F1: Nincs is partimód – Lewis Hamilton elárult egy titkot

SZŰCS ANDRÁS (MELBOURNE)SZŰCS ANDRÁS (MELBOURNE)
Vágólapra másolva!
2018.03.24. 10:15
null
Lewis Hamilton az időmérő harmadik szakaszáig várt, aztán letörölte a mosolyt a riválisok arcáról (Fotó: AFP)
A teljes hallgatóságot megdöbbentette Lewis Hamilton, amikor az Ausztrál Nagydíj időmérője után a sajtótájékoztatón közölte: nem is létezik az általa korábban emlegetett „partimód", azaz még egy titkos fokozata a Mercedes-motornak, úgyhogy normál üzemmódban futott körrekordot az Albert Parkban, amivel megszerezte sorozatban ötödik pole pozícióját Melbourne-ben…

Egyre-másra történnek az érdekességek az Albert Parkban, persze ez így van rendjén, hiszen a Formula–1-es világbajnokság 2018-as első versenyhelyszínén sorra pipáljuk ki az első sajtótájékoztatókat, szabadedzéseket, időmérőket...

Melbourne-be a pénteken élvezett késő nyár után szombatra berontott a késő ősz, és délelőtt úgy ömlött az eső, hogy délben már szivattyúzták a talajt, takarították a használhatatlan mobillelátókat, és javították a bedöglött óriáskivetítőket. Viszont az időmérőre már teljesen felszáradt a pálya, úgyhogy viszonylag normális viszonyok között zajlott a kvalifikáció – egészen a Q3-ig, amikor Valtteri Bottas összetörte a Mercedesét. Szerencsére nincs baja, ráadásul a világbajnok csapat így is elégedetten zárhatta az időmérőt, mert az egyéni vb címvédője, Lewis Hamilton óriási pályacsúccsal megszerezte sorozatban ötödik, összességében hetedik melbourne-i pole pozícióját, amivel Ayrton Senna elé került a vonatkozó rangsorban.

A történelmi tett után pedig a hivatalos sajtótájékoztatón is elemében volt.

„Nem nyomtunk meg semmilyen gombot"

Amikor például megkérdezték tőle, hogy a pole-t érő körében már az emlegetett „partimódra" kapcsolták-e a Mercedes motorját, akkor fapofával közölte: „Nem volt partimód, nem nyomtunk meg semmilyen gombot, a Q3-ban ugyanabban a módban vezettem, mint a Q2-ben. Nem is ismerem ezt a partimód kifejezést, de menőn hangzik."

Ezen a kijelentésen mindenki ledöbbent, elsősorban a futamon majd a harmadik helyről induló Sebastian Vettel, aki meg is kérdezte a mellette ülő, a Q2-ről a Q3-ra majd' 9 tizedet javuló Hamiltontól, hogy: „Akkor addig mit csináltál?"

Megkapta a választ:„Csak vártam, hogy össze tudjak rakni egy jó kört – mondta Hamilton –, és letöröljem a mosolyt az arcodról."

Ezen kívül higgadtabban elemezték az időmérő eseményeit, a pole pozíciós például szerényen kezdte.

„Sok a taktikai lehetőség"

34. AUSZTRÁL NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.026
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.931
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1.26:067
időmérő: 1. Hamilton 1:21.164
VASÁRNAP
07.10: a verseny (58 kör, 307.574 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 8., 17.10: Bahreini Nagydíj
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj

„Nem volt ez olyan könnyű... Meglepett, hogy milyen gyorsak a Ferrarik. ... Trükkös edzés volt, és az biztos, hogy az utolsó köröm lett a legjobb – mondta Hamilton, akinek az 1:21.164-es ideje körrekord Melbourne-ben, ugyanakkor Bottas balesete miatt vasárnap a rajtnál egyedül kell megvívnia a két Ferrarival. – Előfordult már ilyen korábban is, nem gond. A lehető legjobban felkészültünk, és a pálya is folyamatosan javult: már az elején száraznak tűnt, és idővel tovább javult, főleg, ahogy felgumiztuk, mert a reggeli eső gyakorlatilag eltüntette, amit pénteken felvittünk."

A második helyet megcsípő Kimi Räikkönen a szokásának megfelelően tartózkodott a szócsépléstől, viszont nyomban rámutatott, hogy a Ferrari 6-7 tizedes lemaradása a Mercedestől elég nagynak tűnik.

„Jó munkát végeztünk, de a különbség még mindig viszonylag nagy, ugyanakkor nem volt ez sima edzés, mert az időjárás, majd a Q3-ban Bottas balesete is bezavart... – mondta Räikkönen.Nem igazán tudtuk, mire számíthatunk, hiszen idén ez volt az első időmérő. A Q2-ben hibáztam az egyik körömön, és amúgy is lehettem volna jobb itt-ott, de nem tragikus a helyzet, meglátjuk, hogy alakul a verseny, Sok a taktikai lehetőség."

A Red Bull más taktikával mehet

Utóbbiak közé tartozik, hogy mivel idéntől a Q3-ba jutó versenyzőknek azzal a keverékkel kell indulniuk a versenyen, amivel a Q2-ben a legjobb idejüket teljesítették, a Red Bull eltért a többségtől, és az időmérő középső szakaszában nem az ultralágy, hanem a szuperlágy keverékkel ment, ami többet bír, azaz a negyedik Max Verstappen és a három rajthelyes büntetése miatt végül majd nyolcadikként induló Daniel Ricciardo hosszabb első szakasszal kezdhet holnap.

„Sok múlik majd a rajton – reflektált Vettel –, és a versenytempónknak jónak kéne lennie, ráadásul immár több csapat tűnik versenyképesnek, azaz még izgalmasabb lehet a futam. Pénteken nem voltam elégedett a kocsi egyensúlyával, de az időmérőre sokat javultunk, és szorosan alakult, kár, hogy nem tudtam még feljebb jönni a végén. Nem ideális a helyzet, nyilván nagyobb a hátrányunk, mint szeretnénk, úgyhogy van némi házi feladatunk, de 2014 óta megszokhattuk már..."

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, A RAJTSORREND
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:21.164 átlag: 235.212 km/ó
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:21.828 0.664 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:21.838 0.674
4. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:21.879 0.715
5. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:23.187 2.023
6. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:23.339 2.175
7. Nico Hülkenberg német Renault 1:23.532 2.368
8.
Daniel Ricciardo*
ausztrál
Red Bull-TAG Heuer
1:22.152
0.988
9. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:23.577 2.413
10. Valtteri Bottas finn Mercedes idő nélkül
11. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:23.692
12. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:23.853
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:24.005
14. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:24.230
15. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:24.786
16. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:24.532
17. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:24.556
18. Charles Leclerc monacói Sauber-Ferrari 1:24.636
19. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:24.922
20. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:25.295
*: piros zászlós szabálysértés miatt 3 rajthelyes büntetés
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik