A McLaren nem találja a megoldást; Maldonado az élen

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.02.21. 08:40
null
Nem jut egyről a kettőre a McLaren Barcelonában (Fotók: Action Imacges, AFP, Twitter)<br />
A csütörtöki tesztnap után a szombatit is a Lotus-Mercedest kormányzó Pastor Maldonado zárta az élen Barcelonában. A venezuelai szuperlágy gumikkal futotta leggyorsabb körét. Maldonado 100 kör fölé jutott, ezt rajta kívül négyen mondhatták el magukról, a legtöbbel Max Verstappen (129) zárt. Sebastian Vettel a nap első perceiben a kavicságyba csúszott a Ferrarival, míg Jenson Button McLaren-Hondája tönkrement. Az új alkatrész ellenére ugyanaz volt a baja, mint csütörtökön.

Esőnapnak indult a szombat Barcelonában, a csapatok délutánra jelentős csapadékot vártak. Ebből azonban alig lett valami, a mezőny örömére szinte megszakítás nélkül lehetett száguldani.

A Kimi Räikkönent váltó Sebastian Vettel túl nagy hévvel látott munkának, a Ferrarival már az első percekben a bukótérbe csúszott. Elismerte, hogy hibázott, de hamarosan visszamehetett a pályára, és egyike volt a 100 kör fölé jutó pilótáknak a meglehetősen termékeny napon.

Ugyanakkor legjobb köridejével az ötödik helyen zárt az időlistán, azaz a Ferrari az idei tesztidényben először kiszorult az első két helyről.

Vettel nem is ment szuperlágy gumikon, mint például Pastor Maldonado és Max Verstappen, akik az első két helyen végeztek. A Lotus és a Toro Rosso szintén száz kör fölé jutott, a 17 éves holland 129-cel napi csúcsot tudhatott magáénak, még úgy is, hogy az utolsó fél órában leállt az autója.

A Mercedes és a Williams újabb csendes tesztnapot teljesített (Valtteri Bottas egész délután csak a boxkiállásokat gyakorolta), a Red Bullnál pedig Daniel Ricciardo után Danyiil Kvjat is versenyszimulációt teljesített.

A McLaren-Honda viszont ezúttal sem jutott messzire Jenson Buttonnal, az angol autója leállt, s mint kiderült, a csütörtöki probléma megoldására érkező új alkatrésszel történt ugyanaz a meghibásodás. Button 24 kört teljesített a csütörtöki 21 után, a két napon elmaradt Fernando Alonso pénteki 59-étől. Pedig épp azért cserélt napot a két versenyző, hogy a spanyolé legyen a limitált péntek – amely eddig a McLaren idei legtermékenyebb tesztnapja volt.

A teszt vasárnap zárul.

FORMULA–1-ES TESZT, BARCELONA
3. NAP

1. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:24.348 (104 kör)
2. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.739 (129)
3. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.076 (101)
4. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.340 (52)
5. Vettel (német, Ferrari) 1:26.407 (105)
6. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.589 (110)
7. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.912 (55)*
8. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:27.333 (81)
9. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:27.556 (49)**
10. Button (brit, McLaren-Honda) 1:29.151 (24)
*csak délelőtt, **csak délután ment

A TESZTNAP PERCRŐL PERCRE

18.00 Vége a tesztnapnak.

17.56 Másodikra 1:27.5, ezzel Button elé került. Mégis változott a sorrend, ha nem is az élmezőnyben.

17.55 Bottas a 45. körében először jegyez köridőt: 1:38.

17.52 Kvjat, Ericsson, Bottas és Wehrlein is a pályán, slickeken. Nem volt nagy eső, csak a délihez hasonló szemerkélés.

17.50 Újra szabad a pálya. Button ismét a pályán, valószínűleg tényleg a piros zászló miatt állt meg.

17.48 A Toro Rosso hamarosan visszaér a boxba, és a pilóták kapnak 10 percet.

17.40 Verstappen Toro Rossója a pályán állt le. Talán Button elindult, és utána láthatta a piros zászlót, ezért nem ment tovább.

17.39 Piros zászló. Button McLarenje a boxutca kijáratánál állt le. Kvjat az előbb intermediate gumikon ment ki a pályára egy körre.

17.35 Esik az eső, azaz a sorrend biztosan nem fog már változni. A nap végére visszatért a csapadék.

Eddig tartott a Ferrari téli sorozata, amelyben minden napot az első két hely valamelyikén zárt
Eddig tartott a Ferrari téli sorozata, amelyben minden napot az első két hely valamelyikén zárt

17.33 Üres a pálya. A levegő 11, az aszfalt 13 fokos. Lesz-e gyors kör valakitől? A körülmények nem ideálisak hozzá.

17.26 Bottas 42 körnél tart, időeredmény továbbra sincs a neve mellett. A délelőtt köröző Massával együtt 97 körnél tartanak. A csak az ebéd után köröző Ericsson is 47-ig jutott már, a többiek gondtalan napja még rosszabb fényt vet a McLarenre.

17.15 Háromnegyed óra maradt hátra. Button 20 körnél tart, messze Alonso pénteki 59-étől. Pedig épp azért cserélt napot a két versenyző, hogy a spanyolé legyen a limitált nap – amely eddig a McLaren idei legtermékenyebb tesztnapja volt.

17.13 AZ ÁLLÁS

1. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:24.348 (100 kör)
2. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.739 (125)
3. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.076 (94)
4. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.340 (47)
5. Vettel (német, Ferrari) 1:26.407 (102)
6. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.589 (102)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.912 (55)*
7. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:27.333 (76)
9. Button (brit, McLaren-Honda) 1:29.151 (20)
10. Bottas (finn, Williams-Mercedes) idő nélkül (42)**
*csak délelőtt ment, **csak délután megy

17.10 A Mercedes több mint négyszer annyi kilométert tesztelt már a télen, mint a McLaren. A Toro Rosso, a Sauber, a Williams és a Ferrari is több mint háromszorosát, a Red Bull és a Lotus több mint kétszeresét annak, amit a Honda-motorosok mentek. Még nehezebb helyzetben a japánok, ha azt is vesszük, hogy a másik két motorgyártó legalább két-két csapat adataiból meríthet.

17.00 Vettel is a 100 körösök klubjában.

16.58 Maldonado legutóbbi menete közepesen kemény gumikon: 1:30.7, 1:31.5, 1:31.3, 1:31.1, 1:30.9, 1:31.3, 1:31.3, 1:31.2, 1:30.8, 1:30.9. Az üzemanyagszintek természetesen variálhatók, főleg a 10 kör körüli etapoknál.

16.54 Ericsson a lágy gumikon feljött a 4. helyre a Sauberrel (1:26.3).

16.53 Kvjat körei azóta, hogy a boxban tett szünetet, azaz a versenyszimuláció második fele: 1:29.5, 1:29.2, 1:30.0, 1:29.4, 1:29.4, 1:29.7, 1:30.0, 1:29.9, 1:29.4, 1:29.3, 1:29.5, 1:29.6, 1:29.6, 1:30.3, 1:30.4, 1:30.6, 1:30.7, 1:30.8, 1:30.9, kerékcsere közepesről lágyra, 1:28.0, 1:27.5, 1:27.8, 1:28.7, 1:28.7, 1:29.0, 1:29.2, 1:29.6.

16.49 Vettel továbbra is a boxban áll, Verstappen után már Kvjat is 100 kör felett. Az orosz versenyszimulációja véget ért.

16.45 Alonso pénteken elég jól elvolt a visszafogott programmal is, Button is erre állt rá, újra a pályán.

16.44 A McLaren közölte, az energiaátalakító mára kapott cserealkatrésze sem jelentett megoldást, ugyanaz a baj Button autójával, mint csütörtökön. Vasárnapra talán megoldódik a probléma, újabb pótalkatrész érkezik.

16.36 Button három kört tett meg, a középső eredménye 1:33 perc volt. Hamilton újabb közepesen hosszú menetet kezdhetett, 1:26-tal nyitott.

16.33 AZ ÁLLÁS

1. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:24.348 (74 kör)
2. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.739 (107)
3. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.076 (75)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:26.407 (97)
5. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.589 (97)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.912 (55)*
7. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:27.333 (63)
8. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:28.958 (38)
9. Button (brit, McLaren-Honda) 1:29.151 (15)
10. Bottas (finn, Williams-Mercedes) idő nélkül (30)**
*csak délelőtt ment, **csak délután megy

16.31 Bottas 29 kör után is időeredmény nélkül.

16.30 Kvjat a lágyakon 1:28-as nyitás után 1:27-es köröket fut. Button ismét a pályán a McLarennel.

16.26 Kvjat szimulációja kísértetesen hasonlít Ricciardóéra, szintén lágy gumikat kapott a hajrára.

16.24 Verstappen túl a 100 körön. Kvjat versenyszimulációja során az utolsó kerékcsere is megtörtént. 11 köre van hátra.

16.20 Vettel 97-nél utolérte Verstappent, és a boxba hajtott. Öt körrel hosszabb menete volt, Hamiltonhoz hasonlóan a közepesen kemény gumikon. 1:29-eket ment, néhányszor lement 1:28-ra, az utolsó három köre 1:30 volt. Verstappen ismét a pályán.

16.18 Hamilton előző menetének köridői: 1:26.076, 1:31.011, 1:27.264, 1:27.474, 1:27.505, 1:27.737, 1:28.112, 1:27.968, 1:28.232.

Vettel a 100. köre felé halad a Ferrarival
Vettel a 100. köre felé halad a Ferrarival

16.12 Hamilton 10 mért körös etapon van túl, ennek a legelején futotta a közepesen kemény gumikon az 1:26.0-t.

16.10 Verstappen 97 körnél tart, de a Toro Rosso a boxban áll. Vettel viszont folyamatosan köröz, 94 kört tett már meg, lehet, hogy ő jut el elsőként százig szombaton.

16.05 Ericsson 1:28.8-as körrel a 8. helyen a Sauberrel.

16.04 A McLaren megtalálta és kijavította a hibát – legalábbis ebben bízik –, fél órán belül a pályára gurulhat Button. Még lesz másfél órája, ha minden jól megy.

16.01 Kvjat bő félórás szünet után folytatja a körözést, talán a versenyszimulációt. Ricciardo tegnap piros zászlós megszakítás miatt tartott ugyanekkora szünetet.

16.00 Button a jerezi 41 köréhez itt két nap alatt 33-at tett hozzá eddig. Alig több, mint egy versenytáv. Négy nap alatt alig ment többet, mint Romain Grosjean egy nap alatt Jerezben. A francia holnap bőven meg fogja előzni a Lotusszal.

15.55 Hamilton 1:26.076-ra javítja legjobbját, marad a 3. helyen. A közepesen kemény gumikat használja.

15.50 Csak Vettel és Bottas a pályán. A finn már 15 kört megtett, de nem volt olyan, hogy kétszer egymás után a célegyenesen száguldott volna végig, így nincs időeredménye.

15.42 AZ ÁLLÁS

1. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:24.348 (62 kör)
2. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.739 (91)
3. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.142 (61)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:26.407 (79)
5. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.589 (69)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.912 (55)*
7. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:27.333 (56)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:29.151 (12)
9. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:29.171 (25)
10. Bottas (finn, Williams-Mercedes) idő nélkül (12)**
*csak délelőtt ment, **csak délután megy

15.33 Maldonado szuperlágy gumikat kapott, 1:24.348-cal az élre ugrott a Lotusszal. Négy tizedet vert Verstappen Toro Rossójára.

A csütörtöki tesztnapot az élen záró Maldonado a lágy gumikon most a 2. helyen áll
A csütörtöki tesztnapot az élen záró Maldonado a lágy gumikon most a 2. helyen áll

15.28 Kvjat szimulációja véget ért, pedig még a versenytáv felénél sem tartott. A fekete-fehér autót a garázsba tolták.

15.27 Maldonado lágy gumis gyors körével (1:24.917) feljött a 2. helyre.

15.26 A Ferrari csak a jövő hétre tervez versenyszimulációt, a McLarennél talán gondolni sem mernek erre, a Williams pedig kiszámíthatatlan tesztprogramot hajt végre.

15.25 A Red Bull tegnapi versenyszimulációja a Mercedesével összevetve, amit Hamilton szintén délután hajtott végre, nem volt valami biztató, a szimuláció azonos szakaszaiba volt, hogy a Mercedes körönként egy másodperccel gyorsabb volt, pedig keményebb keveréken haladt, míg Ricciardo közepesen és lágyon. Persze a Red Bullnál annak is örültek, hogy megtehették, amire tavaly esélyük sem volt, azaz a teszten egyhuzamban versenytávot teljesítettek (leszámítva a piros zászlós megszakítást).

15.21 Bottas kerékcsere-gyakorlatokat hajt végre, már van hét köre, de időeredménye még egy sem. Kvjat folytatja szimulációját, Hamilton, Vettel, Wehrlein és Ericsson is a pályán. Az eső veszélye elmúlt, az aszfalt már 18 fokos.

A Red Bull felfedezte (új festésének) egyik hódolóját a lelátón
A Red Bull felfedezte (új festésének) egyik hódolóját a lelátón

15.10 A Massát váltó Bottas először hajtott a pályára Barcelonában. Vasárnap az egész nap az övé lesz.

15.08 Maldonado 1:26.2-vel még közelebb került Hamiltonhoz, aki közepesen kemény gumikkal köröz. Legutóbb az első szektorban egyéni csúcsot ment, de a köre elmaradt a legjobbjától.

15.05 Wehrlein javított a legjobbján a Force Indiával, 1:27.5-tel maradt a 6. helyen. Aztán Maldonado a lágy gumikon feljött a 3. helyre (1:26.3), és a német visszacsúszott a 7. pozícióba. Wehrlein autóján szuperlágy gumik voltak.

15.00 AZ ÁLLÁS

1. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.739 (77 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.142 (48)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:26.407 (61)
4. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.589 (52)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.912 (55)*
6. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:27.699 (41)
7. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:27.966 (43)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:29.151 (12)
9. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:30.213 (15)
*csak délelőtt ment

14.56 Kvjat (aki 1:29-es körökkel folytatja a szimulációt) mellett Verstappen, Vettel és Ericsson köröz. A Saubernek nagy szerencséje van az időjárással, van mit bepótolnia délelőttről. Apropó „van mit bepótolni” – hol a McLaren-Honda?

14.52 Kvjat néhány 1:32-es kör után, a versenye 10. körében a boxba hajtott friss közepesen kemény gumikért.

Hamilton, mielőtt autóba ült az ebéd után, ezzel a szelfivel köszöntötte rajongóit
Hamilton, mielőtt autóba ült az ebéd után, ezzel a szelfivel köszöntötte rajongóit

14.48 Két fokkal nőtt az aszfalt hőmérséklete, ami 15 fokot jelent. Tartósabb napsütésben 20-ra is könnyen felmehet.

14.46 Kvjat 1:31-es köröket megy, Wehrlein „lekörözésekor” 1:32 lett az ideje.

14.45 A Ferrari máris elégedett, Vettel a pályára hajtott. Verstappen, Wehrlein és az állandó szereplő Kvjat is kint van. A nap néhány pillanatra kisütött a boxutcában.

14.42 A Ferrari jelezte, hogy amíg nem lesz teljesen száraz a pálya, nem lát neki délutánra tervezett munkájának, amely a beállítások hangolásából áll majd.

14.41 Kvjat és Ericsson következő köre is 1:30.7.

14.39 Kvjat 1:30.9-es körrel kezdett teli tankkal, lágy gumikon.

14.38 Úgy tűnik, Kvjat nekivágott a versenyszimulációnak. Ericsson közepesen kemény gumikon 1:31.403-at ment, a legutóbbi eső jelentéktelen volt, csak kicsit elbizonytalanította a csapatokat.

14.35 Kvjat visszatért a pályára, méghozzá lágy gumikon. A felhők között a kék ég is kibukkan itt-ott, erre eddig nem volt példa a nap folyamán. Ám a távolban sűrű felhők húzódnak.

14.32 Sauber a pályán.

14.28 A Red Bull ötven méterrel a Red Bull garázsa előtt leállt, be kellett tolniuk a szerelőknek. Horner szerint a Renault kezdeti problémái megoldódtak, erősebb is, mint a tavalyi, de van mit hangolni rajta.

14.26 Egyelőre semmi sem lesz a versenyszimulációból, Kvjat az intermediate gumikon visszatért a boxba. Ilyen pályán nincs értelme hosszú menetbe kezdeni.

14.22 Az orosz Kvjat számára mindez semmiség, elindul a Red Bull-lal.

Kvjattal versenyszimulációt tervez a Red Bull, várják a kedvezőbb körülményeket
Kvjattal versenyszimulációt tervez a Red Bull, várják a kedvezőbb körülményeket

14.21 Újra esik, a szél is fúj, a hőérzet alacsonyabb a táblán látható tíz foknál.

14.18 Wehrlein is kigurult a pályára, de visszatért a boxba, akárcsak Verstappen és Hamilton. Újra csend van.

14.17 A szaksajtó tovább göngyölítette a Renault esetleges saját gyári csapatáról pénteken napvilágot látott pletykákat. A német Auto Motor und Sport szerint a francia vállalat a Sauberrel, a Force Indiával, a Toro Rossóval és a Lotusszal is tárgyalna, s részesedést vásárolna valamelyikből – a Lotusnak épp a Renaut volt az előző tulajdonosa.

14.14 Hamilton mindegyik köre végén a boxba hajt, kerékcsere-gyakorlatokat végez a Mercedes, az időlistát szuperlágy gumis gyors körével vezető Verstappen most közepesen kemény abroncsokon a pályán.

14.12 Vettel tegnap érkezett Barcelonába, és kora este a Red Bull motorhome-jába is beugrott. „Furcsa volt pirosban látni. Örülök, hogy beugrott, nagyon kiegyensúlyozottnak tűnik, magabiztos is. Az új utcai autójáról mesélt" – mondta Christian Horner, a korábbi főnöke.

14.09 Hamilton rója a köröket, 1:36-os időeredményeket jegyez a közepesen kemény slick gumikon. Nem tökéletes a pálya.

14.03 Hamilton is kijött, Maldonado egy kört ment csak.

14.00 Zöld a lámpa, Maldonado máris a pályán.

13.59 A Red Bullnál a jelzőtáblán, amelyet a pilótának nyújtanak ki a boxutca faláról minden kör végén, L65 szerepel, azaz 66 körös menet várhat Kvjatra (az első kör előtt nem mutatják neki, akkor van rajt) – készül az újabb Red Bull-versenyszimuláció.

13.58 Jelenleg nem esik az eső.

13.56 Továbbra is hűvös, felhős idő van, a levegő 10 fokos, az aszfalt pedig 13. Utóbbi esetében fontosabb, hogy nedves lehet, s délután további esőt várnak.

13.53 Újra itt vagyunk. Rosberg elismerte, hogy a Mercedesnél nyitva tartják a szemüket, főleg a Ferrarit figyelik, amely nagyot lépett előre tavalyhoz képest. A német szavait szó szerint is érthetjük, délelőtt ugyanis a Ferrari garázsa felett egy mercedeses fotós volt hőkamerával. Emlékeznek az esetre, amikor a Ferrari fotósa bukott le a Mercinél?

Mercedes-felszerelést viselő lesifotós a Ferrari garázsa felett
Mercedes-felszerelést viselő lesifotós a Ferrari garázsa felett

13.10 A teszt 14 órakor folytatódik.

13.08 A Williamsnél ennyi volt Felipe Massa barcelonai szereplése, délután és vasárnap Valtteri Bottas ül a volánnál.

13.07 AZ ÁLLÁS AZ EBÉDSZÜNETBEN

1. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.739 (60 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.142 (41)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:26.407 (54)
4. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.589 (34)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.912 (55)*
6. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:27.699 (36)
7. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:27.966 (42)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:29.151 (12)
9. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:42.179 (6)
*csak délelőtt ment

13.02 Az első négy óra legjobbja Verstappen lett a szuperlágy gumikon, a többiek közepesen keményeken érték el legjobbjukat – leszámítva Ericssont, aki az utolsó percekben jött ki intermediate-eken, miután egész délelőtt váltóhibás Sauberjét javították.

13.00 Vége az első szakasznak, Ericsson legjobbja végül 1:42.179 lett az intermediate gumikon. Egyórás ebédszünet következik.

12.57 Ericsson és Vettel kihasználja az utolsó „délelőtti” perceket, szakadatlanul köröz.

12.54 Ericsson is visszatért, és 1:42.931 lett a mai első mért köre.

12.50 Tíz perc a szünetig, Verstappen és Massa újra a pályán, Vettel folytatja a körözést. 1:41-es köröket megy.

12.46 A Williams és a Sauber egy kör után visszatért a boxba, Vettel folytatja az intermediate gumikon.

12.44 Vettel, Massa és Ericsson a pályán – utóbbi szombaton először.

„Nemsokára találkozunk, srácok” – Tom Coronel
„Nemsokára találkozunk, srácok” – Tom Coronel

12.41 Eközben Tom Coronel, a túraautó-vb holland szereplője a Twitteren közölt egy képet, amelyet az egyik osztrák autópályán készített. A WTCC 2015-ös szezonja két hét múlva kezdődik Argentínában.

Elkészült a Sauber, amely eddig egy kört sem tett meg
Elkészült a Sauber, amely eddig egy kört sem tett meg

12.36 A Sauber elkészült az autóval. Ericsson beleül, félig vizes pályán próbálhatja ki a kék-sárga autót.

12.33 AZ ÁLLÁS

1. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.739 (58 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.142 (41)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:26.407 (46)
4. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.589 (34)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.912 (45)
6. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:27.699 (36)
7. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:27.966 (42)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:29.151 (12)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) idő nélkül (0)

12.30 Maldonado tett egy kört intermediate gumikon, egyből vissza is ment a boxba.

A Force India érzékeny esőszenzora is arra jutott, hogy esik…
A Force India érzékeny esőszenzora is arra jutott, hogy esik…

12.25 Több csapat is jelezte, hogy a célegyenesben szemerkélő esőnél intenzívebb a csapadék a pálya más pontjain, ezért nincs értelme most kimenni a pályára. Ha így marad, talán az esőszünetig nem látunk több autót. Az intermediate gumikhoz még nem elég vizes a pálya, a slickeken viszont ilyenkor a legkönnyebb kicsúszni.

A Williams esőszünetet tart
A Williams esőszünetet tart

12.17 Üres a pálya. Összefüggésben lehet azzal, hogy a vastagabb felhők miatt sötétebb lett az ég, és talán erősebben szemerkél az eső is.

12.16 Verstappen 2 tizeddel marad el Ricciardo pénteki 1:24.574-étől, amelyet lágy gumikon ért el a Red Bull-lal, igaz, a mai 13 fokosnál sokkal melegebb aszfalton.

12.13 Hamilton jelentette, hogy szemerkél az eső. Délutánra várnak csapadékot a csapatok.

12.08 A mezőnyből a szuperlágy gumis Verstappenen kívül mindenki közepesen keményeken futotta legjobb körét.

12.07 AZ ÁLLÁS

1. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.739 (55 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.142 (35)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:26.407 (40)
4. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.589 (31)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.912 (40)
6. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:27.699 (36)
7. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:27.966 (41)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:29.151 (12)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) idő nélkül (0)

12.03 Verstappen 55 körnél tart, Maldonado 41-gyel a második e tekintetben.

Ízelítő a 2015-ös trendből: szikrákat hány a villámgyors Toro Rosso
Ízelítő a 2015-ös trendből: szikrákat hány a villámgyors Toro Rosso

11.59 Verstappen szuperlágy gumikat kapott, 1:24.739-cel tovább növelte előnyét az élen a Toro Rossóval.

11.57 Nagy a forgalom, Verstappen, Vettel, Massa, Wehrlein, Maldonado és Button is a pályán.

11.54 Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elmondta a Sky Sportsnak, hogy a Renault-val együtt kivárnak a motor fejlesztésével, a főbb módosításokra azt követően kerül sor, amikor a szezon elején látni fogják, mekkora az elmaradás a riválisokkal szemben.

11.49 Kvjat feljött a 4. helyre a közepesen kemény gumikon, Vettel is gyors volt, de ő nem javított az eddigi legjobbján. Így is a Red Bull előtt maradt.

11.47 Ericsson szerint nemsokára kész lesz az autója.

11.46 Verstappen újabb készlet lágy gumin a pályán, 1:25.268-ra javított.

A Williams már korán reggel a boxkiállásokat gyakorolta, azóta is ez az egyik fő feladat
A Williams már korán reggel a boxkiállásokat gyakorolta, azóta is ez az egyik fő feladat

11.40 A mclarenes nem fejezte be a mért körét, a boxba hajtott.

11.39 Button lágy gumikat használ.

11.38 Button újra a pályán. Verstappen egy lassú kör után újra belehúzott, de hiába javított a második és a harmadik szektorban is, gyengébb első szektora miatt nem javított.

11.37 AZ ÁLLÁS

1. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:25.417 (44 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.142 (35)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:26.407 (31)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.912 (34)
5. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:27.699 (25)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:27.966 (34)
7. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:28.375 (26)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:29.151 (7)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) idő nélkül (0)

11.33 Verstappen lágy gumikon a pályán, 1:25.417-tel az élen a Toro Rossóval.

11.30 A Sauber üzent a Twitteren, de nem a szombaton még nem látott autó állapotáról. Az első két nap fotóiból készült galériáját ajánlotta itt.

11.25 Kvjat másodikra Button elé került, Vettel 1:27-es köröket megy a gyors kezdés után. Mindketten közepesen kemény gumikon mennek.

11.23 Kvjat első mért köre 1:30.6. Az orosz a 18. körében került fel az eredménylistára.

11.21 Vettel 1:26.4-gyel feljött a második helyre a Ferrarival. A Scuderia az eddigi hat tesztnapból hármat az élen, hármat pedig a második helyen zárt.

11.18 A levegő 10, az aszfalt 12 fokos. Utóbbi a felhők alatt nem tud annyira felmelegedni, mint az első két nap a napsütésben. Maldonado mellett Massa és Vettel köröz jelenleg.

11.16 Már Maldonado is 1:28 alatt, de még mindig 6. a Lotusszal.

11.15 A McLaren garázsában az autóról lekerült a padlólemez, így vizsgálják, mi lehet a baj a lerobbant motorral. Az energia-átalakító meghibásodott alkatrésze (amely korlátozta az első két nap köreinek számát) helyére megérkezett az új elem, ettől várták ma az áttörést.

11.13 Verstappenről nagyon jó véleménnyel van Xevi Pujolar, a Toro Rosso versenymérnöke, aki még nem dolgozott annyira felkészült versenyzővel, mint a 17 éves holland. Összehasonlítási alap többek között Eddie Irvine, Juan Pablo Montoya és Mark Webber is.

Szombaton elsőként Verstappen jutott 40 körig
Szombaton elsőként Verstappen jutott 40 körig

11.03 Wehrlein feljött a 4. helyre.

11.02 Verstappen már 38 körnél tart, a második legtöbbet teljesítő Hamilton 27-nél.

11.00 Massa, Verstappen, Hamilton és Wehrlein viszonylag közel autózik egymáshoz a pályán, mindegyikük közepesen kemény gumikat használ.

10.59 Vettelt szembesítették Arrivabene elvárásával. Kérték a németet, hogy ha két futamot kell választani, melyikeket nyerné meg. „Gyorsan válaszolok, mert ha elkezdek gondolkodni, kettőnél több jönne ki. Mivel nem biztos, hogy lesz Német Nagydíj, Monacót és Monzát választom. Utóbbit a Ferrari szurkolói miatt, a személyes kedvencem ugyanis Szuzuka" – mondta a német.

10.56 Verstappen az egyetlen, aki megszakítás nélkül rója a köröket, 1:30-asokat fut egymás után.

10.51 Kvjat legutóbbi boxkiálláspróbáján az első légterelőt cserélték le, de elrontották, több mint 20 másodpercig vesztegelt az orosz a boxban. Egy ilyen hibának a versenyen súlyos következményei lehetnek.

10.49 Kvjat 12 kört tett meg, pénteken Ricciardo húszon túl járt, mielőtt az első mért körét futotta. Ericsson továbbra is arra vár, hogy elkészüljön a Sauberje. Ha tényleg esni fog délután, a lehető legrosszabbkor kell várakoznia.

10.46 AZ ÁLLÁS

1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.142 (23 kör)
2. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.912 (18)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:27.417 (27)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:27.823 (18)
5. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.257 (20)
6. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:28.630 (17)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:29.151 (7)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (12)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) idő nélkül (0)

10.41 Hamilton a téli kemény gumikat használja, a többiek közepesen keményen száguldanak.

10.40 Verstappen és Vettel egyre gyorsabb, a holland a 3., a német a 4. helyre jött előre, leszorítva Maldonadót a „dobogóról”.

10.39 „Kétségtelen, hogy riválisaink javultak. Meglep a teljesítményük, s úgy tűnik, a Ferrari lépett a legnagyobbat. Számolunk vele, nyitva tartjuk a szemünket" – mondta Nico Rosberg pénteken elismerően. Arrivabene azért óvatos volt. „Továbbra is két győzelem a cél 2015-ben. Három már kiváló, négynél mezítláb fogok száz kilométert futni Maranellóból" – ígérte a Ferrari csapatfőnöke.

10.36 Wehrlein, Hamilton, Vettel és Verstappen a pályán.

Button és a McLarent „mentő” csapat
Button és a McLarent „mentő” csapat

10.32 Button alatt minden előjel nélkül leállt az autó. A McLaren vizsgálódik.

10.31 A célegyenes végén elhelyezett sebességmérő pontnál eddig a Sauber-Ferrari volt a leggyorsabb 334.3 kilométer per órával, aztán jött a Lotus-Mercedes 331.2-vel. A McLaren-Honda 313-mal a leggyengébb volt.

10.30 Újraindult a teszt. Kicsit szemerkélt az eső az elmúlt percekben, de elállt, a pálya állapotán nem módosított.

10.29 A McLaren még nem is álmodik versenyszimulációról. Alonso ezzel szemben még tegnap is azt mondta, hogy hisz benne, ha megoldódnak a megbízhatósági problémák, már az idén versenyt nyerhet az autóval. Valójában maguk sem tudják igazán, mit várjanak.

10.25 A McLaren már a platós kocsin, visszaszállítják a boxba.

Button és a McLaren hat kört tett meg a lerobbanásig
Button és a McLaren hat kört tett meg a lerobbanásig

10.19 A 7-es kanyarban áll a Honda-motoros autó. Műszaki hiba történhetett, nem kicsúszás.

10.17 Piros zászló. Button, Kvjat és Maldonado volt a pályán, közülük az angol McLarenje állt le.

10.16 Wehrlein a Force Indiával leszorította Vettelt az 5. helyről.

10.14 Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke elmondta, hogy a csapat lemaradása miatt a teljesítményre csak a jövő héten fog összpontosítani a csapat.

10.12 AZ ÁLLÁS

1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.142 (18 kör)
2. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.912 (15)
3. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.257 (12)
4. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:28.566 (20)
5. Vettel (német, Ferrari) 1:28.933 (9)
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:29.151 (5)
7. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:36.599 (6)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (10)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) idő nélkül (0)

10.10 Maldonado és Vettel is javított, a Lotus pilótája a 3., a ferraris az 5. helyen áll.

10.06 Massa 1:26.9-re javított a Williamsszel, maradt a második helyen.

10.05 Vettel és Maldonado neve mellé is került időeredmény. Már Verstappené a legtöbb kör, 19-nél tart.

10.03 Massa, Verstappen, Kvjat, Maldonado és Vettel is a pályán.

10.01 Hamilton már 18 körnél tart, 1:29-es köröket futott, mielőtt a boxba hajtott.

Hamilton eddig a leggyorsabb a közepesen kemény gumikon
Hamilton eddig a leggyorsabb a közepesen kemény gumikon

9.56 Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke német újságíróknak elmondta, Vettel magára vállalata a felelősséget reggeli megcsúszásáért. Hideg gumikon ment, nyirkos volt az aszfalt, nem mérte fel jól a viszonyokat. Elnézést kért a csapattól.

9.54 Egyelőre a közepesen kemény gumi a menő, az első négy (Hamilton, Massa, Verstappen, Button) ezeken futotta mért körét.

9.49 Buttonnak megvan az első mért köre a közepesen kemény gumikon száguldó McLarennel.

9.46 Button újra a pályán a McLaren-Hondával. Akárcsak Vettel a Ferrarival.

9.45 AZ ÁLLÁS

1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.142 (13)
2. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:27.544 (5)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:31.253 (9)
4. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:36.599 (6)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (6)
Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) idő nélkül (5)
Vettel (német, Ferrari) idő nélkül (2)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (1)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) idő nélkül (0)

9.40 Továbbra is felhős az ég, a levegő 8, az aszfalt 11 fokos.

9.37 Hamilton 1:26.142-re faragta legjobbját. Kvjat a Red Bullnál kerékcsere-gyakorlatokat hajt végre, közben a kormánykerekét is lecserélik – mindenre fel kell készülni.

9.36 Daniel Ricciardo, aki a jövő hétig pihen, pénteken 143 kört tett meg, és a nap legjobb eredményével zárt. Ő is értékelt.

„Teljesítmény tekintetében mindig is tudtam, hogy fejlődhetünk, de a saját szempontomból is jó volt, hogy ilyen sok kört megtettem. Most már biztosan úgy utazhatok Melbourne-be, hogy legalább egy versenytávot lenyomtam, ez is növeli az önbizalmam" – mondta a háromszoros futamgyőztes ausztrál.

9.34 Az angol 1:27.011-re javította a nap legjobbját – közepesen kemény gumikon száguld.

9.33 Hamilton péntek esti szavai: „Éreztem már jobban is magam... Az energiaszintem a nulla felé közelít, csütörtökön még lázzal küszködtem és elég kába voltam. Ezek után örülök, hogy sok kört tudtam menni, és noha van néhány terület, amelyen még javulnunk kell, valamint rendre előfordulnak apróbb meghibásodások is, a csapat megint káprázatos munkát végzett.”

Az angol azóta aludt egyet, és ma teljes napot teljesít. Ha nem csípődik be a nyaka...

9.30 Button megtette első próbakörét a McLarennel, Verstappennek és Wehrleinnek már mért köre is van.

9.27 Ericsson a Twitteren közölte, hogy még a motorhome-ban a szobájában heverészik, a mellékelt kép szerint farmarnadrág van rajta, nem úgy tűnik, hogy akármelyik pillanatban a pályára hajt.

9.25 A Williams korán kezdte a napot, már nyolc óra előtt, lámpafénynél gyakorolta a kerékcseréket a garázsa előtt.

9.24 Hamilton még gyorsabb körön volt, de a végén a boxba hajtott. Maldonado mindegyik köre után ezt teszi, így nincs ,mért köre. Verstappen is hasonlóan jár el.

Újabb kép Vettelről a kicsúszása után
Újabb kép Vettelről a kicsúszása után

9.21 Buttont és a McLaren-Hondát sem láttuk még ma.

9.20 A Saubernél tegnap este váltóhibát találtak, és még mindig dolgoznak rajta, Ericssonnak ezért várnia kell az első körére. Hamilton 1:30.544-re javított.

9.18 1:33.246 a Mercedes első köre. Maldonado is kint maradt második mért körre, az első kerék mögötti ráccsal méri a Lotus levegő áramlását.

9.17 Hamilton gyors körbe kezdett.

9.15 Újra szabad a pálya. Kvjat, Hamilton, Massa, Maldonado és Wehrlein ki is ment a boxból.

9.10 A vörös lepellel letakart Ferrari már a platós kocsin van.

Vettel a kavicságyban
Vettel a kavicságyban

9.07 Az 5-ös kanyarnál áll a Ferrari, amelyen lágy gumik vannak.

9.05 Elsőre azt gondoltuk volna, hogy a Ferrari a nap legelején le akarja tudni üzemanyagszint-mérője pontosságát, és szinte üres tankkal küldte ki Vettelt a pályára, de a zárt láncú kamerás rendszer már mutatja, hogy a kavicságyba csúszott a Ferrari.

9.02 Hamilton is kijött a pályára, de a Ferrari leállt, így máris piros zászlót lengetnek.

9.00 Zöld a lámpa, Vettel és a Ferrari az első a pályán.

8.58 A levegő 7, az aszfalt 9 fokos.

8.55 Fernando Alonso tisztában van a McLaren problémáival és helyzetével.

„A jelenlegi legfőbb reményünk, hogy júniusban vagy júliusban kezdődik a szezon. Ám tudjuk, hogy ez nem lesz így, március közepén ott leszünk Ausztráliában. Nem tudom, mennyire leszünk felkészültek, a össze kell szednünk magunkat. Hat tesztnapunk maradt, nem álldogálhatunk a garázsban. A pénteki nap biztató volt, minden nap tanulunk és felfedezünk valamit" – mondta Alonso.

8.48 A pénteki tesztnap eredménysora:

FORMULA–1-ES TESZT, BARCELONA
2. NAP

1. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.574 (143 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.584 (90)
3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:24.672 (88)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:24.702 (121)
5. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.923 (89)**
6. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.556 (66)*
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:25.961 (59)
8. Palmer (brit, Lotus-Mercedes) 1:26.280 (77)
9. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.334 (113)
10. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:28.945 (100)
*Rosberg délelőtt, **Hamilton délután körözött

Pénteken a Red Bull volt a leggyorsabb
Pénteken a Red Bull volt a leggyorsabb

8.46 A McLaren első két napi teljesítményét a Honda-motor apró meghibásodása korlátozta. Mára megoldást ígértek, de Eric Boullier csapatfőnök szerint máris kezd nagy hátrányba kerülni a csapat.

„Eddig a tervezett köröknek nagyjából felét tettük meg, vagyis ötvenszázalékos lemaradásban vagyunk – ez azt vetíti előre, hogy az első versenyre nem leszünk tökéletes állapotban. Újra kell értékelnünk néhány dolgot, de nem vagyok benne biztos, hogy minden teendőnkkel végzünk. Eddig ráadásul csak a bemutatott verzióval köröztünk, mert nem tettünk meg elég kört ahhoz, hogy kiértékeljük a hozzá legyártott fejlesztéseket" – mondta Boullier.

8.43 A pálya még száraz, a várakozások szerint délután ered csak el az eső. Azaz a csapatok megpróbálják a 13 órakor kezdődő ebédszünet előttre bezsúfolni teendőik nagy részét.

8.41 Mivel felhős az ég, nem hűlt le annyira a levegő az éjszaka, mint pénteken, így néhány fokkal kellemesebb az idő.

8.40 Köszöntjük olvasóinkat a Formula–1-es csapatok barcelonai tesztjének harmadik napját élőben végigkísérő cikkünkben! A héten először ül autóba Sebastian Vettel és Danyiil Kvjat, illetve Valtteri Bottas, aki a délutáni etapban veszi át a Williams-Mercedes volánját Felipe Massától.

Rajtuk kívül Lewis Hamilton, a Jenson Button, Max Verstappen, Pastor Maldonado, Marcus Ericsson és Pascal Wehrlein ül autóba – a német újra a 2014-es Force Indiával körözhet, akárcsak csütörtök reggel, mielőtt a beteg Hamilton helyére beugorva át nem ült a gyári Mercedesbe.

A BARCELONAI TESZT BEOSZTÁSA
csütörtök péntek szombat vasárnap
MERCEDES Hamilton/Wehrlein** Rosberg/Hamilton Hamilton Rosberg
RED BULL Ricciardo Ricciardo Kvjat Kvjat
WILLIAMS Wolff** Massa Massa/Bottas Bottas
FERRARI Räikkönen Räikkönen Vettel Vettel
McLAREN Button Alonso Button Alonso
TORO ROSSO Verstappen Sainz Verstappen Sainz
LOTUS Maldonado Palmer** Maldonado Grosjean
SAUBER Nasr Ericsson Ericsson Nasr
FORCE INDIA* Wehrlein**/Pérez Pérez Wehrlein**
Hülkenberg
*2014-es autóval tesztel **tesztpilóta

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik