Hamilton és Maldonado meglepte a címvédőt Szingapúrban

Vágólapra másolva!
2012.09.22. 14:51
null
Lewis Hamilton az idén ötödször rajtolhat a pole-ból (Fotó: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettel a 2011-es idényt idézve utolérhetetlen volt a Szingapúri Nagydíj szabadedzésein, de az időmérőn betlizett, ketten is megelőzték, így csak a második sorból indulhat. A pole pozíciót Lewis Hamilton szerezte meg, a második hely Pastor Maldonadóé, a Spanyol Nagydíj venezuelai győzteséé lett. Vettel mellől Jenson Button indul, mögöttük Fernando Alonso rajtol az 5. rajtkockából. Az edzés nagy csalódása Kimi Räikkönen szereplése, a Lotus finn pilótája a 12. helyen zárta az edzést.

Eddie Jordan, a BBC pletykafelelőse az időmérő előtt újabb hírrel borzolta a kedélyeket: az ír szerint szerdán Michael Schumacher nagy bejelentést tesz, és letisztul a kép az átigazolási piacon. Ez azt jelentheti, hogy folytatja, mert abban az esetben Hamilton is marad a helyén.

MARINA BAY STREET CIRCUIT

A pálya adatai:

Hossza: 5.073 km
Teljes versenytáv: 61 kör (309.087 km)
Pályacsúcs: 1:45.599 (Kimi Räikkönen, Ferrari, 2008)

A tavalyi verseny:
Pole pozíció: Sebastian Vettel (1:44.381; Red Bull)
Futamgyőztes: Sebastian Vettel (1:59:04.8; Red Bull)
Leggyorsabb kör: Jenson Button (1:48.454; McLaren)

Fontos hírek láttak napvilágot az F1-es futamokról is: Szingapúr 2017-ig biztosan marad a versenynaptárban, míg az Egyesült Államokban befejezték az austini versenypálya aszfaltozását. Képekért kattintson ide!

Ami a büntetéseket illeti, eddig csak a kiscsapatok pilótái jártak pórul: De la Rosa váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kap, míg Picnek (a főmérnökével együtt) meg kell jelennie az FIA egyik, a közúti közlekedés biztonságosabbá tételét taglaló konferencián, mert a harmadik szabadedzésen Petrov balesete után piros zászlónál előzött. A francia versenyidejéhez pluszban hozzáadnak 20 másodpercet.

Az edzés megkezdése előtt a levegő 28, az aszfalt 30 fokos, 2-3 fokkal mindkettő alacsonyabb, mint a 3. szabadedzésen. A páratartalom továbbra is magas: 73%.

A Pirelli a lágy és a szuperlágy abroncsokat hozta el. Utóbbi a gyorsabb, de túl hosszú a pálya egy mért körhöz, ezért a pilótáknak választaniuk kell: vagy a kör elejére hozzák ideális állapotba a gumit, és számolnak vele, hogy a végére relatíve lelassulnak, vagy megkímélik a gumit a felvezető körben, és az elején szenvednek hátrányt, miközben a pálya második felére csúcsformába kerül a gumi. Az időmérőn e két verzió között variálnak majd a csapatok, illetve azokon belül a pilóták.

1. SZAKASZ

A pilóták közül elsőként Pérez hagyta el a boxutcát.

A szingapúriak jó ötlettel álltak elő: a pályát szegélyező falat az első szektorban kékre, a másodikban zöldre, a harmadikban narancsra festették.

Pérez első mért köre 1:52.725, de Maldonado 1:49.976-tal már be is ment az 1:50-es határ alá. Az első öt percben csak a két Red Bull és a két Caterham nem ment ki a pályára. A 3. edzés végén az autóját a falnak csapó Petrov szerelőinek gyorsan rendbe kellett hozniuk a Caterham-Renault-t.

Szingapúr, az éjszakai Monaco – pályabemutató
Szingapúr, az éjszakai Monaco – pályabemutató

Alonso 1:49.511-gyel átvette a vezetést Maldonadótól. Hamilton csúnyán elfékezte magát, és levágta az egyik lassítót. Schumacher és Hülkenberg is bejött 1:50 perc alá, miközben Maldonado 1:49.494-gyel visszavette a vezetést. Nem sokáig állt az élen, Rosberg a Mercedesszel 1:49.463-at futott.

A lágy gumikon egyre inkább gyorsultak az autók, Alonso visszaállt az élre 1:49.391-gyel, miközben a Red Bull és a Caterham pilótái is kijöttek a pályára. Kovalainen és Petrov a szuperlágy gumikat használta.

Hamilton 1:48.285-tel az élre állt, Webber és Vettel mögé jött be. A német csupán két ezreddel állt az angol mögött.

Räikkönen szuperlágy gumikon jött ki, miközben a veszélyes zónában Petrov megelőzte Vergne-t. Di Resta, Grosjean és a két Sauber is piros betűs gumikkal jött ki. Räikkönen 1:48.169-cel átvette a vezetést.

A finnt Grosjean (1:47.688) és Di Resta is megelőzte a szuperlágy gumikkal.

Vergne és Ricciardo kijött szuperlágy gumikon, így Kobajasi került a kieső zónába. A japán az idő lejártakor a boxban volt, így kiesett.

A 18. rajthely lett a japáné. Mögötte Petrov, Kovalainen, Glock, Pic, Karthikeyan, De la Rosa sorrend alakult ki. A spanyol az öt rajthelyes büntetése ellenére megtarthatja a 24. rajtkockát.

2. SZAKASZ

Az első szakasz alapján a pilóták legalább 1.7 másodpercet nyernek a szuperlágy gumikon a lágy gumis körükhöz képest. A 2. szakaszban esélye sem lenne annak, aki esetleg lágy gumikon próbálkozna.

Elsőként Räikkönen hagyta el a boxutcát. A sportfelügyelők jelentették, hogy vizsgálják Webbert Glock feltartása miatt.

Räikkönen 1:48.261-gyel kezdett, mindenki elhagyta a boxutcát, de Grosjean egy kis falnak ütődés után mért kör nélkül vissza is tért oda. Alonso 1:48.058-cal átvette a vezetést. Webber ugyan elmaradt a spanyoltól, Vettel három legjobb szektorral 1:46.791-gyel az élre állt.

Hamiltonnak volt erre válasza, 1:46.665-öt futott. Grosjean után Bruno Senna is a boxba hajtott mért kör nélkül – a brazil is a falnak ment, de erősebben, mint a francia.

Hamilton és Vettel 15 századra volt egymáshoz képest, Button egy másodpercre volt csapattársától, majd újabb fél másodperc lemaradással következett Alonso, Webber és Rosberg.

A végső hajrá előtt Schumi, Hülkenberg, Pérez, Riciardo, Vergne, Grosjean és Senna volt a kieső zónában. Mindenkinek egy körre maradt ideje.

Senna nem jött már ki, túlságosan megsérült az autója. Vettel, Hamilton és Button is a boxban maradt. Grosjean feljött a 3. helyre, Di Resta Button mögé, 5.-nek jött be.

Räikkönen rossz körön volt, Maldonado megelőzte, a finn kiesett. Végül a 12. rajthely lett Räikkönené, Schumacher is feljött a tízbe. A 11. rajtkockától lefelé Hülkenberg, Räikkönen, Massa, Pérez, Ricciardo, Vergne, Senna sorrend alakult ki.

3. SZAKASZ

A rajtelsőségért Hamilton, Vettel, Webber, Grosjean, Alonso, Maldonado, Button, Di Resta, Schumacher és Rosberg csaphat össze.

Vettel nem szerezte meg karrierje 34. pole-ját
Vettel nem szerezte meg karrierje 34. pole-ját

A záró szakasz elején Alonso, Grosjean és Maldonado kivételével mindenki a pályára hajtott. Vettel és a két McLaren-pilóta csak egyszer volt kint a második szakaszban, két készlet szuperlágy gumijuk maradt az utolsó tíz percre. A Mercedes párosa viszont lágy gumikon ment ki – vélhetően taktikai okokból.

Button 1:47.238-cal kezdett, Hamilton 1:46.362-vel megelőzte. Vettel első köre 1:47.694 lett. Webber, Schumacher, Rosberg és Di Resta a mért kör befejezése nélkül a boxba hajtott.

Három perccel a vége előtt a két Mercedesen kívül mindenki visszament a pályára. Mind a nyolc pilóta az utolsó készlet friss szuperlágy gumiját használta.

Grosjean egy tizeddel Vettel mögött a 4. helyre jött be. Maldonado feljött Hamilton mögé másodiknak, Alonso a venezuelai mögé érkezett.

Vettel végül Maldonado és Alonso közé, a 3. helyre érkezett. A sikeres szabadedzések után meg kell elégednie a 2. rajtsorral.

Hamilton pályafutása 24. rajtelsőségét szerezte meg, Maldonado a Spanyol Nagydíj után másodszor indulhat az első sorból. Vettel mellől Button indul, a 3. sor Alonsóé és Di Restáé. Mögöttük Webber, Grosjean, majd a lágy gumikon rajtoló Schumacher és Rosberg következik.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:46.362 átlag: 171.704 km/ó
2. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:46.804 0.442 mp h.
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:46.905 0.543
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:46.939 0.577
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:47.216 0.854
6. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:47.241 0.879
7. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:47.475 1.113
8. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:47.788 1.426
9. Michael Schumacher német Mercedes idő nélkül
10. Nico Rosberg német Mercedes idő nélkül
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:47.975
12. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:48.261
13. Felipe Massa brazil Ferrari 1:48.344
14. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:48.505
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:48.774
16. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:48.849
17. Bruno Senna brazil Williams-Renault idő nélkül
18. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:49.933
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:50.846
20. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:51.137
21. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:51.370
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:51.762
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:52.372
24. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:53.355
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Grosjean 1:47.688 1. Hamilton 1:46.665
2. di Resta 1:48.028 2. Vettel 1:46.791
3. Räikkönen 1:48.169 3. Webber 1:47.513
4. Vettel 1:48.240 4. Grosjean 1:47.529
5. Hamilton 1:48.285 5. Alonso 1:47.567
6. Webber 1:48.717 6. Maldonado 1:47.602
7. Ricciardo 1:49.023 7. Button 1:47.661
8. Perez 1:49.055 8. di Resta 1:47.667
9. Button 1:49.381 9. Schumacher 1:47.823
10. Alonso 1:49.391 10. Rosberg 1:47.943
11. Rosberg 1:49.463 11. Hülkenberg 1:47.975
12. Maldonado 1:49.494 12. Räikkönen 1:48.261
13. Schumacher 1:49.546 13. Massa 1:48.344
14. Hülkenberg 1:49.547 14. Perez 1:48.505
15. Vergne 1:49.564 15. Ricciardo 1:48.774
16. Massa 1:49.767 16. Vergne 1:48.849
17. Senna 1:49.809 17. Senna idő nélkül
18. Kobajasi 1:49.933
19. Petrov 1:50.846
20. Kovalainen 1:51.137
21. Glock 1:51.370
22. Pic 1:51.762
23. Karthikeyan 1:52.372
24. de la Rosa 1:53.355
AZ EDDIGI SZINGAPÚRI GP-K LEGJOBBJAI
Győzelem Pole pozíció A leggyorsabb kör
2008 Fernando Alonso Felipe Massa Kimi Räikkönen
2009 Lewis Hamilton Lewis Hamilton Fernando Alonso
2010 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
2011Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Jenson Button

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 7 12 179
2. Lewis Hamilton 3 6 10 142
3. Kimi Räikkönen 6 12 141
4. Sebastian Vettel 1 4 10 140
5. Mark Webber 2 2 11 132
6. Jenson Button 2 4 8 101
7. Nico Rosberg 1 2 9 83
8. Romain Grosjean 3 6 76
9. Sergio Pérez 3 6 65
10. Felipe Massa 7 47
11. Michael Schumacher 1 7 43
12. Kobajasi Kamui 6 35
13. Paul di Resta 7 32
14. Nico Hülkenberg 6 31
15. Pastor Maldonado 1 1 2 29
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 2 4
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 272
2. McLaren-Mercedes 243
3. Ferrari 226
4. Lotus-Renault 217
5. Mercedes 126
6. Sauber-Ferrari 100
7. Force India-Mercedes 63
8. Williams-Renault 54
9. Toro Rosso-Ferrari 12

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik