.656
14. Nico Hülkenberg német Williams-Cosworth +1 kör hátrány
Heikki Kovalainen finn Lotus-Cosworth +1 kör hátrány
Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari +3 kör hátrány
Jarno Trulli olasz Lotus-Cosworth +3 kör hátrány
Pedro de la Rosa spanyol Sauber-Ferrari Nem ért célba
Bruno Senna brazil Hispania-Cosworth Nem ért célba
Timo Glock német Virgin-Cosworth Nem ért célba
Vitalij Petrov orosz Renault Nem ért célba
Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari Nem ért célba
Lucas di Grassi brazil Virgin-Cosworth Nem ért célba
Karun Chandhok indiai Hispania-Cosworth Nem ért célba
2020.01.20 18:47:49

F1 ZSOLDOS BARNA

Az évtized első világbajnoka a szezon zárására már nem volt életben.

2020.01.14 18:42:14

F1 ZSOLDOS BARNA

A zseniális Colin Chapman diktálta a tempót, s olyan sztárok ültek a kormány mögött, mint Jim Clark, Jack Brabham, Graham Hill, John Surtees.

2020.01.15 13:15:10

F1 ZSOLDOS BARNA

Bár világbajnoki címet soha nem szerzett, mindenkit elvarázsolt a kanadai F1-es versenyző.

2020.01.06 17:44:44

F1 ZSOLDOS BARNA

Szisz Ferenctől Lewis Hamiltonig – miként fordulhatott elő, hogy egy pilóta a dobogó második és harmadik fokára is felkerült?

2019.12.06 10:54:58

F1 H. Á.

Bemutatók, tesztidőpontok, versenynaptár, büntetőpontok, a világbajnokok listája.