H. L. 2019.09.09 18:49 Frissítve: 2019.09.09 19:00

F1: Wolff szerint Bottasnak még fejlődnie kell támadásban

Valtteri Bottas gumielőnnyel támadhatta a győzelemért Charles Leclerc-t az F1-es Olasz Nagydíj hajrájában, ám igazi támadást sem tudott indítani, ami Toto Wolff csapatfőnök szerint rámutatott arra, a finnek még fejlődnie kell támadásban.

Bottas közel volt a győzelemhez, mégis nagyon távol (Fotó: AFP)

 

A Mercedes folyamatosan nyomás alatt tartotta a pole pozícióból induló Charles Leclerc-t, a verseny nagy részében Lewis Hamilton, majd a hajrában az alternatív stratégián futó Valtteri Bottas került közel a ferrarishoz. Igaz, utóbbi igazi támadást sem tudott indítani ellene, sőt DRS-távolságon belülre is csak néhányszor került. Nem úgy, mint előtte csapattársa, aki többször is próbálkozott, és majdnem meg is előzte Leclerc-t, pedig neki gumielőnye sem volt. Toto Wolff csapatfőnök szerint ez rávilágított a két versenyző közötti különbségre, és úgy véli, Bottasnak még fejlődnie kell versenyhelyzetben.

70. OLASZ NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 6., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:27.905
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:20.978
SZEPTEMBER 7., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:20.294
Időmérő: 1. Leclerc 1:19.307
SZEPTEMBER 8., VASÁRNAP
Futam: 1. Leclerc, 2. Bottas, 3. Hamilton
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 22., 14.10
12. Szingapúri Nagydíj
Szeptember 29., 13.10
6. Orosz Nagydíj
Október 13., 6.1035. Japán Nagydíj

„Úgy tűnik, kissé szenved, amikor közel kerül egy másik autóhoz, és nem tudja kihozni ilyenkor a kocsiból a maximumot. Lewis ebben a helyzetben valahogy képes még közelebb kerülni, és előzési pozícióba hoznia magát. Ezen mindenképpen javítania kell, de az határozottan pozitívum, hogy nagyon gyors volt. A versenyidejét tekintve talán ő volt a leggyorsabb" – emelte ki az osztrák. Bottas viszont úgy gondolja, az volt a döntő, hogy nem volt meg a kellő tempóelőnyük a támadáshoz.

„Az utolsó etapom kezdetén több mint öt másodperc volt a lemaradásom, ami azt jelentette, nem tudtam úgy beosztani a gumijaimat, ahogy szerettem volna, hiszen nyomnom kellett ahhoz, hogy esélyem legyen. Emiatt a gumim tönkrement, és az utolsó négy körben már bajban voltam a közepes keveréken. Amikor pedig igazán közel kerültem, az első gumim állva maradt. Lewis is ezzel küszködött, egyszer egyenesen tovább is kellett mennie" – utalt arra a finn, amikor a brit elfékezte az abroncsait, majd az 1-es kanyarnál át kellett vágnia a bukótéren, hogy visszatérhessen a nyomvonalra, pozíciót vesztve pont a csapattársával szemben.

„A számításaink szerint egy másodperces tempóelőnnyel kellett rendelkezned ahhoz, hogy legyen esélyed előzni, ám nekem legfeljebb öt tized előnyöm volt Charles-lal szemben, mire utolértem. Mindent megpróbáltam, amit csak lehetett, de nem sikerült" – magyarázkodott Bottas, aki a végén egyszer még támadási helyzetbe kerülhetett volna a ferrarissal szemben, ám hibázott. 

Formula 1 on Twitter

It was an afternoon of high tension and unmissable drama at Monza Relive it here >> https://t.co/BVdkLXGIm1 #ItalianGP #F1 https://t.co/cCZPct4lbP

 

2020.02.25 19:32:16

F1 H. L.

Az utolsó pillanatokban Verstappen és Kvjat alatt egyszerre állt le az autó a harmadik szektorban.

2020.02.20 18:47:46

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Vettel alatt délelőtt leállt az autó, amelyben utána motor cseréltek, de így sem működött tökéletesen.

2020.02.19 22:44:30

F1 H. L.

A finn az utolsó órában állt az élre, majd nem sokkal később az első piros zászlós szakaszt is előidézte a 2. tesztnapon.

2020.02.17 17:16:27

F1 ZSOLDOS BARNA

Hogyan lehet felpezsdíteni a sportágat, miután a másfél órás monoton körözgetés már a kemény vonalas rajongókat sem érdekelte?

2020.02.18 21:27:13

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

A leggyorsabb és legtöbb kört is a W11-es teljesítette • A Ferrarinál többször is technikai gond adódott.