H. Á. 2019.09.10 10:02 Frissítve: 2019.09.10 10:22

F1: ezért kapott Vettel súlyosabb büntetést – a versenyigazgató indokolt

Az elmúlt hétvégén rendezett Olasz Nagydíj 7. körében a monzai pálya Ascari-sikánjánál Sebastian Vettel megpördült, s veszélyesen tért vissza a pályára, ami miatt Lance Stroll is megforgott, s ő meg Pierre Gaslyt vezette a gumifalba a visszatérése után. A két látszólag hasonló eset után a sportfelügyelők Vettelt súlyosabban büntették, s Michael Masi utóbb részletesen megindokolta, miért történt így.

 

Vettel (balra) már újra a pályán, Stroll éppen elhagyja (Fotó: Getty Images)

A hetedik körben a Ferrari német versenyzője ismét a figyelem középpontjába került, ráadásul ezt úgy érte el, hogy majdnem hatalmas balesetet okozott. Az Ascariban keresztbe fordult, és amikor vissza akart térni a pályára, kissé meglökte Lance Strollt, aki szintén megpördült Vettel miatt, és amikor visszatért a pályára, majdnem a gumifalba vezette Pierre Gaslyt.

Az esetért Vettel tíz másodperces stop & go büntetést kapott, de Stroll sem úszta meg büntetés nélkül, miután Gaslynak a sóderágyba kellett kitérnie miatta. Ezért bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották a sportfelügyelők.

A futam után röviddel Lance Stroll elmondta, nem érti, hogy ő miért kapott enyhébb büntetést, mint Vettel, amikor lényegében ugyanazt a kihágást követte el, mint német kollégája. A verseny másnapján aztán Michael Masi, a Formula–1 versenyigazgatója részletesen megindokolta, miért kapott súlyosabb büntetést a német, mint a kanadai.

„Alapvető különbség a két eset között, hogy Vettelnél két külön szabálysértést vizsgáltunk, míg Strollnál csak egyet. Vettelnél volt először a veszélyes visszatérés, majd vizsgáltuk azt is, hogy ütközést okozott, míg Strollnál csak a pályára való visszatérése miatt vizsgálódtunk, mert nem ütközött Gaslyval.” – idézte Masit a motorsportweek.com.

„Amikor kétségeid vannak, óvatosnak kell lenned a pályára való visszatérésnél, és szükséged lenne a csapatod segítségére is, hiszen ők látják az élő közvetítést, rendelkeznek a valós idejű GPS-adatokkal a többi autó helyzetéről, de a felelősség elsősorban az autóban ülő versenyzőé” – fogalmazott a versenyigazgató.

A célba érés után mindenesetre az látszik az egyik Williams fedélzeti kamerájának felvételén, hogy az egy kör hátrányban, a 13. helyen leintett Vettel hosszasan beszélget az előtte egy hellyel végző Stroll-lal, s testbeszéde alapján határozottan úgy tűnik, mint aki elnézést kér a kanadaitól az okozott kalamajkáért.


2019.09.08 13:23:43

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Vettel a futam elején majdnem hatalmas balesetet okozott, és nem szerzett pontot.

2019.09.07 21:18:19

F1 ZSOLDOS BARNA

NS-VÉLEMÉNY. Tökéletes megoldás tehát nem létezik.

2019.09.07 13:31:49

F1 H. L.

Az utolsó gyors körre csak a monacói és Sainz ért fel • Hamilton a 2., mögötte Bottas és Vettel zárt.

2019.09.07 09:03:56

F1 H. L.

A német 32 ezreddel végzett a második Verstappen előtt, míg a hatodik Hamilton hátránya 3 tized.

2019.09.06 13:04:41

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

A körülmények délután sem voltak kegyesek a mezőnyhöz, de ez nem okozott gondot a Ferrarinak.