Rosberg kezdett a legjobban Barcelonában

Vágólapra másolva!
2013.02.19. 17:19
null
A kemény keverékű gumikon Vettel volt a leggyorsabb Barcelonában, a közepeseken változott a kép
Bár a Mercedes napközben váltóhiba miatt órákig lapult a csapat garázsában a barcelonai Formula–1-es teszt első napján, a gyakorlás végén Nico Rosberg kijött a pályára, és a nap legjobb eredményét érte el, hét ezredmásodperccel megelőzve Kimi Räikkönent. A legtöbb kört a jerezi tesztelést kihagyó, 2013-ban először autóba ülő Fernando Alonso tette meg a Ferrarival. A Williams új autójának kipufogójáról azt találgatják: szabályos-e.

 

Az első tesztnap délelőtti szakasza csendesen alakult, csak az autójából kifogyó üzemanyag miatt megálló Esteban Gutiérrez miatt kellett megszakítani a nem éppen mozgalmas tréninget. Az egyórás szünetet megelőzően, dél és 13 óra között felpörögtek az események, egymást váltották a pilóták azt élen. Végül Sebastian Vettel lett a leggyorsabb, fél másodperccel megelőzve Kimi Räikkönent a Lotusszal.

Ekkor még kemény keverékű gumikon futották a leggyorsabb köröket, s később kerültek elő a közepesen kemények. Azokon a várakozásnak megfelelően tovább javultak az időeredmények. Előbb Vettel ment be 1:23 perc alá, majd Nico Rosberg a nap közben hosszú órákig a garázsba zárt Mercedesszel 1:22.616-ot futott. Kettejük közé Räikkönen és az első téli tesztnapján részt vevő Fernando Alonso is befurakodott, így a címvédő a 4. helyen zárta a napot.

A Williams hídja nem ér össze
A Williams hídja nem ér össze

Az eddigi F1-es felkészülési időszak különösen csendes volt, egészen a barcelonai tréning elejéig várni kellett arra, hogy felvetődjön, szabálytalan valamelyik autó.

A kedd reggel Barcelonában leleplezett Williamsszel van gond, a kipufogójának kialakítása gyanús. A csapatok a tavaly (a kipufogógázokkal befújt diffúzorok betiltása nyomán) kötelezővé tett, felfelé néző kipufogók miatt a Coanda-effektust hívták segítségül ahhoz, hogy a kipufogógázokat a kipufogókhoz juttassák, növelve a padlólemez aerodinamikai hatékonyságát, és ezzel stabilabbá tegyék az autó farát. A Coanda-effekt lényege, hogy a megfelelően ívelt felületet követi a mellette áramló levegő.

A Caterham megoldása
A Caterham megoldása

A Williams azonban nemcsak az alsó íveléssel tereli a gázt lefelé, hanem a csatorna fölé egy áthidaló elemet is helyezett. A Caterham hasonló megoldást talált ki, de a csatorna belsejébe süllyesztette az áthidalót. A Williamsnél azzal védekeznek, hogy náluk az áthidaló tetején van egy pár milliméteres rés, azaz nem ér össze a híd.

„Szerintem a Caterham autója valóban illegális, a mienk viszont szabályos, hiszen fölül nem ér össze a két elem, a Caterhamnél pedig igen” – magyarázta a különbséget Mike Coughlan, a Williams technikai igazgatója.

Pastor Maldonado, a Spanyol Nagydíj tavalyi győztese az 5. helyen zárta a tesztnapot.

F1, KOLLEKTÍV TESZT, BARCELONA, 1. NAP
1. Nico Rosberg Mercedes 1:22.616 54 kör
2. Kimi Räikkönen Lotus 1:22.623 44
3. Fernando Alonso Ferrari 1:22.952 110
4. Sebastian Vettel Red Bull 1:22.965 66
5. Pastor Maldonado Williams 1:23.733 86
6. Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:23.884 73
7. Sergio Pérez McLaren 1:24.124 77
8. Paul di Resta Force India 1:24.144 82
9. Esteban Gutiérrez Sauber 1:25.124 68
11. Max Chilton Marussia 1:26.747 65
10. Charles Pic Caterham 1:27.534 49
Az időeredmények nem hivatalosak.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik