H. L. 2020.02.23 14:23 Frissítve: 2020.02.23 14:38

F1: a Mercedes is motorcserére kényszerült az első teszten

A Mercedes minden tekintetben az élen zárt az első barcelonai teszten, ám mint utóbb kiderült, a németeknél sem ment minden simán, motorcserére kényszerültek.

A címvédő alakulat nem technikai probléma miatt fejezte be hamarabb a második tesztnapot (Fotó: AFP)

 

Az „ezüstnyilak" a szerdai tesztnapot voltak kénytelenek előbb befejezni, miután a W11-esnél technikai probléma lépett fel – legalábbis a csapat akkori közlése szerint. Az Autosport azonban később arról értesült, ennél nagyobb volt a gond a címvédő gárdánál, az autóban motort kellett cserélni. Ráadásul egy nappal később egy ugyancsak Mercedes-erőforrással hajtott kocsinál léptek fel problémák, amit követően Nicholas Latifi hosszú órákra el is tűnt a Williams garázsában – a grove-iak is a hajtóegységek cseréjére kényszerültek.

A német gárda első teszthete tehát nem volt olyan sima, mint amilyennek tűnt, és az erőforrással kapcsolatos aggályokat tovább erősítik a motorfőnök, Andy Cowell szavai, aki még télen elárulta, nem zajlott minden zökkenőmentesen a felkészülési időben.

„Nagy munka folyik Brixworthban, számos fejlesztést hajtottunk végre az erőforrás egészén, különösen az ERS-en, illetve a belső égésű motoron. Mint mindig, most is akadnak gondjaink azzal, hogy minden összeálljon, de keményen dolgozunk azon, hogy a megfelelő specifikációt építsük meg, amelynek hosszú az élettartama" – magyarázta a szakember.

A német erőforrással hajtott gépek (a Mercedes, a Racing Point és a Williams) összesen 3439 kilométert teljesítettek, míg a második legnagyobb távot megtevő motorgyártó a Ferrari volt. A maranellóiak a Haasszal és az Alfa Romeóval együttesen 3164 kilométert tettek meg, igaz, nagyobb időveszteség náluk is volt. Sebastian Vettel alatt a pénteki tesztnap második órájában adta meg magát az SF1000-es. A kocsiban motort kellett cserélni, és a meghibásodott elemet vissza is szállították Maranellóba, hogy tüzetesebben átvizsgálják.

Azonban nem csak a Mercedesnél és a Ferrarinál volt csere, a másik élcsapat, a Red Bull is kénytelen volt új hajtóegységeket szerelni az autójába. Igaz, a „vörös bikák” elővigyázatosságból cseréltek, és utóbb kiderült, vaklárma volt az egész, így másnapra visszatették a Hondát Alexander Albon kocsijába.

Nem mellesleg a japán gyártó gyűjtötte átlagosan a legtöbb kört, hiszen két gárdával (Red Bull, Alpha Tauri) futottak 2473 kilométert. A vonatkozó lista végén a Renault zárt, a francia hajtóegységeket használó két alakulat együttesen 2322 kilométert teljesített.

2020.03.22 22:38:18

F1 ZSOLDOS BARNA

NS-VÉLEMÉNY. A hivatalos F1-es online versenyt olyan televíziós társaságok is élőben sugározták, mint a brit Sky Sports.

2020.03.09 18:45:32

F1 ZSOLDOS BARNA

Az 1997-es világbajnok háromcsapatos vb-harcot remél, és kínosnak tartja volt istállója vergődését.

2020.02.27 20:09:06

F1 H. L.

A holland 1 tizedet kapott az egy keverékkel keményebb gumikon • Leclerc 181 kört futott.

2020.02.26 18:46:31

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

A címvédő istállónál közel sem a tervek szerint alakult a téli tesztidény utolsó előtti napja.

2020.02.25 19:32:16

F1 H. L.

Az utolsó pillanatokban Verstappen és Kvjat alatt egyszerre állt le az autó a harmadik szektorban.