F1: „Nem technikai akadálya van az autók befedésének”

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.10.07. 12:08
Nem technikai akadályai vannak annak, hogy befedjék az F1-es autók pilótafülkéit – állítja Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke, aki szerint ehhez csupán határozottság és bátorság kell az F1 szabályalkotóitól.

Jules Bianchi balesete után felvetődtek a olyan lépések, amelyekkel biztonságosabbá lehetne tenni az F1-et.A francia pilóta sérülései talán a fedett autó esetén is súlyosak lennének, de más baleseteknél megóvhatja a pilótákat a pilótafülke lefedése. Smedley már csak azért is különösen járatos a témában, mert a 2009-es Magyar Nagydíjon, amikor Felipe Massát fejen találta a Rubens Barrichello autójából kirepülő rugó, a Ferrari-pilóta versenymérnöke volt.felvetődtek a olyan lépések, amelyekkel biztonságosabbá lehetne tenni az F1-et.A francia pilóta sérülései talán a fedett autó esetén is súlyosak lennének, de más baleseteknél megóvhatja a pilótákat a pilótafülke lefedése. Smedley már csak azért is különösen járatos a témában, mert a 2009-es Magyar Nagydíjon, amikor Felipe Massát fejen találta a Rubens Barrichello autójából kirepülő rugó, a Ferrari-pilóta versenymérnöke volt.

„Nem technikai akadálya van az autók befedésének, nagyon könnyű lenne megvalósítani. Évek óta előkerül olykor a téma a technikai egyeztetéseken, de csak a huzavona megy róla. Nem tudhatjuk, Jules baleseténél nyújtott volna-e valamiféle védelmet a fedél, ez elég kivételes eset volt – mondta Smedley. – Az elsődleges oka annak, hogy nem fedjük be a pilótafülkéket, az az érvelés, hogy az F1 nyitott karosszériás, nyitott kerekű sorozat, és ez a kép megváltozna. De mennyit változtatna a kocsikon? Ha a 2014-es autókat összevetjük az 1950-esekkel, ugyanúgy nincs egyezés. Nem akarok esztétikai vitákba belemenni, meghagyom másoknak.”

AZ FIA TESZTELI A PILÓTAFÜLKE LEHETSÉGES FEDELÉT

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik