Schumacher és Rosberg szárnyalt az átépített Mercedesszel

Vágólapra másolva!
2011.03.11. 17:26
null
A Mercedesnél bíznak benne: Schumacher Melbourne-ben közel lesz Alonsóhoz (Fotó: Action Images)
Címkék
Michael Schumacher zárta az élen a Formula–1-es csapatok barcelonai közös tesztjének pénteki gyakorlását, a Mercedes újításaival felszerelt „ezüstnyíllal” a felkészülés eddigi legjobb barcelonai eredményért érte el. Az átépített autót délután Nico Rosberg is kipróbálhatta, a fiatalabbik német fél másodpercre megközelítette rutinos csapattársát. A felkészülését pénteken lezáró Red Bull-lal Sebastian Vettel a pálya szélén fejezte be a körözést.

A Mercedes-istálló pénteken a Formula–1-es csapatok barcelonai tesztelésének negyedik napján bevetette a legutóbbi fejlesztésekkel felszerelt W02-es versenygépét, amellyel Michael Schumacher szenzációs, 1:21.268 perces köridőt ért el – messzemenő következtetéseket a titkolt üzemanyag-mennyiségek miatt nem lehet levonni az eredményéből, az idő mégis biztató.

A csapat annyira elégedett volt a kocsival, hogy mindjárt Nico Rosbergnek is lehetőséget adott a kipróbálására. Mivel erre a napra csak Schumacher menete volt tervezve, az interneten a hétszeres világbajnok szurkolói szitokáradatot szórtak a csapatra, amely azzal magyarázta meg Rosberg bevetését, hogy szombatra esőt jósolnak, és a sárga sisakos pilótának is esélyt adtak arra, hogy száraz pályán kipróbálja a gépet.

Norbert Haug délelőtt még meglehetősen visszafogottan beszélt csapata formájáról, Ross Brawn a nap közben már derűlátóbb volt.

„Egyértelmű, hogy előreléptünk, de hogy ez mire lesz elég, csak Ausztráliában derül ki – mondta a manchesteri szakember. – Úgy gondolom, egy-két csapat meg sem villantotta, mire képes az autója valójában, de úgy érzem, lehet keresnivalónk, és nem írnak le előre minket."

Elindult az Ideális Bajnokság:
Jim Clark kontra Seb Vettel

A két Mercedes közé Fernando Alonso fért be másodiknak, a Ferrari spanyol pilótája a Scuderia szokása szerint nem sebességben, hanem megtett körök számában (141) emelkedett ki a mezőnyből. A második legtöbb kört Heikki Kovalainen tette meg a Lotusszal – úgy tűnik, a zöld-sárgáknál folytatódik a tavalyi trend, azaz akkor működik igazán jól az autó, ha a finn ül benne, és nem Jarno Trulli…

A Red Bull a világbajnok Sebastian Vettellel szürke napot zárt, 63 köre és közepes időeredménye azt sejtette, hogy a Red Bull olyan edzésprogramot végzett, amelynek már nem a teljesítmény állt a középpontjában. Zárásnak Vettel autója lerobbant a pályán, az edzést emiatt nem kockás, hanem piros zászlóval intették le.

Az utóbbi napok nagy beszédtémája volt, hogy a gyorsan kopó abroncsok miatt nagy visszaesés képzelhető el a pilóták köridőinél. Kobajasi Kamui és Jaime Alguersuari szerint könnyen előfordulhat, hogy a verseny hajrájában a lekörözött Virgin- vagy Hispania-pilóta friss lágy gumikat kapva gyorsabbá válik a kopott kemény keverékű abroncson száguldó Ferrari- vagy Red Bull-versenyzőnél, és könnyedén megelőzi.

Ezt támasztja alá, hogy a pilóták pénteken 12-15 kört tudtak megtenni egy készlet abronccsal Barcelonában, s amikor Alonso tovább próbálkozott, körei egymás után öt-hat másodperccel romlottak, és már 1:50 perc fölötti eredményeket futott.

„Az idén nem gyorsasági, hanem megbízhatósági versenyzést kell bemutatnunk – mondta Alguersuari. – A Hispania új gumikon gyorsabb lesz, mint a Ferrari a kopottakon, és meg fogja előzni. A hátsó kerekeken nagyon gyorsan kopnak az abroncsok, furcsa lesz így versenyezni."

A KATASZTRÓFA ÁRNYÉKÁBAN

Kobajasi Kamui a hazáját sújtó hajnali földrengés ellenére részt vett a pénteki tesztnapon. A pilóta a szigetország déli részéről származik, családja megúszta a hatalmas katasztrófát, így némiképp megnyugodhatott. Ennek ellenére természetesen szomorúan beszélt a hazájában történt eseményekről. „Folyamatosan a hazámra gondolok, óriási katasztrófa sújtott le rá – mondta Kobajasi. – Elmondhatatlanul szomorú vagyok." Csapattársa, Sergio Pérez twitteren üzenve nyilvánította ki részvétét a katasztrófában érintett családoknak (a szökőár Mexikó partjait is elérte, de elcsendesedett, mire a Csendes-óceán keleti oldalára ért).

A spanyol elmondta, a csapat nem adott lehetőséget pilótáinak az időmérő szimulációjára, ezért nehéz lesz az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja. „Nincs mit tennem, tökéletesen megbízom a mérnökeinkben" – mondta Alguersuari.

Kobajasi is hasonló aggályairól beszélt, hozzátéve, szerinte a nézők nem veszik majd jó néven, hogy a kiscsapatok pilótái a versenyen előzgetik a nagycsapatok versenyzőit, még akkor sem, ha körhátrányukat veszik vissza.

A csütörtöki tesztnapot az élen záró csapattársa, a mexikói Sergio Pérez meglehetősen visszafogottan beszélt részsikeréről.

„A teszteredményem után otthon sokan azt várják tőlem, hogy megnyerem az idény első versenyét, de tudom, hogy ez nem fog megtörténni, mi a középmezőnyben csatázunk majd" – fogalmazott Pérez.

Szombaton a csapatok nagy része elhagyja Barcelonát, csak a Ferrari, a McLaren, a Mercedes, a Williams és az autóját pénteken bemutató, de a próbaköreit szombatra halasztó Hispania köröz, várhatóan esőben – igaz, az időjósok péntek délutánra is esőt jósoltak, de nem érkezett meg.

FORMULA–1-ES TESZTEK
BARCELONA, 4. NAP
1. Michael Schumacher német Mercedes 1:21.268 67 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:21.614 141
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:21.788 22
4. Nick Heidfeld német Renault 1:22.073 67
5. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:22.233 89
6. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:22.315 98
7. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:22.675 72
8. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:22.933 63
9. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:23.437 138
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:23.653 42
11. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:23.921 26
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:24.108 11
13. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:25.837 57
14. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:27.375 46
Az eredmények nem hivatalosak.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik