F1: Vettel vicces akart lenni; Ricciardo a pályabírók miatt bűnhődik

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.11.10. 08:25
null
Vettel elárulta, mi volt a lábai között (Fotó: AFP)
Eddig rendkívül szoros csata zajlik az élcsapatok között Brazíliában, hiszen mindkét szabadedzésen egy tizeden belül volt egymáshoz képest az első hármas. Ráadásul jelenleg egyik F1-es élgárdánál sem teljes az elégedettség: a Red Bullnál Daniel Ricciardóra büntetés vár, a Mercedes még nem jutott túl a mexikói problémákon, míg a Ferrari a vasárnapi melegtől tart. Időközben pedig az is kiderült, miért kellett turbót cserélni az ausztrál autójában, illetve hogy pontosan mi is volt Sebastian Vettel lábai között.

 

Az első szabadedzésen Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, ám nem sokkal utána a csapat olajszivárgást észlelt, ezért a holland kénytelen volt kihagyni a második tréning felét. A pilóta végül az 5. helyen zárt 0.493 másodperces lemaradásban.

46. BRAZIL NAGYDÍJ
NOVEMBER 9., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:09.011
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:08.846
NOVEMBER 10., SZOMBAT
15.00–16.00: 3. szabadedzés
18.00: időmérő edzés
NOVEMBER 11., VASÁRNAP
18.10: a verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAM
November 25., 14.10: Abu-dzabi Nagydíj

„Már az elejétől fogva nagyon elégedett voltam az autóval, ami az első szabadedzésen meg is látszott. Jó a kocsi egyensúlya, szóval kár, hogy ennyi idő vesztettünk, mert így némileg kiesel a ritmusból. Aztán túl gyorsan kell teljesítened a programodat, és természetesen a forgalom sem segít ilyenkor" – magyarázta, és azt is elárulta, mit vár a hétvégétől.

„Nem hiszem, hogy a pole-ért küzdenénk, viszont jó formában vagyunk. A hosszú etapon is jó volt a tempónk, igaz, még van hova fejlődnünk, de magabiztos vagyok" – jelentette ki.

Míg a Red Bull garázsának egyik oldala elégedett lehet, Daniel Ricciardo rossz szériája tovább folytatódik. Ugyanis ezúttal a turbót kellett kicserélni az autójában, miután kiderült, hogy Mexikóban a kocsi mentésekor az egyik pályabíró oltóanyagot fújt a gépre, amiért károsodott az elem. A csere értelmében pedig 5 rajthelyes büntetéssel sújtottákaz ausztrált.

„Múlt héten hívtak fel, hogy mi történt Mexikóban, amikor már egészen túlléptem az újabb kiesésen, de nem lehet ezzel mit kezdeni – mondta csalódottan. – Nem segít ez a büntetés, a tempónk azonban jó volt. Délutánra még sikerült is előrelépnünk, ám még mindig le vagyunk egy kicsit maradva. A hosszú etapok viszont rendben voltak" – vélekedett márkatársához hasonlóan, és az abroncsokról is szót ejtett.

„Jelenleg úgy tűnik, nincsenek messze egymástól a keverékek, a versenyszimuláción a szuperlágy és a közepes is jól viselkedett, utóbbin pedig emlékeim szerint Valtteri Bottas is meglehetősen jó volt."

A második tréningen a Mercedes vette át a vezetést Interlagosban, hiszen Bottas, Lewis Hamilton sorrendben végzett az élen, miközben a két versenyzőt csupán 3 ezred választotta el egymástól. Hiába azonban az elért eredmények, a német gárda nem teljesen elégedett.

„Az autó jobbnak érződött, mint Mexikóban, viszont még mindig az ott tapasztalt problémákon dolgozunk. Nem volt rossz a tempónk, azonban van min dolgoznunk. A második tréningen a szél is nehezítette a dolgunkat, amiért eléggé trükkös volt vezetni" – árulta el Hamilton, és az esélyekről is beszélt.

„Nagyon szoros eddig, de úgy vélem, még sok potenciál van a gépünkben, egyszerűen csak ki kell hoznunk belőle" – tekintett előre, míg a péntekről Bottas is megosztotta a véleményét.

„Vegyes nap volt, a második edzés jobban sikerült, mint az első – kezdte a finn. – Az elsőn többször elfékeztem magam, amiért több körömet is dobnom kellett, így pedig a ritmust sem volt könnyű elkapni. Délutánra aztán sokat javult a tempónk, azonban ez egy rövid pálya, ezért nem nagyok a különbségek."

„Szombatra pedig melegebb időt várunk, és nem tudhatjuk, milyen problémákat hoznak elő a megváltozott körülmények. Pontosan ezért elégedettek sem lehetünk még" – mutatott rá Bottas.

Sebastian Vettel az első gyakorláson a második, Kimi Räikkönen pedig az ötödik helyen végzett, majd a második tréningre mindketten egy pozíciót léptek hátra. Ám míg a német mindkét alkalommal 1 tizeden belül volt az első helyezetthez képest, addig a finn lemaradása fél másodperc körül mozgott.

„A kocsi rendben volt, de még nem elég jó, szóval van bőven munka. Vasárnap pedig sokkal melegebb időt jósolnak, szóval a gumik szempontjából eléggé trükkös lesz. Már most is az" – utalt arra Vettel, hogy sokat szenvedtek a keverékkel a versenyszimulációk alatt, majd azt is elárulta, pontosan mi volt a lábai között.

Azt mondtam, ami történt, csak aztán rájöttem, hogy ezt eléggé félre lehet érteni, szóval inkább elvicceltem az egészet. Úgy gondoltam, hogy tréfás, a végén pedig rájöttünk, hogy egy kis csavar volt a tettes" – fedte fel a német.

„Nem ez volt a legkönnyebb napunk, azonban ez csak egy péntek, ami néha így sikerül. Többször előfordult már, hogy az első napon szenvedtünk, jelenleg pedig a pálya egyes szakaszai jobban, míg a többi rész kevésbé fekszik nekünk. Emellett a gumik közül a keményebbeken jobban csúszkáltunk, de ez nem ért minket meglepetésként" – foglalta össze a gondolatait Räikkönen is.

BRAZIL NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Max Verstappen holland Red Bull-Tag Heuer 1:09.011 átlag: 224.781 km/ó 16 kör
2. Sebastian Vettel német Ferrari 1:09.060 0.049 mp h. 20
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:09.107 0.096 28
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Tag Heuer 1:09.395 0.384 23
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:09.573 0.562 28
6. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:09.679 0.668 23
7. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:09.922 0.911 28
8. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:10.236 1.225 15
9. Charles Leclerc monacói Sauber-Ferrari 1:10.346 1.335 28
10. Esteban Ocon francia RPFI-Mercedes 1:10.361 1.350 34
11. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:10.662 1.651 34
12. Nico Hülkenberg német Renault 1:10.679 1.668 34
13. Antonio Giovinazzi olasz Sauber-Ferrari 1:10.685 1.674 29
14. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:10.799 1.788 30
15. Piere Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:10.934 1.923 30
16. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:11.013 2.002 28
17. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:11.037 2.026 30
18. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:11.176 2.165 32
19. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:11.452 2.441 23
20. Nicholas Latifi kanadai RPFI-Mercedes 1:11.493 2.482 34
BRAZIL NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:08.846 átlag: 225.320 km/ó 48 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:08.849 0.003 mp h. 43
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:08.919 0.073 42
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Tag Heuer 1:09.164 0.318 44
5. Max Verstappen holland Red Bull-Tag Heuer 1:09.339 0.493 28
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:09.412 0.566 42
7. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:09.769 0.923 44
8. Charles Leclerc monacói Sauber-Ferrari 1:09.943 1.097 44
9. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:10.007 1.161 39
10. Esteban Ocon francia RPFI-Mercedes 1:10.159 1.313 45
11. Sergio Pérez mexikói RPFI-Mercedes 1:10.320 1.474 23
12. Piere Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:10.330 1.484 44
13. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:10.332 1.486 36
14. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:10.458 1.612 48
15. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:10.532 1.686 44
16. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:10.569 1.723 46
17. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:10.596 1.750 26
18. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:10.662 1.816 44
19. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:10.734 1.888 46
20. Nico Hülkenberg német Renault 1:11.674 2.828 6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik