F1: „Szocsiban a kulcs a kivezető körben rejlik”

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.04.21. 18:43
A Ferrarinál és a Haasnál is magabiztosak a jövő hét végi Orosz Nagydíj előtt. Sebastian Vettel és Romain Grosjean beszélt a pályáról, az időjárásról, a gumikopásról, valamint arról, hogy mi lesz kulcsfontosságú Szocsiban.

Ha van valami, ami miatt nem különösebben kell aggódniuk a csapatoknak és a pilótáknak az oroszországi versenyen, akkor az a túlzott gumikopás. Az elmúlt három évben – mióta rendeznek Oroszországban F1-es futamot – a sima aszfalt miatt nem gyakran cseréltek az autókon egynél többször abroncsot. Ennek Sebastian Vettel is örül, hiszem így az autók tempója lesz meghatározó, nem pedig az, hogyan bánnak a gumikkal.

A 4. OROSZ NAGYDÍJ PROGRAMJA
ÁPRILIS 28., PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
ÁPRILIS 29., SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
ÁPRILIS 30., VASÁRNAP
14.00: a verseny (53 kör, 309.745km) rajtja
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

„A szocsi pálya felülete egyenletesebb, és nem koptatja annyira a gumikat, szóval hosszabb ideig tudjuk használni őket, emiatt jobban támaszkodhatunk az autónk tempójára, mint a gumikopásra. Még nem tudom, milyen lesz az időjárás, de általában változékony arrafelé" – magyarázta a négyszeres világbajnok.

Vettelnek és a Ferrarinak akadtak problémái a Bahreini Nagydíj után rendezett teszten, de a német versenyző mégis derűlátó az oroszországi versenyhétvégét illetően.

„Nem hiszem, hogy nehéz dolgunk lesz, meg fogjuk oldani a gondjainkat. Így tettünk Kínában is, ahol meglehetősen hideg volt, szóval úgy gondolom, hogy minden rendben lesz" – mondta Vettel.

Romain Grosjean, a Haas-Ferrari versenyzője is beszélt a gumikról, és felvázolta a legvalószínűbb taktikát, valamint rávilágított arra az „egyszerű dologra", amire meg kell tenniük a jó eredmény eléréséhez Szocsiban.

„Keményen kell nyomnunk minden egyes körben! Először nagyjából ötven kört fogunk teljesíteni, majd az utolsó öt körre szuperlágy gumikra váltunk. Az időmérő edzés trükkös lesz, de a jó kör kulcsa a kivezető körben rejlik" – mondta a francia pilóta.

„A nagy leszorítóerő miatt, ami idén van, kissé könnyebb felmelegíteni a gumikat. Először aggódtunk emiatt, de sem Kínában, sem Melbourne-ben nem merült fel probléma ezzel kapcsolatban. Bahreinben nagyon lassan kellett mennünk a kivezető körökben, ami problémássá tette az utolsó kanyar megtételét. Szocsiban ennél jobban nyomhatjuk majd, ami remélhetőleg jó lesz."

Legfrissebb hírek

Leclerc imádkozott, majd örült a dobogónak, Hamilton viszont értetlenkedett a büntetése miatt Mexikóban

F1
2025.10.27. 19:45

F1: Norris csak morzsákat hagyott az ellenfeleinek – sajtóvisszhang

F1
2025.10.27. 16:18

„Gondolhatnak, amit akarnak” – a bajnokság élére álló Norrist nem hatotta meg a pfujolás, magára figyel

F1
2025.10.27. 12:40

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére

F1
2025.10.26. 22:50

Norris célja a győzelem; Hamiltonnak nincs vesztenivalója; Verstappen nem hisz a dobogóban Mexikóban

F1
2025.10.26. 11:01

Norris a pole-ban a két Ferrari előtt; Piastrié a hetedik rajtkocka Mexikóban

F1
2025.10.25. 22:44

Norris vette át a vezetést Hamilton és Russell előtt a mexikói utolsó edzésen

F1
2025.10.25. 19:11

A McLaren csakis arra összpontosít, hogy megtörje Verstappen lendületét

F1
2025.10.25. 17:48
Ezek is érdekelhetik