Hamilton esélyt sem adott Rosbergnek, Massa a harmadik

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.03.14. 06:46
null
Akárcsak tavaly, Lewis Hamiltoné a pole pozíció – az angol azt szeretné, ha ezúttal a győzelem is sikerülne (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton hat tizeddel legyőzte Nico Rosberget a 2015-ös idény első időmérő edzésén a mezőnyből kiemelkedő Mercedes házi csatájában, és a tavalyi melbourne-i futamhoz hasonlóan a pole pozícióból rajtolhat. A harmadik kocka Felipe Massáé, a Williams brazil pilótája legyőzte a két Ferrarit. A McLaren-Hondák az utolsó sorból startolhatnak, míg a Manor nem indul el az Ausztrál Nagydíjon.

A Mercedes hatalmas fölénnyel zárta az időmérő edzést Ausztráliában, ahol bebizonyosodott, valóban külön csata zajlik a két világbajnok autó között, valamint a többiek körében.

A pole pozícióért folytatott Mercedes-belharc Lewis Hamilton győzelmét hozta, az angol 1:26.327 perces körrel szerezte meg az első rajtkockát, egy másodperccel volt gyorsabb, mint Sebastian Vettel két éve még a 2.4 literes V8-as motorral – igaz, akkor száradó pályán tartották meg az időmérőt. A két évvel ezelőtti hétvége legjobb körétől is csak 4 tizeddel maradt el a Mercedes, azaz majdnem visszatért a turbómotorok bevezetése előtti szintre.

Nico Rosberg kisebb motorhibával küszködött az időmérőn, hat tizeddel kikapott csapattárástól,de nem fogta a műszaki gondjaira a lemaradását.

A többiek még messze vannak a 2013-as szinttől, a 3. helyen záró Felipe Massa 1.4 másodperccel kapott ki Hamiltontól.

Viszont elképesztően szoros a csata a Williams és a Ferrari között, az ötödik helyezett Kimi Räikkönen is csak 72 ezredre van a braziltól. Valtteri Bottas a Ferrarik mögött ragadt, a finn a hátát fájlalta egy kisebb kisodródása után.

A negyedik sor Red Bull-fennhatóság alá került, de Daniel Ricciardo mellől nem Danyiil Kvjat indul, hanem a Toro Rossóval Carlos Sainz Jr., a hétvége meglepetésembere, aki jobb volt, mint sztárolt csapattársa, Max Verstappen – bár a 17 éves hollandról is sokat elmond, hogy a 12. rajthelye csalódásnak számít…

Az igazi csalódás a McLaren, amely az első szakaszban lágy gumikon 3 másodpercre volt a Mercedes közepesen kemény gumis köreitől, és az utolsó rajtsorba kényszerült.

Ehhez az utolsó sorhoz az is kell, hogy a Manor feladja a kísérletezést, és beletörődjön, hogy a motor szoftverproblémái miatt nem indulhat az idénynyitón.

Rajt vasárnap 6 órakor, élőben az NSO-n és a Duna Tv-n.

 

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:26.327 átlag: 221.145 km/óra
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:26.921
3. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:27.718
4. Sebastian Vettel német Ferrari 1:27.757
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:27.790
6. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:28.087
7. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:28.329
8. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:28.510
9. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:28.560
10. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:29.480
11. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:28.800
12. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:28.868
13. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:29.070
14. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:29.208
15. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:29.209
16. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:31.376
17. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:31.422
18. Kevin Magnussen dán McLaren-Honda 1:32.037
A Manor-istálló nem vett részt az edzésen.

AZ IDŐMÉRŐ PERCRŐL PERCRE

3. SZAKASZ

8.01 Massa feljött a 3. helyre, a két Ferrari elé. Bottas mögött Ricciardo, Sainz, Grosjean, Maldonado a sorrend.

8.00 Räikkönen feljött szorosan Vettel mögé, Bottast maga mögött tartotta. Rosberg 1:26.9-cel második, Hamilton 1:26.327-re javította a legjobbját, ezzel a pole-ban.

7.59 Az utolsó esély kínálkozik a pilóták előtt, mindenki a pályán.

7.56 Az utolsó előtti kanyarban nagyon erős a hátszél, ez okozta Rosberg hibáját is.

7.55 Hamilton, Vettel, Massa, Räikkönen, Maldonado, Ricciardo, Grosjean, Sainz az első sorrend, Rosberg és Bottas nem ment mért kört.

7.54 Vettel 1:27.7-tel második, Rosberg elrontotta a körét, az utolsó előtti körben kisodródott, így be is hajtott a boxba. Massa szintén hibázott, de így is 3.

7.53 Maldonado jobb körrel kezdett, mint Ricciardo, Räikkönen mindkettejüket megelőzte. Hamilton 1:26.419-cel az első, több mint két másodperccel a Ferrari előtt.

7.51 Bottas több hibával kezdte a körét. A fékekre panaszkodik.

7.50 Nagy csata lesz a pole-ért Hamilton és Rosberg között, de mögöttük is, a két Ferrari és a két Williams 153 ezreden belül volt egymáshoz képest.

7.48 Az utolsó, 12 perces szakasz is elindult.

2. SZAKASZ

7.43 Verstappen kisebb hibája után eddig Sainz a legjobb a Red Bull-családból, a spanyol kiválóan szerepel eddig.

Carlos Sainz Jr. az idény első időmérőjének hőse
Carlos Sainz Jr. az idény első időmérőjének hőse

7.41 A hajrában a két Lotus bejött az első tízbe, Sainz és Ricciardo képviseli a Renault-motorokat. Nasr, Verstappen, Kvjat, Hülkenberg, Pérez a sorrend a 11. helytől lefelé.

AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYSORA
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Hamilton 1:28.586 1. Hamilton 1:26.894
2. Rosberg 1:28.906 2. Rosberg 1:27.097
3. Massa 1:29.246 3. Vettel 1:27.742
4. Verstappen 1:29.248 4. Bottas 1:27.796
5. Vettel 1:29.307 5. Räikkönen 1:27.807
6. Grosjean 1:29.537 6. Massa 1:27.895
7. Sainz 1:29.597 7. Grosjean 1:28.589
8. Bottas 1:29.641 8. Sainz 1:28.601
9. Hülkenberg 1:29.651 9. Ricciardo 1:28.679
10. Räikkönen 1:29.754 10. Maldonado 1:28.726
11. Ricciardo 1:29.788 11. Nasr 1:28.800
12. Maldonado 1:29.847 12. Verstappen 1:28.868
13. Pérez 1:29.990 13. Kvjat 1:29.070
14. Kvjat 1:30.402 14. Hülkenberg 1:29.208
15. Nasr 1:30.430 15. Pérez 1:29.209
16. Ericsson 1:31.376
17. Button 1:31.422
18. Magnussen 1:32.037

7.39 Csak a két Mercedes maradt a boxban.

7.37 Hamilton két tizeddel veri Rosberget, Vettel hárommal Räikkönent, Bottas héttel Massát, Sainz kettővel Verstappent, Ricciardo kettővel Kvjatot. Maldonadónak még nincs körideje.

7.35 Kvjat, Nasr, Hülkenberg, Pérez és Maldonado a kieső helyeken.

7.34 A Ferrari erődemonstrációja: Vettel a 3. 1:27.7-tel, Räikkönen a 4. 1:28.0-val.

7.33 Sainz 1:28.8-cal ötödik a két Williams mögött, Rosberg arra panaszkodik, hogy kihagy a motorja.

7.32 Rosberg 1:27.0-val a második.

7.31 Bottas 1:28.012-vel az első. Nem sokáig, Hamilton 1:26.894-gyel az élen. Nincs riválisa a Mercedesnek.

7.30 Nasr 1:29.614-gyel kezdett, Hülkenberg használt lágyakon csak második. A közepesen kemény gumikkal senki sem próbálkozik már.

7.25 Hamilton és Rosberg a közepesen kemény gumikon is könnyedén verte a lágy gumis mezőnyt, a McLaren három másodpercet kapott. Nem lehet nagy a csábítás Fernando Alonso számára, hogy Malajziában visszatérjen a volán mögé.

1. SZAKASZ

7.21 Ericsson, Button, Magnussen, Stevens és Merhi esett ki. A két Manor a versenyen sem indulhat el, túl veszélyes lenne 0 edzéskör után.

A McLaren kezdése siralmas volt, Button (képünkön) csak csapattársát, Magnussent előzte meg
A McLaren kezdése siralmas volt, Button (képünkön) csak csapattársát, Magnussent előzte meg

7.20 A rossz hangú McLaren-Hondával Button egytizedre van Ericssontól, s egy másodpercre az utolsóként továbbjutó Nasrtól.

7.19 Massa lágy gumikon feljött a 3. helyre, Ericsson 1:31-en kívül maradt, ezzel a 16.

7.18 A két McLaren 1:32-es idővel áll, messze a többiek mögött. Kvjat a 13. helyre jött be első körével, Ericsson a 16., kieső helyen.

7.16 Verstappen a 3. helyen, gyorsabb, mint Vettel a Ferrarival.

7.15 Kvjat kijött a pályára, Sainz a 4., Maldonado a 9. helyre ugrott előre. Magnussen és Button kieső helyen.

7.14 Kvjat még nem jött ki. Kieső helyen a két Manor mellett az orosz, illetve Maldonado és Sainz van.

7.13 Rosberg 1:28.9-cel a második, máris nem kell izgulni a továbbjutás miatt a Mercedesnél.

7.12 Bottas a második helyen, míg Hamilton közepesen kemény gumikon odalépett, és 1:28.586-tal átvette a vezetést. Ezzel Bottas a 3.

A RENAULT FEJLESZTHET LEGTÖBBET
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a motorfejlesztés korlátozása érdekében súlyozta a hajtóművek egyes alkatrészeit, s úgynevezett zsetonokban határozta meg az értéküket. Vannak egy, két és három zseton értékű alkatrészek a motorban, amely tavalyi verziójának 48 százalékát lehet módosítani.
Ez motoronként 32 zsetont jelent, s szombaton kiderült, mely gyártó hányat használt el eddig, azaz mennyire fejlesztett motorral érkezett az Ausztrál Nagydíjra.
A Mercedes a lehetséges 32 zsetonból 25-öt használt el, azaz hét maradt neki.
A Ferrari 22-t használt fel, tíz áll még a rendelkezésére a szezon hátralévő részében új motorjai bevetésénél.
A Renault bánt legóvatosabban a fejlesztéseivel, 20 zseton elhasználása után még 12-t használhat.
Az új motorral beszálló Honda a szabályok szerint a riválisok fennmaradó zsetonjainak átlagát használhatja, ami 9.

7.09 Hamilton bejött a 3. helyre. 1:30-on kívül van a két Mercedes, lehet, hogy ez kevés lesz a továbbjutáshoz?

7.08 Bottas, Rosberg és Verstappen a két Ferrari mögött. Közepesen keményeken mennek. Sainz kipördült, de visszatért a pályára.

7.07 Vettel 1:29.307 szintén lágy gumikon. Beborult az ég, az aszfalt hőmérséklete már csak 31 fok.

7.06 Räikkönen 1:30.188-at ment a lágy gumikon, ezzel vezet.

7.05 Hamilton az első mért körében kisodródott a pályáról, a Mercedes főleg a közepesen kemény gumikon bizonytalan, az angol szerint nagyon nagy a vibráció. A harmadik szabadedzésen sem volt könnyű vezetni a villámgyors Mercedest.

7.04 Sainzé az első mért kör, 1:33.094. Csak Räikkönen lágy gumikon a korai próbálkozók között.

7.03 Kvjat a boxban vesztegel, az autóját szerelik.

7.00 Elkezdődött az időmérő, Grosjean az első a pályán. A Manor jelezte, nem tud részt venni az időmérőn.

ELŐZMÉNYEK

6.58 A pole pozícióért nagy csata folyik majd, Hamilton és Rosberg is sok hibával vezetett a szabadedzéseken, mindketten érzik a tétet, nagy a feszültség – egyelőre jó értelemben.

Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!
Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!

6.57 Az aszfalt 39, a levegő 31 fokos. Úgy tűnik, a beígért eső csak később, az időmérő után érkezik meg Melbourne-be.

6.55 Ha minden simán megy, a papírforma szerint a Mercedesé lesz az első sor, mögötte a Williams és a Ferrari osztozik a második és harmadik soron, majd a Red Bull és a Lotus következik. Bravúrral vagy szerencsével a harmadik szakaszba juthat a Sauber vagy a Toro Rosso pilótája, mögöttük következik a Force India, és a szabadedzések alapján a mezőny végén a McLaren.

6.53 A Red Bull autói tönkrementek a harmadik szabadedzésen, a csapat vezetői rengeteget panaszkodnak a Renault-ra, kérdés, mire megy Ricciardo és Kvjat az idény első időmérőjén?

6.51 A Manornál a hivatalos nyilatkozatokban még bíznak benne, hogy el tudnak indulni az időmérőn, de valós esély nincs erre. Ám mivel nevezett a csapat, 20 géppel számol az FIA, így 5-5 autó esik ki az első két szakaszban – ami az elsőben valójában három plusz a két Manor.

A vártnál jobb időben kezdődött az év első időmérő edzése Melbourne-ben
A vártnál jobb időben kezdődött az év első időmérő edzése Melbourne-ben

6.48 Eddig két versenyző autójában volt szükség a motor egyes alkatrészeinek cseréjére. Daniel Ricciardo Red Bulljában a belsőégésű motor mellett az energiaátalakító kétféle egységét, Lewis Hamilton Mercedesében az elektronikus vezérlőt cserélték ki.

6.46 Köszöntjük olvasóinkat a napos időben kezdődő időmérő edzés tudósításában! Mivel 20 autó nevezett a hétvégére, az első és a második szakaszban is 5-5 esik ki.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik