F1: A Ferrari Vettelt választotta ki első számúnak – Hamilton

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.05.28. 19:50
null
Lewis Hamilton úgy érzi, Sebastian Vettel kedvezőbb feltételekkel versenyezhet (Fotók: AFP)
Lewis Hamilton szerint a Monacói Nagydíjon nyilvánvalóvá vált, hogy a Ferrari Sebastian Vettel mögé állt, és kinevezte első számú pilótának. Azt is elmondta, nem tervezi, hogy a Mercedestől kivételes elbánást kérjen. Valtteri Bottas azt reméli, hogy a Mercedesnek az idén a Monacói GP volt a legrosszabb versenye.

A Mercedes 43–18-as vereséget szenvedett a Monacói Nagydíjon a Ferraritól, és a 2015-ös Magyar Nagydíj óta ez volt az első verseny, amelyen mindkét autójukkal célba értek, de egyikük sem állhatott fel a dobogóra. Lewis Hamilton a 13. helyről rajtolva hetedik lett, ami száraz pályás versenyen Monacóban kifejezetten bravúros teljesítménynek mondható.

„Hosszú ideje ez volt a legnehezebb versenyhétvégém, de még ezekben a napokban is rengeteg pozitívumot találtam, és ezt tudnia kell a csapatnak" – mondta Hamilton, aki 25 pontos hátrányban van Sebastain Vettellel szemben a vb-pontversenyben.

„Nagy a különbség, de nem lehetetlen behozni. Jól érzem magam, nem tudtam, mire számítsak a versenyen. Az eleje unalmas volt, de amikor szabad út volt előttem, nagyon élveztem. A csapat reggel azt mondta, jó esetben tizedik lehetek, mert nem lehet előzni, de a kerékcseréknél több versenyzőt megelőztem. Dolgoznunk kell, nem engedhetjük meg, hogy a Ferrarik előttünk legyenek" – mondta Hamilton, aki két hét múlva Montrealban visszavágna a Ferrarinak.

Az angol szerint ugyanakkor a Ferrarinál már eldöntötték, hogy Vettel mögé állnak.

„Nyilvánvaló, hogy a Ferrari Sebastiant választotta ki első számú pilótának, és mindent megtesznek azért, hogy a lehető legtöbb pontot szerezze. Ilyen versenyen nem lehet véletlen, hogy a stratégia a hátul álló versenyzőnek kedvez" – mondta Hamilton, majd leszögezte, nem tervezi, hogy azt kérje a Mercedestől, neki kedvezzen hasonló esetben.

„Miért kérnék ilyet? Lehet, hogy ősszel Valtteri lesz olyan helyzetben, hogy az én segítségemre lesz szüksége" – mondta az angol.

64. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 25., CSÜTÖRTÖK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:13.425
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:12.720
MÁJUS 27., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:12.395
pole: Räikkönen 1:12.178, 2. Vettel 1:12.221
MÁJUS 28., VASÁRNAP
futam: 1. Vettel, 2. Räikkönen, 3. Ricciardo
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 11., 20.00: Kanadai Nagydíj
Június 25., 15.00: Azeri Nagydíj
Július 9., 14.00: Osztrák Nagydíj

Valtteri Bottas a harmadik helyről rajtolva lett negyedik, nemhogy veszélybe sodorta volna a Ferrari kettős győzelmét, Daniel Ricciardótól is kikapott.

„A kezünkben volt a dobogó, de Daniel és a Red Bull jobb munkát végzett. Remélem, ez az egész idény legrosszabb futama részünkről. Monaco speciális pálya, nem jött ki a lépés, a Ferrari nagyon erős volt. Az autónk nagyon érzékeny a beállítások módosítására, a Ferrari nagyobb tartományban képes csúcsteljesítményre" – mondta Bottas.

A finn a kerékcseréjével Max Verstappen bokszkiállására reagált, de mindketten pórul jártak, és Ricciardo lett a nevető harmadik. A holland ki is akad a verseny közben azon, hogy a csapattársa megelőzte őt.

„A cél az volt, hogy Bottas elé vágjunk, de az ilyen stratégiában benne van a rizikó. Sainz az utunkba került, későn állt ki, és itt akkor is képtelenség előzni, ha hatalmas különbség van a gumik között. Ha Valtterit megelőzöm, akkor is Sainz mögött ragadok, és Daniel a harmadik. Nagyon jó esély volt a dobogóra, sajnálom, hogy elszalasztottuk" – mondta Verstappen.

Monacóban megszakadt a Force India nagy sorozata, a csapat hét futam után először nem szerzett pontot mindkét autójával, Sergio Pérez szériája pedig 15 verseny után szakadt meg. A mexikói több versenyzővel is összeakadt a futam során, ennek ellenére nem bánja, hogy keményen próbálkozott, de hamar el szeretné felejteni a számára rosszul végződő nagydíjat. Pérezt mellesleg a Danyiil Kvjattal való ütközéséért tíz másodperces időbüntetéssel és két büntetőponttal sújtották.

Véget ért Sergio Pérez 15 futamos pontszerző szériája (Fotó: AFP)
Véget ért Sergio Pérez 15 futamos pontszerző szériája (Fotó: AFP)
A BÜNTETŐPONTOK ÁLLÁSA
Jolyon Palmer
7
Carlos Sainz Jr.
6
Nico Rosberg*
6
Sebastian Vettel
6
Sergio Pérez
5
Esteban Gutiérrez*
5
Esteban Ocon 4
Nico Hülkenberg
4
Danyiil Kvjat
3
Romain Grosjean
3
Kevin Magnussen
3
Stoffel Vandoorne
3
Kimi Räikkönen
2
Felipe Massa2
Lewis Hamilton
2
Rio Haryanto* 2
Felipe Nasr* 2
Jenson Button*
2
Max Verstappen 1
*nincs a mezőnyben

„A versenyem az első körtől kezdve kész rémálom volt – emlékezett vissza a Force India pilótája, aki a verseny leggyorsabb körét futotta. – A első szárnyam sérülése rányomta a bélyeget a teljes futamra, hiába sikerült orvosolnunk a problémát, és megelőztem Strollt és Palmert, amelyek amúgy kockázatos manőverek voltak. A végén az új gumikkal körönként két másodperccel voltam gyorsabb Kvjatnál és Grosjeannál, ezért megpróbáltam az előbbit megtámadni, de kevés helyem maradt, és kissé összeértünk. Ez tönkretette mindkettőnk versenyét, de ha nem próbáltam volna meg az előzést a friss gumikon, elégedetlenül mentem volna haza."

Erős hétvégét zárhatott volna Danyiil Kvjat a Toro Rossóval, az orosz pilóta a mexikóit hibáztatja az esetért, és keményen elmondta a véleményét ellenfeléről.

„Jó és nyugodt versenyem volt, pontszerző helyen autózhattam, de mindig jön egy srác, aki elba..a a napomat, és ez most Pérez volt – mondta ingerültem az orosz. – Tudtam, hogy meg fogja próbálni az előzést. Láttam, mit csinált korábban Vandoornéval, és már akkor is azt gondoltam, hogy nagyon elkeseredett. Emiatt folyamatosan védtem az ívemet, de aztán olyan messziről próbált meg bevetődni, hogy nem is láttam, hogy jön. Utána éreztem, hogy nekemjött, és tudtam, vége a versenyemnek. Annyira magabiztos volt, mintha csak a PlayStationön játszott volna, pedig ez a valóság volt. Tudta, hogy rossz napja van, ezért a végén megpróbálta eljátszani a hőst."

Ijesztő balesetet szenvedett a sauberes Pascal Wehrlein, amikor a Portier-ben ütközött Jenson Buttonnal. A német pilóta autója a levegőbe repült, s végül az oldalára érkezve állította meg a gumifal – amihez Wehrlein feje hozzá is ért. A pályabíróknak csak percekkel később sikerült kiszabadítaniuk a németet autójából, aki egyértelműen Buttont okolja az esetért.

A fiatal pilótának mellesleg ki kellett hagynia a szezont megelőző egyik tesztet, valamint az első két versenyhétvégét a januári Bajnokok Tornáján elszenvedett balesete miatt, mely során a nyaki csigolyája sérült, így félő, hogy a mostani esettel kiújul a korábbi sérülése.

„Ebben a kanyarban egyértelműen nincs elég hely az előzéshez – érvelt az igaza mellett Wehrlein. – Buta manőver volt Jenson részéről. A fejem ismét találkozott a gumifallal, így szükségem van egy újabb röntgenre. Magamtól ki tudtam szállni az autóból, ami jó. Mindenre emlékszem a balesetből, elkezdtek füstölni a fékek, szóval amíg ki nem szabadítottak, csak arra tudtam gondolni, hogy mennyire ki akarok szállni, főleg, mikor megláttam a füstöt."

Jenson Buttonban és Max Verstappenben is maradt hiányérzet a verseny után (Fotó: AFP)
Jenson Buttonban és Max Verstappenben is maradt hiányérzet a verseny után (Fotó: AFP)

Habár Jenson Buttont a futamot megelőzően a rádión keresztül maga Fernando Alonso figyelmeztette, hogy vigyázzon autójára, 2009 F1-es világbajnoka végül ezt nem tudta teljesíteni. Wehrleinnel történt ütközése miatt mellesleg három rajthelyes büntetést kapott, igaz, a mindössze egy futam erejéig visszatérő brit számára ez nem sokat jelent, de azt megjegyezte, hogy mennyire megijedt, miután látta, ellenfele miként ért földet.

„Pascal mellé kerültem, és megpróbáltam beszúrni, majd rájöttem, egyáltalán nem látta, hogy jövök. Az idei autókat roppant nehéz észrevenni a visszapillantó tükörben, de ezt már jeleztem a csapatnak és az FIA-nak is. Próbáltam visszavenni a tempóból, de már késő volt, és összeértünk. Sose láttam még autót, amely az oldalára állt, de nem tudom, hogy ez az abroncsok miatt történt-e így, vagy Pascal csupán szerencsétlenül ért földet. Szörnyű volt látni, és legszívesebben azonnal kipattantam volna a kocsimból, mert féltem, hogy mi lesz, ha a mezőny élén autózók nagy sebességgel megérkeznek a kanyarba. Amint félreálltam az autómmal, megkérdeztem, hogy jól van-e, de szerencsére elmondták, hogy magától ki tudott szállni az autóból."

MONACÓI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (78 kör, 260.286 km)
1.
Sebastian Vettel
német
Ferrari
1:44:44.340
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 3.145 mp h.
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 3.745 mp h.
4. Valtteri Bottas finn Mercedes 5.517 mp h.
5. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 6.199 mp h.
6. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 12.038 mp h.
7. Lewis Hamilton brit Mercedes 15.801 mp h.
8. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 18.150 mp h.
9. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 19.445 mp h.
10. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 21.443 mp h.
11. Jolyon Palmer brit Renault 22.737 mp h.
12. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 23.725 mp h.
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 39.089 mp h.
14. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 7 kör h.
15. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 7 kör h.
FELADTÁK megtett körök
Stoffel Vandoorne belga McLaren-Honda 66
Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 63
Pascal Wehrlein német Sauber-Ferrari 57
Jenson Button brit McLaren-Honda 57
Nico Hülkenberg német Renault 15
A VB ÁLLÁSA
1. Sebastian Vettel 3 6 6 129
2. Lewis Hamilton 2 4 6 104
3. Valtteri Bottas 1 3 5 75
4. Kimi Räikkönen 2 5 67
5. Daniel Ricciardo 2 4 52
6. Max Verstappen 1 4 45
7. Sergio Pérez 5 34
8. Carlos Sainz Jr. 5 23
9. Felipe Massa 4 20
10. Esteban Ocon 5 19
11. Nico Hülkenberg 3 14
12. Romain Grosjean 3 9
13. Pascal Wehrlein 1 6
14. Kevin Magnussen 2 5
15. Danyiil Kvjat 2 4
KONSTRUKTŐRÖK
1. Ferrari 196
2. Mercedes 179
3. Red Bull-TAG Heuer 97
4. Force India-Mercedes 53
5. Toro Rosso-Renault 27
6. Williams-Mercedes 20
7. Renault 14
8. Haas-Ferrari 14
9. Sauber-Ferrari 6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik