BÖRZÖLI BERNADETT (Budapest), ZSOLDOS BARNA (Abu-Dzabi) 2019.11.30 18:16 Frissítve: 2019.11.30 21:12

F1: Vettel szerint nem hibázott senki, Hamilton szépen „búcsúzik”

Lewis Hamilton rajtolhat a pole pozícióból az F1-es Abu-dzabi Nagydíjon – a Mercedes-pilóta szerint ez méltó búcsú a 2019-es autójától. Hamiltonhoz hasonlóan Max Verstappen is elégedett a mai teljesítményével, míg Sebastian Vettel, Charles Leclerc és Mattia Binotto is megszólalt a Ferrari újabb taktikai bakiját követően.

Hamilton örül, hogy rajtelsőséggel búcsúzhat a W10-esétől (Fotó: AFP)

 

Lewis Hamilton nyerte meg az idény utolsó időmérőjét, így a Mercedes hatszoros világbajnoka indulhat az élről az Abu-dzabi GP-n. Hamiltonnak magához képest kissé gyengébben indult a hétvégéje, de szombaton vissza tudott vágni, és nagyon hálás, hogy még egyszer rajtelsőséget hozott számára a W10-es.

„Nagyon kemény munka volt megszerezni ezt a pole pozíciót – vallotta be a leintés után Hamilton. – Tegnap elég bizonytalanok voltunk, ezért újra kellett hangolnom magam, és úgy kellett visszavágnom ma, hogy újra erősen koncentrálok. Sosem adjuk fel, hiszen mindig van hova fejlődnünk. Rengeteget fejlődött a csapat az elmúlt néhány verseny során. Pole-lal befejezni a szezont, és ezzel búcsút inteni ennek az autónak, rendkívül különleges.”

11. ABU-DZABI NAGYDÍJ
NOVEMBER 29., PÉNTEK
1. szabadedzés:  1. Bottas 1:36.957
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:36.256
NOVEMBER 30., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:36.566
Időmérő: 1. Hamilton 1:34.779
DECEMBER 1., VASÁRNAP
A verseny (55 kör, 305.355 km) rajtja: 14.10

Valtteri Bottas második pozícióját a rajtrácson Max Verstappen örökölte meg. A holland pilóta akkor lett volna igazán elégedett, ha nem kellett volna Bottas büntetése ahhoz, hogy az első sorból rajtolhasson, de így sincs oka a panaszra.

„Ez a legjobb eredmény, amire ma képesek voltunk. Mindannyian tudtuk, hogy a Mercedes dominálni fog ezen a pályán, ezért elégedett vagyok összességében – árulta el Verstappen. – Mindig jó az első sorból rajtolni, de persze jobb lett volna, ha oda is tudom kvalifikálni magam. A saját tempónk jónak tűnt, de mindig is tisztában voltunk vele, hogy a Mercedes is elég gyors a hosszú etapokon.”

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy akár őt, akár bárki mást hibásnak lehet nevezni Charles Leclerc balszerencséje miatt. A német versenyző emellett arról is beszélt, hogy mi állt az ő kevésbé erős teljesítménye mögött.

„Azt hiszem, hogy Albon előtt volt az egyik McLaren, szóval nem hiszem, hogy bárkinek is a hibája az, hogy Leclerc nem tudta elkezdeni a kört – mondta a Ferrari-pilóta. – Ez valószínűleg gyenge pálya a számunkra. Hidegek voltak a gumijaim, így már az első szektorban elúszott a jó idő lehetősége. Mindent megpróbálunk holnap, és meglátjuk, hogy mi történik.”

BÜNTETÉS A VESZÉLYES MANŐVERÉRT
5000 eurós pénzbüntetést köteles fizetni a Toro Rosso, amiért az időmérő első szakaszában veszélyesen engedte ki Danyiil Kvjatot a garázsból. Ennek következtében az orosz majdnem összeütközött Romain Grosjeannal. Bár a Haas versenyzője el tudta kerülni az ütközést, nem maradt el a büntetés a veszélyes esetért.

Charles Leclerc nem tudta megkezdeni az utolsó mért körét a Q3-ban, mert túl lassan haladtak az előtte lévők a felvezető körén. A monacói éppen a csapattársára panaszkodott a rádión, mondván: nem ér fel, mielőtt letelne az idő, mert Vettel lelassított előtte. Később kiderült, hogy nem csak a német volt a vétkes, de a világbajnoki összetett harmadik helyéért harcoló Leclerc bánja, hogy egyáltalán megadták a lehetőségét egy ilyen taktikai hibának.

Néha történik ilyen, és nem tudom, hogy csak balszerencsések voltunk-e, vagy csinálhattunk volna bármit is jobban. Megpróbáljuk megérteni, hogy mi történt annak érdekében, hogy legközelebb ez ne fordulhasson elő. Már a hármas kanyarból kijövet tudtam, hogy kevés időm marad, de nem akartam megelőzni Sebastiant” – vallotta be Leclerc.

Az ügyben megszólalt a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto is, aki szerint kénytelenek voltak kockázatot vállalni – ami végül nem hozta meg a kívánt hatást –, ezért történhetett ez Leclerc-rel.

„Nyilván tudtuk, hogy ma nem vagyunk túl versenyképesek, és főleg az utolsó szektorban veszítünk sok időt – ecsetelte az olasz szakember. – Az utolsó próbálkozás során mindent megtettünk, amit csak lehetett, viszont kockázatot is vállaltunk. Tisztában voltunk vele, hogy ez valóban kockázatos, és ez alkalommal sajnos nem vált be.”

ABU-DZABI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:34.779 átlag: 210.958 km/ó
2. Valtteri Bottas* finn Mercedes 1:34.973 0.194 mp h.
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:35.139 0.360
4. Sebastian Vettel német Ferrari 1:35.219 0.440
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:35.339 0.560
6. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:35.682 0.903
7. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:36.436 1.657
8. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:36.456 1.677
9. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:36.459 1.680
10. Nico Hülkenberg német Renault 1:36.710 1.931
11. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:37.055 1.512
12. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:37.089 1.546
13. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:37.103 1.560
14. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:37.141 1.598
15. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:37.254 1.711
16. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:38.051 2.200
17. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:38.114 2.263
18. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:38.383 2.532
19. George Russell brit Williams-Mercedes 1:38.717 2.866
20. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:39.236 3.385
 *a rajtrács végéről rajtol erőforráselemek cseréje miatt
 
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ     2. SZAKASZ    
1. Hamilton 1:35.851 1. Leclerc 1:35.543
2. Albon 1:36.102 2. Hamilton 1:35.634
3. Bottas 1:36.200 3. Bottas 1:35.674
4. Verstappen 1:36.390 4. Vettel 1:35.786
5. Leclerc 1:36.478 5. Verstappen 1:36.275
6. Pérez 1:36.961 6. Sainz 1:36.308
7. Vettel 1:36.963 7. Albon 1:36.718
8. Ricciardo 1:37.106 8. Norris 1:36.764
9. Gasly 1:37.198 9. Ricciardo 1:36.785
10. Sainz 1:37.358 10. Hülkenberg 1:36.859
11. Hülkenberg 1:37.506 11. Pérez 1:37.055
12. Stroll 1:37.528 12. Gasly 1:37.089
13. Norris 1:37.545 13. Stroll 1:37.103
14. Kvjat 1:37.683 14. Kvjat 1:37.141
15. Magnussen 1:37.710 15. Magnussen 1:37.254
16. Grosjean 1:38.051      
17. Giovinazzi 1:38.114      
18. Räikkönen 1:38.383      
19. Russell 1:38.717      
20. Kubica 1:39.236      

A Nemzeti Sportot az Abu-dzabi Nagydíjról tudósítja: Zsoldos Barna

 

2020.01.20 18:47:49

F1 ZSOLDOS BARNA

Az évtized első világbajnoka a szezon zárására már nem volt életben.

2020.01.14 18:42:14

F1 ZSOLDOS BARNA

A zseniális Colin Chapman diktálta a tempót, s olyan sztárok ültek a kormány mögött, mint Jim Clark, Jack Brabham, Graham Hill, John Surtees.

2020.01.15 13:15:10

F1 ZSOLDOS BARNA

Bár világbajnoki címet soha nem szerzett, mindenkit elvarázsolt a kanadai F1-es versenyző.

2020.01.06 17:44:44

F1 ZSOLDOS BARNA

Szisz Ferenctől Lewis Hamiltonig – miként fordulhatott elő, hogy egy pilóta a dobogó második és harmadik fokára is felkerült?

2019.12.06 10:54:58

F1 H. Á.

Bemutatók, tesztidőpontok, versenynaptár, büntetőpontok, a világbajnokok listája.