nemzetisport.hu 2017.04.27 14:04 Frissítve: 2017.04.27 14:04

F1: piros zászló után állórajt – íme, a 2018-as szabályváltoztatások!

A Formula–1 Stratégiai Csoportja kedden ülésezett Párizsban, s tagjai megegyeztek a 2018-as szezont illető néhány szabályváltoztatásról. Többek között búcsút inthetünk a „cápauszonynak” és a T-szárnynak, egy versenyen akár több állórajtot is láthatunk majd, és azt is eldöntötték, melyik megoldást alkalmazzák a fejvédő keretre.

Jövőre valószínűleg nem láthatunk cápauszonnyal és T-szárnnyal versenyző autót (Fotó: AFP)


Az úgynevezett Stratégiai Csoportot jelenleg az FIA, a FOM (Formula One Management) és a hat legbefolyásosabb istálló alkotja, azonban egyik újítás, hogy a jövőben az üléseken részt vehetnek azon csapatok képviselői is, akik nem tagjai a szervezetnek. Ennek célja az, hogy átláthatóbbá próbálják tenni a Formula–1-et az FIA-val és a kereskedelmi jogokat birtokló Liberty Mediával közösen.

Korábban már születtek javaslatok arra, hogy mivel a verseny egyik legizgalmasabb momentuma a futam eleji rajt, a verseny félbeszakítását követően állórajttal folytatódjon a csatázás. Ezt az ülésén meg is szavazták, így jövőre piros zászlós megszakítás után a versenyzők újra felállnak a rajtrácsra, és állórajttal folytatódhat a versenyzés.

Az első pillanattól kezdve sokan kritizálták az idén visszatérő két látványos elemet, a „cápauszonyt” és a T-szárnyat. A kritikusok örülhetnek, ugyanis a hivatalos közlemény szerint mindkettő használata szigorúan korlátozott lesz, így könnyen elképzelhető, hogy jövőre egyik autón sem láthatjuk ezt a két elemet.

Sok versenyzőt még mindig nem sikerült meggyőzni a fejvédő keret bevezetésének indokoltságáról, azonban ezzel kapcsolatban is döntés született. Tavaly szinte minden pilóta tesztelhette a glóriát, amely eddig befutónak tűnt a különböző megoldások közül, viszont mégsem ezt a változatot vezetik be 2018-ban. Az FIA még a Kínai Nagydíj hétvégéjén mutatott be egy új megoldást a versenyzőknek, amely a pajzs elnevezést kapta, és kissé hasonlít a Red Bull tavalyi ötletéhez, amely egyfajta szélvédőként védi a pilótát. Akkor szinte egyik versenyző tetszését sem nyerte el az ötlet – igaz, még csak kezdetleges állapotában láthatták az elemet –, de úgy tűnik, hogy meg kell barátkozniuk vele, ugyanis ezt a megoldást alkalmazzák a jövőben.

Egyik döntés már a jövő havi Spanyol Nagydíjon érvénybe lép. Eszerint az autókon a mostaninál sokkal láthatóbban kell feltüntetni a versenyző nevét és rajtszámát.

A tervezett szabályváltoztatásokat most elküldik a Motorsport Világtanácsnak, ugyanis még nekik is el kell fogadniuk azokat, mielőtt valóban bevezethetnék.

A Nemzeti Sport digitális formában - az e-újságért kattintson ide!

2017.05.25 12:08:26

F1 nemzetisport.hu

Az első tréningen diadalmaskodó Lewis Hamilton a nyolcadik, Valtteri Bottas pedig csak a tizedik lett.

2017.05.25 08:59:59

F1 nemzetisport.hu

Az Indy 500-on induló Fernando Alonso helyére beugró Jenson Button 14. lett a McLaren-Hondával.

2017.05.14 18:25:53

F1 nemzetisport.hu

MÁJUS 12., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:21.521
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:20.802
MÁJUS 13., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:20.214
pole: Hamilton 1:19.149, 2. Vettel 1:19.200
MÁJUS 14., VASÁRNAP
a futam: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Ricciardo
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj
Június 11., 20.00: Kanadai Nagydíj
Június 25., 15.00: Azeri Nagydíj

2017.05.14 13:18:38

F1 nemzetisport.hu

Verstappen és Räikkönen a rajtnál ütközött • Bottas alatt tönkrement a Mercedes-motor.

2017.05.13 13:22:28

F1 nemzetisport.hu

Bottas, akárcsak Szocsiban, a 3. rajtkockát szerezte meg • Alonso hatalmas bravúrral a hetedik.