nemzetisport.hu 2016.03.04 08:50 Frissítve: 2016.03.04 18:23

Vettelé a legtöbb és a leggyorsabb kör a teszt záró napján

A legjobb időeredmény és a legtöbb megtett kör is Sebastian Vettel és a Ferrari nevéhez fűződik a Formula–1-es csapatok utolsó tesztnapján Barcelonában. A négyszeres világbajnok német ugyan nem döntötte meg csapattársa, Kimi Räikkönen csütörtöki idénycsúcsát, nem panaszkodhat a Ferrari megbízhatóságára. A pénteki záráson a Mercedes az egész teszt során először leállt, délután Nico Rosbergé lett a leggyengébb mért kör. Nem mintha mindez a címvédő istálló gyengeségét jelentené…

A Ferrari köridő és kilométer tekintetében is uralta abarcelonai F1-es tesztszezon utolsó napját, Sebastian Vettel a szuperlágy gumikon 1:22.852-es kört ment, de az ultralágyon kiváló eélső szektora után a kör második felében lelassult. Így is három toizedet vert az ultralágy gumikon a második helyen végző Carlos Sainz Jr.-ra, és nyolc tizedet a legjobb körét szintén szuperlágy gumin futó Felipe Massára.

A Ferrari 142 kört tett meg, amivel napi mennyiségben hárommal megverte a Mercedest. Ehhez az is kellett, hogy az „ezüstnyíl” Lewis Hamilton alatt a délelőtti szakasz végén leálljon, és az erőátviteli rendszer meghibásodása miatt Nico Rosberg egyórás késéssel kezdte a délutáni etapját.

A Mercedes ezúttal sem tudott és nem is akart túl jó körket futni, de Lewis Hamilton az egész tesztelés legjobb közepesen kemény gumis körével jelezte, hogy a Mercedes a favorit. No meg azért is, mert az utolsó órában csak neki sikerült elérnie egy mérföldkövet. 

A Mercedes a 6000. tesztkilométerére hajtott rá, a  Ferrari és a Williams a 4000.-re. Rosberg utolsó kköre után a németeknél 6006 kilométeren állt meg a számláló, de a Williams 3985, a Ferrari pedig 3975 kilométerig jutott – a McLaren 3305-ig.

A nap másik piros zászlós kényszerszünetét Sergio Pérez Force India-Mercedese okozta a délutáni szakasz első órájában, a mexikói utána ki sem jött a pályára. Délelőtt a Manor-Mercedesnek csak egy köre jött össze, Rio Haryanto az utolsó percben teljesített próbaköre után délután körözött. A Haas megosztotta a napi feladatokat, Romain Grosjean délelőtt és kora délután, Esteban Gutiérrez 25 kör erejéig késő délután körözött.

Két hét múlva túl leszünk az Ausztrál Nagydíj első edzésnapján, addig is lehet találgatni, ki hol áll majd.

F1-ES TESZT, BARCELONA
A 8. NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.852 (142 kör) – szuperlágy gumikon
2. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:23.134 (133) – ultralágy
3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.644 (129) – szuperlágy
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:23.721 (60) – szuperlágy
5. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.133 (69) – közepesen kemény
6. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:24.427 (123) – lágy
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:24.714 (121) – ultralágy
8. Palmer (brit, Renault) 1:24.859 (90) – szuperlágy
9. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:25.031 (132) – lágy
10. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:25.255 (66)  – lágy
11. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:25.422 (25) – szuperlágy
12. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:25.899 (58) – ultralágy
13. Rosberg (német, Mercedes) 1:27.451 (70) – közepesen kemény

A TESZT PERCRŐL PERCRE

18.00 Itt a vége, kockás zászló.

17.59 Rosberg kiállása után biztossá vált, hogy nemcsak a köridő terén, kilométerben is a Ferrari zárja az élen az utolsó tesztnaport.

17.58 Rosberg Mercedese visszatért a bvokszba. Az előző hét elején fotósok hada próbálta lencsevégre kkapni az autó réstzleteit, a csapat paravánokkal takarta az elejét és a hátulját. Most már senkit sem foglalkoztat, milyen a kocsi, a Mercedes szerelői komótosan tolják be az autóüt a garázsba, paravánnak természetesen nyoma sincs. Mindjárt végzünk.

17.55 A Williams nem az Ausztrál Nagydíjra viszi el új orrkúpját, hanem a második versenyen, Bahreinben veti be először.

17.52 A tesztszezon hajrájához értünk. Vettel, Sainz, Massa, Ricciardo, Button, Palmer, Ericsson, Haryanto és Rosberg is a pályán. Pérez a Force India leállása óta nem volt kint.

17.47 Gutiérrez a szuperlágyakon 1:25.422-t ment,m ezzel megelőzte Haryantót.

17.44 A Mercedes 5940, a Mercedes 3927 kilométernél tart. Aligha lesz meg a kerek szám.

17.41 Massa előbb vizes pályára való, majd intermediate-gumikon ment egy menetet, nagyjából százzal hajtott végig a célegyenesen. Az ég továbbra is derűs – kifogyott a csapat a slick gumikból? Inkább valami adatot gyűjt.

17.36 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.852 (133  kör)
2. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:23.134 (114)
3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.644 (119)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:23.721 (60)
5. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.133 (69)
6. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:24.427 (119)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:24.714 (108)
8. Palmer (brit, Renault) 1:24.859 (79)
9. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:25.031 (127)
10. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:25.255 (66) 
11. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:25.899 (53)
12. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:26.464 (17)
13. Rosberg (német, Mercedes) 1:27.451 (55)

17.31 Rosberg 1.27.451-re javított. Ezzel maradt a 13. helyen, a Mercedes a némettel ma nem mutatja meg, mit tud a közepesen kemény keveréken.

17.25 Gutiérrezzel a kerékcserét gyakorolja a Haas-csapat.

17.23 Az utolsó fél órához közeledve a Ferrari, a Sauber, a Williams, a Red Bull, a Mercedes, a Toro Rosso és a McLaren is túl a 100 körön.

17.20 Gutiérrez 1:26.555-re javította napi legjobbját.

Jolyon Palmernek talán ma sem lesz meg a száz köre, nem volt szerencséje a teszten a ma a hidraulikai rendszerrel bajlódó Renault-val

17.13 Claire Williams a Williams-istállótól amondó, mielőtt mindenki elkezdi kritizálni az új időmérőt, legalább várják meg, milyen lesz a gyakorlatban. 

17.10 A Mercedes tavaly 3836 kilométert ment nyolc nap alatt Barcelonában, az idén 5899-nél tart. A Ferrari a 2015-ös 3845 után az idén 3877 kilométernél tart Katalóniában. A németek számára a 6000, az olaszoknak a 4000 lehet a cél.

17.03 Gutiérrez a pályán, és már mért köre is van: 1:26.899-cel mutatkozott be a lágy gumikon.

17.00 Bár Vettel megvédte a fejvédő keretet, az új időmérős rendszerrel ő sem tud mit kezdeni. „Nincs nagy baj az F1-gyel, a show megvan, de kaotikus döntések születnek a háttérben. Nincs irányítás, három héttel az idény rajtja előtt sem tudjuk, milyen időmérő lesz. Nem tartom jó ötletnek, hogy véletlenszerű tényezőket akarnak beiktatni, mert ha nem mindenki indul egyenlő feltételekkel, nem lesz sport a sport. Ha folyton káosz lesz, a pilótáknak és a nézőknek is elmegy a kedvük ettől” – mondta Vettel.

Hiányzott már egy videó arról, hogyan előz meg egy Mercedes egy Ferrarit? Íme, Hamilton és Vettel:

 


 

16.51 Gutiérrez feltette a sisakját. Lehet még egy órája a körözésre a Haas-Ferrarival.

16.45 Vettel utolsó köreinek időeredménye a versenyszimulációjából: 1:27.5, 1:27.5, 1:28.3, 1:29.2, 1:28.3, 1:28.9, 1:28.7, 1:28.4, 1:28.5, 1.28.3.

16.44 Pérezt a piros zászló óta nem láttuk, a Haas pedig nem engedte még ki Gutiérrezt.

16.43 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.852 (121 kör)
2. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:23.134 (97)
3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.644 (103)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:23.721 (60)
5. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.133 (69)
6. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:24.427 (104)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:24.714 (97)
8. Palmer (brit, Renault) 1:24.859 (64)
9. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:25.031 (93)
10. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:25.255 (66) 
11. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:25.899 (35)
12. Rosberg (német, Mercedes) 1:27.589 (31)
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari)

16.40 Ricciardo 103 körnél tart, utolérte Massát. A Mercedes megragadt 98-on, Rosberg azonban kint van a pályán, hogy 30 kör fölé növelje pénteki termését.

16.38 Vége Vettel versenyének. A végén a bokszban egy utolsó kerékcserét végrehajtottak, mielőtt a garázsba tolták a Ferrarit.

16.33 Vettel körönként két másodperccel gyorsabb Massánál, és már látja a Williams-Mercedest maga előtt.

16.31 Az idei versenyszezon 1218 körből fog állni. A Mercedes a nyolc nap alatt eddig 1253 kört tett meg.

16.29 Haryanto a célegyenesben letudva. Massa túl a 100 körön, Ricciardo lesz a következő.

Ricciardo a 100. köre felé közeledik

16.28 A Ferrari Palmerhez, Massához és Haryantóhoz közeledett, a Renault kiállt előle a bokszba.

16.24 Vettel 114 körnél jár, senki más nincs túl százon. A Mercedes 98-nál tart.

16.23 Massa félórás szünet után újra a pályán.

16.20 Räikkönennek tegnap ez az etapja gyengébb volt, főleg a végén voltak rosszabbak a köridők, de a finn 25 körös harmadik szakaszt futott.

16.18 Vettel köridői az előző etapban (az 1:30-asban tartotta fel egy időre Sainz):  1:28.3, 1:28.7, 1:28.6, 1:28.6, 1:28.8, 1:28.9, 1.29.1, 1.28.9, 1.30.0, 1:28.7, 1:28.9, 1:29.2, 1:29.2, 1:29.5, 1:29.4, 1.29.3, 1.31.1, 1.29.9.

16.14 Rosberg és Vettel is a bokszba hajtott. A Mercedes 29, a Ferrari 20 körös etapot teljesített, Vettel gyors kerékcserét követően folytatja versenyszimulációját, amely a végéhez közeledik.

16.07 Vettel ebben az etapban sokkal kiegyensúlyozottabb és gyorsabb, mint az előzőben. Sainz kiment előle a bokszba, nemigen tartotta fel végül.

16.04 Ericsson a Sauberrel 73 körnél megakadt, egy ideje szerelik a sárga-kék autót a depóban.

16.02 Száz kör felé közelednek: Vettel 99, Massa 94, Ricciardo 90. A Mercedesnek 94 van.

15.58 Vettel Sainz Toro Rossójához közeledik. Az előző etapjában Ricciardo tartotta fel.

15.56 Button megcsúszott a kettes kanyarban, de megfogta az autót, és továbbment.

15.54 Massa szuperlágy gumikon 1:23.644-et ment, ezzel harmadik.

15.52 Vettel második menete a szimuláció során: 1:29., 1:29.3, 1:29.5, 1:29.6, 1:29.9, 1:31.2, 1:30.0, 1:32.3, 1:30.7, 1:30.5, 1:31.2, 1:30.9, 1:30.8, 1:31.1, 1:31.3, 1:31.9, 1:31.6. Kicsit lassabb, mint tegnap Räikkönen, de akkor nem is volt ekkora szél.

Haryanto munkában a Manor-Mercedesszel

15.45 Rosberg 1:28.185-ös kört ment, ez a mai legjobbja. Gutiérrezre még várunk, lassan két órája marad.

15.44 Erős szél fúj, 18 kilométer per órás, ennél jóval nagyobb széllökésekkel.

15.36 Massa lágy gumikon 1:24.502-vel a hatodik, Haryanto ultralágyon 1:25.899-cel a 11. 

15.35 Haryanto és Massa újra a pályán, mindketten egyéni legjobb első szektort mentek.

15.33 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.852 (79 kör)
2. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:23.134 (64)
3. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:23.721 (60)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.133 (69)
5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:24.427 (75)
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:24.714 (78)
7. Palmer (brit, Renault) 1:24.859 (44)
8. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:25.031 (73)
9. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:25.255 (66)
10. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:25.696 (85)
11. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:28.017 (19)
12. Rosberg (német, Mercedes) 1:29.052 (10)
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari)

15.31 Vettel, Ricciardo, Ericsson, Rosberg és Massa a pályán. A Williams épp a bokszba hajtott.

15.25 A Haas garázsában Gutiérrez készül beülni az autóba, hogy elfoglalja Grosjean helyét.

15.21 Haryanto 1:26.017-re javított szuperlágy gumijain.

15.20 Rosberg első köre 1:32 volt, a második 1:30.

15.18 Hamilton távozni készül a pályáról – el tud-e indulni az autóját körülvevő tömegtől?

15.17 Vettel közepesen kemény gumikon folytatja versenyszimulációját. Pérez leállása előtt a lágy gumis első menetének köridői: 1:29.2, 1:29.8, 1:30.1, 1:30.3, 1:30.5.

15.12 Rosberg megtette első körét a Mercedesszel. Szűk három órája maradt.

Továbbra is Vettel és a Ferrari az élen Barcelonában

15.08 A 10-es kanyarban, ahol leállt a Force India, folyadék ömlött belőle a pályára, amit le kellett szórni, nehogy csúszóssá váljon tőle a pálya.

15.07 Újraindult az edzés.

15.05 Miközben Barcelonában továbbra is hét ágra süt a nap, a Renault képet közölt az enstone-i központjáról – havas a táj Közép-Angliában.

15.03 A platós kocsi már a bokszutca felé tart a Force India-Mercedesszel a hátán.

14.57 Ma a Mercedes-motoros autók okozzák a kényszerszüneteket. Az ebéd előtt Hamilton alatt állt meg a Mercedes, amelyet azóta sem láttunk a pályán. Rosbergnek az erőátviteli rendszer megjavítására kell várnia.

14.56 Pérez Force Indiája állt le. Haryanto az edzés megszakítása előtt 1:28.060-ra javított.

14.55 Piros zászló. Haryanto, Vettel, Ricciardo és Pérez volt a pályán.

14.54 Palmer az ebédszünetben (miközben mégsem lopták el az autóját…) elmondta, meglepően jó az idei autó, főleg ahhoz képest, hogy a tervezési és építési időszakban többször is leállították a munkát a Lotus bizonytalan anyagi helyzete miatt.Ufgyebár az decemberig nem volt biztos, hogy a Renault felvásárolja a csapatot, így a franciák még nem raktak bele pénzt, a Lotus tulajdonosai pedig már nem látták értelmét, hogy a projektre költsenek.

14.48 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.852 (57 kör)
2. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:23.134 (60)
3. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:23.721 (56)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.133 (69)
5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:24.427 (62)
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:24.714 (68)
7. Palmer (brit, Renault) 1:24.859 (33)
8. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:25.031 (70)
9. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:25.255 (65)
10. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:25.696 (80)
11. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:29.163 (9)

14.47 1:29.2-t ment a ferraris.

14.45 Vettel lágy gumikon a pályán, mért körbe kezdett.

14.44 Az indonéziai második köre 1:29-es, ezzel már közelebb van a mezőnyhöz.

14.42 Vettel először a pályán az ebédszünet óta, Haryanto első mért köre 1:38.

14.38 Hamilton valóban a szabad döntésért lobbizik. „Ha mégis bevezetik ezt a korlátot, legalább annyi szabadságot engedjenek, hogy eldönthessük, szeretnénk-e az autónkon. Én biztosan nem kérném” – mondta az angol.

14.31 Massa, Pérez, Button, Ericsson és Haryanto köröz. A Williams a 69. körével visszavette a vezetést a Mercedestől.

Jenson Button és a McLaren még mindig messze van az élbolytól

14.27 A Mercedes nem az üzemanyagot fogyasztotta ki az autójából, amikor Hamilton megállt vele. Az erőátviteli rendszerrel van baj, még vizsgálja a csapat a problémát.

14.25 Feltámadt a szél délelőtthöz képest, továbbra is süt a nap, 17 fok van.

14.23 Massa a pályán a Williams-Mercedesszel. A brazil a 10. helyen áll, délutánra tartogatta gyors köreit – de milyen gyorsakat?

14.19 Haryanto egyetlen köre után most Grosjean a pályán. Az első óra az övé, ki kell használnia, mielőtt Gutiérrez ül a Haas-Ferrariba.

14.18 A McLaren ama csapatok közé tartozik, amelyek nem tudták egy az egyben az Ausztrál Nagydíjon induló autót tesztelni, hiszen több alkatrész később készül el. Így nagyobb teljesítményt várhatnak, de nem lehetnek teljesen biztosak a megbízhatóságban.

14.11 Ericsson egy kör után a bokszba hajtott, most Haryanto törte meg a csendet a Manorral. Az ebédszünet előtti pillanatokban még ki tudott menni egy körre.

14.10 Hamilton nem tágít a szemléletétől. Azt mondta, ha az ő autójára szerelnének ilyet, levetetné, mielőtt a pályára hajt. A végén még a pilótákra bízzák, ki szeretne ilyet magának?

A Renault Twitter-bejegyzése: „Miközben Jolyon Palmer interjút adott, ellopták az autóját.” 

 


 

14.02 A Haas közölte, Grosjean még délután is köröz egy picit, és csak utána adja át az autót Gutiérreznek.

14.00 Zöld a lámpa, Ericsson máris a pályán a Sauberrel.

13.59 Vettel – ahogy arra számítani lehetett – bőbeszédűbben értékelte a Ferrarira szerelt fejvédő rácsot, mint az eszközt csütörtökön elsőként kipróbáló Kimi Räikkönen, és elgondolkodtató részletekre tért ki.

„Először is tényleg oké a kilátás, amit kell, azt látjuk. Ez a rendszer kezdetleges, kilátás és esztétika terén is javítható. Már szimulátorban is próbáltam, és biztos vagyok benne, hogy hamarosan látjuk a továbbfejlesztett verziót – mondta Vettel, aki az eszközt az F1 legocsmányabb módosításának nevező Hamilton megjegyzéseire is reagált. – Természetesen egyetértek azokkal, akik szerint nem szép, de ez kell ahhoz, hogy esetenként életet mentsünk. Az elmúlt évekből legalább két ember életét megmentette volna, Henry Surtees és Justin Wilson még köztünk lenne. Ronda, de semmi sem oldoz fel minket e két srác haláláért.”

Vettel fedélzeti kamerás felvétele a fejvédő ráccsal:


13.09 A teszt 14 órakor folytatódik, hamarosan visszatérünk.

AZ ÁLLÁS AZ EBÉDSZÜNETBEN
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.852 (54 kör) – szuperlágy gumikon
2. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:23.134 (57) – ultralágy
3. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:23.721 (44) – szuperlágy
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.133 (69) – közepesen kemény
5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:24.427 (61) – lágy
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:24.714 (56) – ultralágy
7. Palmer (brit, Renault) 1:24.859 (30) – lágy
8. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:25.031 (57) – lágy
9. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:25.255 (53) – lágy
10. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:25.696 (63) – közepesen kemény
Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) idő nélkül (1)

A Mercedes leállt a délelőtti etap végén

13.02 Véget ért a délelőtt, Hamiltontól és Grosjeantól elköszönünk, Rosberg és Gutiérrez folytatja a helyükön délután.

Haryanto egy körre ki tudott jönni a végén a Manor-Mercedesszel.

13.01 Grosjean mért köre két egyéni legjobb szektorral indult, de végül elmaradt a legjobbjától. Palmer viszont bement 1:25 alá a szuperlágy gumikon.

13.00 Érdekes, a Mercedest nem tolták vissza, mint másokat, akik ugyanitt leálltak, hanem kiment érte a platós kocsi. Mondjuk, 100-150 méterrel később állt meg. 

12.59 Button, Palmer és a tesztszezonját ezekkel a körökkel záró Grosjean a pályán.

12.58 Még maradt egy kis idő az ebédszünet előtt. Zöld a lámpa.

12.56 A Mercedes leállását a közösségi oldalakon legalább akkora megkönnyebbülés fogadta, mintha a Manor végre kihajtott volna a pályára. Az izgalmas vb azon múlik, sikerül-e valamelyik riválisnak utolérni az „ezüstnyilakat”.

12.52 A bokszkijáratnál állt le a Mercedes. A négyórás etapok végén elő szokott fordulni, a csapatok általában az üzemanyagszint-mérőt tesztelik azzal, hogy kifogyasztják az üzemanyagot a kocsiból. Mivel ilyenkor teszik, nem tartanak fel másokat annyira, mint az etap kellős közepén, az esetleges versenyszimulációk alatt.

12.50 Piros zászló Hamilton Mercedese leállt a pályán.

12.48 Vettel a kemény keverékű gumikon köröz. A narancssárga oldalfalú abroncsokat nagyon ritkán láttuk a nyolc tesztnap alatt.

12.46 Hamilton legjobb egyéni első szektort futott, de a teljes körben öt tizeddel elmaradt mai legjobbjától.

12.43 S még egy kétszeres világbajnokról illik megemlékezni, Jim Clark, 1963 és 1965 bajnoka (aki némi szerencsével legalább kétszer ennyit nyerhetett volna) ma lenne 80 éves.

12.36 A Manor-Mercedest ma még nem láttuk. Lehet, hogy a délutánra készülő Rosberg, Gutiérrez páros előbb kimegy, mint Haryanto?

Eközben az Alonso Múzeumban a kétszeres világbajnok pilóta elfújta az első F1-es futama 15. évfordulójára sütött tortára tett gyertyákat – Alonso 2001-ben nem szerzett pontot a Minardival, a legjobb eredménye a Német Nagydíjon elért 10.hely volt

12.34 Button nem sokáig tűrte ezt az állapotot.

12.33 Hosszú ideje először nincs autó a pályán.

12.31 Ma kihirdették a GP2 és a GP3  2016-os versenynaptárát, amelyekben természetesen a Magyar Nagydíj betétfutamaként szerepel a hungaroringi viadal is a július 22–24-i hétvégén.

12.30 Hamilton azt mondta, ma kipróbálja, mit tud a Mercedes, ha „kihegyezik”. Az 1:24.133-as közepesen kemény gumis köre a tesztszezon legjobbja ezen a keveréken. Az angol mostanában 1:26-os köröket ró, és fél órája maradt a téli tesztelésből.

Massa a legelfoglaltabb a péntek délelőtt körözők közül

12.25 Grosjean az F1 hivatalos oldalának beszélt csütörtöki kicsúszásáról. „Mintha valaki behúzta volna a kéziféket. A kicsúszás után nem bíztam annyira az autóban, húsz méterrel korábban fékeztem – mondta a francia. – Ahogy egyre gyorsabbak vagyunk, úgy jönnek elő ezek a hibák. A Lotusnál ugyanez volt két éve. Melbourne-re mindenképpen megoldjuk ezt, nem kezelhetetlen. Talán már pénteken sem lesz gond.”

12.20 Palmer és Ericsson megelőzte Grosjeant a legjobb körök listáján.

12.18 Grosjean újra a pályán, Ericsson javított is az eddigi legjobbján, már 1:25.505-tel nyolcadik. Pérez 1:23.721-gyel harmadik.

12.17 S ha már ünneplünk, említsük meg, hogy Max Verstappen édesapja, Jos The Boss ma 44 éves.

12.16 Emlékezhetünk, a 2001-es Ausztrál Nagydíj március 4-én Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya első futama is volt. A kolumbiai már rég nincs az F1-ben, pedig hármójuk közül ő érkezett úgy, hogy tuti világbajnok lesz.

12.15 Fernando Alonso menedzsere a spanyol első F1-es futamára emlékszik:

 


 

12.12 Sainz középső szektora Vettel legjobbjánál is jobb volt, végül 1:23.134-re javított, 282 ezreddel marad el Vettel szuperlágy gumis körétől. A német az ultralágyon elrontotta mért körét. Ricciardo 1:24.504-gyel maradt ötödik.

12.10 Ricciardo lágy, Sainz ultralágy gumikon hajtott a pályára.

12.08 Button egyedül a pályán, szuperlágy gumis menetét 1:25.1-es körrel kezdte.

12.06 Palmer jó kétórás szünet után jött ki újra a pályára, lágy gumikon két másodpercet javított.

12.05 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.852 (37 kör)
2. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:23.471 (46)
3. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:23.849 (34)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.133 (52)
5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:24.549 (47)
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:24.714 (35)
7. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:25.255 (40)
8. Palmer (brit, Renault) 1:25.505 (17)
9. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:25.696 (63)
10. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.823 (44)
Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 

12.00 Ricciardo lágy gumin 1:24.549-et ment, Pérez lágyon 1:23.849-et.

Csodás idő van Barcelonában, Ricciardo a célegyenesben

11.51 Haryanto még mindig nem jött ki a Manor-Mercedesszel. Palmernek a Renault-val csak 13 köre van. Grosjeant sem láttuk a Haasban két korai hosszabb menete óta. Nagyjából a Grosjean-kép kirakásakor kiabáltuk el, hogy jól meg az újonc csapatnak.

11.50 Sainz szuperlágy gumikon 1:23.471-gyel második.

11.38 Vettel egy újabb lassú kör után megnyomta az ultralágyon, de hét tizeddel elmaradt szuperlágy gumis mért körétől – ez azt jelenti, hogy Räikkönené marad a tesztszezon legjobb köre? Vagy van még valakiben tartalék (ultralágy gumi)?

11.36 Sainz lágy gumikon 1:23.901-gyel feljött a második helyre a Ferrari-motoros Toro Rossóval.

11.34 Végül 1.34-es kört ment, valahol lelassult.

11.33 Vettel újra a pályán. Még gyorsabb első szektor.

11.25 Sainz lágy gumin 1:24.211-gyel harmadik.

11.24 Vettel szuperlágyon 1:22. 852-re javította a nap legjobb eredményét. A tesztidőszak legjobbja Kimi Räikkönené, 1:22.765-öt ment csütörtökön az ultralágyon.

Ha már a McLaren festésébe nem vittek fantáziát, csütörtökön a légáramlatokat vizualizáló festékhez jó érzékkel nyúltak hozzá

11.23 Button 1:24.714-gyel az ötödik. Ultralágy gumik voltak a McLaren-Hondán.

11.20 Az autosport.com szerint végül azt a verziót fogadja el az FIA, hogy mindhárom szakaszban 90 másodpercenként kiesik valaki. Az első szakasz 16, a második 15, a harmadik 14 perces lesz, az elsőben hét, a másodikban hat, a harmadikban öt perc után kezdik el kiszórni az aktuális utolsót. Heten-heten esnek ki a Q1-ben és a Q2-ben, nyolcan maradnak a Q3-ra.

11.17 Pérez a lágy gumikon 1:24.533-at repesztett, és ezzel harmadik.

11.16 Vettel és Massa is megjavította egyéni legjobb szektoridejét, de a köridőn nem tudott faragni.

11.14 Alonso legszívesebben azt a rendszert hozná vissza, amelyben mindenki kiment egyesével, volt egy gyors köre, és aki hibázott, úgy járt.

A túraautó-vb-n csak a pole-ról döntő utolsó szakaszban mennek ki egyesével a legjobbak, az F1-ben azonban eddig nem volt szó róla, hogy az első két szakasz után a harmadikban a legjobb nyolc vagy tíz ilyen módon döntene a rajthelyekről.

11.11 Ma kiderül, milyen időmérős rendszer lesz az idén a versenyhétvégéken, Párizsban megszavazzák és kihirdetik. Az eredeti terv az volt, hogy mind a három szakasz második felében 90 másodpercenként kiesik az utolsó, aztán az, hogy a Spanyol Nagydíjig minden marad a régiben, és akkor lép életbe az új szisztéma. A héten azt mondták, már Melbourne-ben új rendszer lesz, de csak az első két szakaszban esnek ki egyesével a pilóták, a harmadik etapban mind a nyolc pilóta küzdhet az utolsó pillanatig a pole-ért. A versenyzők csütörtökön Barcelonában leültek Charlie Whitinggal, és jelezték, nem tetszik nekik a tervezet.

11.08 Sainz közepesen kemény gumikon jött fel a harmadik helyre. Hamilton átvette a vezetést megtett körök tekintetében.

11.07 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:23.595 (22 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.133 (36)
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:24.701 (26)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:24.898 (32)
5. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:25.255 (31)
6. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:25.315 (21)
7. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:25.696 (36)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.960 (21)
9. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.823 (32)
10. Palmer (brit, Renault) 1:27.515 (13)
Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes)

10.58 A Manor még mindig nincs a pályán, pedig két óra elment az utolsó napból, és egyre csak fogy az idő.

Eddig jól alakul a Haas-Ferrari utolsó tesztnapja. Délelőtt Grosjean, délután Gutiérrez ül az autóban

10.51 Pérez néhány századot javított a közepesen kemény gumikon, még mindig az 5. helyen áll.

10.48 Massa átvette a vezetést körszám tekintetében, 36-nál tart. A Williams nem veti be Barcelonában az új orrkúpját, amelyet Ausztráliába visz.

10.43 Vettel lágy gumikon 1:23.595-re javított.

10.41 Hamilton időeredménye nagyon meggyőző a közepesen kemény gumikon – ezen a keveréken még senki sem volt ennyire gyors a tesztidényben.

10.38 AZ ÁLLÁS
1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.133 (29 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:24.898 (26)
3. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:25.255 (31)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:25.398 (16)
5. Vettel (német, Ferrari) 1:25.648 (15)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:25.696 (31)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.960 (13)
8. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.137 (15)
9. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.823 (28)
10. Palmer (brit, Renault) 1:27.515 (13)
Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes)

10.32 A korábban közepesen kemény, most lágy gumin hosszú menetet teljesítő Grosjeané a legtöbb kör ma: 28-nál tart a Haas-Ferrarival.

10.17 Ricciardo közepesen keményen 1:24.945-öt ment.

10.16 Grosjean 1:25.255-öt ment lágy gumikon, Vettel 1:25.648-at közepesen keményen.

Új szabály? Hamilton csak így mehet végig a bokszutcán?

10.12 Jules Bianchi édesapját is megkérdezték a Ferrarin bemutatott védőkeretről. Philippe Bianchi szerint biztosan nem mentette volna meg a fia életét. Már a lassulás mértékétől akkora agykárosodást szenvedett, hogy abba belehalt.

10.08 Ricciardo az F1 hivatalos honlapjának adott interjúban elmondta, sokkal jobb formában van a Red Bull, mint 12 hónappal ezelőtt, már a Renault-val sem veszekszik a csapat, és bár a motor nem sokat erősödött az előző idény vége óta, az idény közi fejlesztéseknek köszönhetően eltűnik a Mercedesszel és Ferrarival szembeni hátrány. Az ausztrál magabiztos, és biztos benne, hogy az istálló megszerzi a harmadik helyet a Mercedes és a Ferrari mögött a csapat-vb-n.

10.01 Ricciardo 1:25.186-ra javította legjobb eredményét.

10.00 Vettel védőkeret nélkül újra a pályán, 1:26.972-es kört ment közepesen kemény gumikon.

9.58 Fernando Alonso Hamiltonhoz hasonlóan lehangolóan nyilatkozott a sportágról. A spanyol az új időmérő rendszer kapcsán fakadt ki, ma még nem tudjuk, milyen kvalifikációs rendszert alkalmaznak Melbourne-ben. „Nincs véleményem, egyszerűen szomorú vagyok, mert egy hét alatt háromszor módosítják az időmérő rendszert, de még semmi sem hivatalos. Kívülről nézve ez nagyon furcsa lehet, össze-vissza kapkodnak, mindig változtatják és bonyolítják a szabályokat. Az ismerőseim Spanyolországban azt akarják, hogy ha bekapcsolják a tévét, nagy csatákat lássanak nagy és gyors autókkal. Most mit látnak: MGU-K, MGU-H, szuperlágy, ultralágy, töltöttségi szint, ilyenek. Nem csoda, hogy kikapcsolják a tévét. Egyszerűsíteni kellene a szabályokat, 2005-ben az egykörös időmérő nagyon jó volt, mindenki megmutathatta magát, és aki hibázott, nem kapott több lehetőséget. De most ez van, ilyen szabályok mellett is padlóig nyomjuk a gázt” – mondta a spanyol. 

9.51 Button lágy gumikon 1:25.960-at ment, ezzel harmadik. Vettel a védőkeretes próbaköre óta nem volt a pályán, Haryantót egyáltalán nem láttuk.

9.50 Hamilton közepesen kemény gumikon jutott 1:25 alá.

9.49 AZ ÁLLÁS
1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.640 (10 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.858 (12)
3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:27.170 (13)
4. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:27.236 (15)
5. Palmer (brit, Renault) 1:27.515 (7)
6. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.787 (8)
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:28.595 (8)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (4)
Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) idő nélkül (4)
Vettel (német, Ferrari) idő nélkül (1)
Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes)

9.44 Grosjean 14 körös etap után a bokszban. A Haasnak nagy szüksége van egy zökkenőmentes napra. 

9.42 Ricciardo és Sainz is mért kört ment.

Vettel a „glóriakerettel” a bokszutcában

9.38 A Haas bejelentette, hogy délután Esteban Gutiérrez ül az autójában. A mexikói 192, Grosjean 191 kört tett meg eddig a teszteken, az újonc csapat szeretné megtartani az egyenlő mérleget.

9.36 A német Auto Motor und Sport szerint a Mercedesnek mára csak közepesen kemény abroncsa maradt, nem megy ki lágyon Hamilton vagy Rosberg.

9.35 Hamilton 1:25.347-tel az élen, Massa 1:27.170-nel második. A közepesen kemény gumikat használták.

9.32 Hamilton a tegnapi őszinteségi rohamában az F1-ért való aggódását is elismerte. Amikor azt kérdezték tőle, az F1 szerinte megtört, irányt vesztett vagy haldoklik, azt mondta: „Az első kettővel egyetértek. Nem akarok sokat mondani, de az első kettő jó jellemzés. A MotoGP sokkal érdekesebb,odaszögezi az embert a tévéhez, nagyon izgalmasak a versenyek. Szeretnék kipróbálni egy olyan motort, csak meg ne tudja a Mercedes! Az idén több MotoGP-versenyre is szeretnék elmenni, mert eddig csak egyet-egyet láttam élőben.”

9.28 Grosjean 1:27.236-tal az élen. Hamilton 1:29.205-öt ment elsőre.

9.27 Hamiltont este kérdezték a „glóriakeretről”, de az arcába temette a kezét, és azt mondta: „Inkább nem mondok semmit, látják, mit éreztem.”

9.25 Ericssoné az első mért kör: 1:32.748.

Grosjean kicsúszása csütörtökről:

 


 

9.20 Hamilton nem volt egyedül a véleményével, Nico Hülkenberg szerint „borzalmas” a keret. A Le Mans-győztes német mindig is ellenezte az F1-es autók befedését.

9.18 Ricciardo visszatért a bokszba, nincs mért köre. Button és Ericsson a pályán. A Manor garázsajtaja továbbra is csukva van.

9.12 Räikkönen tegnap röviden annyit mondott, oké a kilátás a védőkerettel. Este kicsit hosszabban beszélt. „Kicsit más a kilátás, kicsit zavaró, de meglepően kicsi a különbség. Biztosan módosítanak rajta, mielőtt jövőre az autókra kerül” – mondta a finn.

9.10 A próbakörök után mindenki visszatért a bokszba, de Ricciardo már újra is indult. Egyedül van a pályán.

9.07 Sainz is elindult, már csak Haryanto Manorját nem láttuk.

9.06 Ericsson, Massa, Hamilton, Button, Ricciardo és Pérez is megtette első körét.

Hamilton reakciója az Instagramon: „Kérem, ne! Ez a valaha volt legocsmányabb dolog F1-es autón. Értékelem a biztonság növelésére való törekvést, de ez a Formula–1, és ami most van, tökéletes.”

9.03 A Ferrarin ismét ott a védőkeret, akárcsak csütörtök reggel.

9.01 Palmer, Vettel és Grosjean máris a pályán.

9.00 Zöld a lámpa, elkezdődött az utolsó tesztnap.

8.56 A Ferrari csütörtökön megmutatta, milyen lehet a fejvédő korláttal felszerelt F1-es autó 2017-ben. Nico Rosberg délben úgy reagált, fantasztikus az újítás, nagyon tetszik neki. Mit mondhatott erre csapattársa, Lewis Hamilton? „A valaha volt legocsmányabb dolog F1-es autón.”

8.53 A mai mezőny:

Hamilton (brit, Mercedes) – csak délelőtt
Button (brit, McLaren-Honda)
Vettel (német, Ferrari)
Grosjean (francia, Haas-Ferrari)
Massa (brazil, Williams-Mercedes)
Pérez (mexikói, Force India-Mercedes)
Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari)
Palmer (brit, Renault)
Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari)
Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer)
Rosberg (német, Mercedes) – délután

8.51 Hét fok van, az aszfalt 15 fokos.

A reggel Barcelonában – ma sem tűnik úgy, hogy esni fog

8.50 Köszöntjük olvasóinkat a Formula–1-es tesztidény utolsó napjának eseményeit végigkövető cikkünkben!

Emlékeztetőül a csütörtöki eredménysor. A részletekért kattintson ide!

F1-ES TESZT, BARCELONA
A 7. NAP VÉGEREDMÉNYE

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:22.765 (136 kör) – ultralágy gumikon
2. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.193 (119) – lágy
3. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:23.251 (137) – ultralágy
4. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:23.382 (159) – ultralágy
5. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.126 (81) – közepesen kemény
6. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.760 (116) – lágy
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:24.870 (118) – szuperlágy
8. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:24.913 (48) – ultralágy
9. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.141 (121) – lágy
10. Palmer (brit, Renault) 1:26.224 (98) – lágy
11. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.488 (63) – közepesen kemény
12. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:27.196 (78) – lágy

F1-ES TESZT, BARCELONA, MÁRCIUS 1–4., A BEOSZTÁS
  kedd szerda csütörtök péntek
Mercedes Ros./Ham. Ham./Ros. Ros./Ham. Hamilton/Rosberg
Ferrari Räikkönen Vettel Räikkönen Vettel
Williams Bottas Bottas Massa Massa
Red Bull Kvjat Ricciardo Kvjat Ricciardo
Force India Hülkenberg Pérez Hülkenberg Pérez
Renault Magnussen Magnussen Palmer Palmer
Toro Rosso Verstappen Sainz
Verstappen Sainz
Sauber Nasr Ericsson Nasr Ericsson
McLaren Alonso Button Alonso Button
Manor Haryanto Wehrlein Wehrlein Haryanto
Haas Gutiérrez Gutiérrez Grosjean Grosjean/Gutiérrez

 

A Nemzeti Sport digitális formában - az e-újságért kattintson ide!

2016.05.29 13:04:17

F1 nemzetisport.hu

Rosberg csak hetedik lett, 24 pontra csökkent az előnye az esőben kezdődő futamon.

2016.05.28 13:46:38

F1 nemzetisport.hu

A Red Bull legyőzte a Mercedest az időmérőn, ráadásul stratégiai előnyben is van.

2016.05.28 10:40:14

F1 nemzetisport.hu

Ricciardót a két Mercedes is megelőzte, Verstappen a falnak koccant • 14 órától időmérő!

2016.05.26 13:34:44

F1 nemzetisport.hu

Több mint hat tizedet vert Hamiltonra, Verstappen a 4. • Vettel csak a 9. a Ferrarival.

2016.05.26 09:40:26

F1 nemzetisport.hu

Hamilton zárt az élen, Rosberg és Button is defektet kapott az utcai pályán.