Idei első sikerével Barrichello már második

Vágólapra másolva!
2009.08.23. 13:08
Címkék
Rubens Barrichello nyerte a 2009-es Formula–1-es versenysorozat tizenegyedik futamát, az Európai Nagydíjat. A második helyen a címvédő brit Lewis Hamilton, a harmadikon a szintén világbajnok finn Kimi Räikkönen zárt. Az összetettben továbbra is Jenson Button vezet, előnye 18 pont az őt követő Barrichellóval szemben.
Rubens Barrichello pályafutása 10. győzelmét aratta Valenciában (Fotó: Reuters)
Rubens Barrichello pályafutása 10. győzelmét aratta Valenciában (Fotó: Reuters)
Rubens Barrichello pályafutása 10. győzelmét aratta Valenciában (Fotó: Reuters)
Rubens Barrichello pályafutása 10. győzelmét aratta Valenciában (Fotó: Reuters)
Rubens Barrichello pályafutása 10. győzelmét aratta Valenciában (Fotó: Reuters)
 

 

A DOBOGÓSOK NYILATKOZATAI
 „Fantasztikus volt, sose felejtem el ezt a hétvégét, öt év után csodálatos a dobogó tetejére állni. A csapat még a végén is buzdított, hogy nyomjam a gázt, igyekeztem végig koncentrálni. Az autóm egyszerűen tökéletes volt, köszönettel tartozom a csapatnak" - mondta Rubens Barrichello.

„Együtt veszítünk és együtt győzünk, nem érdemes egy hibára koncentrálni a futammal kapcsolatban. A legutóbbi két nagydíj jól sikerült, rengeteg munka van a jó helyezésekben" - nyilatkozta a második Lewis Hamilton.

„Elégedett vagyok az autóval, az edzéseken és a versenyen is jó volt. Még nem tartunk ott, ahol akarunk, de egyre javulunk, és szerencsére már a dobogóért tudunk harcolni. Örülök a harmadik helynek" - kommentálta a futamot KimiRäikkönen.

Rubens Barrichello ezt megelőzően legutóbb a 2004-es Kínai Nagydíjon diadalmaskodott, egymást követően pedig ez volt az ötödik olyan futam, hogy mindig más pilóta nyert.

Az előző idény világbajnoka, Lewis Hamilton jól kapta el a rajtot, nem úgy, mint a világbajnoki pontverseny éllovasa, a szintén brit Jenson Button, aki a nyolcadik helyre csúszott vissza. Button a kétszeres világbajnok Fernando Alonsóval csatázott, amikor mindketten kicsúsztak a pályáról, és Button csak a kanyar levágásával érkezhetett vissza Mark Webber elé.

A rajtnál Romain Grosjean, Timo Glock és Sébastien Buemi autója is megsérült, így mindhárman kénytelenek voltak a boxba hajtani, míg a Felipe Massát helyettesítő Luca Badoer hiába startolt jól, egy megpördülést követően visszaesett.

Button ezt követően megelőzte Alonsót, ám a spanyol pilóta egyből vissza tudott támadni riválisa kisebb hibáját követően, s visszavette a hetedik helyet.

A levágás miatt panaszkodott Webber egy sort a csapatrádión, Button ezután elengedte az ausztrált, így már csak kilencedik volt az összetett éllovasa.

Az élen Hamilton senkitől sem zavartatva építette előnyét, és bár Kimi Räikkönen eleinte még próbálkozott Barrichello ellen, ám kísérletei nem hoztak eredményt, majd folyamatosan szakadt le a brazilról.

A sok előzési helyet nem biztosító pályán a kerékcserék tartogatták a legtöbb izgalmat, az első ilyen alkalommal a tovább kint maradó Barrichello megelőzte az addig második helyen haladó Heikki Kovalainent, és közelebb érkezett Hamiltonhoz is, míg az összetettben harmadik helyen álló német Sebastian Vettel két kör alatt kétszer is kénytelen volt a tankoló berendezés hibája miatt a boxba hajtani, és a tizenötödik helyről folytathatta.

Hogy a fiatal német számára teljes legyen a pechsorozat, még a motorja is felmondta a szolgálatot – ezzel pedig már hatot használt el a lehetséges nyolcból –, így egymást követő második nagydíján maradt pont nélkül, ezzel is csökkentve világbajnoki esélyeit.

A 28. körben Badoer és Grosjean egyszerre érkezett a boxba, majd indultak vissza ugyanilyen sorrendben a pályára, amikor előbbi valami rejtélyes oknál fogva lehúzódott, és elengedte a franciát, majd megkoronázva teljesítményét még a záróvonalat is átlépte, amiért egy áthajtásos büntetést is kapott.

Barrichello, követve a csapat utasításait, elkezdte csökkenteni a Hamiltonnal szembeni hátrányát. A négy másodperces különbség is elég lett volna a britnek, hogy a brazil elé érjen vissza, ám a szerelők nem vitték ki időben a jobb első gumit, s emiatt több mint 12 másodpercig állt boxban.

Barrichello eközben folyamatosan parádés köröket futott, majd a Brawn-Mercedes szerelői is kitettek magukért, így hatalmas előnnyel Hamilton elé ért vissza a pályára.

A boxban Räikkönen megelőzte Kovalainent, ezzel feljött a dobogóra, míg Button előzte Webbert, s megmutatva, hogy nem gyenge ez az autó, repesztett egy legjobb kört. Aztán bár folyamatosan zárkózott Alonsóra, végül nem tudta megelőzni, így a hetedik helyen zárt.

Az utolsó körben a 14. helyen záró Timo Glock „a semmiből" teljesítette a verseny leggyorsabb körét, azonban ez minden, aminek örülhetett a mai futamon.

Barrichello győzelmével feljött az összetett második helyére, tizennyolc pontra megközelítve csapattársát, Buttont.

EURÓPAI NAGYDÍJ, VALENCIA, A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY
1. BarrichelloBrawn-Mercedes1:35:51.289 óra
2. HamiltonMcLaren-Mercedes2.358 másodperc hátrány
3. RäikkönenFerrari15.994
4. KovalainenMcLaren-Mercedes20.032
5. RosbergWilliams-Toyota20.870
6. AlonsoRenault27.744
7. ButtonBrawn-Mercedes34.913
8. KubicaBMW36.667
9. WebberRed Bull-Renault44.910
10. SutilForce India-Mercedes47.935
11. HeidfeldBMW48.822
12. FisichellaForce India-Mercedes1:03.614 perc
13. TrulliToyota1:04.527
14. GlockToyota1:26.519
15. GrosjeanRenault1:31.774
16. AlguersuariToro Rosso-Ferrari1 kör hátrány
17. BadoerFerrari1 kör
18. NakadzsimaWilliams-Toyota3 kör
AZ EGYÉNI VB ÁLLÁSA
1.Button72
2.Barrichello54
3.Webber51.5
4.Vettel47
5.Rosberg29.5
6.Hamilton27
7.Räikkönen24
8.Trulli22.5
9.Massa22
10.Glock16
 Alonso16
12.Kovalainen14
13.Heidfeld6
14.Buemi3
 Kubica3

A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA
1.Brawn-Mercedes126
2.Red Bull-Renault98.5
3.Ferrari46
4.McLaren-Mercedes41
5.Toyota38.5
6.Williams-Toyota29.5
7.Renault16
8.BMW-Sauber9
9.Toro Rosso-Ferrari5
KÖRRŐL KÖRRE
 A nap első híre: az autosport.com információi szerint a Toyota vezetősége nem írta alá a csapat költségvetését 2010-re. Ugyan a japánok aláírták a Concorde-egyezményt, ezzel vállalták, hogy 2012-ig maradnak a Formula–1-ben, más kérdés, hogy büdzsé nélkül ez nehéz lesz...
 Tavaly Massa, Hamilton, Kubica, Kovalainen, Trulli, Vettel, Glock, Rosberg volt a pontszerzők sorrendje. A verseny maga elég eseménytelen volt, Alonso és Nakadzsima ütközését, a Ferrari bokszcsapatának szerencsétlenkedését és a Massa–Sutil boxutcai incidenst leszámítva.
 Alapadatok: 57 kör, 308.883 kilométer versenytáv, Hamilton a pole-ban, Button a vb-pontverseny élén.30 fok van, száraz a pálya, a világbajnoki címvédő autója a legkönnyebb (a többiek autójának súlyát pedig megtekintheti itt!)
 felv.Elindultak a versenyzők a felvezető körre.
 Az előzetes számítás szerint Hamiltonnak 15, Kovalainennek 16 köre van az első kiállásig.
RAJT, 1.
Kialszanak a lámpák, Hamilton, Kovalainen, Barrichello, Räikkönen jön el, Button csúnyán beragadt, Vettel, Rosberg és Alonso mögött van.
1.
Különösebben látványos rajtincidens nincs, közben Button megelőzné Alonsót, de nincs tapadása, a spanyol visszajön elé.
2.
Az időmérőn nagyon jól szereplő Grosjeant szerelik, az autó eleje kissé amortizálódott. Balszerencsés. Glock is kint.
2.Csúcsforgalom a boxban, Buemi autóját is szerelni kell.
3.
1.881 az előnye Hamiltonnak, az övé a leggyorsabb kör is.
 Bueminek elég látványosan szállt az alkatrésze a rajt után (nem nézett ki jól a Toro Rosso eleje), a hátsó régiókban Badoer sem úszta meg megpördülés nélkül az első kört.
 Webber rádiója úgy pittyeg, mint a Csillagok háborújában néhány robot... Az ausztrálnak nem tetszett Button sikánlevágása az elején.
 5.Button elengedi Webbert, könnyen lehet, hogy ő volt a hunyó a fent említett incidensben, és a Brawn-csapat így megússza a büntetést. A pontversenyben vezető angol nincs pontszerző helyen.
 6.Badoer-számláló: eddig 37 másodperc hátrányt szedett össze a saját bevallása szerint is inkább csak tesztelő olasz. Olasz a Ferrariban, francia a Renault-ban, ilyen ősidők óta nem volt. Hamiltoné a leggyorsabb kör újfent.
 Nem szeretnék huhogni, de eddig annyi az akció, mint tavaly...
 9.Grosjean csúszott meg, van látvány! Szépen megfogta a fal előtt a Renault-t, ha nem teszi, a driftet egy kemény és súlyos tárgy akasztja meg.
 11.Hamilton előnye 5 másodperc fölött.
 12.Szakírónk szerint ehhez képest a Hungaroring oválpálya... 44 kör van hátra, akár még előzést is hozhat.
 Hamilton, Kovalainen, Barrichello, Räikkönen, Vettel, Rosberg, Alonso, Webber, Button, Kubica az első tíz.
 15.15 kör után hét és fél másodperc Hamilton előnye, a címvédő autója a messzeségben már Kovalainenhez képest is.
 15.Hamilton kijön tankolni, 9.4, Alonso mögé érkezik, a 6. helyre. Kovalainen az élen, 1.5 másodperccel mögötte jön Barrichello.
 16.Kovalainen is a boxban, 8.8 alatt végeznek vele.
 17.Barrichello, Räikkönen, Rosberg, Hamilton az első négy, közülük csak az angol volt kint. Vettel két körön belül kétszer is meglátogatta a boxot. A 15. helyre esett vissza, alighanem a „verdammt" és a „scheisse" szavakat mormolja.
18.Barrichello gyorsul, 1:39.427 az ideje.
19.
Räikkönen is tankol, most nem viszi el a csövet, mint tavaly, a 8. helyre jön vissza. Vettelnek szintén tankolási problémája akadt, ez indokolja a kétszeri kiállást.
19.
Barrichello 9.0-s boxkiállás után jön vissza, Hamilton mögé, de Kovalainen elé esik be. Hamilton, Barrichello, Kovalainen az első három, Sutil és Heidfeld még kimegy a 4–5. helyről.
21.
Button sem lehet boldog, beragadt Fisichella mögé. Az olasznak nagyon nehéz az autója, a brawnos a következő körökben egy Force India hátuljának a látványát fogja szemlélni.
24.Vettel autójának annyi, motorhiba miatt félreállt. Verdammt nochmal!
 A német már hat motort elhasznált a szezon során, maradt kettő... 47 pontját nem fogja gyarapítani a balszerencsés Vettel.
 25.Közben Barrichello lába ráragadt a gázra, mert hozott Hamiltonon, akinek 3.259 az előnye.
 26.Sutilnak agresszív napja van, kergeti szépen Kubicát.
 28.Badoer és Grosjean a boxban, az olasz kiengedi maga előtt a franciát. Mondjuk azt, hogy Badoer nem mindig tudja, mit kellene művelnie.
29.A nap képe: Michael Schumacher az égre néz, és inkább nem mond semmit Badoer manővere láttán. Nem elégedett, na, ezt lehet, hogy ő nem így csinálta volna...
30.
Ha Hamilton tartja körideit, akár még Barrichello előtt is maradhat a következő kiállásnál. Vettel közben nyilatkozott a Sport1.de-nek, a Red Bullnál nem tudják pontosan a motorhiba okát, de az utolsó leheletéig harcol a vb-címért. Vagy az utolsó motorjáig...
 31.Gyönyörűűűűű!  Badoer átment a boxutcakihajtásnál a vonalon, áthajtásos büntetés. Nem szeretném bántani az olasz pilótát, de nem villog a hétvégén. És nagyon finoman fogalmaztam.
 32.Glock kiáll, semmi probléma, tankolják, visszajön.
 33.Trulli (a szezon legnehezebb autójával) még nem volt kint, mindenki más igen.
 34.4.1 másodperc az előnye Hamiltonnak.
35. A Red Bull-csapat hallgatózik, megmondták Webbernek, hogy a Brawn közölte Buttonnal: előzze meg őt. Luca Badoer közben kint parkol a pálya szélén, szépen megcsúszott. Ennyi bénázást Ferrariban régen lehetett látni. Már elnézést mind Badoertől, mind rajongóitól.
37.Hamilton kijön, ez érdekes lesz. Lassan kapja a gumit, 13.4, ez így nem lesz jó, de nagyon nem lesz jó. Későn hozták ki a jobb elsőt, a McLaren-box forrong. Nagy sansz Barrichellónak, aki 1:39.0-t repeszt!
38. Kovalainen kijött, semmi hasonló gond, a 6. helyre áll vissza.
39.Barrichello a futamgyőzelemért hajt, ha nem jön közbe semmi, megy, mint az eszelős. Nakadzsima hátsó felnije erősen defektes, konkrétan a kerékagyon pörög egy gumifecni. Jön a japán a boxba, ahol hosszú, méla lesben várják.
39.Barrichello is a bokszban, 6.8 alatt tankolják meg. Hamilton a háttérben porol, sehol nincs, na ennyit a győzelemről valószínűleg.
40.
A BBC-sek közben érdeklődtek, egyszerűen későn szóltak a McLarennél a gumikihordáshoz.
42.Alonso 6.5, Button 6.0 alatt tankol.
43.
Webber 8.7 alatt abszolválja kiállását, Kubica és Button is megelőzte.
43.Bueminek csúnya, fekete füst jött a fékjéből, nem véletlenül csúszott egy hatalmasat. Feladja a versenyt.
44.Barrichello, Hamilton, Räikkönen, Rosberg, Kovalainen, Alonso az első hat. Button és Kubica kerekíti ki a pontszerzőket.
46.
Ez már nagyon a brazilnak áll, közben Button megfutja a leggyorsabb kört.
47.
Barrichello, Hamilton, Räikkönen, Kovalainen, Rosberg, Alonso, Button, Kubica, a lengyelnek a végén még összejön a pontszerzés, ez pedig ezzel az autóval jó...
49.
Badoer közben túlvan a drivethrough büntetésen.
50.
Még hét kör, Hamilton három tizedet hozott Barrichellón. Kevésnek tűnik.
51.
5.516 az előnye Barrichellónak, Hamilton nagyon nyomja, de ez még mindig kevés lesz.
52.
Ha nem jön közbe vezetői hiba, motorhiba, ufójelenség, akkor ebből biza Barrichello-Hamilton-Räikkönen dobogó lesz.
  Kiegészítő információ: Badoer leggyorsabb köre 1:40.590
55.
Barrichello, Hamilton, Räikkönen, Kovalainen, Rosberg, Alonso, Button, Kubica az első nyolc helyezett, Webber nem áll pontszerzésre.
56.
Barrichello ráfordul az utolsó körére, Glocké a leggyorsabb kör, jól mutat a statisztikai lapon majd. Másra nem jó.
57.
Ott a kockás zászló, Barrichello 2004 óta első győzelmét aratja Hamilton és Räikkönen előtt! Egy tavalyihoz hasonlóan eseménytelen futamon vagyunk túl, Kovalainen, Rosberg, Alonso, Button és Kubica szerzett még pontot. Köszönjük figyelmüket!
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik