F1: Az új szabályok bizonyítják, visszalépett az F1 - Alonso

Vágólapra másolva!
2015.05.21. 08:50
null
Fernando Alonso örül a tankolás újbóli bevezetésének, a gumiháborúnak még jobban örülne (Fotó: Reuters)
Fernando Alonso szerint az F1 vezetői a 2017-es szabálytervezettel gyakorlatilag elismerték, hogy az elmúlt fél évtizedben rossz irányba terelték a Formula–1-et. A spanyol szerint a legjobb megoldás a gumiháború újraindítása lenne, de nem akar beleszólni a szabályalkotásba, mert túl drasztikusak az ötletei.

 

„Ha tényleg megvalósulnak azok az elképzelések, amelyeket felvázoltak 2017-re, akkor visszamegyünk a hét-nyolc évvel ezelőtti F1-hez, azazelismerjük, hogy az elmúlt öt évben rossz irányba haladt a sportág – mondta Alonso a többek között a tankolás újbóli engedélyezését, illetve az autók körönként hat másodperccel való gyorsítását is magába foglaló tervezetről. – Persze nincs nagyon mit elismerni, elég, ha megnézzük, mennyi néző maradt a lelátókon. Malajziában kiszámolták a mérnökeink, hogy a 2006-os sepangi győztes hat kört vert volna az idei győztesre. Akkoriban folyamatosan a határon autóztunk, sokkal megterhelőbb volt.”

A 62. MONACÓI NAGYDÍJ PROGRAMJA
CSÜTÖRTÖK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Alonso örülne a tankolás újbóli bevezetésének, ami növeli a bizonytalanságot, s érdekesebbé teszi a versenyeket. Az akkori szabályok szerint az időmérőn a rajtnál használt üzemanyag-mennyiséggel kellett autózni, ez pedig felboríthatta a papírformát.

„Akkor volt, aki fele annyi üzemanyaggal ment az időmérőn, a mezőny éléről rajtolt, és a futam első köreit érdekessé tette, és esélyt teremtett magának egy-egy váratlan helyzetben, esőben vagy a biztonsági autó pályára küldésekor. Most előre megmondom a monacói, a kanadai és az osztrák rajtsorrendet úgy, hogy összesen két nevet tévesztek el” – mondta Alonso, aki azért nem szólna bele a szabálymódosításba.

„Túl drasztikus ötleteim vannak, a szabályalkotáshoz józan gondolkodás szükséges – fogalmazott Alonso, aki egy valamit azért nagyon szívesen viszontlátna. – Jó lenne, ha ismét több gumigyártó lenne. Akkor autóztunk igazán a határon. Az utolsó évben, 2006-ban szenzációs abroncsaink voltak, és még 2005-ben is ultra gyors volt, annak ellenére, hogy a teljes versenytávot meg kellett tenni velük. Amikor a Bridgestone egyedül maradt, visszaesett a teljesítmény. Jó lenne egy újabb gumiháború, mert sok lenne a bizonytalanság. Ha az egyik gyártó gumijai egy körön gyorsak, a másiké hosszú távon, vagy pályáról pályára változna, melyik gyártó abroncsa a jobb. Felkavarná az állóvizet, a nézők imádnák.”

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik