Räikkönen ultimátumot adott a Lotusnak

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.09.10. 13:10
null
Kimi Räikkönen állítólag szerdáig vár a Lotusra, utána viszont aláír a Ferrarihoz (Fotók: Reuters)
Bár a nemzetközi sajtó szerint Kimi Räikkönen szerdán hivatalosan is a Ferrari 2014-es versenyzőjévé válik, a Lotusnak még maradt hajszálnyi esélye arra, hogy megtartsa a finnt. Az Autosport értesülései szerint a pilóta szerdáig adott időt csapatának bizonyos feltételek teljesítéséhez, különben megy Maranellóba. Közben a Red Bullnál elmondták, miért nem Räikkönent vagy Fernando Alonsót választották Mark Webber utódjának.

Kimi Räikkönen hétfőn 48 órát adott a Lotusnak arra, hogy rendezze azokat a kérdéseket, amelyek elengedhetetlenek a szerződéshosszabbításához – tudta meg az Autosport. A 2007-es világbajnok anyagi és technikai garanciát is vár, azaz a Lotusnak szerdáig új befektetőt kell találnia, illetve alá kell írnia a Renault-val az ideihez képest javított motorszállítási szerződést, amely garantálja, hogy a csapat a Red Bull-lal azonos, vagy talán még jobb feltételekkel kapja meg az új V6-os turbómotorokat.

A finn magabiztosan szabhatott feltételeket, hiszen állítólag a Ferrarinak is kész szerződéstervezete van, és a ha Lotus nem lép, ő aláír a maranellóiakhoz, akik állítólag éppen szerdára tervezték a 2014-es felállás bejelentését, így Felipe Massa helyett Kimi Räikkönen lehet Fernando Alonso csapattársa.

Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke tisztában van vele, hogy gyorsan kell cselekedni.

„Kimi tudja, mit kaphat tőlünk, nála van a szerződés, csak alá kell írnia. Persze tárgyalunk a befektetőjelölttel és a Renault-val, ezek szükségesek is ahhoz, hogy véget érjen ez a huzavona. Kimi iránt a fél mezőny érdeklődik, egyedül ő döntheti el, hol szeretne versenyezni. Ám azt is tudnia kell, hogy más csapatoknál kockázatot vállal – mondta a francia sportvezető. – Remélem, egy héten belül minden feltételét teljesíteni tudjuk, és attól kezdve minden gyorsan megy."

Csakhogy a csütörtök vagy a péntek már késő lehet. Boullier azzal is tisztában van, hogy ha Räikkönen aláír a Ferrarihoz, a legcsábítóbb szabad állás a Lotusnál adódik, és sorban állnak majd a versenyzők.

„A ferraris ülés után szerencsére nálunk lesz a második legértékesebb hely, úgyhogy várhatunk, a pilóták is várhatnak, a kezünkben lesz a választás lehetősége, ami luxus" – mondta Boullier. Nico Hülkenberg, Paul di Resta, esetleg Felipe Massa is jelölt lehet Romain Grosjean mellé, de egyes pletykák szerint Fernando Alonso is visszatérhet Enstone-ba, ahol még a Renault-csapattal nyert két vb-címet, és a McLarentől is oda „menekült" vissza.

„Ha Fernando kopogtat nálunk, nagyon szívesen leülök vele tárgyalni. Az más kérdés, hogy meg tudnánk-e fizetni" – mondta újságírói kérdésre Boullier.

Közben Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója egy brazil lapnak adott interjúban elmondta, mi szólt Räikkönen és Alonso ellen, amiért Daniel Ricciardót választották Sebastian Vettel következő csapattársának.

„Hány éves Kimi Räikkönen? Harmincnégy? Daniel huszonnégy, és mi hosszú távon gondolkodunk, a szerződés három évre szól – vetette össze Marko Ricciardót a Mark Webber távozásával a mezőny legidősebb versenyzőjévé váló finnel. – Nem lett volna könnyű Sebastiant és Kimit kezelni, hiszen egyikük sem fogadja el, hogy nem ő a legjobb."

Marko szerint az is Räikkönen ellen szól, hogy jövőre új, V6-os turbómotorok és ennek megfelelően alaposan átépített autók szerepelnek majd az F1-ben, amire fel kell készülni, de a szimulátoroktól nyíltan fanyalgó finnre nem jellemző, hogy szorgalmasan „írogatná a házi feladatát."

„A legfelkészültebb versenyzőknek lesz csak esélyük arra, hogy az élmezőnyben legyenek. Okosnak és intelligensnek kell lenni ahhoz, hogy kitalálják, hogyan működik majd a turbómotoros autó kipörgésgátló nélkül, hogyan használják az eddiginél sokkal erősebb energiaátalakító rendszert, és mindenekelőtt hogyan spóroljanak még jobban az üzemanyaggal. Rengeteg munkát követel ez a szimulátorban, és ebből a szempontból is egyértelműen Daniel a jobb választás" – mondta Marko, aki szerint Alonso szerződtetését még kevésbé lehetett volna indokolni.

„Sohasem dolgoztunk együtt Alonsóval, és ahhoz, hogy egy csapat bevállalja két világbajnok indítását, mindkét karaktert tökéletesen kell ismerni. Persze minden pilóta más és más kockázatot rejt, és amit eddig kívülállóként Alonsóból láttunk, abból úgy ítéltük meg, hogy lehetetlen lett volna rendet tartani" – fogalmazott a tanácsadó.

A Red Bull félt Vettel és Alonso közös alkalmazásától
A Red Bull félt Vettel és Alonso közös alkalmazásától
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik