nemzetisport.hu 2017.04.21 18:43 Frissítve: 2017.04.21 18:43

F1: „Szocsiban a kulcs a kivezető körben rejlik”

A Ferrarinál és a Haasnál is magabiztosak a jövő hét végi Orosz Nagydíj előtt. Sebastian Vettel és Romain Grosjean beszélt a pályáról, az időjárásról, a gumikopásról, valamint arról, hogy mi lesz kulcsfontosságú Szocsiban.

Ha van valami, ami miatt nem különösebben kell aggódniuk a csapatoknak és a pilótáknak az oroszországi versenyen, akkor az a túlzott gumikopás. Az elmúlt három évben – mióta rendeznek Oroszországban F1-es futamot – a sima aszfalt miatt nem gyakran cseréltek az autókon egynél többször abroncsot. Ennek Sebastian Vettel is örül, hiszem így az autók tempója lesz meghatározó, nem pedig az, hogyan bánnak a gumikkal.

A 4. OROSZ NAGYDÍJ PROGRAMJA
ÁPRILIS 28., PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
ÁPRILIS 29., SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
ÁPRILIS 30., VASÁRNAP
14.00: a verseny (53 kör, 309.745km) rajtja
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

„A szocsi pálya felülete egyenletesebb, és nem koptatja annyira a gumikat, szóval hosszabb ideig tudjuk használni őket, emiatt jobban támaszkodhatunk az autónk tempójára, mint a gumikopásra. Még nem tudom, milyen lesz az időjárás, de általában változékony arrafelé" – magyarázta a négyszeres világbajnok.

Vettelnek és a Ferrarinak akadtak problémái a Bahreini Nagydíj után rendezett teszten, de a német versenyző mégis derűlátó az oroszországi versenyhétvégét illetően.

„Nem hiszem, hogy nehéz dolgunk lesz, meg fogjuk oldani a gondjainkat. Így tettünk Kínában is, ahol meglehetősen hideg volt, szóval úgy gondolom, hogy minden rendben lesz" – mondta Vettel.

Romain Grosjean, a Haas-Ferrari versenyzője is beszélt a gumikról, és felvázolta a legvalószínűbb taktikát, valamint rávilágított arra az „egyszerű dologra", amire meg kell tenniük a jó eredmény eléréséhez Szocsiban.

„Keményen kell nyomnunk minden egyes körben! Először nagyjából ötven kört fogunk teljesíteni, majd az utolsó öt körre szuperlágy gumikra váltunk. Az időmérő edzés trükkös lesz, de a jó kör kulcsa a kivezető körben rejlik" – mondta a francia pilóta.

„A nagy leszorítóerő miatt, ami idén van, kissé könnyebb felmelegíteni a gumikat. Először aggódtunk emiatt, de sem Kínában, sem Melbourne-ben nem merült fel probléma ezzel kapcsolatban. Bahreinben nagyon lassan kellett mennünk a kivezető körökben, ami problémássá tette az utolsó kanyar megtételét. Szocsiban ennél jobban nyomhatjuk majd, ami remélhetőleg jó lesz."

A Nemzeti Sport digitális formában - az e-újságért kattintson ide!

2017.07.31 07:39:56

F1 ZSOLDOS BARNA

„Megfordítottuk a trendet, és az elmúlt évekhez képest sokkal több szurkoló ült a lelátókon.”

2017.07.29 20:57:34

F1 nemzetisport.hu

Bottas elengedte csapattársát, de Hamilton az utolsó kanyarban visszaadta a 3. helyet.

2017.07.30 09:32:19

F1 nemzetisport.hu

A finn pilóta még 250 pontot szerezhet az idén, úgyhogy még reménykedik a világbajnoki címben.

2017.07.28 17:34:10

F1 nemzetisport.hu

Grosjean, Räikkönen, Ricciardo, Alonso – vicces és ideges megjegyzések a pilótafülkéből.

2017.07.28 12:50:05

F1 nemzetisport.hu

Képválogatás fotósaink képeiből csütörtökről és péntekről.