H. L. 2019.07.13 19:14

F1: Ricciardo levadászná a rajtnál a lassú Vettelt

Az F1-es Brit Nagydíj időmérőjének pole pozíciósa, Valtteri Bottas örül, hogy elég volt az első köre, miközben Lewis Hamilton elismerte, nem teljesített jól az utolsó szakaszban. A harmadik Charles Leclerc elégedett a harmadik hellyel, míg a negyedik Max Verstappen úgy véli, az elsőségért is csatázhatott volna. Nem úgy, mint Sebastian Vettel, aki egyszerűen nem volt elég gyors Silverstone-ban.

Vettel úgy érzi, mindenhol vesztett csapattársához képest (Fotó: AFP)

 

Valtteri Bottas szoros csatában szerezte meg pályafutása 10. pole pozícióját a Brit Nagydíj időmérőjén, a második helyen végző csapattársa, Lewis Hamilton 6 ezreddel maradt el az idejétől.

70. BRIT NAGYDÍJ 
JÚLIUS 12., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Gasly 1:27.173
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.732
JÚLIUS 13., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:25.905
Időmérő: 1. Bottas 1:25.093
JÚLIUS 14., VASÁRNAP
Futam: 15.10–17.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 28., 15.10 
64. Német Nagydíj 
Augusztus 4., 15.10 
34. Magyar Nagydíj 
Szeptember 1., 15.1064. Belga Nagydíj 

„Örülök, hogy sikerült egy jó kört összeraknom, hiszen egész hétvégén szoros volt Lewisszal. Az első köröm jól sikerült, de nem volt tökéletes, szóval javítanom kellett volna második próbálkozásra, így örülök annak, hogy végül elég lett. Nem futottam tehát tökéletes kört, azonban úgy vélem, ezzel nem voltam egyedül, hiszen a szél eléggé megnehezítette a dolgunkat " – mondta a finn.

Hamilton négy éve íródó helyi pole-sorozata Bottas elsőségével a végéhez ért, ám a második pozíció is jó esélyeket kínálhat a számára, hogy megszerezze vasárnap a rekordot jelentő hatodik győzelmét a hazai pályán.

„Először is gratulálok Valtterinek, jó munkát végzett az időmérőn. Én azonban összességében nem voltam elég jó, hiába dolgoztunk nagyon keményen az eddigiek során. A Q2-ben feláldoztunk egy kört is, pedig az segíthetett volna, hogy még inkább megértsük az autót. A Q3-ban aztán hibáztam az első körömön, míg a második nem volt olyan nagyszerű. Viszont tényleg gratulálok Valtterinek, elvégezte a munkát. A verseny azonban hosszú lesz" – tekintett már előre.

A harmadik rajtkockát Charles Leclerc szerezte meg, a monacói hátránya 79 ezred volt a jobbik Mercedestől. A Ferrari formájáról az „ezüstnyilak" csapatfőnöke, Toto Wolff is beszélt.

„Meglepett, hogy ilyen jól szerepeltek, ám a Q3-ban ők hátraléptek, mi pedig előre. A pálya felgumizódása a segítségünkre volt" – magyarázta az osztrák, hiszen Leclerc magabiztosnak tűnt az első két szakaszban.

„A Q2-ben nagyon erősek voltunk, de az utolsó szakaszban a Mercedes feltekerte a motort, és nagyon gyorssá vált. Mindenképpen fejlődnünk kell a kanyarokban – kezdte az értékelést a ferraris. – Ennek ellenére nagyon örülök a teljesítményünknek, hiszen nagyon közel voltunk a Mercedeshez, miközben azt hittük, hogy szenvedni fogunk. A pénteki versenyszimulációkat nézve azonban nem lesz egyszerű dolgunk a versenyen, főleg Lewis tűnt roppant erősnek" – tette hozzá.

A negyedik helyet Max Verstappen szerezte meg, aki úgy véli, a pole-ért is harcolhatott volna.

„Nem voltam elégedett az autó egyensúlyával. Az időmérőn még megeszközöltünk pár változtatást, ami segített, és jobban is éreztem magam a kocsiban, de a turbóval így is volt gondunk. Ezért elég kár, mert az elsőségért harcolhattunk volna. Egyszerűen nem gyorsított ki azonnal az autó, főleg a kisebb tempójú kanyarokból kijövet" – emelte ki, mivel küszködött.

„Mindezek után, ha megnézzük, milyen kevéssel maradtunk el, kissé keserédessé válik, hiszen a problémák miatt biztosan vesztettem egy-két tizedet, így a pole-ért mehettem volna" – mondta a 183 ezredet kapó holland.

Sebastian Vettel végig nem találta a tempót, Pierre Gasly is megelőzte a másik Red Bull-lal, így a hatodik hellyel kellett megelégednie.

„Legalább részt vettem – viccelődött a német. – Nem voltam elég gyors. Eléggé egyértelmű, hogy a Q3-ban sokkal gyorsabb vagy, mint a Q1-ben voltál, de ez most nem történt meg. Igazából ugyanolyan volt a tempónk az utolsó szakaszban, mint az elsőben, ami eléggé furcsa" – tette hozzá, majd arra is kitért, miért kapott több, mint hat tizedet Leclerc-től.

„Jó munkát végzett, nekem azonban nincs igazán válaszom. Mindenhol vesztettem valamennyi időt. Nem nagyon éreztem jól magam az autóban, erre pedig szükség lett volna egy ilyen pályán – magyarázta, és az esélyekről is szót ejtett. – A Mercedes gyors lesz, de jónak tűnik a mi versenytempónk is, így szoros csatában lehetünk a Red Bullokkal."

A hetedik helyen végző Daniel Ricciardo a rajtnál bepróbálkozna Vettelnél, viszont ő is tudja, reálisan a pozíciója megtartása lehet a célja a versenyen.

„Rendben volt az időmérő, örülök a hetedik helynek. Igaz, a köröm nem sikerült a legjobban, néhány kanyarban jobb is lehettem volna. A tiszta oldalról startolok, így talán elcsípem Vettelt. Azt viszont nem tudom, Gasly hogyan szokott rajtolni, majd meglátjuk. Ennek ellenére a hetedik hely megszerzése lesz a reális cél a futamon" – mondta a Renault ausztrál pilótája.

BRIT NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:25.093 átlag: 249.228 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:25.099 0.006 mp h.
3. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:25.172 0.079
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:25.276 0.183
5. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1:25.590 0.497
6. Sebastian Vettel német Ferrari 1:25.787 0.694
7. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:26.182 1.089
8. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:26.224 1.131
9. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1:26.345 1.252
10. Nico Hülkenberg német Renault 1:26.386 1.293
11. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:26.519 0.973
12. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:26.546 1.000
13. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:26.578 1.032
14. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:26.757 1.211
15. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:26.928 1.382
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:26.662 1.149
17. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:26.721 1.208
18. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:26.762 1.249
19. George Russell brit Williams-Mercedes 1:27.789 2.276
20. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:28.257 2.744
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Hamilton 1:25.513 1. Leclerc 1:25.546
2. Leclerc 1:25.533 2. Bottas 1:25.672
3. Verstappen 1:25.700 3. Hamilton 1:25.840
4. Bottas 1:25.750 4. Verstappen 1:25.848
5. Vettel 1:25.898 5. Vettel 1:26.023
6. Norris 1:26.079 6. Gasly 1:26.038
7. Sainz 1:26.203 7. Ricciardo 1:26.283
8. Gasly 1:26.273 8. Norris 1:26.385
9. Grosjean 1:26.347 9. Hülkenberg 1:26.397
10. Ricciardo 1:26.428 10. Albon 1:26.403
11. Giovinazzi 1:26.449 11. Giovinazzi 1:26.519
12. Albon 1:26.482 12. Räikkönen 1:26.546
13. Räikkönen 1:26.558 13. Sainz 1:26.578
14. Hülkenberg 1:26.568 14. Grosjean 1:26.757
15. Pérez 1:26.649 15. Pérez 1:26.928
16. Magnussen 1:26.662      
17. Kvjat 1:26.721      
18. Stroll 1:26.762      
19. Russell 1:27.789      
20. Kubica 1:28.257      
2019.07.12 15:53:02

F1 ZSOLDOS BARNA

Sorozat, amelyből születésétől a haláláig mindent megtudhat a sportág legendájáról.

2019.07.14 13:25:07

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

A brit némi szerencsével vette át a vezetést, és vezette újabb kettős győzelemre a Mercedest.

2019.07.13 14:01:02

F1 H. L.

A második Hamilton lemaradása 6 ezred, míg a harmadik Leclerc hátránya 79 ezred.

2019.07.13 08:40:20

F1 H. L.

A tréning elején esett az eső, ám később felszáradt a pálya – a végén 49 ezred választotta el a top 3-at.

2019.07.12 22:23:54

F1 ZSOLDOS BARNA (Silverstone)

Senki sem játszott akkora szerepet az ötszörös világbajnok karrierjében, mint az édesapja.