Räikkönen: A Ferrari az idén már nem zárkózik fel

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.06.05. 20:19
null
Montrealban már nem volt jele a korábbi mosolyszünetben Rosberg és Hamilton között (Fotó: Twitter/MercedesAMGF1)
Lewis Hamilton állítja, a Monte-Carlóban Nico Rosberggel átélt mosolyszünet a múlté, az F1 2014-es idényét uraló Mercedes-istállónál újra szent a béke. Robert Kubica kívülállóként beszélt a két versenyző egymás elleni csatájának előnyeiről és hátrányairól. Kimi Räikkönen leírta a Ferrari idei esélyeit, míg Bernie Ecclestone kétségbe vonta a közösségi média hosszú távú meghatározó szerepét. Szerinte a televízió marad a közönség legfontosabb csatornája.

Lewis Hamilton és Nico Rosberg valóban túljutott a monte-carlói mosolyszüneten, legalábbis erre utal, hogy csütörtökön Montrealban már egymás mellett ülve osztogattak autogramot, és beszéltek közben egymással. Hamilton leszögezte, hogy beszélt Rosberggel, szerdán nagy közös vacsora volt a csapattal, és mindenki továbblépett a történteket követően.

A 45. KANADAI NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
16.00–17.30: 1. szabadedzés
20.00–21.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
16.00–17.00: 3. szabadedzés
19.00–20.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
20.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Hamilton ugyanakkor nem tagadja, a visszavágás hajtja a Kanadai Nagydíjon, amelyen 2007-ben az első F1-es győzelmét aratta, és amelyen azóta minden második rajtján győzelemmel zárt. Tavalyelőtt nyert, egy éve azonban a harmadik lett, azaz a sorminta is neki kedvez.

Akárki is nyer, érdekes lesz figyelni a vesztes gesztusait a monacói nézeteltérés után. A Monacói Nagydíj óta mindenki csak találgat, meddig fajul a két versenyző küzdelme, lesz-e újabb dráma, esetleg végleg megromlik a két versenyző kapcsolata, és ez a csapatra is hatással lesz, és a mérnöki gárdák között is feszültség keletkezik. Nehéz megmondani előre, de érdekes véleményeket lehet hallani.

Ilyen Robert Kubicáé is, aki az Autosport magazinnak beszélt arról, mit gondol.

„Ha kizárólag a csapattársaddal küzdesz, nagyon nehézzé válhat a helyzet. Ha mások is a képben vannak, a második helyezésért is küzdened kell, de most nagyon rossz nap kell ahhoz nekik, hogy kiszoruljanak az első kettőből. Ez segíthet feldolgozni a vereséget, mert nem hatodik helyezésekről beszélünk – mondta Kubica. – Szerintem nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy a sajtó festi. De természetes, hogy feszültség van, hiszen győzelmekért és a világbajnoki címekért csatáznak. S nem szívesen lennék Toto Wolff és Niki Lauda helyében, amikor kerék kerék elleni csatát vívnak."

Kubica is elmondta, hogy a puszta sebesség tekintetében Hamilton a jobb, de az F1-ben a puszta sebesség csak az egyik összetevő a sokból, és éppen ez ad esélyt Rosbergnek.

„Nico az elmúlt években rengeteget fejlődött, főleg azt tanulta meg, hogyan kell kezelni a versenyhétvégéket" – mondta az F1-től a 2011-es ralibalesete miatt búcsúzó Kubica.

RÄIKKÖNEN: AZ IDÉN MÁR NEM LESZÜNK VERSENYKÉPESEK

Kimi Räikkönen a 200. F1-es versenyén indul Kanadában, ahol őszintén elmondta, ebben az évben a Ferrari már nem lesz olyan jó, hogy felvegye a versenyt a Mercedesszel vagy a Red Bull-lal.

„Nem ez a legjobb évünk, de biztos vagyok benne, hogy a Ferrari képes lesz felemelkedni, és oda jutunk, ahol lenni akarunk, de még nem ebben az évben, hanem a jövőben" – mondta Räikkönen.

Räikkönen szerint a Ferrarival az idén nem szállnak versenybe Rosbergékkel (Fotó: Action Images, archív)
Räikkönen szerint a Ferrarival az idén nem szállnak versenybe Rosbergékkel (Fotó: Action Images, archív)

A finn eddig a hat időmérő edzésen ötször kikapott Fernando Alonsótól, a vb-pontversenyben pedig 44 ponttal elmarad a spanyoltól. A 2007-es világbajnok elmondta, sokat bajlódik idén az autójával, s bár a Ferrari új, az eddiginél erősebb motort ígért a montreali hétvégére, nemigen bízhat benne, hogy ugyanolyan esélyt kap a jó szereplésre, mint Monacóban, ahol a harmadik helyen haladt, mielőtt Max Chilton nekiment a biztonsági autó mögött, és defektet okozott.

„Nem bántam meg, hogy a Ferrarihoz szerződtem. Úgy gondoltam, itt kaptam a legjobb ajánlatot, és nem változott meg a véleményem – folytatta Räikkönen. – Nincs könnyű szezonom, de kijöttem már mélyebb gödörből is. Alakítanom kell a vezetési stílusomon, de egyes részletek nem rajtam múlnak. A gumik elképesztően befolyásolják az autóvezetés élményét, számomra hatalmas problémát okoz, hogy megváltoztatták az abroncsokat."

45. KANADAI NAGYDÍJ, MONTREAL
A helyszín: Circuit Gilles Villeneuve
A pálya hossza: 4361 méter
Kanyarok száma: 14 (6 bal és 8 jobb)
A verseny hossza: 70 kör (305.270 km)
Gumitípusok: lágy, szuperlágy
Körrekord: 1:13.622 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)
Tavalyi pole pozíció: 1:25.425 (Sebastian Vettel, Red Bull)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:16.182 (Mark Webber, Red Bull)
Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Lewis Hamilton (Mercedes)
A Kanadai Nagydíj helyszínei: Montreal (34), Mosport (8), Mont-Tremblant (2)
Győzelmek a pole-ból Montrealban: 15
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Jacques Laffite (1981) 10.
Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Hamilton 3, Alonso, Räikkönen, Vettel, Button
IDŐJÁRÁS. Csütörtökön felhős, hűvös idő fogadta a mezőnyt Montrealban, ahol pénteken rövid záporok keverhetik meg a szabadedzéseket. A hőmérséklet 20 és 23 fok közé várható. Szombaton és vasárnap a felhők ritkulnak, csapadékra nem lehet számítani, a hőmérséklet pedig 26-27 fokig emelkedik.

James Allison, a Ferrari technikai igazgatója úgy véli, semmivel sem rosszabb Räikkönen autója, mint Alonsóé, a finn elmaradását az okozza, hogy lassabban alkalmazkodik az idei szabályokhoz, mint csapattársa.

„Nem feltétlenül igaz, hogy Kimi többet küszködik, mint Fernando. A visszajelzések mindkettőjüktől hasonlóak, de az új szabályok miatt az autók az összes csapatnál nehezebben vezethetők, mint korábban. Gázadásra sokkal több erő jön a motorból, az aerodinamikai tapadás kisebb, mint volt, a gumikat szándékosan gyengébbé tették. Már senki sem lazíthat vezetés közben. Kimi problémája a fékezéssel és a váltással Fernandónál is meglévő gond, és ezzel más csapatok pilótái is küszködnek. Kimi lassabb, mint Fernando, de versenyről versenyre csökken a különbség" – mondta Allison.

ECCLESTONE SZERINT RÖVID LESZ A KÖZÖSSÉGI MÉDIA VIRÁGZÁSA

Bernie Ecclestone látszólag nem aggódik amiatt, hogy az idén rohamosan csökken a Formula–1 televíziós nézettsége. Az F1 gazdasági vezetőjét arról próbálták meggyőzni, hogy nyitnia kellene a közösségi oldalak felé, és a sportágnak bővítenie kellene a tartalmát a Facebookon, a YouTube-on és az ezekhez hasonló oldalakon.

„A televíziós nézettség adatai, először is, nem romlanak, hanem változnak. Az emberek kevesebbet tévéznek, de ez a jelenség nagyon rövid távú lesz, mert a közösségi média emberei rá fognak jönni, hogy nem is olyan jó ez, mint hitték. Hogy más sportágakban ez már bevált? Az F1 üzleti vállalkozás, ha valaki fizet azért, hogy ezt csináljuk, akkor boldogan belemegyek" – mondta Ecclestone.

Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója úgy véli, igen is aggasztó a nézettség rohamos csökkenése.

„Nemcsak technikai partnerek vagyunk, hanem szponzorok is. Fontos nekünk, hányan nézik a közvetítéseket, és az idei tendencia lesújtó. Nyitva kell tartani a szemünket, mert például a Premier League és a Sky már tanulmányt végzett arról, hogy a mérkőzéseket iPaden nézők száma folyamatosan nő a tévézők kárára. Telefontársaságok már az F1 felé is tapogatóznak, biztos vagyok benne, hogy a FOM is dolgozik már a megvalósításon" – mondta Hembery.

A legjelentősebb hanyatlás az olasz és a német nézettségben látható, előbbit a Ferrari gyenge szereplése magyarázza, utóbbit talán Sebastian Vettel eredménytelensége – igaz, a Mercedes és Nico Rosberg személyében a németeknek van kiért szorítaniuk.

 

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1.Nico Rosberg266122
2.Lewis Hamilton455118
3.Fernando Alonso1661
4.Daniel Ricciardo2454
5.Nico Hülkenberg647
6.Sebastian Vettel1445
7.Valtteri Bottas534
8.Jenson Button1331
9.Kevin Magnussen1321
10.Sergio Pérez1420
11.Felipe Massa318
12.Kimi Räikkönen417
13.Romain Grosjean28
14.Jean-Éric Vergne14
15.Danyiil Kvjat34
16.Jules Bianchi


1
2
KONSTRUKTŐRÖK
1.Mercedes240
2.Red Bull-Renault99
3.Ferrari78
4.Force India-Mercedes67
5.McLaren-Mercedes52
6.Williams-Mercedes52
7.Toro Rosso-Renault8
8.Lotus-Renault8
9.Marussia-Ferrari2

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik