H. L. 2019.09.18 09:41 Frissítve: 2019.09.18 10:30

F1: a riválisok megkérdőjelezik a Ferrari-motor szabályosságát

A Ferrari az idén kiemelkedően teljesít motorfronton, s a riválisok nem biztosak abban, hogy a maranellóiak szabályosan jutnak hozzá a plusz lóerőkhöz. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, aggályaikat a Nemzetközi Automobil-szövetségnek (FIA) is jelezték.

A Mercedes hiába üldözte Leclerc-t Monzában, DRS-sel sem tudott igazán támadni (Fotó: AFP)

 

A Ferrari legnagyobb erőssége idén az egyenesbeli sebessége, amit az elmúlt két nagydíjon mutatott tempója is alátámasztott. Ugyanis a mezőny a versenynaptár két olyan helyszínére látogatott, amelyen a leginkább érvényesülnek az erőforrások közötti különbségek. A maranellóiak mérlege: két pole pozíció és két győzelem Charles Leclerc révén.

12. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 20., PÉNTEK
1. szabadedzés: 10.30–12.00
2. szabadedzés: 14.30–16.00
SZEPTEMBER 21., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP
Futam: 14.10–16.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 29., 13.10
6. Orosz Nagydíj
 Október 13., 6.1035. Japán Nagydíj
 Október 27., 20.10 20. Mexikói Nagydíj

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff az Olasz Nagydíjat követően arról beszélt, alapvetően nagyon közel vannak egymáshoz a motorok, azonban egy gyártó messze elhúzott a többi előtt.

„Jelenleg a Renault, a Honda és mi körülbelül egy szinten vagyunk. Egyedül a Ferrari magaslik ki, méghozzá elég komoly mértékben” – mondta az osztrák az Auto Motor und Sportnak.

A paddockban több teória is terjed arról, honnan nyeri a Ferrari az extra teljesítményt. Egyesek úgy vélik, az erőforrás a megengedettnél több kilowattot hív le az akkumulátorból, míg mások azt gondolják, valahogy képes több üzemanyagot tárolni, majd felhasználni a fontosabb pillanatokban, de az is felvetődött, extra motorolajat éget el.

A Red Bull-vezetők közül Christian Horner elárulta, a FIA-val is kapcsolatba léptek, míg Helmut Marko megosztotta, nem csak ők látják gyanúsnak a Ferrari-erőforrás fölényét.

„Számos kérdést tettünk fel az FIA-nak, azonban egyelőre nem kaptunk válasz” – jelentette ki Horner.

„Hozzávetőlegesen ötvennégy lóerőről beszélünk – fedte fel már Marko az Auto Bildnek. – Ezt azonban javarészt egy körön tudják lehívni. A különbség elég egyértelmű volt a spái és a monzai időmérőn is. Azonban nem mi vagyunk azok, akik a leginkább mutogatnak a Ferrarira. A Renault és a Mercedes teszi ezt” – magyarázta. Az olaszok motorjának szabályosságáról az FIA technikai vezetőjét, Jo Bauert is megkérdezték.

„Eddig minden legális” – adott választ a szakember.

2019.10.17 20:17:29

F1 ZSOLDOS BARNA

NS-VÉLEMÉNY. A hamis nosztalgiára és a »bezzeg régen« mantrára mindig van fogadókészség.

2019.10.13 05:27:16

F1 H. L.

A gárda zsinórban a 6. címét érte el, és biztossá vált, az egyéni cím sorozatban a 6. alkalommal is versenyzői között dől el: ilyen még nem volt.

2019.10.12 18:04:57

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Hiába tűnt esélyesebbnek a Mercedes, a Ferrari kisajátította az első sort a Japán GP-re.

2019.10.10 15:27:39

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Ezúttal nem volt hatalmas a Mercedes előnye, de továbbra is a németek tűnnek a legjobbnak Japánban.

2019.09.29 11:51:11

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Hiába járta meg a bokszutcát eggyel többször Leclerc, Bottas sikeresen feltartotta őt Hamiltonnak.