
Elkészült a 2019-es versenynaptár tervezete, amire ha október 12-én rábólintanak, akkor hivatalossá válik, hogy jövőre is 21 nagydíjat rendeznek meg.
A szezon szokásosan az Ausztrál Nagydíjjal veszi kezdetét, igaz, az elmúlt évekhez képest egy héttel korábban, már március 17-én elrajtol az első futam, miközben az idény vége is kitolódik, hiszen az utolsó versenyt csak december 1-jén rendezik meg Abu-Dzabiban.
| Március 17. | Ausztrál Nagydíj, Melbourne |
| Március 31. | Bahreini Nagydíj, Szahír |
| Április 14. | Kínai Nagydíj, Sanghaj |
| Április 28. | Azeri Nagydíj, Baki |
| Május 12. | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
| Május 26. | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
| Június 9. | Kanadai Nagydíj, Montreal |
| Június 23. | Francia Nagydíj, Paul Ricard |
| Június 30. | Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring |
| Július 14. | Brit Nagydíj, Silverstone |
| Július 28. | Német Nagydíj, Hockenheim |
| Augusztus 4. | Magyar Nagydíj, Mogyoród |
| Szeptember 1. | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps |
| Szeptember 8. | Olasz Nagydíj, Monza |
| Szeptember 22. | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr |
| Szeptember 29. | Orosz Nagydíj, Szocsi |
| Október 13. | Japán Nagydíj, Szuzuka |
| Október 27. | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
| November 3. | Amerikai Nagydíj, Austin |
| November 17. | Brazil Nagydíj, Sao Paulo |
| December 1. | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
A kihirdetett versenynaptárban tehát jövőre is szerepel a Német Nagydíj, aminek Hockenheim fog otthont adni, míg hivatalossá vált: 2021-ig biztosan lesz Japán Nagydíj. Előbbit a Mercedes, míg utóbbit a Honda fogja szponzorálni.
Japán egyébként először 1976-ban látta vendégül a Formula–1 mezőnyét, azonban a Fujiban megrendezett futamot csupán egy további követte, mielőtt 1987-ben visszatért volna Szuzukával a versenynaptárba. Ám azóta kihagyás nélkül bonyolítják le a Japán Nagydíjat, amelynek két szezon – 2007 és 2008 – kivételével Szuzuka adott és ad még biztosan otthont egészen 2021-ig.
A legendás Grand Prix-n egyébként már 12-szer dőlt el az egyéni bajnoki cím sorsa: James Hunt 1976-ban, Nelson Piquet 1987-ben, Ayrton Senna 1988-ban, 1990-ben és 1991-ben, Alain Prost 1989-ben, Damon Hill 1996-ban, Mika Häkkinen 1998-ban és 1999-ben, Michael Schumacher 2000-ben és 2003-ban, míg Sebastian Vettel 2011-ben ülhetett fel a sportág trónjára Japánban.







