Massa: Hihetetlen köridőket ért el a Ferrari, jobb, mint tavaly

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.03.13. 12:18
null
Sebastian Vettel új autójának tempóját látva felkapták a fejüket a közvetlen riválisok (Fotó: Reuters)
Felipe Massa szerint korábbi csapata, a Ferrari hihetetlen köridőket ment a pénteki második szabadedzés hosszú menetei során, így a Williams-istállónak talán nem is a Red Bull lesz a fő riválisa a Mercedes mögötti csatában, hanem a Scuderia. Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke a vezetők szokásos, rendszerint nyomott hangulatú pénteki FIA-sajtótájékoztatójába is képes volt kis vidám hangulatot csempészni – ennek a napnak valóban a maranellói csapat lehet a nyertese.

Azzal már az Ausztrál Nagydíj első szabadedzése előtt mindenki tisztában volt, hogy a Mercedes a mezőny élén marad, nem is kis fölénnyel. Nico Rosberg és Lewis Hamilton mindkét szabadedzésen megmutatta, hogy aki reménykedett, hiába tette. Most már a két pilótán a sor, hogy amíg a Mercedes ekkora fölényt élvez, a tavalyihoz hasonló nagy csatát vívjanak egymással.

A 31. AUSZTRÁL NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
1. szabadedzés: Rosberg nem bohóckodott, az övé a legjobb köridő az év első edzésén
2. szabadedzés: Rosberg kész a visszavágóra, a McLaren a falban kötött ki
SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
6.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Annál érdekesebb az erőviszonyok alakulása a Mercedes mögötti bolyban. A teszteredmények alapján a Ferrarit, a Williamst és a Red Bullt egy csoportba soroltuk, de az idény első edzésnapja félelmetesebbé tette a Scuderiát. Na, nem a Mercedes számára…

„A Ferrari a hosszú menetek során hihetetlen köridőket ért el, nyitva kell tartanunk a szemünket – mondta Felipe Massa, a Williams pilótája, aki a második edzésen autójának meghibásodása miatt ki sem ment a pályára, így tudta figyelni a többiek teljesítményét. – Analizálnunk kell az eredményeinket, aztán szombaton az időmérőn kiderül, hol is állunk pontosan. A Mercedesszel nem foglalkozunk. A Ferrari sokkal jobb, mint tavaly, mi is benne leszünk a csatában, és ki tudja, talán a Red Bull nem mutat annyit, mint tavaly.”

Daniel Ricciardo, a Red Bull pilótája azt mondta, a csapat eltitkolta valós erejét a teszteken, s úgy tűnik, a pénteki edzésnapon is hasonlóan tett, mert egy körön majdnem két másodperccel kikapott a Ferraritól. Ricciardo maga nem is körözhetett a második edzésen, mert motort kellett cserélni az autójában. Helmut Marko ki is akadt a Renault-ra.

„Danyiil motorja vezethetetlen volt, Danielé meg ötven kilométer után tönkrement. Mindig van valami ezekkel a motorokkal, a Renault felelős beosztottjai természetesen nincsenek itt, de ha idejönnek, akkor is azt mondják, hogy a tesztpadon minden tökéletes volt. Vagy a tesztpad nincs jól beállítva, vagy nem tesztelik a motort teljes erőbedobással, amely a versenyzéshez szükséges. Ez az állapot tarthatatlan” – mondta Marko.

S ha már Red Bull, Christian Horner csapatfőnök azt mondta, a költségcsökkentés leghatékonyabb módja a szélcsatornás tesztek betiltása lenne, amire a riválisok nagy része azonnal felhördült, hogy erről szó sem lehet. Időközben az is kiderült, hogy a csapatok és a pilóták közötti rádióbeszélgetések témakorlátozásából sem lesz semmi, a tavaly őszi tervezetet el is felejtették a csapatok és a szabályalkotók.

Visszatérve a Ferrarira, Sebastian Vettel elégedett volt első ferraris edzésnapjával, de elismerte, hogy a Mercedes utolérése egyelőre reménytelen vállalkozás. Kimi Räikkönen küszködött a Ferrarival, kicsit talán 2014-ben érezhette magát, de a hosszú távú menete neki is remekül sikerült.

Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!
Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!

A nap nyilatkozata a Ferrari csapatfőnökéé, Maurizio Arrivabenéé, aki a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján (amelyen Monisha Kaltenborn Sauber-főnök tucatszor elmondta, hogy semmit sem mondhat a Van der Garde-ügyről…) a Manorral kötött motorszállítási szerződésről beszélve jegyezte meg, hogy „szívesen segítünk, de ha nincs pénz, nincs méz.”

Jó-jó, magyarul is rímel, de nem olyan erős, mint angolul: „No money, no honey.”

A Manor autói pénteken egyetlen kört sem tettek meg, állítólag azért, mert miután csődeljárást kezdeményeztek az istálló ellen, és árverésre akarták bocsátani az eszközeiket, valamennyi számítógépükről kitörölték az összes adatot, így most valahonnan elő kell szerezni azokat. Az istálló vezetői elismerték, ez volt az első tesztnapjuk 2015-ben. Már csak az a kérdés, hogy olyan tesztidényük lesz, mint a McLaren-Hondának, vagy mint a többi csapatnak?

Jenson Button mindenesetre saját csapata esélyeiről is csak annyit mondott: „Remélem, mind a húsz autó el tud indulni az időmérőn, és akkor nem kerülünk az utolsó sorba.”

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:27.697 átlag: 217.690 km/óra 29
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:27.797 0.100 mp h. 25
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:28.412 0.715 33
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:28.842 1.145 33
5. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:29.265 1.568 32
6. Danyiil Kvyat orosz Red Bull-Renault 1:30.016 2.319 27
7. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:30.071 2.374 41
8. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:30.104 2.407 11
9. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:30.205 2.508 37
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:30.473 2.776 30
11. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:30.755 3.058 33
12. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:30.980 3.283 32
13. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:31.387 3.690 21
14. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:31.395 3.698 6
15. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:32.303 4.606 14
16. Kevin Magnussen dán McLaren-Honda 1:33.289 5.592 4
Massa, Ricciardo és a Manor-istálló nem vett részt az edzésen.
1. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:29.557 átlag: 213.169 km/óra 19 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:29.586 0.029 mp h. 19
3. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:30.748 1.191 20
4. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:31.014 1.457 32
5. Sebastian Vettel német Ferrari 1:31.029 1.472 13
6. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:31.067 1.510 31
7. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:31.188 1.631 19
8. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:31.310 1.753 14
9. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:31.451 1.894 22
10. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:31.570 2.013 9
11. Danyiil Kvyat orosz Red Bull-Renault 1:32.073 2.516 18
12. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:32.247 2.690 22
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:32.261 2.704 19
14. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:34.542 4.985 6
15. Kevin Magnussen dán McLaren-Honda 1:34.785 5.228 7
16. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes idő nélkül 5
A Sauber és a Manor nem vett részt az edzésen.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik