Ki hitte volna? Vettel először nyert a Hungaroringen

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.07.26. 15:56
null
Egy nagyon diadalmas Sebastian Vettel (Fotó: Földi Imre)
A Ferrarival versenyző Sebastian Vettel győzelmével ért véget a jubileumi, 30. Magyar Nagydíj. A német versenyző idénybeli második, karrierje 41. futamgyőzelmét aratta. A rengeteg eseményt hozó versenyen Danyiil Kvjat (minden idők legjobb orosz eredménye) jött be a második helyre, míg Daniel Ricciardót intették le a harmadik pozícióban. Lewis Hamilton hibát hibára halmozott, a végén mégis megelőzte Nico Rosberget. Fernando Alonso ötödik lett.

Sebastian Vettel 2009 óta négy világbajnoki címet nyert, minden évben az első háromból rajtolt a Hungaroringen, kétszer az élről, mégsem tudta megnyerni a Magyar Nagydíjat. Most, első ferraris évében a nagy hőséget és a Mercedesek rossz rajtját kihasználva megtörte magyarországi átkát.

41. győzelmével utolérte az örökranglistán Ayrton Sennát, s talán kijelenthetjük, négy világbajnoki címe ellenére, az utóbbi évek füttyszavait követően most lett sztár. Még nem akkora, mint Michael Schumacher, talán nem is lesz akkora, de az eredményhirdetés hangulata már a régi időket idézte…

A rajt után elhúzott a célegyenesben Lewis Hamilton és Nico Rosberg mellett, az élre állt, s a mögé felzárkózó Kimi Räikkönent körről körre lerázva magabiztos győzelmet aratott. A nyár elején kissé visszaeső, ezért lesajnált Ferrari idei második győzelmét aratta Vettellel, ezzel teljesítette 2015-ös célkitűzését.

A verseny végén még izgulhatott.

A 43. kör elején Nico Hülkenberg Force India-Mercedesének orráról a célegyenesben leszakadt az első légterelő, az autó áthajtott rajta, majd egyenesen a gumifalba csúszott. A biztonsági autót a pályára küldték, a mezőny ismét összeállt, elfogyott Vettel előnye, sőt, a műszaki hibás autóval visszaeső Räikkönen helyett ismét ott termett mögötte Rosberg.

A Mercedes-pilóta keveset támadta, de aztán inkább maga mögé nézelődött, mert Daniel Ricciardo ott termett, és a semmiből esélyt kapott a győzelemre. Lágy gumikon körözött a keményebb abroncsokon a cél felé közeledő Vettel, Rosberg páros mögött.

A helyzet kísértetiesen hasonlított a tavalyihoz, amikor Ricciardo a hajrában gyorsabb gumikon „levadászta” Hamiltont és Alonsót. Most is ezt próbálta, de amikor Rosberget támadta, a két autó összeért. Ricciardo első légterelője eltörött, a Mercedes defektet kapott, Danyiil Kvjat találta magát a második helyen. Köszönte szépen, és Oroszország legjobb F1-es eredményét jegyezte az orrkúpcsere után a második helyre visszatérő Ricciardo előtt.

Rosberg a rajtnál elment ugyan Hamilton mellett, de szenvedett az autójával, így nem tudta tartani a lépést a két Ferrarival. A kerékcserekor a keményebb keverékű gumikat kapta meg, sőt, a biztonsági autós időszakban újabb készletet kapott, és amikor már úgy tűnt, hogy nagy előnyt szerez Hamiltonnal szemben a pontversenyben, jött a koccanás Ricciardóval, a defekt és a 8. hely.

Amennyire simán ment Lewis Hamilton eddigi hétvégéje, úgy rontotta el az első körét. Talán a versenyt megelőző, Jules Bianchi családjával közösen megtartott megható megemlékezés hagyott mély nyomokat benne.

A rajtnál, akárcsak Silverstone-ban, beragadt, s ezúttal a két Ferrari ment el mellette a külső íven. Sőt, ezúttal Rosberg is elé keveredett, s miközben csapattársát támadta, a sikánhoz érve nem maradt neki hely a bal oldalon, így le kellett hajtania az aszfaltról a kavicságyba. Mira visszakecmergett a pályára, már Felipe Massa mögött, a 10. helyen haladt.

A sebességéből nem veszített, némi küszködés után megelőzte Massát (össze is ért a két autó kereke az egyes kanyar kijáratánál), majd sokkal könnyebben átverekedte magát Sergio Pérezen. A kerékcserék első „fordulója” után pedig már az ötödik helyen találta magát, Daniel Ricciardo mögött.

Sokáig üldözte, aztán a 29. kör elején a célegyenes végén megelőzte – visszaadta a tavalyi verseny hajrájában történteket, akkor az ausztrál a frissebb gumikon autózta körbe a Mercedest. Csakhogy a biztonsági autós időszak után megint összekerült az ausztrállal, aki az újrainduláskor támadta. Koccantak, Hamilton húzta a rövidebbet. Előbb visszacsúszott, majd meg is büntették, mert ő okozta a koccanást.

A 13. helyre csúszott vissza, a pontszerzésért kellett kapaszkodnia. Végül feljött a 6. helyre, és növelte előnyét az összetettben Rosberggel szemben.

Ahhoz képest, hogy a Mercedes most sorozatban tizedszer mindkét pilótáját a dobogóra juttatta volna, és megdöntötte volna a McLaren rekordját, egyik autó sem került a pódiumra. Ez a Magyar Nagydíj sajátja, 2004 óta egyszer sem nyert az adott év világbajnoka.

A verseny legnagyobb vesztese talán Kimi Räikkönen volt. A finn a szombati időmérő után a jó rajtban bízott, s meg is tette, amit kellett: Vettel után ment a célegyenesben a külső íven, és az egyes kanyar után átverekedte magát a Mercedeseken. Vettellel nemigen tudta tartani a lépést, de Rosbergtől sem kellett tartania. Csakhogy a verseny derekán tönkrement a mozgásienergia-átalakítója, az egyenesekben rengeteg időt veszített. A lehető legrosszabbkor jött a biztonsági autós időszak, mert Rosberg felzárkózhatott rá, és az újrainduláskor simán megelőzte. Miután a többiek is könnyedén maguk mögött hagyták, kiállt a bokszba. Újra elindult, de aztán végleg feladta. Nagy lehetőség csúszott ki a kezéből, önhibáján kívül.

A McLaren-istálló a rémes időmérője után kiváló eredményt ért el önmagához képest, Fernando Alonso az 5., Jenson Button a 9. helyen ért célba, először szerzett pontot mindkét pilóta ebben az évben.

Max Verstappen a negyedik lett a Toro Rossóval, amely szintén idei legjobb eredményét érte el. Verstappen apja, Jos 1994-ben itt érte el első dobogós helyezését, a 3. lett.

Sebastian Vettel megtörte az átkot, először nyert a Hungaroringen
Sebastian Vettel megtörte az átkot, először nyert a Hungaroringen
30. MAGYAR NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (69 KÖR, 302.249 KM)
1.
Sebastian Vettel
német
Ferrari
1:46:09.985
2. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 15.748 mp h.
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 25.084 mp h.
4. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 44.251 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 49.079 mp h.
6. Lewis Hamilton brit Mercedes 52.025 mp h.
7. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 58.578 mp h.
8. Nico Rosberg német Mercedes 58.876 mp h.
9. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:07.028 p h.
10. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:09.130 p h.
11. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:13.458 p h.
12. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:14.278 p h.
13. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:20.228 p h.
14. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:25.142 p h.
15. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 2 kör h.
16. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 4 kör h.
FELADTA
megtett körök
Carlos Sainz Jr.
spanyol
Toro Rosso-Ferrari
60
Kimi Räikkönen finn Ferrari 55
Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 53
Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 41

 

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 5 9 10 202
2. Nico Rosberg 3 9 10 181
3. Sebastian Vettel 2 7 10 160
4. Valtteri Bottas 1 7 77
5. Kimi Räikkönen 1 7 76
6. Felipe Massa 1 8 74
7. Daniel Ricciardo 1 8 51
8. Danyiil Kvjat 1 7 45
9. Nico Hülkenberg 4 24
10. Romain Grosjean 5 23
11. Max Verstappen 3 22
12. Felipe Nasr 3 16
13. Sergio Pérez 5 15
14. Pastor Maldonado 2 12
15. Fernando Alonso 2 11
16. Carlos Sainz Jr. 4 9
17. Jenson Button 2 6
18. Marcus Ericsson 3 6
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 383
2. Ferrari 236
3. Williams-Mercedes 151
4. Red Bull-Renault 96
5. Force India-Mercedes 39
6. Lotus-Mercedes 35
7. Toro Rosso-Renault 31
8. Sauber-Ferrari 22
9. McLaren-Honda 17
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik