Räikkönen repesztett, Alonso pedig szenvedett Barcelonában

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.02.25. 08:50
null
Kimi Räikkönen ultralágy gumin érte el a csütörtöki nap legjobb idejét (Fotó: Sky Sports)
A barcelonai kollektív Formula–1-es teszt záró napján a Ferrari finn pilótája, Kimi Räikkönen érte el a legjobb időt, megelőzve a Red Bull-lal köröző orosz Danyiil Kvjatot és a Force India mexikói versenyzőjét, Alfonso Celist. A közepes keveréken tesztelő Mercedes részéről Lewis Hamilton 99, Nico Rosberg pedig 86 kört tett meg. „Egyéniben" Kevin Magnussen 153-ja volt a csúcs, ez egyszersmind 150-nel több volt, mint amennyit Fernando Alonso tett meg – a spanyol mért kört nem is tudott teljesíteni.   

 

A barcelonai kollektív Formula–1-es teszt záró napján a finn Kimi Räikkönen már a déli etap során megfutotta a legjobb időt. A Ferrari pilótáját a délutáni teszt végén az orosz Danyiil Kvjat nyolc tizedre megközelítette szuperlágy gumikon, de ez is csak a második helyhez volt elég.

Lewis Hamilton és Nico Rosberg, a Mercedes két pilótája összesen 185 kört tett meg, ezek alapján úgy tűnik, hogy nincs gond az autó megbízhatóságával.

Rosszul alakult a nap a kétszeres világbajnok Fernando Alonso számára: a McLaren spanyol versenyzője hűtőfolyadék-szivárgás miatt csütörtökön összesen három kört tudott teljesíteni, ám mért ideje így sem volt.

A ZÁRÓ TESZTNAP VÉGEREDMÉNYE
1. Räikkönen
(finn, Ferrari) 1:23.477 (80 kör) – ultralágy gumikon
2. Kvjat
(orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:24.293 (96) – szuperlágy
3.
Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:25.840 (75) – lágy
4. Magnussen
(dán, Renault) 1:25.263 (153) – lágy
5. Verstappen
(holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.393 (110) – közepesen kemény
6. Nasr
(brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.053 (121) – lágy
7. Rosberg
(német, Mercedes) 1:26.187 (86) – közepesen kemény
8. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.295 (99) – közepesen kemény
9. Massa
(brazil, Williams-Mercedes) 1:26.483 (54) – közepesen kemény
11. Gutiérrez
(mexikói, Haas-Ferrari) 1:27.802 (89) – közepesen kemény
12. Haryanto
(indonéziai, Manor-Mercedes) 1:28.266 (51) – lágy
Alonso
(spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (3) – közepesen kemény

 

Percről percre

18.00 Véget ért a
barcelonai 4., utolsó tesztnap! Az élen Räikkönen végzett, a második Kvjat, a harmadik pedig Celis lett!

17.56
Kvjat, Massa, Nasr és Räikkönen a pályán.

17.55
Zöld zászló, folytatódik a tesztelés. A pilótáknak öt percük van még.

17.52
Még nyolc perc van a mai tesztnapból, de Magnussan autója még mindig a pálya szélén áll.

17.49
Alonsónak nincs jobb dolga, kocsi híján kisgyerekekkel pózol a bokszban.




17.47
Magnussen és a Renault a felelős az újabb szünetért. 150 kört bírt ki az autó.

17.45 Újabb piros zászló,
leállt a teszt!

17.43
A finn 1:29-es idővel indít. Közben Massa 1:27-es kört megy lágyon.

17.41
Räikkönen a pályán, ő is szuperlágy gumikkal kísérletezik.

17.40
Nagyon unatkoznak a csapatok…

 




17.38 Celis
szuperlágyon feljött a harmadik helyre, az ideje 1:24.840.

17.36
A Renault és a Mercedes tovább trollkodik Twitteren egymással. Most éppen a németek Photoshop-tudása van terítéken.

 




17.33
Rosberg tovább köröz, a 81.-et kezdte meg az imént. A Mercedes ma összesen 180-nál jár.

17.26
A Mercedesnél jól szórakoznak, úgy tűnik, új kihívót találtak Hamiltonnak és Rosbergnek.

 




17.24
Massa gyorsult lágy gumikon, 1:26.483-mal azonban még mindig csak a kilencedik.

17.21
Räikkönen lágy gumikon 1:30 körüli időket ért el. A pálya láthatóan kezd kihűlni, gyengülnek az idők. Celis közben saját maga legjobb első szektorát futotta meg, de végül nem sikerült javítania, maradt az ötödik.

17.19
Magnussen – a nap eddig legaktívabb pilótája – újra a pályán.

17.16
Még 45 perc van hátra a csütörtöki tesztekből, de Alonso egyelőre sehol…

17.10
Rosberg köre jól indult, az első szektorban saját legjobbját futotta, ám végül nem tudott javítani az idején.

17. 09
Massa 1:26.942-vel a kilencedik.

17.06
Beindultak a srácok, rögtön kijött a pályára Räikkönen, Kvjat, Rosberg és Massa is.

 


17.02 És ismét zöld zászló, folytatódik a teszt!

16.59
A négy tesztnap alatt eddig nyolcszor szakították félbe az edzést piros zászlóval, az előző évben összesen tízszer volt hasonlóra példa az első tesztek alatt.

16.51 Piros zászló,
ismét! Gutiérrez kocsija megállt a pályán. A Haas (ismét) bemondta az unalmast.

16.50
Rosberg 61 körnél jár, közepesen kemény gumival 1:28-as időket fut.

16.46
Hosszas pihenő után Massa is a pályán, a brazil eddig csak 33 kört tett meg, ennél kevesebbre csak Alonsónak volt lehetősége, akinek mért köre sincs.

16.45 Gutiérrez lágy gumival próbálkozik.

16.42
Kvjat ismét hozott valamit az éllovas Räikkönenen, az új ideje 1:24.293. Hátránya azért még így is nyolc tizedmásodperc.

16.39
Rosberg önmaga (és a Mercedes) mai leggyorsabb körét futotta meg lágy gumikon, 1:26.187-et ment – igaz, még ezzel a kis javulással is maradt hetedik.

16.35 Rosberg is
megjött, úgy tűnik, hogy a Mercedes jól bírja a gyűrődést, pedig eddig 149 kör van az autóban. Annak viszont egyelőre semmi jelét sem látni, hogy a McLaren ma még futni fog kört…

16.32
Most csak Verstappen és Nasr van kint a pályán, Verstappen visszajött a garázsba.

AZ ÁLLÁS
1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:23.477 (58 kör) – ultralágy gumikon
2. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:24.329 (80) – szuperlágy
3. Magnussen (dán, Renault) 1:25.263 (142) – lágy
4. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.393 (99) – közepesen kemény
5. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:25.874 (59) – lágy
6. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.053 (91) – lágy
7. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.212 (50) – közepesen kemény
8. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.295 (99) – közepesen kemény
9. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:27.802 (82) – közepesen kemény
10. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:28.266 (51) – lágy
11. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:28.684 (33) – közepesen kemény
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (3) – közepesen kemény

16.26 Kvjat ismét javított, 1:24.329-et futott, ultralágy gumikkal. Maradt a második.


16.15
Magnussen eddig 134 kört tett meg a mai nap, összesen 245-nél jár a Montmelóban. Most csak ő és Verstappen van a pályán. A holland kilencvenperces pihenő után tért vissza.

16.12 Rosberg
a bokszban.

16.10
Kvjat ismét a pályán, szuperlágy gumikon elért 1:24.764-os ideje a legjobbja ma, ez a második helyre elég jelenleg.

16.06
Közben Haryanto autóját visszaszállították a bokszba.



 

16.01 Rosberg 42 kört teljesített délután, közepesen kemény gumikkal ráadásul 1:28-as köröket futott – üzenet a riválisoknak?

15.57
Katasztrófa a McLarennél: most épp hűtőfolyadék-szivárgás miatt nem ülhet az autóba egyik pilóta sem, a szerelők nagyban dolgoznak a probléma elhárításán.

15.54 Kvjat
közben 1:24.815-öt repesztettm, ezzel második, Rakkönen mögött.

15.52
Magnussn, Nasr és Rosberg is a pályán.

15.45 Celis 1:25.874-et ment, megfutotta önmaga leggyorsabb körét, ezzel fel is jött a negyedik helyre.

15.40
Sokáig nem tartott a piros zászlós szakasz.

15.38 Hamilton laza kutyasétáltatása.




15.34
Na jó, Rio Haryanto pályáról kicsúszása azért érdekes volt, jött is a piros zászló.

15.33
Az tuti, hogy a legtöbb érdekesség a „Twitter-csatában” zajlik.

 




15.32
Räikkönen idejét mondjuk így sem fenyegeti senki.

AZ ÁLLÁS
1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:23.477 (58 kör) – ultralágy gumikon
2. Magnussen (dán, Renault) 1:25.263 (112) – lágy
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.393 (87) – közepesen kemény
4. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.900 (65) – közepesen kemény
5. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.053 (74) – lágy
6. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.212 (30) – közepesen kemény
7. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.295 (99) – közepesen kemény
8. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:26.875 (53) – közepesen kemény
9. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:27.802 (82) – közepesen kemény
10. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:28.266 (51) – lágy
11. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:28.684 (33) – közepesen kemény
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (3) – közepesen kemény

15.28
Elvannak a srácok, most a Mercedes válaszolt a Renault-nak, nem bántak meg semmit.

 




15.22
Rosberg visszatért a pályára, ahogyan Haryanto is. Magnussen közben 108 körnél jár, Räikkönen autójában pedig hűtőt kell cserélni, még egy órát alighanem pihenni kényszerül.

15.21
Trollkodik a Renault, a Mercedes az új energiaitalszállítmánynak örül, előbbi pedig ezzel reagált:

 




15.18
Gutiérrez 1:29-es köröket fut, Magnussen 1:31-eseket, most ők ketten vannak csak kint.

15.10
Megvan az első „százas” is, Magnussené az érdem. Räikkönen és Alonso továbbra sem körözött a délutánon, bár utóbbi délelőtt sem igen. A csapatokat illetően így is a Mercedes az élen, 124 körrel.

15.06
Megvolt a Renault első „élő” kerékcseréje idén.

 




15.04.
Gutiérrez 1:27.802-re javult, megelőzte Rio Haryantót.

AZ ÁLLÁS
1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:23.477 (58 kör) – ultralágy gumikon
2. Magnussen (dán, Renault) 1:25.263 (96) – lágy
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.393 (87) – közepesen kemény
4. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.900 (63) – közepesen kemény
5. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.053 (69) – lágy
6. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.212 (25) – közepesen kemény
7. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.295 (99) – közepesen kemény
8. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:26.875 (39) – közepesen kemény
9. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:27.802 (65) – közepesen kemény
10. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:28.266 (43) – lágy
11. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:28.684 (33) – közepesen kemény
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (3) – közepesen kemény

15.00
A páratartalom 45 százalék, a hőmérséklet 17.7 fok, a pályáé 31.1, a szél pedig minimális (0.6).

15.00
A Haas továbbra is szépen halad a versenygyakorlattal, 37 kör után újra kereket cseréltek a szerelők Gutiérrez kocsiján, továbbra is közepesen folytatja.

14.54
Már csak Magnussen, Nasr és Gutiérrez a pályán, Nasr közülök a leggyorsabb, 1:28-as időkkel. Magnussen 90 körnél tart.

14.50
Rosberg 24, Gutiérrez 33 körig jutott eddig a délután során.

AZ ÁLLÁS
1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:23.477 (58 kör) – ultralágy gumikon
2. Magnussen (dán, Renault) 1:25.263 (87) – lágy
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.393 (87) – közepesen kemény
4. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.900 (63) – közepesen kemény
5. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.053 (60) – lágy
6. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.212 (24) – közepesen kemény
7. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.295 (99) – közepesen kemény
8. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:26.875 (39) – közepesen kemény
9. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:28.266 (43) – lágy
10. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:28.684 (33) – közepesen kemény
11. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:29.088 (57) – közepesen kemény
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (3) – közepesen kemény

14.47
Magnussen és Verstappen nem csak az időket tekintve áll szorosan, mindketten 85 körnél járnak, csak Hamilton előzi meg őket.

14.46
Amíg a Haas már húsz körnél tart a szimuláció során, addig a McLaren továbbra sem tudott mért időt felmutatni, és továbbra is kérdés, Alonso visszatérhet-e a pályára.

14.43
A délelőtti idejével még mindig második helyen álló Magnussen már 83 körnél tart, közepes keveréken most 1:31-es tempót produkált.

14.42
Isten éltesse Jean Todtot!

 



14.38
A Haas kemény keveréken kezdte meg a versenyszimulációt, majd közepesre váltott, amelyen 1:29-es körökkel kezdett Gutiérrez, most 1:30 végére csúszott be.

14.33
Magnusssen, Verstappen, Kvjat, Nasr, Rosberg és Gutiérrez is a pályán, Alonsóról nincs hír.

14.33 Gutiérreznek a versenyszimulációba beépítették a kerékcserét is.

 




14.28
Kvjat és Nasr is újra a pályán.

14.24
Rosberg visszajött, továbbra is közepes keveréken, de már gyorsabb, mint Hamilton volt – 1:26.212.

AZ ÁLLÁS
1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:23.477 (58 kör) – ultralágy gumikon
2. Magnussen (dán, Renault) 1:25.263 (75) – lágy
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.393 (76) – közepesen kemény
4. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.900 (58) – közepesen kemény
5. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.053 (55) – lágy
6. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.212 (10) – közepesen kemény
7. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.295 (99) – közepesen kemény
8. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:26.875 (36) – közepesen kemény
9. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:28.266 (43) – lágy
10. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:28.684 (33) – közepesen kemény
11. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:29.088 (26) – közepesen kemény
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (3) – közepesen kemény

14.20 Képeken a délelőtti körözés

 




14.16
Gutiérrez versenyszimulációt folytat a délután során.

14.12
Rosberg a rövid, közepes keveréken megtett etap után visszatért a szerelőkhöz.

14.09
Alonso Hondájában ki kellett cserélni az erőforrást, miután gondjai voltak a víznyomással a reggel során. Már csak az a kérdés, a spanyol visszatér-e a pályára.

 


Takarítás Hamilton után

14.07.
A délelőtt folyamán egyedül Räikkönen próbálta ki az ultralágy gumikat. Rosberg a 9. helyen kezd, 1:27.667-es idővel.

14.04
Esteban Gutiérrez (Haas) gurult ki elsőként, őt rögvest követte Nico Rosberg (Mercedes).

14.01
Folytatódik az edzés, de egyelőre még senki sem ment ki a pályára.

 

 

Hamilton 992 mérfölddel zárta a barcelonai tesztet, Rosbergtől 103 kör kell délután, hogy a csapat elérje a 2000-et.

13.09
Hamilton végül 99 körig jutott, véget ért a tesztje erre a hétre. Délután Rosberg ül a Mercedesben. A teszt 14 órakor folytatódik,hamarosan folytatjuk közvetítésünket.

 

AZ ÁLLÁS AZ EBÉDSZÜNETBEN
1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:23.477 (58 kör) – ultralágy gumikon
2. Magnussen (dán, Renault) 1:25.263 (67) – lágy
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.393 (75) – közepesen kemény
4. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.900 (57) – közepesen kemény
5. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.053 (50) – lágy
6. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.295 (99) – közepesen kemény
7. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:26.875 (36) – közepesen kemény
8. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:28.266 (43) – lágy
9. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:25.684 (33) – közepesen kemény
10. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:29.088 (26) – közepesen kemény
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (3) – közepesen kemény

13.00 Előkerült a kockás zászló. A délelőtti szakaszt sikerült piros zászlós megszakítás nélkül végigköröznie a mezőnynek – ami nem jelenti azt, hogy mindenkivel minden rendben volt. A McLaren három, a Haas-Ferrari 26 kört tett meg.

Räikkönen a délelőtt legjobbja
Räikkönen a délelőtt legjobbja

12.59 Hamilton kijött még egy búcsúkörre.

12.57 A korábbi években sokszor zsúfolt lelátók előtt teszteltek a csapatok – igaz, főleg Jerezben –, de ezúttal alig lézeng valaki a lelátón. A paddock persze tele van, de oda korlátozott számban árultak jegyeket. De legalább nincs csalódott tömeg, amely Alonsót akarta volna látni.

12.53 A kör végén utolérte Kvjatot, aki nem engedte el. Egy tizeddel lassabb lett a köre, mint az előző, pedig az első két szektora gyorsabb volt – szuperlágy gumikon.

12.52 Újabb gyors kör Räikkönentől.

12.50 Hamilton viszont mindjárt eljut a 100. köréig. Rosbergnek így csak 80-at kellene mennie – persze kizárt, hogy a német megelégszik annyival, a csapaton belül ez is külön verseny.

12.49 A McLaren-Honda siralmas állapotban van a garázsban. A hűtőrendszeren keletkezett sérülést nem könnyű megjavítani.

12.41 Räikkönen újra a depóban. Hamilton 92 körnél tart. Ha Rosberg is ilyen agilis lesz, meglesz a 180.

12.37 1:23.477-et ment Räikkönen az ultralágy gumikon. Hülkenberg szerdán a szuperlágyakon gyorsabb volt (1:23.110).

12.34 Räikkönen újra a pályán. Ultralágy gumikon a finn. Vettel kedden 1:22.810-et ment ezen a keveréken.

12.33 Bernie Ecclestone hétfőn a Daily Mailben megjelent interjújában azt mondta, az F1 sohasem volt ilyen rossz. Szerdán elfogadták a 2017-es autókra vonatkozó szabálymódosítási tervezetet, bütyköltek az idei időmérők rendszerén, és az F1 gazdasági vezetője a Reutersnek azt mondta, minden szép és jó. „Kellett egy kis ébresztő, de most úgy érzem, megint jó versenyeket fogunk látni. Azt, hogy nem volt ilyen rossz, nem az F1-re értettem, hanem a szabályalkotási rendszerre.”

12.30 Alonsóhoz hasonlóan Gutiérrez is keveset körözött, de a Haas-pilóta 26 köre még mindig jóval több, mint a spanyolé.

Räikkönen az ebédszünet előtt belehúzott
Räikkönen az ebédszünet előtt belehúzott

12.24 Massa tíz másodpercet javított, 1:28-as körével a nyolcadik.

12.22 Räikkönen lágy gumikon futotta körét, Vettel kedden az ebédszünet előtti órában végigpróbálta az összes lágy típust – ezt teszi a finn is vajon?

12.21 Räikkönen 1:24.460-nal átvette a vezetést. Hamilton 1:26.2-re javította legjobb idejét.

12.17 Hamilton sokkal rövidebb szünetnek vetett véget.

12.15 Kvjat egyórás szünet után újra a pályán a Red Bull-lal.

12.10 14 fokos a levegő, a pálya sajtósai szerint a helyi meteorológusok 56 százalékra teszik a délutáni eső valószínűségét – eddig kegyes volt az időjárás a tesztelőkkel. Most is süt a nap, csak fátyolfelhők látszanak az égen.

12.08 AZ ÁLLÁS
1. Magnussen (dán, Renault) 1:25.263 (61 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25.393 (45)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.393 (47)
4. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.900 (29)
5. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.053 (40)
6. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:26.875 (26)
7. Hamilton (brit, Mercedes) 1:27.497 (76)
8. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:29.088 (26)
9. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:29.878 (30)
10. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:38.216 (28)
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (3)

11.59 Korábbi eset, amikor Hamilton megviccelte a Mercedes szerelőit – úgy tett, mintha a garázs elé állna, de aztán mégis visszament a pályára a bokszutcából.

 


 

11.56 Verstappen 1:25.393-at ment, ezredre annyit, mint Räikkönen. A finnhez hasonlóan közepesen kemény gumikon volt kint.

11.53 A Renault-nál azért kiütközik, mennyire balul sülhet el, ha a négynapos teszten úgy osztják fel a napokat a pilóták között, hogy egyikük megy az első kettőn, a másik pedig a harmadik és negyedik napon. Magnussen sokkal többet körözhet, mint Palmer. A McLarennél egyedül annak örülhetnek, hogy az első két napon Alonso és Button is kapott lehetőséget.

Továbbra is Magnussen áll az élen
Továbbra is Magnussen áll az élen

11.50 A dán egy tizeddel elmaradt eddigi legjobbjától.

11.49 Magnussen újra a pályán a Renault-val. Hamilton hosszú menete véget ért.

11.47 Újabb hír a McLarenről. A csapat a víznyomás beállításával küszködik.

11.43 Újabb villámmenet Nasrtól lágyakon, 1:26.0-val továbbra is ötödik.

11.37 Hamilton túl a 75 körön, s nemcsak sokat köröz, hanem gyorsan is. Az elmúlt egy órában félelmetes kiegyensúlyozottsággal rója az 1:28-as köröket. Sokkal rémisztőbb üzenet a riválisok számára, mint a szuperlágy gumikon futott 1:23-as körök.

11.36 Azzal, hogy szerdán bejelentették, 2017-ben szélesebb gumik lesznek az F1-es autókon (hátul 325 helyett 405 mm, elöl 245 helyett 305 mm), a Pirelli már azt kutatja, hogyan tesztelhetné az új abroncsokat. Lehet, hogy módosított GP2-es kocsiban egyeznek meg a csapatok, hogy senki se jusson előnyhöz.

11.27 A Mercedes szerdán 180 kört célzott meg, de 162 lett belőle. Hamilton másfél órával a délelőtti etap vége előtt 70-nél jár, azaz meglehet a 90, amihez Rosbergnek ugyanennyit kellene hozzátennie.

11.22 Verstappen és Nasr is javított, maradtak a 4. és az 5. helyen.

11.21 A Honda közölte a Twitteren, hogy Alonso később megy ki a pályára. Ez vajon azt jelenti, hogy a délelőtti szakaszban már nem látjuk?

11.18 Bottas a tengerparton kocog egyet, mielőtt délután kimegy a pályára.

 


 

11.13 Haryanto legutóbbi körében a Manor túljutott ezredik tesztkilométerén. Tavaly egyáltalán nem tesztelt a csapat az első futam előtt.

Kvjat a harmadik helyen áll a Red Bull-TAG Heuerrel
Kvjat a harmadik helyen áll a Red Bull-TAG Heuerrel

11.10 Hamilton ebben a menetében körről körre gyorsul, tizedeket farag napi legjobbjából. A Mercedes közölte, ma sem tesz fel az autójára lágy gumikat. Így az időlistán csütörtökön sem várhatjuk az élre.

11.08 AZ ÁLLÁS
1. Magnussen (dán, Renault) 1:25.263 (42 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25.393 (36)
3. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.900 (24)
4. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.154 (37)
5. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.309 (24)
6. Hamilton (brit, Mercedes) 1:27.497 (57)
7. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:27.780 (18)
8. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:29.088 (24)
9. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:29.878 (19)
10. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:38.216 (19)
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (3)

11.04 Nasr elkezdte lágy gumis meneteit. Elsőre 1:26.3-ra javított.

11.02 Alonso McLaren-Hondája továbbra is állványon, szétszedve. Két óra alatt három körig jutott a spanyol, azt is az első 20 percben tette meg.

11.00 Hamilton azt is elmondta, reméli, az idén még inkább beleszólnak más csapatok a Rosberggel vívandó csatájába. Sokat vár a Ferraritól, de Vettel remek keddi eredményéről azt mondta, inkább kérdéseket vet fel, mint válaszokat adna.

10.58 Hamilton a formula1.com oldalnak adott interjújában elmondta, az F1-nek, mint show-nak bőven van hová fejlődnie. Az angol ott volt a Super Bowlon, amit élete egyik legnagyobb élményeként említett.

10.56 Kvjat 1:25.9-cel Verstappen elé ugrott. Massa is javított, de az 1:38 még mindig nem reprezentatív.

10.52 A Sauber jelezte, Nasr hamarosan lágy gumikon teljesít rövid meneteket. Ez azt vetíti előre, hogy a jelenleg az 5. helyen álló brazil feljebb jön.

10.46 Räikkönen 1:25.393-ra javított. 130 ezreddel elmarad Magnussentől, de a finn keményebb gumikon futotta körét.

10.45 Hamilton 40 körnél tart, a Mercedes e heti 530 köre nyolc Spanyol Nagydíj távjának felel meg.

Hamilton a délelőtti etap után befejezi a heti tesztelést
Hamilton a délelőtti etap után befejezi a heti tesztelést

10.40 Csak Magnussen, Hamilton és Nasr köröz, ők hárman már hosszabb ideje kint vannak a pályán.

10.35 Magnussen újabb próbálkozása két tizeddel elmaradt az előzőtől.

10.33 Nasr 1:27.4-re, Haryanto 1:30.9-re, Hamilton 1:28.3-ra javított.

10.31 Magnussen újabb menetre indult lágy gumikon. A nap legjobb körét is ilyen keveréken futotta, mindenki más közepesen keményeken ment.

10.29 Räikkönen annak ellenére elégedett az új Ferrarival, hogy szerdán az első négy órában csak négy kört tett meg. Délután bőven pótolta a kimaradást. „Ez a kocsi máris jobb a tavalyinál, több téren javult, jó érzés vezetni. A kocsi elejéhez hozzá sem nyúltunk, de stabil az alap” – mondta a finn, aki különösen kényes arra, hogy viselkedik az autó eleje a kormánymozdulatokra, és tavaly sok gondja volt ezzel.

10.26 Alonso már egy órája nem volt a pályán a McLaren-Hondával.

10.25 AZ ÁLLÁS
1. Magnussen (dán, Renault) 1:25.263 (25 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25.614 (26)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.318 (25)
4. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.874 (19)
5. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:29.088 (15)
6. Hamilton (brit, Mercedes) 1:29.204 (28)
7. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:29.589 (11)
8. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:30.552 (11)
9. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:32.541 (5)
10. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:48.186 (15)
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (3)

10.21 Celisnek is van már mért köre, így csak Alonso lóg ki a sorból a McLaren-Hondával. Nem túl biztató a helyzet, pont az ellenkezője annak, amit a Renault tapasztal, azaz két jó nap után jöttek elő az aggasztó jelek.

10.20 A lassan kezdő Renault-nál elégedettek a teszt alakulásával. „Mivel hétfő hajnali ötkor indítottuk be először a motort az autóban, számítottunk rá, hogy lesznek kisebb problémáink. Szerdán viszont már nagyot léptünk előre” – mondta Frédéric Vasseur, a csapat új vezetője, aki alacsonyabb kategóriákban legalább annyira elismert név, mint Christian Horner volt, mielőtt a Red Bull alkalmazásába állt.

10.16 Visszatérve a Mercedes első légterelőjére, a minimális illesztési pontok ellenére, ha két 90-100 kilós ember a légterelő két végére állna, akkor sem törne le az illesztésnél. Más kérdés, hogy a vezetőszárny bonyolult kialakítása miatt nem lehet ráállni, mert megsérülnének a kis lemezecskék.

10.14 A szerdai végsebességek:

Nasr 338.5 km/h
Hamilton 337.5 km/h
Massa 334.3 km/h
Hülkenberg 333.3 km/h
Haryanto 333.3 km/h
Magnussen 332.3 km/h
Grosjean 331.2 km/h
Räikkönen 331.2 km/h
Rosberg 328.2 km/h
Sainz 327.2 km/h
Kvjat 322.3 km/h
Button 320.4 km/h

Räikkönen és Massa is autóba ül
Räikkönen és Massa is autóba ül

10.10 Nasr elkezdte az érdemi körözést, 1:29.6-os kört ment.

10.08 Az S-csatornát már eddig is láttuk a Red Bullon, a McLarenen, a Force Indián és még a Toro Rossón is. A Mercedes most csatlakozott az alkalmazást használókhoz.

10.07 Verstappen 1:26.3-ra javított.

10.04 Räikkönen 1:25.614-et ment a Ferrarival.

10.03 Az éllovas Magnussen 1:25.263-ra javított a Renault-val.

10.01 Celis, Alonso és Nasr még mért kör nélkül áll.

9.56 A Mercedes új orrkúpja S-csatornát rejt, az orr alatti nyílásban beáramló levegőt felül, a rajtszám mögött vezeti ki egy vízszintes résen, ami növeli az autó aerodinamikai hatékonyságát.

9.54 Hamiltont megkérdezték a 2017-re ígért szabálymódosításokról. A világbajnok szerint nevetséges, hogy szélesebb és nehezebb autókat akarnak. Nem csoda, hogy ódzkodik a radikális változtatásoktól, a Mercedesnek az kedvezne, ha a lehető legkevesebb változás történne.

9.44 Haryantónak is van már mért köre, Verstappen 1:28.0-ra javított, de három századdal elmarad Kvjattól.

A Mercedes orra másik szögből. Minimális az illesztési pont – az alsó fekete részt a csapat cápához hasonlítja
A Mercedes orra másik szögből. Minimális az illesztési pont – az alsó fekete részt a csapat cápához hasonlítja

9.38 Verstappen is az időlistán, a második mért köre 1:28.5, amivel negyedik.

9.37 Massa alacsony sebességgel megy végig az egyeneseken, aerodinamikai tesztet végez, ezzel magyarázható az 1:50-es körideje.

9.33 AZ ÁLLÁS
1. Magnussen (dán, Renault) 1:27.234 (12 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:27.709 (12)
3. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:28.053 (10)
4. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:29.088 (10)
5. Hamilton (brit, Mercedes) 1:29.204 (8)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:50.918 (3)
Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) idő nélkül (4)
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (3)
Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) idő nélkül (2)
Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) idő nélkül (1)
Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) idő nélkül (1)

9.26 Kvjat az időlistán.

9.25 Verstappen megtette mai első körét.

9.24 Magnussen következő köre 1:27.234.

9.23 Hamilton 1:27.709-re módosította a nap eddigi legjobb időeredményét. Magnussen 1:27.749-cel második, Gutiérrez 1:29.2-vel negyedik.

9.22 Hamilton újra a pályán, 1:28.325-re javított. Räikkönen 1:28.943-mal áll.

A Mercedes új orra
A Mercedes új orra

9.18 Hamilton legutóbbi menetén már fent volt az új orr a Mercedesen. Keskenyebb, mint az előző.

9.17 Räikkönen újra a pályán.

9.16 Csend telepedett a pályára. Hamilton 1:29.204-es időt ment, mielőtt a bokszba hajtott. Másnak nincs mért köre, de már a szerdai tesztelést korán befejező Massa is volt kint.

9.15 Ma Haryanto vezeti a Manor-Mercedest. A hírek szerint 13 millió eurót kell fizetnie a teljes idényre a Manor versenyzői állásáért. Azt pletykálják, hogy egyelőre csak ötmilliót tettek le az asztalra a támogatói, és a menedzsere is megerősítette, hogy még nem teljes évre szól a szerződése. „Meglátjuk, mi lesz Ausztráliában, aztán az idény első felében” – mondta Piers Hunnisett. Állítólag az állami támogatás koránt sem biztos, de az indonéziai motorsport-szövetség kisegítheti Haryantót.

9.11 Másodjára 1:31-re javított. Celis is a pályán a Force Indiával.

9.09 Hamiltoné az első köridő: 1:39.316.

9.08 Kvjat és Haryanto is munkához látott, a Mercedesen az előző napokon használt orrkúp látható.

9.05 A Mercedesnél ma Hamiltoné a délelőtti etap. A címvédő a pályán.

Alonso volt az első a pályán
Alonso volt az első a pályán

9.03 Magnussen is a pályán, Alonso visszatért a bokszba. A McLaren napja szerdán korán véget ért a motor meghibásodása miatt, ellenőrizni kell, hogy most minden rendben van-e.

9.01 Räikkönen is korábban kezdett, mint szerdán, amikor negyed egyig várni kellett az első körére.

9.00 Zöld a lámpa, Alonso és Gutiérrez máris a pályán.

8.58 Néhány garázsban már túráztatják a motort. Korán ki fognak menni néhányan.

8.56 Szerdán mindenki a Mercedes új orrkúpjára volt kíváncsi, de a világbajnok istálló nem rakta fel az autóra. Csütörtökön állítólag már biztosan láthatjuk.

8.54 A mai tesztelők: Nico Rosberg, Lewis Hamilton (Mercedes), Kimi Räikkönen (Ferrari), Felipe Massa (Williams), Danyiil Kvjat (Red Bull), Alfonso Celis (Force India), Kevin Magnussen (Renault), Max Verstappen (Toro Rosso), Felipe Nasr (Sauber), Fernando Alonso (McLaren), Rio Haryanto (Manor) és Esteban Gutiérrez (Haas).

8.52 Hat fok van Barcelonában, ma is derűs a reggel. Az időjárás kegyes a tesztelőkkel.

8.50 Köszöntjük olvasóinkat a Formula–1-es csapatok idény előtti tesztelésének negyedik napját végigkísérő cikkünkben!

Emlékeztetőül a harmadik nap eredménylistája (a részletekért kattintson ide!)

F1-ES TESZT, BARCELONA
A 3. NAP VÉGEREDMÉNYE

1. Hülkenberg (német, Force-India-Mercedes) 1:23.110 (99 kör) – szuperlágy gumikon
2. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:25.874 (82) – lágy
3. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25.977 (78) – közepesen kemény
4. Magnussen (dán, Renault) 1:26.014 (111) – lágy
5. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.084 (74) – közepesen kemény
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:26.239 (161) – közepesen kemény
7. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari 2015) 1:26.392 (115) – lágy
8. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.421 (88) – közepesen kemény
9. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.497 (74) – közepesen kemény
10. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.712 (109) – közepesen kemény
11. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.919 (51) – közepesen kemény
12. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:28.249 (78) – közepesen kemény

F1-ES TESZT, BARCELONA, FEBRUÁR 22–25., A BEOSZTÁS
hétfő kedd szerda csütörtök
Mercedes Hamilton Rosberg Rosberg/Hamilton Rosberg
Ferrari Vettel Vettel Räikkönen Räikkönen
Williams Bottas Bottas Massa Massa
Red Bull Ricciardo Ricciardo Kvjat Kvjat
Force India Celis* Pérez Hülkenberg Celis*
Renault Palmer Palmer Magnussen Magnussen
Toro Rosso Sainz Verstappen Sainz Verstappen
Sauber Ericsson Ericsson Nasr Nasr
McLaren Button Alonso Button Alonso
Manor Wehrlein Wehrlein Haryanto Haryanto
Haas Grosjean Gutiérrez Grosjean Gutiérrez
*tesztpilóta

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik